Pizzan-pitsan-kulut

Kuinka paljon ko. paistoksen valmistus kulut maksavat, jos sen kotona leipoo? Laskelmiin on kai otettava huomioon valmistus tarpeet, asunto kulut, sähkö, oma aika, mutta itse oletan, että ei paha hinta?

5

71

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neeasa

Valmistustarpeita on niin monenlaisia, varsinkin pitsan teossa, siksi ei ainakaan halvempi ole minun tekemä kuin kaupasta ostettu.
      Mutta on ehkä terveellisempi.
      Silloin harvoin, kun sitä teenkin, se on yleensä kasvispitsa, kasviksia ja juustoa.

• Itse en ole koskaan leiponut kotona pizzaa, en myöskään kaupasta ostanut ja hyvin harvoin olen syönyt sitä ravintolassakaan, mutta lapseni luona olen syönyt ravintolasta ostettua ja kotona leivottua.

Ajatus tuli vain mieleeni uutisotsikoista, kun poliisit "jahtaa" harmaatataloutta, väittäen, että ravintola ei voi myydä 6,-€ pizzaa, mikäli se ei ns. "väärinvalmistettu"??

Mietin, että mikäli tarpeet ostetaan tukusta ja kate saadaan vaikka oluesta ja tuote on kuin joku kahvi tai voi tarjous, että mahdollisimman pieni kate, niin uskoisin että hyvin onnistuu.

Onhan noissa uutisissa muitakin mielenkiintoisia ihmetyksen aiheita, joista voisi täällä keskustella.

• kiitos-tiedosta

Kertokaa hyvän pizan resepti,
      ensin pohjan resepti,
      sitten täytteitten määrä ja laatu,
      sitten paistoaika,

• Voi, ei! Toivottavasti ei kukaan ilmoita, että Googleta, sillä jokaisella on ilmeisesti myös se salainen resepti, jota ei toisille kerrota?

Itse sain/katselin vain vinkkejä ja ihmettelin, kun 11-v lapsenlapseni (hieman äitinsä opastuksella) tekaisi taikinan j.n.e., laittoi päälliset, jotka oli valmiiksi laitettu esille, jokaiselle makunsa mukaan. Jotain Durum-jauhoja he käyttivät?

• 1dl kädenlämpöistä vettä ja siihen 1/3 pkt hiivaa ja 1tl suolaa.
      Sit vaan lisätään siihen 3dl vehnäjauhoo ja tarvitaessa vähän öljyä. 10-15 min kuumassa uunissa!!! NÄÄS!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      97
      4193
    2. 77
      3459
    3. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3074
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2539
    5. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2356
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      206
      2141
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2071
    8. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      870
    9. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      73
      801
    10. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      776
    Aihe