Siirry sisältöön
Suomi24
ValikkoSulje

Suomi24-palvelut

• 24KeskusteluAiheet ja ketjutOlet täällä
  • 24TreffitSeuranhaku
  • 24ViihdeTV ja elokuvat
  • 24ChatJuttele reaaliajassa

Keskustelun aiheet

Kaikki aihealueetAloita keskustelu

Suosituimmat

• Paikkakunnat
  • Suhteet
  • Yhteiskunta
  • Terveys
  • Viihde ja kulttuuri

Kaikki aiheet A–Ö

• Ajanviete
  • Ajoneuvot ja liikenne
  • Harrastukset
  • Koti ja rakentaminen
  • Lemmikit
  • Matkailu
  • Muoti ja kauneus
  • Nuoret
  • Paikkakunnat
  • Perhe
  • Ruoka ja juoma
  • Ryhmät
  • SeksiK18
  • Suhteet
  • Suomi24 Blogi ★
  • SuomiAreena
  • Talous
  • Terveys
  • Tiede ja teknologia
  • Työ ja opiskelu
  • Urheilu ja kuntoilu
  • Viihde ja kulttuuri
  • Yhteiskunta

Muuta Suomi24:ssä

• Lainaa
  • Reseptit
  • Horoskooppi
  • Hyötylinkit

Ohjeet ja palaute

• Säännöt
  • Opastus
  • Palaute
  • Keskustelu Suomi24:stä
KirjauduRekisteröidy

Ilmoitukset

Ladataan…

Näytä kaikki
    Muokkaa profiiliaJulkinen profiiliAsetukset
    Kirjaudu ulos
    • Keskustelu
    • Viihde
    • Lainaa
    • Treffit
    • Säännöt
    • Chat
    • Keskustelun etusivu
    • Aiheet listaus
    • Paikkakunnat
      • Suhteet
        • Terveys
          • Viihde ja kulttuuri
            • Yhteiskunta
              Näytä lisää
              • Ajanviete
                • Ajoneuvot ja liikenne
                  • Harrastukset
                    • Koti ja rakentaminen
                      • Lemmikit
                        • Matkailu
                          • Muoti ja kauneus
                            • Nuoret
                              • Perhe
                                • Ruoka ja juoma
                                  • Ryhmät
                                    • Seksi
                                      • Suomi24 Blogi ★
                                      • SuomiAreena
                                      • Talous
                                        • Tiede ja teknologia
                                          • Työ ja opiskelu
                                            • Urheilu ja kuntoilu
                                                1. Keskustelu24
                                                2. Kristiina23
                                                1. Keskustelu24
                                                2. Kristiina23

Kristiina23

Kristiina23 profiilikuva
                                                Joulu 2024
                                                Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Liittynyt 11v sitten
                                                Muokkaa profiilia
                                                36 aloitusta · 2900 kommenttia
                                                Uusimmat aloituksetAloituksetSuosituimmat aloituksetSuosituimmatUusimmat kommentitKommentit
                                                • Hyvä, että pyörsit puheesi, sillä oletitko, että on useitakin likaviemäreitä, joihin jäte vedet menevät? Siis sinun pissasi eri viemäriin ja pesuvetesi eri kaukaloon?

Ainakin meidän kunnallisella palvelulla on vain veden toimitus käyttöveteen, siis talouteen ja sitten on jäteveden poisto, johon sisältyy siis WC- ja sauna pesuvedet.

Samapa se, mutta minun tapauksessani olikin kyse yleisestä saunasta, jossa jokainen "mahdollisesti" voi pissata vaikka lähtiäisiksi seuraavalle, koska välillä ei ole mitään desifiointia, kuten lopuksi, oletan..
                                                  10.10.2020 17:30
                                                • Kinkkinen juttu Makriina, jota omalla kohdallani en koe, sillä asun yksin. Tosin tyttäreni ei tule nyt vähään aikaan, koska pojalla oli ollut kurkku kipeä, samoin, kun hänen kaverilla, jossa oli ollut yökylässä. Lieneekö jo kuolleet, koska ei ole kuulunut mitään sen jälkeen, mutta ei me soitella, kuin asiasta, joten en huolestu.

Olen miettinyt itsekin tuota maski , desi, pesu systeemiä, mikä olisi luotettavin, sillä tänäänkin kaupassa oli myyjä kyllä maski "mukana", mutta kun puhui puhelimeen, niin siellähän se kaulalla roikkui.

Samoin ihmettelin, että tämä virus voi tarttua jo ohikulkijoista ja sitä on eristetty jopa jätevedestä, joten ei se helpolla kuole silloin ja mistä kaikesta se voi tarttua?

Noja-tuoliin kirjoitin aiheesta "jätevedestä eristetty", niin eikös vain joku viisas ihmetteli, että pesenkö jätevedellä itseni? No, en pese.

Itse ajattelin sen niin, kun minulla on saunavuoro perjantaisin talon yhteis-saunassa ja minua ennen käy siellä jo kahdeksan pesemässä mahdollista "koronaansa" ja se lattia on aina märkä. Entäs se pukuhuone, jossa jokainen henkäilee varmasti ilman maskia, niin luulisi sen olevan oikea tautipesä. Siksi tyydynkin nyt omaan suihkuun, en suinkaan jäteveteen, tai tiedä häntä, ketun häntä.

Täällähän on juuri käynnissä yleinen putkiston putsaus ja vettä ei saisikaan käyttää,
                                                  jos se on sameaa.
                                                  10.10.2020 16:03
                                                • Hyvää viikonloppua!
                                                  brinkkala

Kirjoitin sinulle (pyynnöstäsi) tuosta vilkka sanasta, että kuinka mennään kiireen vilkkaan, mutta entäpä "saamarin sassiin", joka on myös, että kiireen vilkkaan?

Onhan noita sanontoja, jotka tulevat sitten mieleen, kun joku niistä mainitsee ja kyllä mielestäni oli "ynnämuu" ounastelut oli oikein, että vilkas, nopea, kuten "sassiinkin" oli niitä sanoja, joita Pohj.Karjalassa vilisi ja mitä on sitten "vilisi", saati "sassiin"?.

Olisipa minullakin tuollaiset "lehmän hermot", kuten "ynnämuun" tämä "litaniakin" osoitti, että olla vain välittämättä, mutta en voi hyväksyä sitä, että minut nimetään palstojen häiriköksi, joita on mukamas vain yksi, joka en todellakaan ole minä.

No, nyt on sitten meidänkin kunnassa todettu jo 5 korona tapausta, joten maski naamaan, kun kaupassa käyn. Sitten sinne "mietintä myssyyn" uskallanko mennä edes saunaan, koska likavesissäkin pystytään eroittelemaan tämä virus, siis eikö se missään kuole, koska saunan lämpökin on 80 ja maskit täytyisi pestä jossain 90 asteessa.

On minun helppo pitää itse turvavälit, koska en liiku missään, en edes lenkkipoluilla, mutta kauppaankin voin mennä autolla, että en kohtaa ohikulkijoita.
                                                  09.10.2020 13:00
                                                • Joku se jaksaa aina näistä pas..ka pytyistä kirjoitella, mutta sotkee vain kirjoitukset.

Minäkin olen ihaillut tämän Leo Karppasen aikaansaannoksia, koska hän on sisätiloihinkin rakentanut uima-altaan ja muutenkin kunnostanut sen vanhan talonsa aivan uuteen uskoon, jota ei voi enää entiseksi uskoa, kun itsekkin siellä lapsena oltiin.

Uskomaton saavutus tuollaiselta "maalaispojalta", mutta onhan suvussa jos´jonkinlaista taiteilijaa, mutta ei Leon veroista. Ainakin yksi on julkaissut jo kolmekin kirjaa suku historiikkia ja vain yhden olen saanut. Yksi Leon veistos on meillä, kun hän oli meillä saunomassa Espoossa ja silloin hänellä oli joku esitelmä taiteestaan, ja itsekkin ihmettelin, kuinka hyvin hän osasi ne tuoda esille, mitä mikin esitti.

Voi sinua sini-sirkku, kuinka aina voit yllättää minut noilla herkuillasi, koska juuri kun pääsin siitä lohen himostani, niin nyt onkin nämä ihanat kermaiset keitot! Ilmeisesti on pakko mennä kauppaan ja hankkia tarpeet, koska lapseni tuoman sopan/keiton olen jo syönnyt.

Harmi, että ostokseni oli viimeksi maksalaatikkoa ja verilettuja ja tietenkin kaupan puolukoita/karpaloita. Toki osui mukaani myös avocadot, valkohomejuusto ja muutama tomaatti, koska sitruunapippuria on iso purkki. Ai niin, ne siikafileet, jotka suolasin, koska kala ei maistu nyt.

Täällä ei ole vielä sitä koronaa niin paljon esiintynyt, mutta oli jo muutama kaupassakin naamio kasvoilla. Itse en vielä käytä.

Sunnuntain rauhaa ja jokainen käyköön vaikka "riuku paskalla", jota ei tarvitse tänne ilmoittaa.;)
                                                  04.10.2020 16:05
                                                • "Kuka se on kristiinaa nettipoliisilla uhannut 😂", ,

Niin, ei kukaan, muta ounastelin tätä, joka on jo ottanut selvää, kuinka nettipoliisi toimii ja kirjoitti heti ohjeet, kun nimesi minut häiriköksi häntä kohtaan.!!

Siitä itse ounastelin moista "pelkoani", hieman irvallen, mutta tuo "ynnämuun" runo, olkoonkin sitten litania, niin sen ymmärsin hyvin, joten kiitos siitä sinulle, ynnämuu.

Sini-sirkulle joskus vihjaisin tästä Leo Karppasen ateljeesta ja puutarhasta, ja nyt sain surukseni aamulla (Facesta) kuulka, että hän on kuollut, mutta Saihon tilojen kuvia on edelleen saatavilla ja niitä ihania pihoja.
                                                  04.10.2020 13:34
                                                • Kyllä minullakin ihmeen virnistys tuli naamaani, koska olenkin tämä "joku" kiusaaja, joka "stalkkaan" mukamas kaikkialla "erästä", jonka nimmaria ei saa mainita?

Mutta mitä välii, koska en ole , joten siitä`vain nettipoliisit perääni ja olisi se kamalaa, jos minut vietäisiin vankilaan ja tietsikkani takavarikoitaisiin!D

Olisihan se kohtuulista, että päädyttäisiin sitten samaan selliin, siis minä ja tietsikkani!D

Ei nyt innosta mitään kuulumisia kertoa tällä erää noista syytöksistä johtuen.
                                                  01.10.2020 15:04
                                                • Minun lähellä on Humppila?? kenttä ja joka päivä sieltä joku kone pörrää ilmoihin ja ilmeisesti alaskin tulevat johonkin.

Nuo ???-merkit on siksi, koska tiedän vain että on olemassa joku Humppilan suoran varalaksupaikka ja aina päivän sanomalehdessä on näitä autolla hurjastelijoita siellä.
                                                  30.09.2020 13:32
                                                • Koska minulla on joutilasta aikaa vastailla tänne, niin palaankin näihin roska ongelmiin, josta Makriinakin oli huolissaan maailman laajuisesti ja minullehan sisiki jos jonkinlaista arvostelua, että mukamas veisin roskani jonnekin levähdyspaikalle?

Ei kuuna kullan valkeana, koska lajittelen roskani tarkasti, verrattuna useimpaan, olettaisin? Esim. savuke askista menee se sellofaani sekajätteisin, mutta se sisus menee metallin keräykseen ja pahvi tietenkin sinne pahvien joukkoon, mutta ei lehti keräykseen.

Taloyhtiössämme on vain tämä sekajäte, lehti, pahvi ja bio jäte, joten kaikki muut on vietävä kauemmaksi kunnalliseen jätepisteeseen, jotka kuskaan autollani, sillä en jaksaisi kävellä 10 km ja kun autokin on.

Ei minun autoni haise nyt yhtään pahalta, koska roskat vietiin tyttäreni autolla tuohon 100 m päähän aivan meidän omaan taloyhtiön roskiin, siis ei mihinkään tien levähdyspaikoille, joten ole huoletta., Metallit, lasit ja muut , vei tyttäreni hänen matkansa varrella olevalle kunnalliselle keräyspisteelle.

Tuosta jätteenkäsittelystä heräsi sellainen mielikuva, että Suomessahan on näitä isoja jätteen poltto asemia, joissa palaa kaikki, mutta mikä on se savu, joka sieltä ulos tulee? Onko se pahempaa kuin turve?
                                                  19.09.2020 14:30
                                                • Varmasti tuli, SkillaN sinunkin luokse, kun katselin tuota "Tilannehuone" nettisivustoa, jossa puoli Suomea oli varoituksia puiden kaatumisista ja tässäkin oli lähellä pari palohälytystä, jotka oli ylittäneet sen ilmoitus kynnyksen.

Tässä "minun" (kunnan) rivitalojen lähettyvillä ei ole suuria puita, paitsi yksi iso luumupuu, joka karisti kaikki tuotoksensa tuohon kadulle, mutta nyt se on kaatunut tuohon kadulle, joten se siitäkin ilosta, josta saimme onneksi maistiaiset liiankin kanssa.

Apteekki reissuhan minulla oli täksi päiväksi, mutta tyttäreni toi taas ruokaa "pyytämättä", kuten on se vanha hokema Anneli Jääteenmäestä, kuinka hän joutui luopumaan pääministerin virastaan. Kova tuuli olikin vielä ja vesisade, joten hyvään tarpeeseen tuli, vaikka eihän se matka pitkä olisi kävelleenkään, mutta kun, mutta kun,, mutta kun, ...olisi se liian pitkä matka minulle, mukamas.

Onhan minua pilkattu, kun vien roskanikin autolla, mutta on niin moneen paikkaan vietävää ja toisiin on jo 10 km, niin samalla vaivalla sitten menee kaikki, joten roskatkin tuli jo nyt kuskattua, sillä autoni saan vasta ensi viikolla, sillä tilasin siihen käsipesun, ei mitään koneellista.
                                                  17.09.2020 18:20
                                                • Pistänpä viestin minäkin, että elossa olen ja apteekiin on huomenissa mentävä. Voi, kun olisi tuollainen "ynnämuun" tapainen ystävä, joka tekisi sen puolestani?

Tosin odottelin tytärtäni, mutta hänelläkin on omat kiireensä, joten pakko mennä aamulla sinne myrskyy, mikäli se tänne edes tulee.

Korppis kertoi tutkimuksistaan ja myös selkävaivoistaan, joka on ilmeisesti siitä nikamien alentumisesta, ei suinkaan jostai nikamien hiusmurtumista.

Hyvin varmastit tunnistat minut, joka olin 8-viikkoa kallovedossa, ja plaa plaa, mitä niistä kerroin jossain, mutta sen sain tietää, että röntgen kuvaukset ei tuo ilmi, jos on nikama liukumia, vaan siihen tarvitaan varjoaine kuvaus, eikä se ole kivulias toimenpide,

Onhan minun selkä kipeä jo kaupa kasseja kantaessa, saati, että menisi marjaan.

Alaselän nikamissa oli jo vuosia siten 7mm liukuma ja olen jo miettinyt, koska selkärankani liukuu yli sen ja olenkin pyörätuolissa?
                                                  16.09.2020 16:46
                                                • Sain sittenkin puolukoita ja muuta tilaamiani ostoksia ja tietenkin niitä "kaupanpäälisiä", joita tyttäreni tuo minulle. Onneksi ei ollut se Turun opiskelija mukana ja turvavälit pidettiin.

Opiskelija oli kuitenkin ollut torimyyjänä tänään ja äitinsä kertoi, että joku asiakas oli kiitellyt, että on ihanaa, kun on taas heidän ihana torimyyjä paikalla ja onhan hän kaunis tyttö ja todellakin kohtelias kaikkia asiakkaita kohtaan.

Olisikohan tullut mummiiinsa?, tuskin, koska tyttäreni ja hänen miehensä ovat aina osanneet palvella asiakkaita ja ovat opetteet lapsensakin kohteliaaksi.

Nyt muistan, että minunkin ihanin ja paras paikka oli iltaisin olla kioski- kahvila myyjänä normaalin työni jälkeen. Ihania poikia kävi siellä.

Toisaalta kamalin muisto on se, kun omistaja sanoi, että madot vain pois hillosta ja siitä vain jäätelön päälle! Onneksi lopetin siellä, mutta kyllä se aluksi tuntui oudolta, että mitä minä nyt teen, kun olin ollut 8-16 päivän ja iltaisin 17-21 ja sitten ei ollutkaan mitään.

Nyt olisi kauhistus mennä mihinkään töihin, edes mihinkään vapaaehtoiseen.
                                                  12.09.2020 17:51
                                                • Puolukoita löytyy minulle vain torilta, mikäli sinne menen, mutta en mene koska matkaa olisi 10 km ja auto on lapsellani. Tosin hän soitti äsken, että mitä olisi kaupasta tuotavaa, joten en muistanut mainita edes noita tori ostoksia.

Lähi kaupasta ostin siikafilettä ja sen lisukkeeksi sainkin naapurilta turskan maksaa, joka on Virosta ja se on myös hyvä lisäke sitten kalakeittoon.

Kyllähän metsään tekisi mieli illalla unessa, mutta aamulla asia onkin toinen, että sieltähän voi saada punkkeja ja ainakin hirvikärpäsiä, joita olen joskus saanut tuskaan saakka tuolta Porkkalan niemeltä ja Salon Madliinestä kerätessäni mustikoita.

Siis varon punkkeja ja koronaa täällä kotona, ottaen huomioon myös sen, että tyttäreni käy usein Espoossa ja hänen tyttärensä opiskelee Turussa, jotan välimatkoja pidetään.

Sitä minäkin ihmettelin, että tätä koronaa pystytään eristämään jopa jätevedestä, joten missä se säilyy?
                                                  12.09.2020 15:16
                                                • "Vähän toistasataa euroa oli maksettavaa
                                                  silmää kohti. Silmät täytyi leika.."

Jatkan tähän ynnämuun asiaan noista silmäleikkauksista, koska mieheni Espoosta sai myös lähetteen yksityiselle, koska kunnallisella oli pitkät jonot. Ei se tietääkseni paljon maksanut, koska oletan että saman, kuin olisi se kunnallinen.

Ei hän ollut mitenkään "umpisokea", näki paremmin, kuin minä, ainakin minun touhuni, josta joskus tuli sanomista! Sitten hän sai luopua jo silmälaseistakin.

Itse olen huomannut, että vasen silmäni ei näe hyvin ja siinä on ylimääräistä nestevuotoa, joten olisi hyvä käydä silmälääkärillä, mutta arpomista on, menenkö noihin kauppakeskusten tarjouksiin, vai mistä kyselisin?

Toisaalta täytyisi käydä terkkarissakin, koska oli kehoitus jo toukokuulla, mutta ajattelin, että ei minulla ole hätä sinne tunkea hakemaan jotain koronaa, vaikka ei olekaan kunnassamme yhtää todettua.

Kaupassakin piipahdin tänään ja kenellekään ei ollut maski naamalla, mutta ovensuussa oli heti monta pulloa käsidesiä.

Sitä hieman ihmettelen, kun täällä on kodinhoitajat kulkeneet sellainen muovisuojus namalla, jossa on ala-osa auki. Mitä he suojelee? Jos joku korona tartunnan saanut hönkäisee päin naamaa, niin kyllä se ilmeisesti osaa sinne maskin alta myös pujahtaa, kuten myös vastapuoleen, olettaisin..?
                                                  10.09.2020 18:36
                                                • Koska en osaa runoilla, niin lauletaanpa tätä yhdessä ja tämänkin kuulin ekakerran kun lapsenlapset sitä lauleli ja minusta se oli todella hieno!

Vihanneslaulu
                                                  Kukkuu, kukkuu, pikkulanttu nukkuu,
                                                  kellarin pimeässä nurkassa.
                                                  Hiiri se tuli ja puraisi,
                                                  pikku lanttu naurista potkaisi.

Nauris se parkas ja nurkkahan karkas,
                                                  porkkana paineli perässä.
                                                  Retiisi ja kukkakaali kikatti,
                                                  salaatti vain yksinänsä mökötti.

Kaali se suuttui ja punaseksi muuttui,
                                                  punajuuri punoitti muuten vaan.
                                                  Sipuli se itkeä pillitti,
                                                  peruna se sipulia lohdutti.

Suut meni tukkoon kun avain kävi lukkoon,
                                                  tarhuri kurkisti ovesta,
                                                  – ”ollaan me kaikki kiltisti”,
                                                  vihannekset yhdessä vakuutti.”
                                                  10.09.2020 15:59
                                                • "Kirjoituksesta huomaa, ettei hän ole koskaan ostanut savustettua possunpotkaa, joten helppo on neuvoa, jos ei ole mitään kokemusta asiasta."

Samaa ihmettelin minäkin, että olisiko sittenkin se uusavuton, joka ei osaa keittää edes kunnon hernerokkaa, saati niistä varioita, kuten kaalin kanssa.

On meillä vanhuksilla vieläkin opetettavaa näille, että 50 g ei mennä ostamaan kaupasta sianpotkaa, kuten jotain siianmätiä.

Juttelin tuossa lapsenlapseni (16-v) kanssa, joka on nyt siellä "kuuluisassa" Turussa opiskelemassa, että kuinka hän osaa laittaa ruokailunsa iltaan, että ei olisi vain näitä "mättöjä", mutta hyvältä kuulosti.

Tosin sekin, että heitä on koulussa ohjeistettu hyvin tämän koronan vuoksi, mutta maski pakko ei ole vielä.

Tietenkin minä varon häntä "lähentelemään", koska en ymmärrä vielä näitä oireettomia kantajia, että mitä he ovat? Siis korona virus muka on, mutta ei mitään oireita?

Aika omituinen virus, joka toiset tappaa, mutta toisilla on oireeton?
                                                  01.09.2020 16:50
                                                • "Mitä luontoa se," ?

Voisitko lopettaa jo tuon arvostelusi, mitä kukin tekee omistamillaan mailla?

Jotenkin vaikuttaa, että olet todellakin kateellinen "korpikselle", jolla on sentään oma tontti ja ranta laitureineen ja terassien täyttämä, koska hänellä käy sentään vieraitakin ilta-istunnoissa siellä rannalla. Ei se ranta ole hänen pilaama ja uskoisin että ei ole kovinkaan pilattu.

Kero mieluummin, kuinka itse olet "tonttisi" hoitanut, vai asutko asunto tuella jossain kunnan vuokra kämpässä, siellä "pimeässä pirtissä", mistä vain katkeria mielipiteitä tulee, kuten työläisiltä riistetään nyt selkänahka ja vastaavaa,

En koskaan osallistu "korppisen" juttuihin, vaikka hän nimesi minut ainoaksi häiriköksi täällä, mutta ei sitä kaikkea voi ohittaa.

Koska aika paljon ole hänen mielipiteissään kuitenkin samaa mieltä ja ikävä kyllä, ehkä liiankin suorasanainen, mutta se kuuluu meille, jotka emme ole "hämäläisiä", joilla vastaus on hieman viiveellä, joten joskus tulee sitten näitä "ylilyöntejä" sanottua.
                                                  29.08.2020 13:13
                                                • "Ulkolämpötila vaihtelee liikaa, "

Ole huoletti, en minä pakasteita ulkona säilytä, vaan leipää ja joskus pullaa, mikäli on liikaa. Aina riippuu myös siitä, mitä jääkaapissa on, mutta aina pakasteet on siellä lokerossa ja jäätelöä minulla ei ole koskaan.
                                                  26.08.2020 12:14
                                                • Huomasitko SkillaN. Ylälaidassa oli 172 kirjoitusta, mutta 1127 lukijaa ja ilmeisesti kaikki ovat lukeneet, sillä ei otsikon mukaan muuten tänne eksy.

On tämä vain niin vetävä palsta ja kun ajattelen aikaa, kun Noja-tuoli ei ollu täällä, niin ei ollut kirjoittajiakaan, mitä nyt sinisirkku, Makriina ja Rituliini yritti houkutella ja saivat joskus minutkin mukaan.

Vähän olen kirjoitellut, koska politiikasta en sano juuta en jaata ja eihän minulle tapahdu mitään, sillä onhan ohjeistettu, että itsestä ei saa kirjoittaa, sillä heti tulee vastaus, ....niin minä, minä, minä, vaan entä jos kirjoittaa perheestään ja etenkin lapsistaan, niin ei sekään kelpaa. Pahin on jos menee kirjoittamaan naapurista, tuttavista, tai sukulaisista, niin sehän vasta myrkkyä on, joten olkoon puolestani. En käy arpomaan, mikä olisi sopiva kirjoitus, mutta nyt kuitenkin innostuin hieman.

Ilokseni voin todeta, että mitään en ole säilönyt, koska ei ole pakastinta, kuin tuo onneton pieni jääkaapin yläosassa ja siihen laitan vain sellaista, jos olen laittanut liikaa ruokaa ja tietenkin sekavihanneksia ostan pakasteena sinne, koska on turhaa mennä ostamaan 3 porkkanaa, neljännes lanttua ja kaalikin pitäisi pilkkoa, mutta onneksi sain valmiita kaalikääryleitä, joita on ainakin Lidlissä jopa vihannes täytteellä.

Leipääkin joudun pakastamaan osan, koska muutoin loput homehtuu ja jääkaapissakaan ei ole tilaa, saati, että se sielläkään säilyisi hyvänä

Talvi helpottaa, koska silloin säilyy ulkona pienet määrät, kun vain huolehtii, että Naakat, Varikset ja Oravat ei pääse käsiksi.
                                                  26.08.2020 10:13
                                                • Sienimetsään teki mieleni, vaikka vettä sateleekin harvakseltaan, muuta tyttäreni onkin mennyt sinne Espooseen tarkastamaan, mitä kaikkea siskonsa on saanut siellä aikaan ja yllätys oli hänelle, koska kaikki sähköt oli korjattu ja kristallikruunu killui katossa?

On minulla niin kaksi erilaista tytärtä, että toinen tarvitsee apua kaikesta ja toinen tekee, mitä haluaa ja yleensä kaikkea, joten aivan hyvä, että hän voi sieltä Tanskasta tulla opastamaan siskoaan.

Eniten minua huolettaa tämä tytär, joka lähti minun autollani sinne Espooseen, koska oli omansa ajanut "päin honkia", jonka hän korjasi, että petäjään, mutta "soronou", osien saaminen siihen on kestänyt melkein ikuisuuden, mielestäni

Itse olen ollut jo kauhuissani, jos lähden Lidliin ostoksille, noin 10 km ja sieltä takaisin, mutta autohan oli pelannut, kuin "enkeli",

Jotenkin tuli mieleeni se vanha kotimainen elokuva, missä mies raahasi sen lehmän sänkyyn, että voi sanoa vaimolleen, "että kyllä minä tiedän", mutta kysyttäessä, että kuinka aiot sen saada pois sieltä, niin oli pakko myöntää , että sitä hän ei tiedä?

Luoja varjelkoon, jos tyttäreni "piiputtaa" autoni sinne johonkin! No,huolensa kullakin, oli hän sentään kysynyt autoni korjaajalta, että voiko sillä lähteä ja he oli todenneet, että mikä èttei , autohan on huolettu, katsastettu ja hyväksi todettu.

Espoossa pitäisi olla myös luumu sato, viinimarjat ja vadelmat, kuten sienet ja mustikat, mutta unohdan ne.
                                                  22.08.2020 15:05
                                                • Minun suurin pettymys oli todeta, että minun "miljoona markkaa", oli kadonnut kuin tuhka tuulee, ollensani Englannissa ja totesin, että markan arvo oli laskenut.

Lapsena aina leikittiin, että "miljoonan maksan" melkein mistä hyvänsä ja aloin säästämään sitä miljoonaa. Iloitsin, että vihdoinkin sain sen kokoon, mutta eikös mitä.

Miksi hiivatissa voi yhteiskunta tehdä tällaisen katalan tempun minulle, kun olin vihdoinkin saanut sen miljoonan säästettyä ja huomasin, että paljon on vielä säästettävää ja nyt on mahdottomuus.

Onneksi se "miljoona" on edelleen tililläni, mutta kenelekkään en lupaa sitä maksaa, edes leikillä. D
                                                  21.08.2020 16:56
                                                Edellinen
                                                Sivu 24 / 30

Siirry sivulle

• 1
                                                • 2
                                                • 3
                                                • 4
                                                • 5
                                                • 6
                                                • 7
                                                • 8
                                                • 9
                                                • 10
                                                • 11
                                                • 12
                                                • 13
                                                • 14
                                                • 15
                                                • 16
                                                • 17
                                                • 18
                                                • 19
                                                • 20
                                                • 21
                                                • 22
                                                • 23
                                                • 24
                                                • 25
                                                • 26
                                                • 27
                                                • 28
                                                • 29
                                                • 30
                                                Seuraava

Osallistu keskusteluun

• Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteen94

Riikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…

• Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.93

Mitä mieltä olette asiasta?

• Pilattiin sitten Omakanta29

Omakanta uusittiin. Meni päin persiitä. Ennen sain siellä uusia reseptit, katsoa labratulokset ja lukea infoa joka käynnistä. Nyt ne sivut niin kummalliset, että uusimmat tiedot ja reseptit jossain huitsin hiidessä. hel…

• TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."21

Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. ​Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…

• Sinimustan liikkeen rasistisia tarroja on liimattu kouluihin Helsingissä117

Apulaispormestari Shawn Huff (vihr) sanoo, ettei syntyperäisenä helsinkiläisenä ole ennen nähnyt näin avointa vihaa myös lapsia ja nuoria kohtaan https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012316928.html

Suomi24 Viihde

• Maajussi-Jetta lataa faktat pöytään - Yksi ennakkoluulo pulpahti esiin sulhoehdokkaistaMaajussi-Jetta etsii kumppania Maajussille morsian -ohjelmassa.
                                                • Eronnut maajussi-Asko umpirehellisenä farmiviikosta: "Totta kai nyt vähän..."Maajussille morsian sarjassa yksi maajusseista on nauravainen Asko.
                                                • Muistatko Charlien enkelit 70-luvulta? Uudelleenlämmitetyt enkelit tv:ssäCharlien enkelit näyttävät taitojaan vakoilussa, naamioinnissa ja itämaisissa taistelulajeissa.

Stara

• Puolustusvoimat ampuu kovilla – mukana 2 200 sotilastaPuolustusvoimien suuri tykistön ampumaharjoitus näkyy ja kuuluu 19.-23. lokakuuta. Southern
                                                • Puolustusvoimilta sykähdyttävä F-35A Lightning II julkaisuIlmavoimat on nyt julkaissut upean videon, jossa esitellään sen
                                                • Puolustusministeri Antti Häkkänen kielsi kiinteistökauppoja: ”Riskejä turvallisuudelle”Puolustusministeri Antti Häkkänen on estänyt jälleen kuusi kiinteistökauppaa, joissa

Etkö löytänyt etsimääsi?

Aloita keskustelu
                                                Suomi24

Suomen suurin keskustelupalvelu

Palvelut

• 24Keskustelu
                                                • 24Treffit
                                                • 24Viihde
                                                • 24Chat
                                                • Hyötylinkit
                                                • Reseptit
                                                • Horoskooppi
                                                • Lainaa

Ohjeet ja palaute

• Palautelomake
                                                • Opastus
                                                • Säännöt
                                                • Keskustelu Suomi24:stä

Kaupallinen yhteistyö

• Auto1 Vaihtoautot
                                                • TV-ohjelmat
                                                • Sanakirja
                                                • Tietosuojaseloste
                                                • Käyttöehdot
                                                • Evästeasetukset

© 2026 Suomi24, osa City Digitalia