Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2897

1. Moi 1eero

Onnistuitko hakemaan veneesi ennen syysmyrskyä? Muistan lapsuudestani, kun meillä oli veneitä vähän joka rannalla, koska asuimme siellä Sainaanrannalla, niin kyllä niistä oli huoli aina.

Sukuriidankin sai aikaiseksi meidän soutuvene, jonka veljeni oli siirtänyt mukamas suojaan ja kuinka ollakkaan, sen tuuli veikin, ...mukamas?
  2. Onneksi puhekielessä livenä ei tarvitse noita pilkkuja ja pisteitä erikseen mainita, vaikka kyllä täälläkin joskus joku laittoi kirjoituksensa perään piste, ilmaistakseen, että "olen puhunut" piste.

Minulle oli koulussa ja on edelleen kielioppi kauhistus, koska en jaksa millään muistaa noita pilkkuja, yhteen ja erikseen kirjoitusta, saati sitä, mihin tulee "j" , tai "v", jonka huomaan ristisanoja täyttäessäni. Jotenkin on mielessä, että tekijään tulee "J", joka juontaa rukoukseen;"jos sijaltain en nousisi", ..niin, vai oliko se sittenkin; "jos sialtain en nousisi" ?? Voi hiivatti!:DDD

Ja entäs se matikka, joka oli minun aikaan laskento. Aina tuli nelonen, no ei aivan aina, koska isä oli opettanut meille kertotaulun, mutta ei se paljon auttanut enää kauppiksessa. Talouspäällikkö minusta kuitenkin tuli ja muistin, kumpi on debet ja kumpi kredit, enkä edes laatikosta sitä kurkannut.DD

Ruotsinkielisessä firmassa palvelin kauimmin ummikkona, mutta onneksi heillä oli samat numerot!DD
  3. Miksi vaihdoit sen nuoruuden kuvasi pois? Sitä oli kiva katsella, vaikka ensin ajattelinkin, että olet tehnyt jonkun kuvakaappauksen minun kuvasta, mutta sitten rauhoituin, koska minun kuvia ei ole enää koneellani, eikä tiettävästi kenenkään toisenkaan.

Olen itsekkin miettinyt (harvoin) noiden tulijoiden kohtaloa, kun niin suurin toivein tulivat tänne, että täällä se "taivas" aukenee, rahaa tulee, asunto ja ruoka on ilmaista ja ei auennutkaan? Teekin on loppunut ja ruokaa ei saa riittävästi ja rahaakaan ei tuoda perästä, jos on lähtenyt ilman rekisteröintiä, joka on ollut joillekin se vihon viimeinen koettelemus? Sormenjäljet ja kaikkea hankaluutta!

Tulee mieleeni se Seppo Rädyn toteamus, että "Saksa on paska maa", mutta nyt Suomikin sai tämän kuuluisan lausunnon aivan itselleen!:DD

Kuinkas se menikään tämä sanonta, että "niin kauas ei sylkäise, ettei se omille rinnuksille roiskahda"? Tosin Seppo Räty ei ole tähän nyt syyllinen, sillä hän oli sentään hyvä keihäänheittäjä, mutta ounastelen, että hänellä ei ole myöskään kovin mairittelevaa sanontaa tähän nykytilanteeseen.

apropoo, asiasta viidenteen. Mihin on häipynyt keskustelu Venäläisten ostamista maatiloista ja kiinteistöistä Suomesta? Hekin olivat "valtaamassa" Suomea salakavalasti ja nyt he ovat organisoineet porukan Irakista tänne! Hui kamalaa! Hah, haa:DD

ps.tyttäreni ei halua kuulla sanaakaan "tästä" asiasta, mutta ei varppina kikata, koska oma tytär on pian teini, joka mummin kanssa on puhunut(salaa), kuinka he koulun välitunneilla ovat puhuneet, mutta opettaja ei ole puhunut mitään, vaikka juuri tuli 250 pakolaista paikkakunnalle,