Kristiina23

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia36 aloitusta · 2900 kommenttia
- Minä ainakin muistan sinua sovinnaisena kirjoittajana. Samoin kaipaan SkillaN kirjoituksia.
Nyt on aika palata taas kirjojen pariin ja olikin mielenkiintoista lukea "naisvaikuttajista" ympäri maailman. Onhan meitä ollut moneksi alkaen noidista, parantajista, uskonsaarnaajista aina sodan lietsojiin ja vakoilijoihin. - "Jäljet johtavat sylttytehtaaseen t. sylttytehtaalle [= syyllinen on arvattavissa] ."
Siis "vikistä" kopioitu.
Kuka on siis se "sylttytehdas",joka tuhosi SkillaN ketjun jatkumon?
Itse muistelen , että oli joku "syltty", joka kaipasi jotain "äksonia" meidän rauhalliseen kirjoitukseen päivän tapahtumista.
No, hyvin taisi onnistua sittenkin, koska ei näköjään palaa enää entiseensä, mutta ei taida toisaallakaan onnisua - Samoin toivon minäkin, vaikka minun kuvaukseni kirjeestä "äidiltä lapselle" olikin pilkan aihe meidän melkein samanikäisyydestä.
Edellinen ei rohjennut tulla esiin, mutta minä toivon, että SkillaN tulisi vaikka uudella avauksella. - Harmi SkillaN, koska aamun avauksesi on ollut kuin "äidin kirje" lapselle, jota aina olen odottanut ja sitten suljenki koneeni, koska herään aikaisin uutisia lukemaan.
Nyt tuli suru puseroon, koska olisi olut muutakin kerrottavaa, kuin ruoka ja lakanoiden vaihto, mutta olkoon nyt niin.
Kovasti minäkin olen joskus pahoittanut mieltäni, koska en ole oikein ilmaissut itseäni ja siitä aletaan spekuloimaan , mitä kummallisimman kääntein.
Kaikella rakkaudella pyydän, että aloitat viellä kerran uuden aloituksen ja joka rikkoo tämän aloiuksesi ilmapiiriä, niin hukka hänet periköön. - Kukaan ei ole ehtinyt rupattelemaan kanssasi, niin jospa minä sitte.
Kirjoitin viimeksi, että tyttäreni tulee piipahtamaan aattona tuomaan minulle "Joulu herkut", siis tilaamani ruoat, mutta kuinka siin ä kävikään?
Viiden jälkeen hän soitti, että auto on umpijäässä ja ovia ei saa auki, samoin kuin minun autoni oli myös ison lumivallin peitossa, joten siinäpä sitten oltiin.
Lohdutin häntä, että on minulla mummonmuusia ja sillin lientä, josta olin jo sillit syönnyt, että kyllä minä pärjään. Olihan minulla sitten sienisaalaattia ja pari kaalikäärylettä, pakastimestakin löytyi lohiketto. Tietenkin leipää ja pullaa, jota olen nyt syönnyt aamukahvin kanssa entisten tottumukseni ohittaen, koska silloin oli se voileipä.
No, eihän ne mitään tavanomaisia "Joulu herkkuja" olleet, mutta en minä yksin vietä mitenkään edes Joulua, joten hyvin meni se aattopäivä noilla eväillä.
Kyllä hän tuli sitten Joulupäivänä ja toi tilaamani ruoat, mutta paljon myös "lisukkeita", joten nyt onkin syömistä.
Nyt sitten vain UuttaVuotta odottelemaan ja mitään lupauksia en edes tee. En halua niitä nakkimakkaroita ja perunasalaattia, joita nyt niin kovasti mainostetaan.
Jotain voisin kuitenkin toivoa oasltani, että allan valvomaan ainakin noin klo 21-22 ja sitten nukkuisin hieman pidempään. Nyt menen nukkumaan pian, mutta tietenkin herään siinä 3-4 välillä, keitän kupin kahvia pullan kanssa ja syön aamupalan jo 6 aikaan.
. - Olisit sinäkin pistänyt tuohon peukun, jossa on äänestä, niin olisi tullut taas yksi "peukku" lisää.
No, minä peukutin, koska tuo huru-ukon riimittely sopi "minun pirtaani" vallan hyvin, todella loistavasti. - Hyvän Joulun toivotukset minultakin, teille kaikille.
Yksin olen minäkin, niin, paitsi tytär kyllä piipahtaa tänään pikaisesti. - Ei ole kukaan rohjennut tänne kirjoitella, paitsi yksi, joka todellakin huomasi, mihin kaikeen vielä 85-v pystyy.
Minäkin melkein 80-v vain unissani uumoilen, kuinka teen sitäsun tätä ja herättyä totean, että olkoon.
Onneksi olen päässyt tuosta ihanasta Joulun vietosta, joita vietettiin lapsuuskodissani aina äidin kuolemaan saakka. Olihan sittenkin jotain Joulua mieheni kanssa kaksin, mutta lapseni oli jo maailmalla omine rientoineen.
Nyt, kun asun yksin, niin en Joulua vietä ja vältellen jopa musiikkia, koska se toisi liikaa muistoja ja ehkä suruakin ja ikävää siihen menneeseen iloisuuten.
Onhan tässä elämässä jo tottunut siihen, että kaikesta täytyy luopua joskus, jopa ensin se lapsuuskodista lähtö ja perustaa oma elämänsä kykynsä mukaan.
Onni hänelle, joka löytää puolison ja saa lapset hänen kanssaan ja elää heidän kansaan elämänsä loppuun saakka, kuten saduissa kerrotaan. Mutta lapsetkin lähtee ja perustaa taas perheen, joka on luonnollista.
Jospa lopetankin nyt tuon ajatukseni ryöpyn ja onnittelen vain SkillaN juhlapäivää, joka taitaa olla lähempänä Joulua, joten muista elää sinne saakka! DD
Talvipäivän seusauskin on jo ensiviikolla, joten kevättä koti tässä mennään. - " ja varsinkin kiipeilemättä"
Hyvä varoitus, mutta tottelematon kun olen, niin päätin, että kyllä minä sen saan vaihdettua sen keittiön lampun, kun tyttäreni ei saanut sitä kupua irti.
Ja niinhän siinä kävi, että tasasapaino petti ja putosin tuolilta, ennenkuin olin päässyt koko kupuun kiinni.
Ei siinä pahemmin ilmeisesti käynnyt, mutta kyllä nyt on ristiselkä kipeä, mutta en onneksi halvaantunut, sillä minulla on jo selässä 7 mil. liukuma ja jos se liukuu vielä hieman, niin empähän kävele enää sitten.
Vuosia sitten oli tapaus sairaalan viereisessä pedissä, jossa minua vanhempi nainen oli kiivennyt verhoja vaihtamaan ja nyt oli alaruumis halvaantunut. No, itse silloin "loikoilin" kallovedossa, eikä mitään tietoa, että toimiiko minunkaan raajani sitten, kunnes niskanikamat ovat luutuneet, että pääsen ylös.
,
Pääsinhän minä lopulta, mutta kävelimen täytyi opetella melkein kontaamalla, no ei sentään , mutta oli sekin kokemus. - Nyt tein virheen, kun kiipesin jakkaralle vaihtaakseni keittiön lampun ja tietenkin kaaduin.
Nyt voitte kaikki laulaa, että "Kristiina" sairastaa, kaik on kipeänä hällä. - Kirjoitin jo eilen SkillaNille nimppari onnittelut, mutta mihin lie kadonnut, joten nyt uusiksi, ...onnitteluni.
Olet niin paljon herkkuruokia laittanut, että "uhosin" tulla käymään, mutta auto on lumessa ja ovet jäässä, joten olkoon nyt ja on minullakin pian nimpparit ja vanhimman lapseni synttärit, joten se olikin kiva lahja minull silloin 56-v sitten..
Minun jouluvalmistelut on pian tehty, siis ei suurempaa siivousta ja kaupasta ostan, mitä luulen syöväni. Täytekakku ei siihen kuulu, edes se "köyhien" käpykakku.
Varmasti vieraasi ovat tyytyväisiä, koska hyvät ovat sinulla tarjottavat, ihan vesi kielelle tulee. - SkillaN, älä luovuta, koska minä ainakin luen juttusi aina aamuisin, jopa likikkaan" peukun" , joten olen lukenut.
Tuli mieleeni lapseni arvio, kun pyysin häntä puhumaan ruotsinkieltä minulle, koska kävivät ko. koula .
Jazzoo, tättä onkin robotti, joka estää kirjoituksen. - Odotin kirjoitustasi SkillaN, vaikka tuossa laitoinkin jo "noston" ja kerran kiekisin kukkona amulla, joka heti poistettiin asiattomana.
Nyt on tullut kuitenkin niin paljon asiaa ja pohdittavaa, että menee aikansa, kun niitä "märehdin", että mitä vastaisin?
Usein olen huomannut, että minun vastaukseni tuottaa vain epäsopua, joten olen välttänyt kirjoiteluani siksi. - Eliaana
Näin on, vaikka ekat "luomukest"olivat surkeita koulussa, mutta sitten äiti opetti, kuinka sukanpäätä neulotan.
Oneksi opin sitten itsekkin tämän taidon, joten sitten tuli sukkia, jopa jakkupuku itselle ja veljille. Lakana pitsiäkin virkasin.
Kiitän kaikkia, joitka vastaavat SkliiaN aloitukseen. - Nostan vain ketjun esiin, joten nyt lumentuloa raportoimaan. Meillä ei ole vielä, mutta ehkä iltpäivällä sataa.
- Minä aamuvirkku heräsin kolmelta ja ajattelin, että ainakin tunnin vielä nukun, joten avasin sitten koneeni neljältä.
- Mitä hiivattia, kun katsoin tietsikan kelloa, niin kolmehan se oli vasta, joten ahaa, se oli se kellojen siirto. Etsin kuitenkin tämän ketjun esiin.
SkillaN kirjoitti piparien leipomisesta, joten siitä innostuin, että jospa minäkin, mutta ei ole voita, siispä taas niitä kaupan pipareita kahvin kanssa, kunnes se voi tulisi hankittua.
Ihanaa, että toisestkin on huomanneet tämän ketjun sillä kovin on lyhyitä lauseita noissa toisissa ketjuissa, joihin ei vastauksia kaivata. - Aivan upeaa, että olet taas maisemissa, koska aiakin minä olen sinua kaivannaut ja ennenkaikkea niitä aamuisia kirjoituksiasi, joista on saanut vinkkejä, että mitä tänään touhuaisi.
Rohkean teon teit, että muutit takaisin entiseen, mutta varmasti oli ihanakin palata kotiin takaisin.
Tosin minulla menee usein niin, että mitä illalla suunnitelen tekeväni, niin aamulla ne on kaikki turhaan mielestäni, joten otan kirjan käteen ja kellahdan sänkyyn lukemaan.
Joskus on tietenkin pakko lähteä johonkin, esim hammaslääkäriin, mihin nykyisin täällä saa harvoin aikoja, mutta eikös silloin aamulla ollutkin eka pakkasyö ja auto umpijäässä. Onneksi siinä on tehokas lämmitin, että 10 minsaa, niin auto oli jäätön ja vielä käynnistyikin.
Kauppa reissut on myös tehtävä, mikäli lapseni ei ole tuonut ruokaa tarpeeksi heidän ylimääräisestä ruoasta, jota heillä aina jää, paitsi maitoa. Tosin usein delekoin hänelle omia ostoksiani, tietenkin maksaen niistä ja nyt on harkinnassa, että hän laittaa ruoat ja tuo minulle viikottain, sillä nuo valmisateriat tuolta lähiravintolasta maksavat noin 10,-e/pv, joten ei kaksi viikkoa niillä elä.
Surkeiman "bankrotin" toi minulle Espoon öljylaskun suuruus, mutta eiköhän siitäkin selvitä.
Siis, lämpimästi tervetullut olet ainakin minun puolestani. Tämä olikin päivän paras uutinen. - Kyllä kirjat ovat minullekkin se "henkireikä", koska tuttavat ovat kaukan ja täällä netissä saamani palaute on negatiivinen, joten kone kiinni ja kirja esiin.
Tosin nyt olen huomannut, että yllättävän paljon tulee muistoihin se entinen elämä näistä kirjoista, joissa kuvaillaan....siis mitä?
No, ei sentään mitään tsaarin aikaista elämää, vaikka taitaa olaa että pian joudumme kokemaan senki . - Ruskanvärit näkyy minullekin ikkunastaja ja jos jaksaisin lähteä tyttäreni kanssa tuonne Torronsuolle, niin kuvista päätellen karpaloitakin on paljon.
Mutta, enpä (empä) lähde, ettei tule haaveria kaatumisen ja punkkien suhteen, puhumattakaan jaksamisesta enää.
Tänään kävi taas se kuuluisa "moka" minulle tuon kirjastoauton suhteen, koska aina se oli ennen joka torstai parillinen viikko klo 14,30, kunnes "korona" ja tilanteet muuttivat, että se oli tauolla pitkään.
Nyt on saatu uusi auto ja uudet aikataulut, joka onkin pariton viikko ja klo 10,35! No, mitäpä minä, muistin sentään nyt maanantain, mutta se pariton oli muistista kadonnut, joten kiitos vain dementer sinun virtuaaili kirjasta silloin synnttäreilläni.
Onneksi on tuo naapurini ehtymätön "kirjasto" tuossa vieressä lisäksi. - Tee SkillaN uusi aloitus, koska on niin ikävä kirjoituksiasi ja toisten vastauksia, joista sai itsekkin hieman ideoita tekemisiinsä.