Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2890

1. Tervetuloa+Sirkka+tähän+meidän+ryhmään,+joka+ei+tosin+kaikkia+mukamas+kiinnosta,+mutta+kurkkaajien+määrä+vain+lisääntyy.Minä+käyn+aamulla+heti+laittamassa+peukun+Skillanille,+joten+siis+olen+lukenut,+vaikka+en+kirjoita+mitään.Kuinka+sinä+Eliina+uskallat+ajaa+autolla+sinne+"alatuvalle",+koska+minua+jo+uhattiin+jopa+vankilalla,+kun+uskallan+ajaa+300+m+kävelytietä+tuohon+kaupan+pihaan+ja+ajoinkin+sen+torstaina,+kun+kävin+kaupassa.+Ei+ollut+poliisia,+joten+sakkojakaan+ei+tullut.+Itsekin+se+matka+täytyisi+kävellä,+koska+onhan+se+liikunta+lääkettä+mukamas,+mutta+minulla+on+omat+vaivani.+Ostoksia+kertyi++yli+200,-€,+joten+ei+niitä+kantele+huonokuntoinen,+joten+osa+jäi+tuohon+auton+takakonttiin,+josta+niitä+haen+sitten+pikkuhiljaa.Nyt+olisi+taas+se+kasvien+ja+perunan+istutus,+mutta+minun++"kasvimaani"+2+m+pätkä+on+ruopattu+pois,+jota+en+todellakaan+tarvitse.+Sinne+meni+minun+valko-+ja+sinivuokot,+joita+olin+Espoosta+tuonut.+Samoin+meni+ostamani+pensasmustikat,+mutta+väliäkös+sillä.Olisihan+siellä+Espoossa+3000+nel.+tontti,+johon+voisi+laittaa+vaikka+mitä+ja+ehkä+laitetaankin,+mikäli+maailman+tilanne+muuttuu+ratkaisevasti.+Kerran+laitoin+sinne+maa+artisokkaa,+joka+on+monivuotinen,+mutta+senkin+kuokin+pois,+koska+se+levisi+liian+paljon.Ihanaa+SkillaN,+että+jaksat+tehdä+aina+uuden+viestin+aamuisin,+jota+odotan+aina,+koska+onhan+se+kuin+kirje+äidiltä,+joka+muistaa+kaikkia+"lapsiaan"+seuraavassa+kirjoituksessa.
  2. Minäkin+odotan+sitä+Waapun+viettoa+ja+kävin+pitkästä+aikaa+itse+kaupassa,+kun+vihdoinkin+sain+autoni+kuntoon.+Tai+olihan+se+kunnossa+jo+tammikuussa,+mutta+kun+lunta+tuli+ja+ei+ollut+lumilapiota,+joten+tyttäreni+hoiti+ostoksen.Sattuipa+sitten+oikein+"emämoka",+koska+huomasin,+että+takakontissa+oli+renkaat+ilman+vanteita,+joten+enhän+voi+roskia+viedä,+koska+ne+renkaat+täytyi+ensin+saada+pois,+joten+ajelin+10+km+päähän+viemään+ne+"roskiin".+Hieman+katselin,+että+ovatpa+oikein+hyvät,+mutta+sinne+vain,+pois,+pois,+minun+autostani.Lähi+kaupan+pihassa+tutkailin+hieman+auton+alla+olevia+renkaita,+kun+kuului+outoa+"suhinaa/rahinaa"+ja+siellähän+olikin+nastarenkaat!+Voi+hiivatin+hiivatti,+nehän+oli+minun+uudet+"kitkat"!+Ilmankos+olivat+niin+hyvä+kuntoiset,+mutta+sinne+meni.+En+viitsinyt+takaisin+ajella+kalliilla+bensalla+ja+olisivatko+olleet+edes+siellä+enää?Sitten+toinen+ongelma+tuo++s-posti+Luukun+sulkeminen+niin+nopeasti,+että+en+ehtinyt+edes+huomata,+jos+olisi+ollut+aikaisemmin+varoituksia,+joten+sinne+meni++minun+kaikki+osoitteeni+ja+tietenkin+"tiedonvaihto"+lapsieni+kanssa.+En+edes+muista,+mikä+oli+heidän+osoite.Onneksi+on+tuo+vanha+Nokialainen+puhelin,+eikä+mikään++"älykänny",+koska+sitäkin+kokeilin,+niin+pois+se+minusta.Mistähän+vielä+keksisin+valitusta?+No,+tietenkin+läheisten/sukulaisten+puutteesta,+sillä+joskus+on+mukava+kertoilla+huoliaan+jollekin+ja++minulla+ei+ole+sukulaisia+lähimaillakaan,+paitsi+tytär,+mutta+hänellä+on+oma++perheensä+ja+teini+ikäiset+lapset,+joten+olemme+vältelleet+tapaamisia+minimiin+tuon+koronan+vuoksi.Olen+minä+viihtynyt+hyvin+kirjojeni+parissa+ja+nyt+kun+kirjastoauto+ei+tulekaan+tuohon+"kotiovelle",+olen+lukenut+noita+vanhoja+kirjojani+uudestaan,+Onneksi+tuo+muisti+on+sellainen,+että+on+viihdyttävää+lukea+noita+vanhojakin,+sillä++ovat+kuin+uusia,+vaikka+juonen+muistaa,+niin+aina+löytyy+uutta,+jotka+olen+ilmeisesti+lukenut+"unissani",+siis+torkahdellut+välillä.
  3. "Kuten+sanot,+googlettamalla+se+selviäisi",+kerronpa+sinulle+sinä+hajamielinen+Makriina,+kuinka+minä++taaas+mokasin+itseni.Aikaisemmin+jo+koneeni+oli+mennyt+"tilttiin",+siis+en+saanut+sitä+edes+auki,+joten+kaikki+johdot+irti+ja+kone+valmiina+kuljetukseen+lähimmälle+jäte+asemalle.Vaan,+ans`olla+laitoin+taas+johdot+paikalleen+ja+kone+toimikin.Seuraava++hämmennys+oli,+kun+puhelimeni+ei+toiminut,+siis+akku+ei+latautunut,+kunnes+muistin,+että+olihan+täällä+ohje,+että+puhdista+ne+liitännät+ja+niin+se+toimikin.Nyt+sitten+näppäimistöni+oli+"hiljaa",+siis+en+päässyt+edes+pankkiin,+saati+mitään+kirjoittamaan+edes+s-postiini+koska+se++merkkivalo+ei+toiminut+ja+sitä+tietenkin+pähkäilin,+että++näppäimistä+menee+uusiksi,+koska+se+ei+hyväksynyt+toimintojani,+joten+tänä+aamuna+otin+sen+johdon+irti,+että+se+on+valmis+pois+vietäväksi.Mutta+mitä+ihmettä!+Eihän+se+toinen+pää+ollut+missään+kiinni+tietsikkaan+ja+kun+vihdoin+löysin+sopivan+liitännän,+niin+taas+toimii.Kuinka+minä+olin+silloin+nuorena+nykyisten+hallituksen+ministereiden+ikäisenä+osaava+ja+kaiken+tietävä+ja+nyt+sorrun+tuollaiseen,+kun+jotkut+tilaavat+korjaajan,+kun+telkkari+ei+toimi,+huomatakseen+vain,+että+töpseli+ei+ole+seinässä+kiinni.SkillaN;nille+toivotan+hyvää+matkaa+ja+ikävä+tulee+aamuisin,+koska+on+niin++tottunut+hänen+kirjoituksiinsa+heti+aamulla.Muihin+ajankohtaisiin+asioihin+en+puutu,+en+sekaannu,+mutta+hyvää+vointia+kaikille,+jotka+kurkkailevat+tänne.
  4. "Oomme+sankareita+kaikki".Olen+kyllä+kuullut+tuonkin,+mutta+lapsenlapseni+lauloi+sitä+"poika+saunoi"+ja+oli+silloin++11-13+innokas+pelaaja,+niin+jääkiekossa,+kuin+jalkapallossakin+ja+olihan+se+mummille+kiva+lukea+hänen+saavutuksiaan+lehdestä,+kunnes+tuli+kehiin+joku++joku"Alazamir"+mustakinttuinen+ja+löi+kaikki+laudalta+huimalla+peli+osaamisellaan.En+sano,+että+siksi+loppui++lapsenlapseni+harrastus,+koska+ikäkin+oli+ilmeisesti+esteenä.+vaikka+mummin+kanssa+harjoittelimme+paljonkin+siellä+kotipihalla,+tien+pätkässä++jääkiekkoa+ja+aina+täytyi+nimetä,+mitä+minä+edustan+ja+enhän+minä+tiennyt+ketään,+joten+olin+sen+minkä+muistin.Häiritsevinä+oli+nämä+epäselvät+maalit+meidän+pelissä,+joita+jatkuvasi+täytyi+käydä+puhelimitse+selvittelemessä+terassin+rapuilla+ja+aina+oli+minulle+hylätty+maali.Uskomaton+oli+tuon+"ipanan"+netti+taito,+kuinka+hän+seurasi+sieltä+pelejä+ja++toisti+näitä++pelitilanteita+selostaen+niitä+itsekin.
  5. Nyt++SkillaN+kipinkapin+kauppaan,+sillä+lunta+on+luvattu+jopa+puolimetriä+ainakin+eteläsuomeen+ja+sitä+sataa+pari+päivää.+Itse+arvailen,+että+lähtikö+tyttäreni+eilen+Espooseen,+niin+sielläpä+on+sitten+jumissa+huono+selkäinen.Noihin+TV-ohjelmiin+en+ota+kantaa,+koska+en+nykyisin+jaksa+seurata+mitään,+kun+aiemmin+oli++ne+Kauniit+ja+Rohkeat,+saati+Salatut+Elämät+melkeinpä+"elämää+tärkeimmät"+katsottavat,+puhumattakaan+muista+jonninjoutavista+katsottavista.+Nyt+on+kirjat+tärkeimmät.Katselin+myös+näitä+"Poliisit"+sarjoja,+jotka+oli+mukamas+aitoja+tilanteita,+mutta,+mutta,+kun+siellä+oli+tuttavani+esittämää+näitä+"aitoja+tilanteita",+niin+minäkin+hokasin+ilman+rivinvälejä,+että+lavastettu+on+useimmat.No,+mitäpä+näistä+"Kaanaan+häistä",+kun+vain+yrittää+vältellä+kaikki+korona+uutiset,+saati+nämä+uutislinkit+täälläkin,+kun+maalaillaan+"piruja+seinille"+pelokkeeksi+kaikelle+kamaluudelle,+mitä+maailmassa+tapahtuu.Uutisotsikot+itsekin+katson+netistä+ja+tietenkin+korona+tartunnat+omasta+kunnastani.Nyt+olisi+kyllä+mielenkiintoista+lukea,+kuka+sai+eniten+lunta+ja+miten+paljon?+Meillä+kävi+juuri+aura-auto+ja+"varppina"+höylää+nyt+sen+pari+päivää,+sillä+onhan+meidän+eläkeläisten+päästävä+sinne+"kissan+ristiäisiin"+ja+"kirjekuoren+avajaisiin"+heti.Sain+juuri+s-posti+viestin,+että+täällä+arvotaan+1000,-€,+johon+voisin+osallistua.+Onneksi+ei+ole+siitä+puute,+joten+en+osallistu.Tuiskuiset+terveiset+kaikille.