Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2897

1. Ei se ole vahinko. Joskus, kun kirjoitan, niin en olekaan rekattu ja silloin käytän jotain muuta valittua.

Nyt voit sitten kertoa minun "elämän historian", niin saan minäkin sen kuulla! Minkä version niistä mahdoin silloin kertoa? Olisi kiva lukea, mitä sinä minusta ajattelet, koska minun ajatukseni ei sinusta ole edelleenkään kovin myönteiset.

Totuutta tuskin koskaan tulet tietämään.
  2. "Älä jankuta enempää".

Ja sinäkö määräät? Eikö täällä ole julistettu, että Suomessa miehet ja naiset ovat yhdenvertaisia, eikä "mamu" miesten alaisia? Ainakaan ei sinun.

Ilman komentoasi lopetan tältäpäivältä tämän jankutuksen, koska minulla on jännä dekkari luettavana.
  3. de-meter

Olen itse ollut asiakkaana 1990-luvun alussa ja kyllä sieltä "taka`taskusta" löytyi aina töitä minulle, mutta yksi erikoinen asia jäi mieleeni, kun paikka olisi ollut avoin, mutta minua ei "suosiltu" siihen, koska työnantaja oli jotenkin epäsuosiossa, joten valikoima sielläkin oli.

Ainakin minulle jäi sellainen kuva, että yksityisille, halukkaille, työnantajille sieltä ei ohjattu työntekijöitä Valtion tuella, vaan ja ainoastaan kunnan ja valtion palvelukseen?

Olen edelleen vahvasti sitämieltä, että näissä käytetään röyhkeästi yhteiskunnan varoja väärin.

Olin itse silloin työllistetty kirjanpidossa, kun tämä kuuluisa irtisanominen tapahtui näille siivoojille, joista on tehty elokuvakin. Siis tämä Rakennushallitus ja Uudenmaan rakennuspiiri ja mitä siinä olikaan, mutta kaikki uudet koneet siivoukseen ostettiin lakkautettavan yhtiön laskuun, jotka siirtyivät uudelle yhtiölle veloituksetta?

Jotain aivan outoa?

Samoin oli erään laskujen tarkastajan touhu, kun hän leikkasi nimet pois roskiin, jos lasku koski jotain terveystarkastusta? Hänen mielestään kukaan ei saanut tietää, ketä lasku koski? No, ei tietenkään, mutta minun aikaisemmissa työpaikoissa ne suljettiin kirjekuoreen, että tarvittaessa tilintarkastaja voi katsoa tiedot?

Koska itse olen toiminut enemmän yksityisen palveluksessa, kuin näissä "hätäapu" töissä kunnalla ja Valtiolla, niin on aivan huima ero työtahtiin.

No, ajat ovat muuttuneet. Nykyisin saa ilmeisesti omenankin syödä työajalla, jos samalla tekee töitä, joka oli kielletty minun nuoruudessa. Työ aikakin oli täsmällinen, siis ei mikään "palaveri istunto 2-3/h" ruokatunnilla, tai että kahvitunti oli todellakin se tunti, eikä tauko?

Luojan kiitos, että olen eläkkeellä.