Kristiina23

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512
Liittynyt sitten
Muokkaa profiilia36 aloitusta · 2900 kommenttia
- Älä Makriina hermostu vielä noista vale uutisista, kuten "ruunen" kuolemasta, jota ajattelin heti, että oli ihan itseltään, vain velmuilen kirjoitettu aloitus, koska hänen nimmarinsa "Ruuneperi" ei kelvannut ja hän kirjoitteli usein toisella nimmarilla mm. Kalle Artturina, kunnes tulikin joku anonyymi nainen, että hänen rakkaansa "ruune" on kuollut?
Onhan meitä yritetty opastaa, kuinka luemme näitä some viestejä, mutta aika törkeä oli se aloitus, josta sitten kertoi anonyyminä taas...tietenkin, että se olikin hänen rakas? Nyt ei tiedä, pitäisikö surra miestä, koiraa vai kissaa, mutta tuskin meidän tukea tarvitsee. Saipahan vain häiriköidä.
Onneksi se aloitus on poistettu ja ihanasti saimme kuulla, että Ruuneperi elää ja voi hyvin.
Taas kuuma päivä, joten laiskuus vaivaa, mutta saunassa sentään kävin jo päivällä, koska siellä oli vapaita vuoroja ja nyt on hieman keventynyt olo, siis puhdas ja auvoinen.
Odotan itse viilenevää ja lapseni minua viemään sienimetsään, koska näillä helteillä en kyllä lähde mihinkään, sillä joutuisin liittymään tuohon valittaja kuoroon, että kaikki on kipeänä ja haluaisin kuolla!
Antaa kuolon odottaa ja kipuja en halua rämpimällä helteellä jossain metsässä, saati marjapuskissa, joita minulla ei olekaan. - Tämä "terveydelläkö ei ole väliä" vastaisin, että onhan sillä, mutta ei ole vanhuksilta kielletty vehnäjauhot, voit, sun´muut herkut, koska elämän loppuvaiheessa on kaikki luvallista, mistä vain saa hyvän mielen, että ei ahdistusta pukkaisi.
Nuorempana joutui noita herkkuja kaihtamaan ja joskus huonolla menestyksellä, koska paino nousi. Nyt on painokin alentunut melkein teini lukemiin, vaikka sokeri arvot hieman nousee, mutta onhan siihen lääkitys, mikäli eivät nyt Kelan vaatimuksesta rajoita sitäkin.
Huomasin itse, että sokeriarvot ei nouse jostain pullasta, tai piparista päivittäin, vaikka nautinkin niistä. Lisäksi naapurini tuo aina ruokapalvelusta saamansa kiisselin joskus , koska ei mukamas voi syödä sitä, koska sokeriarvot "voi" kohota?
Mies on laiha, kuin luikku. Onko hänet peloiteltu? Olen aina kuvitellut, että sokeri, kuten verenpainekkin on yhdistetty näihin "eilintaso sairauksiin", siis lihaviin.
Mitä tuohon ruuneperin poismenoon en ota kantaa, koska sinisirkku sen pian selvittää ja kertoo .
Jokainen odottaa vain SkillaN;nin paluuta, koska hänelle uutisensa kirjoittaa, kuten minäkin mielelläni.
Pullasta innostuin ja niistä vehnäjauhoista, että voiko joku tämänikäinen vielä karttaa noita ja voita? - demeter1
Sinäpä oletkin älykkään hyvä, kuten Sauli Niinistö eilisessä Puhe- radiossa, jossa hän kertoi tästä ilmiöstä näin..
Kun hän lähtee Salosta Hesaan niin hän muuttuu matkalla toiseksi henkilöksi ja kun hän taas palaa Saloon, hän on kotona aivan toinen. No, huonosti kuvailtu ja ohjelmakin oli vanha, siis ennen hänen presidenttiyttään.
Mitä tuohon aloitukseen tulee, niin luulisin, että jokainen sukupolvi sopeutuu sen hetkiseen tilanteeseen, mikä kulloinkin on menossa.
Jos minun nuoruudessani oli ne lavatanssit viikon kohokohta, niin lapsenlapseni ei niistä ymmärrä yhtään mitään , eikä edes lapseni, vaikka he joskus ovat maininneet näistä festareista. - Kiitos, että vastasit ja tiesit, mitä hänelle kuuluu nykyisin.
Muuten olettamuksesi tästä maailman tilanteesta on minulle jotenkin vieras, mutta kuitenkin ehkä tulevaisuutta sitten, jota itse en ole näkemässä.
Minulle on hippi-aika vieras, mutta muistan, kun olin Englannissa (19-v, siis 1962) silloin, kun nämä pitkät hiukset tuli sitten suomeenkin, samoin, kuin bingo. Olihan siellä omituista meininkiä muutoinkin, koska liftailimme ystäväni kanssa aina vapaa-päivät ja kerran oli käydä "köpelösti", mutta onneksi pääsimme pois kyydistä, koska siellä oli sitten joku murhakin?
Eikös ystäväsi korppiskin lukeutunut sitten teidän hippien kunniaksi "hisperiksi" ja esitteli asujaan?
Oma elämäni tasaantui, kun palasin Suomeen, jossa kihlattuni odotteli jo ja lähetti jopa paluulipun sinne Englantiin, kun ilmoitin, että jään tänne.
No, asiat meni kuten meni, naimisiin menimme ja kaksi lasta saimme. Mieheni kuoli, josta korppis kirjoitti, että "joutipa jo pois kuleksimasta"? - " kun katsoin iho repalesena juoksevaa tyttöä Japanissa" ???
Minulle teki todella lähtemättömän vaikutuksen kauhusta, kun katselin Vietnamista filmin, jossa tämä tyttö juoksi pakoon napalman-pommituksista.
Japanin tuhoista olen nähnyt myös kuvia ja lukenut kirjoja, samoin kuin Vietnamin sodasta, mutta ajattelin, että sekoitatko nyt Pirre Japanin pommitukset ja Vietmanin sodat? - Näin kirjoitit anonyymi "ynnämuun " viestiin.
"Onhan se hyvä, että on itselläsi vuosikymmenien kokemus sossun anomuslomakkeiden täytössä, ja on mukava sitten autella ja neuvoa kaikkia tumpeloita tuttaviaan ja sukulaisiaan niiden asianmukaisessa täyttämisessä mahtavalla kokemuksellaan".??
Tuo oli loukkaavinta häntä kohtaan, sillä tämä "ynnämuu" ei ilmeisesti ole koskaan hakenut mitään sossusta ja tuskin on edes perehtynyt, miten se toimii.
Kuinka voi joku noin herjata yritteliästä miestä, joka on puutteesta lähtenyt ja omalla työllään ansainnut nykyisen toimeentulonsa, ilman mitään "sossu" avustuksia, koska meitä on useitakin samanlaisia, kuten ainakin minä.
Tosin minä kirjanpitäjänä jouduin joskus auttelemaan tuttaviani lomakkeiden täytössä, mutta nyt joutuu jo tyttäreni tämän homman hoitamaan.. ja mikä ihaninta näihin puhelin kauppiaiden tasolla, että aina sanon, että olen "dementikko" ja...lopetan puhelun siihen. - Taitaa olla sama vika "rahikaisellakin", että ei ymmärrä kirjoitustani, koska halusin vain osoittaa, että me vanhukset olemme niitä lapsia edelleen ja leikimme sulavasti kuvitteellisessa Noja-tuolissa, kuten enne Kahvipirtissä.
Tosin minä kuvittelin ensin tämän Kahvipirtin sinne Porintien varteen ja kuvittelin että tämä porukka kokoontui siellä, muta koskaan en matkallani poikennut sinne, kunnes hölmöllekin valkeni palstan idea, sillä olinhan usein käynyt kahvilla ja ruokailemassa Bembölessä.
Ei se mikään salaisuus ole, että heti aamulla odotan SkillaN viestiä, joka on aina niin positiivinen ja mieltä rauhoittava, toisin, kuin nämä sivusta heitot.
Nyt uskallan käyttää myös omaa "nimmariani", sillä aikaisemmin minut nimettiin palsta häiriköksi, joka vainoan "erästä", jota en tunnusta. - "Perhe, lapset, lapsenlapset, ystävät, ihmiset jotka ovat minulle tärkeitä ja joille olen itsekin tärkeä on onneni lähde."
Hyvin kirjoitit ja todellakin ihmettelen noita toisten ohjeita, kuinka täytyy ruokailla ja mitä täytyy olla tarjolla.
Tosin sinun tarjoilusi oli tuomittava kaikin tavoin, mutta kuinkahan oli minun äitini, jolla oli aina tarjolla karjalan paistia piirakoineen, kuten se ihana ruisleipä, jonka veroista en ole saanut.
Lapsuus kodissani oli "Hesan tätien" outo rytmi ruokailussa, koska aamukahvi oli ennen heidän heräämistä ja sitten olikin ruokailu, mutta vanhempani joutuivat heräämään jo varhain .
Omassa perheessäni ei voitu kovinkaan noudattaa mitään "ruokarytmiä", kuten ennen kodissani, koska me kävimme työssä ja lapset tarhassa ja toiset oli ruokittu ja me söimme mitä milloinkin, kuten tämä Kati Nappa sanoi, että mitä kaapista löytyy, mutta aina sieltä syötävää löytyi. - Huonosti salattu" korppiksen ", taistelu, josta hän yrittää lautallaan päästä satamaan .
Sitä ennen hänen on pakko meilata tällä "älykännykällään" viestiä alis Porvoon-parooni, johon hän ei saanut "rakkautta syttymään", kuten ei "Hunksiin", koska mimmimumi..oli jo ominut hänet,,
Kova oli ilmeisesti sekin toteamus, että jonkun tytär oli Tanskassa, koska siitäkin täytyi laittaa iva kirjoitus, kuinka äidin roskapussit ovat auton takakontissa?
Mielestäni aivan ala-arvoista toisten juttujen kopsaaminen, ainakin näin negatiiviseä mielesä - Minulla on yksi tuossa odottamassa, mutta en tarvitse sitä, koska en liiku missään. Lapseni tuo ruokaa, naapureissa voin käydä ulkona juttelemassa, jopa sisälläkin.
Olen tosin piipahtanut paikallisessa Alkossa, mutta hienot turvavälit on siellä.
Toki varudun tähän mahdolliseen uuteen koronavirukseen, koska lapsenlapseni lähtee Turkuun opiskelemaan, mutta eihän minun ole pakko tavata häntä, niin paitsi tavata hänen äitiään, joka tuo minulle ruokaa, mutta senkin voi heittää tuohon ulos, koska asun rivitalossa, jossa on oma piha.
Mitään joukkoliikennettä en joudu käyttämään, koska on tuo oma autokin ja mihinkään joukko tapaamiseen ei ole hinkua, paitsi nyt lauantaina, on lapsenlapseni teatteriesitys hyvin pienessä katsomossa, mutta maski päällä en sinne mene.
Voisin melkein todeta Kalle Päätalon kirjan mukaan, että se on Luojassa, jolle suuri m...ku kasvaa, kuten se, jolle korona iskee. - Tänään+haluaisin+tietää,+että+mitä+te+toiset+teette+Polar-juustosta+5+%,+joka+on+kuin+"lapikkaan+pohja",+eikä+sovi+oikeastaan+raastetuksikaan,+koska+on+niin+sitkeää!
Naapuri+on+minulle+tuonut,+kuten+myös+tyttäreni.
Sitten+sain+ihania+pieniä+purkkeja,+joita+vilkaistessani,+tulkitsin,+että+on+jotain+hedelmä+nektaria,+joten+kulautin+heti,+mutta+varjelkoon!+Suu+oli+palaa+ja+kun+luin+esitteen,+niin+oli+sitruunatiivistettä,+maustettu+kurkumalla+ja++mustapippurilla!+Yksi+on+vielä+,+mutta+viemäriin+sen+heitän.
Eipä+tässä+muita+ongelmia+nyt+olekaan+ja+koronaa+en+pelkää,+mikäli+se+ei+seinien+läpi+tule+asuntooni,+tai+toisaalta+en+pelkää+naapureitani+koronan+levittäjiksi,+koska+käyn+juttelemassa+heidän+kanssaan+tuolla+ulkona.+Kotiini+en+päästä+edes+tytärtäni,+mikäli+hänellä+ei+ole+vessa+hätä!DD - Kiitos sinulle. Jatka juttua. Sitähän kapteeni kaipaa, vai oliko hän vain "kapteenin illallisella", josta jokainen risteilijä on nauttinut matkalla Hesasta Tukholmaan.
Vaan, kyllä se oli niin erikoista, kun Kapteenikin sentään söi? Tuskin kakkasi ulko huussiin? Vai kakkasiko ollenkaan?
No, palasi ruoria ohjaamaan, että ei palatessa törmännyt vaikka Suomenlinnan muureihin.
Olisihan siinä tullut sitten "meripelastusta", kun kapteeni olisi kiidätetty l, niin, minne? Toivottovasti tämä kaiken taitava keksi sen, viedäänkö hänet Kamppin, vai Kämppiin - Olen minäkin päässyt muutamin (n 10) rapujuhliin, jossa olin "lapsenpiikana" kun nuoremmat juhli, mutta tietenkin itse sain syödä ne jämät ja niitä oli paljon. Jokunen "maljakin" taisi jäädä kotiin vietäväksi, koska "lapsenpiian" ei sopinut juoda väkeviä, kun autolla lähti kotiin.
Ja ne sammakon reidet, ne muistan ikäni, paitsi en makua enää, koska tilaus oli tyttäreni esitys Tenerifalla ja minä en kieltä, saati ruokalistan sanastoa hallinnut, joka hänelle oli tuttu.
Söinhän minä sen sammakon, mutta muutoin oli jokapäiväinen ateriani mustekalarenkaat ja ne oli aivan toista, mitä suomesta saa ravintoloista.
Olen myös saanut maistaa Valaan lihaa, joita tyttäreni toi Norjasta, mutta aivan liian vähän, joten makumuistamuskin on nolla.
Kyllä syön nykyisin kaikki merenelävät, niin ravut, osterit, ja kalat, kuten myös etanat siinä kuumassa pannussa, mutta en pihaltani. - Teille, jotka inhoatte aloitusta Noja-tuoli, niin voisin omalta kohdaltani sanoa, että olipa otsikko mikä hyvänsä sen Kahvipirtinkin jälkeen, niin aloittaja on se ratkaiseva tekijä, johon kirjoitan.
Kuka mahtaakaan olla palstojen kuningatar? Kuka on saanut pisimpään vedettyä keskusteluja omalla nikilään?
Mikäli kirjoitan, koska minut on häädetty pois riitelemästä, mutta riita näköjään jatkuu ilman minuakin. Omituista, eikö vain ja olin kuitenkin se ainoa stalkkaaja, joka sotki kaikki kirjoittajat (anteeksi, vain yhden)?
Minä palasin, mutta en istahda enää Noja-tuoliin, koska siellä tulkittiin minut riidan kylväjäksi. - Sydämelliset onnitteluni sinulle Rituliini. Huilaa tämä päivä ja nauti virtuaali kahvit kanssani.
- "Kuka on palstan seriffi tai seriffitär"?
Ei kukaan, mutta SkillaN on kiistatta palstojen ystävällisin kirjoittaja ja rehellinen.
Hänen Kahvipirttinsä jaksoi kukoistaa, vaikka moni yritti sitä kammeta, perustaen millon`mitäkin tanssi latoa, tai jotain muuta, mutta ei vain vetänyt.
Kunnioittavaa on myös häneltä, että avasi tänne 80 uuden korvaavan pirtin Noja-tuoli, mutta eikös siitäkin tullut sanasota ja useita entisiä vastaavia vedettiin esiin.
Toisaalta harmillista, että jopa 60 palstalta katsottiin aiheelliseksi tulla tänne sekoilemaan ja moittimaan jokaista kirjoittajaa, milloin kielioppi virheistä tai vääristä mielipiteistä.
Sekin on harmilista, että vedetään myös nämä vaki-nikit solvaukseen, että kyllähän minä tiedän, että anonyyminä tuonkin herjan heitit!? Vaan, mitä tekee tämä vaki-nikki? Häipyy pois, mutta syytökset jatkuvat ja kirjoittajat katoavat. - Makriinalle hieman piristystä, toivottavasti?
Tietsikka jouduin käyttämään jo ani varhain (-v60-70), koska oli kirjanpito- ja laskenta ohjelmat ja h...vetin suuri keskusyksikkö, jota opin käyttämään siis aina iltaisin, koska sinne piti "jotain" tallentaa, mutta kaikki on unohtunut ja koneet uusiutuneet.
Tilastokeskus oli eka, jossa oli hienot koneet ja hyvä Help-desk, mutta nekin taidot ovat unohtuneet, mutta saihan siitä käsitystä, mitä kaikkea koneella voi tehdä, muutakin, kuin työtä. Nyt en pyydä edes sukulaisilta apua, koska jos kone tiltta, niin haen uuden.
Tässä siis se kevennys. Tyttäreni oli autonsa ajanut puuhun kotipihallaan ja minähän moittimaan, että kuinka sinä voit noin ajaa "päin honkia", johon hän "hieman krapulaisena" aamulla sanoi, että se on m ä n t y! Ja minä viisas lisäsin, että oliko sittenkin petäjä, ja siitähän nauru repesi.
Mutta pakko lisätä tämä mainio tositapaus kahvilassa kuultuna. Siellä joku kertoi vitsin, kuinka ornitologi oli ollut savossa metsästämässä ja hänen yrittäessä ampua, oli isäntä huutanut, "älä ammu, se on kaakana", mutta tälle ampujalle se oli jäänyt silloin epäselväksi, että mikä, kunnes hän kuuli myöhemmin laulun "Kukkuu, kukkuu, kaakana kukku"ja hoksasi, että käkihän se oli!.
Voi, että naurusta ei meinannut tulla loppua, kun eräs Hesan juppi sanoi, että en minäkään olisi tiennyt? - Ai niin, tulikin mieleen, että olihan meilläkin kotona ruokakomerossa se kahvimylly seinässä ja olikin todella upea, sellainen posliininen ja koristeinen. Missähän sekin mahtaa olla nykyisin, kun kotitila on nuorison hallussa.
Oli meillä myös tämä sylissä pidettävä kahvimylly, kuten se kahvin papujen paahtoon tarkoitettu, ...oliko se nyt rännäri?
Nyt heräsi idea, koska minulla on tuo teräspannut, niin ostankin sitä pannukarkeaa kahvia. Eihän siitä tule nokipannun veroista, mutta olisiko erilaista tuon iänikuisen suodatinkahvin vaihtoehdoksi? - Pertikille
Ihan tul äit mieleen tuosta kahvin keitosta, jota toillaan ennen keitettiin. Toiset sai sen sumpin piäle keitetyn ja sikurilla terästetyn "käymäkuppinsa", mutta "paremmille" vieraille sitten ihan oikeet pöönät, mikäli sattu olemaan.
Lapsena meillä juotiin isän nimittämää hopeateetä, siis kuuma vesi maidon kanssa ja sokeria, jos oli.
Itse opin vasta 1963 Englannissa juomaan teetä ja ehdottomasi maidon kanssa, mutta aina oli myös joku bakelsi makuna. - "Facessa esiinnyit Arja Kuusistona, yksinäisenä ja arkana, halusit minun ystäväkseni. Tarkistin Arja Kuusiston faceprofiilin. En yllättynyt, Arjalla oli yli 900 ystävää. Kun en hyväksynyt Arjaa ystäväkseni, lyöttäydyit yhden facekaverini kaveriksi ja seurasit hänen kirjoituksia. Jos otin osaa hänen kommentointeihin näit kommenttini. Niinpä kerroit Suomi24 palstalla mitä olin vastannut tälle kaverilleni. Otin häneen yhteyden ja hän poisti sinut heti kaverilistalta.
Tuntuuko tutulta?"
??? Ei todellakaan tunnu ja miksi olisin ollut joku Arja Kuusisto? On minulla omakin nimi ja myös oma Face-tili, jossa on muutama kotikyläni serkkuja.
Miksi syydät joidenkin Anonyymien kirjoituksia minun kontolleni, koska kaikkihan voi lukea, mitä olen itse kirjoittanut, mutta toisten kirjoituksista en vastaa.
Tämä on todella naurettavaa, koska sorruin vastaamaan taas, vaikka olin jo päättänyt, että en kommentoi mitenkään kirjoituksiisi, saati mukamas stalkaisin sinua erityisesti, mutta tuo Arja Kuusiston ceissi jäi painamaan mieltäni, joten "pyykki on pesty" ja on vain huuhtelua vailla..
No, sen olen kirjoittanut, että kaipaan kuviasi sieltä ranta tontiltasi, erityisesti siitä hienosta grillistäsi ja ihanasta kallio puutarhastasi, mutta anti olla, aivan hyvin voin ilman sitäkään tietoa, koska onhan noita ihania grillikatoksia ja puutarhoja toisaallakin.
Haluat leimata minut psyykkisesti sairaaksi ja pakkomielteen omaavaksi, mutta ilmeisesti olen se, joka ei ymmärrä omaa tilaansa, koska minä koen taas sinut vainoharhaiseksi, joka etsii lakkaamatta syitä toisista, jotka ei ymmärrä sinun elämääsi ja asennettasi. Aina vain ovat moittimassa sinua, vaikka syytönhän sinä olet.
Olkoon tämä viimeinen kirjoitus tänne Noja-tuoliin, jossa jo joku kehoitikin "riitelevien akkojen" poistumista täältä. No, nyt on tuoli vapaa osaltani.