Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2897

1. ei.mitään.nikkejä
    22.2.2016 8:32

"En minäkään täällä jatkuvasti ole, teen paljon muutakin"., tuo "mikäpä siinä" sanonta sai mieltymän johonkin kirjoittajaan, mutta koskaan hän ei ole hereillä näin aikaisin, joten se siitä.

Kirjoitit myös ,että et "haluakaan sekaantua riitelemään".

Samoin ajattelen, koska nämä koskee yleensä näitä "kansainvälisiä kisoja", jotka ovat tuttuja jo 50+ palstalta ja muistavat toistensa vaihtuvat nikit ja niistä sitten "nälvitään" = on ivailuja jatkuvasti.

Mielestäni kuitenkin on tämän palstan suosion salaisuus, että haukumme toinen toisiamme!? Teemme diagnoosin aika´alta yksikön, kenen tulee katsoa peillin ja kene pitäisi nauttia lääkkensä?

Jotenkin aivan huvittavaa myös nämä "vaali" kirjoitukset Väyrysestä, mutta nyt olemme saaneet aivan uuden ongelman, jolle kukaan ei ole keksinyt diagnoosia ja se on "jeesuksensisko"?

Kenellä on valmius määritellä hänen sairautensa, koska tuskin se peiliin katsominen nyt onnistuu, saati, että ota lääkkeesi?
  2. Ei käy.
  3. Teilläkin on näitä sokko matkoja, kuten täälläkin meidän ryhmässä, mutta koskaan en ole tohtinut mukaan lähteä, ...vielä. Jokusen teatteri/Lehmiranta 1/1 matkan olen tehnyt ja viime toukokuussa sinne Viroon, jolloin kävimme Kalle Palanderin talossa ja Narvan rajalla.

Kaikki tarjolla olevat kauneushoidot kävin, kuten ripsien yläpuolelle kalliin kesto "joku" mustan, josta ei ole jälkeäkään, mutta varpaan kynsissä on vieläkin milli sitä punaista, jota siellä laitettiin.

Heitit niin monta aihetta, että tästä tulisi mukava juttelutuokio "facetoface", mutta ensin nuo punaiset. Koneesi oli huollossa ja sinne ruksattiin "oikolukija", jonka itse olen laittanut. Harmi, että se ei osaa suomen kieltä, eikä hyväksy näitä päätteitä, saati nyt sanaa "ruksattiin".

, tuo pakolaiskysymys yhtenä, mutta RuuneRuune varmasti keksii siihenkin ratkaisun, koska on tehnyt aloitteen!:)))

Leikki leikkinä, sillä olen itsekkin miettinyt tuota Itä-rajan vuotoa nyt ja eikös sitä ennustettu jo silloin, kun Inkeriläiset hyväksyttiin paluumuuttajiksi Suomeen, että valtava maahanmuutto alkaa?

Kekkosen ajasta muistan, että hänet valittiin presidentiksi 1956, jolloin isäni täytti 50-v ja minä "pikkupiika" halusin isän synttäreille Hesasta ja niin meninkin. Muuta en siitä muistakaan. Yleislakko? Kai siitä työläiset puhuivat, mutta minä olin lapsi ja "orjatyössä" (todella viihdyin) isäni siskon järjestämällä 7-v pojan lapsen hoitajaksi iltaisin, mutta koulupäivät olin rouvan kutomossa.

Mutta nyt katse tulevaisuuteen, kun katselin ohjelman jossa lennokit ja liidokit huolehtii kaikki asiat (samalla vakoilee) ja mikä parasta, se on suomalaisten innovaatio!!! Siis uusi Nokia ja hieman joku "linnunkuvitus" peli ängri?

Onkohan joku sensori mennyt minun päässäni vialle, koska se seuloo näitä suomalaisten uusia innovaatio juttuja, joista voi kehittyä mitävain?
  4. Hyvä pointti 1eero! Ootahan, kun saat lapsenlapsia, vai onko sinulla jo niitä?

Olisimme aika rasistisia, jos emme pystyisi keskustelemaan toisten ikäryhmien kanssa. Siinähän joillakin vanhemmat tulisi syrjityksi, kuten lapset ja lapsienlapset.

He, joilla on sukujuhlia, niin erotellaanko ikäryhmät erilleen? No, kyllä tavallaan, nuoret on nuorten kanssa ja iäkkämmät omissa porukoissaan, joka onkin luontevaa.

Muistan erään , olikohan hautajaiset, kun siellä oli iäkäs (90+) ihminen, jolla oli vaikeuksia kuulla ja yritin hänelle kertoa, mistä keskusteltiin, johon hän totesi; "hän on jo kuullut kaiken moneen kertaan"!

Tietenkin iällä on väliä, jos haluaa joitain etuuksia esim. eläkeläisten- tai työttömyyden statuksella, mutta sehän kuuluu vain viranomaisten tietoon, toisin kuin tälläkin palstalla. Täällä on vaadittu/toivottu/, melkein uhkailtu, että tänne ei saa kirjoittaa yli- ja alaikäiset?

Korppis taisi tehdä ainakin jonkun aloituksen siitä, mutta ei muistanut ystäväänsä, joka on 58-v ja sai äskettäin työtäkin, josta oli oikeutetusti iloinen, samoin kuin minä hänen puolestaan.
  5. Tänään se on sitten tehty se kauppareissu Lidliin ja kokeilla auton toimivuus.

Näin jo painajaisia siitä viime yönä, että Lidlin hyllyt oli tyhjinä, ei siis mitään ostettavaa ja hupaisinta oli, kun olin ajatellut, että teen pitkän autoajelun, että akku latautuu ja huoltoasemalla ei ollutkaan bensaa, siis mittarit rikki! Oli vain unta.

Hieman uni toteutui, kun eturengas oli tyhjä ja ensimmäisen mahdollisen ilmanotto paikan mittari ei toiminut, joten 15 km seuraavalle, mutta sieltä lähtiessä taas auto nyki oudosti. Ajelin sitten ympäri huoltsikan pihaa, josko pysähtyy, eikä suostu lähtemään, niin onhan ainakin korjaaja lähellä, eikä autoa tarvitse jättää johonkin kadulle.

Rohkenin siitä sitten lähteä liikenteeseen, mutta ihme pala kurkussa ja sydämen tykytystä, että mihin jää?

Ei näköjään riitä, että itse vanhenee ja laiskistuu, kun tuo autokin (v-87) alkaa temppuilla ja on vähemmän ikää, kuin minulla!:)))

Joku jossain kirjoitti laihtuneensa, kun joi merisuola vettä, ei siis merestä vaan kotona. Siitäkös minä kokeilemaan ja 3 kg 2 vko, eikä edes verenpaine ole kohonnut, mutta lääkettä otan jo nyt. Ei se suolavesi laihduta, mutta vähentää ruokahalua, ainakin minulla ja tulee ainakin juotua vettä tarpeeksi.

Ilmoittakaa heti, kenellä on ensimmäiset siemenet (ei ne miehen)itämässä? Olisiko odotettava sinne maaliskuun puoleenväliin, kun päivä alkaa olla pidempi, kuin yö?

ps. ihanasti on Skillan taas loihtinut kevättä Pirttiin ja minä en huomannut ostaa yhtään kukkasta kotiini..