Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2890

1. Minä+olen+kiitollinen+tuosta+terkkareiden+viesteistä,+jotka+ilmoittavat+jo+edellisenä+päivänä,+koska+sinulla+on+aika,+johonkin+vastaanotolle,+kuten+minulla+nyt+hampi+lääkäriin.Vaan+ans´olla,+taas+mummi+sekoili+ja+ajattelin+että+se+on+tänään+klo+13,30,+joten+kipinkapin+hammas+pesulle+(aivan+turhaan),+kun+tulikin+textari,+että+aikasi+on+klo+12,30,+jolloin+vatsassa+kouraisi.+Tarkemmin+lukien+aikani+on+vasta+huommenna+ja+se+seuraava+aika+on+ylihuommenna.Voi+miksi,+voi+miksi+minä+olen+näin+huolimaton,+siis+en+osaa+pysyä+päivistäkään+ajantasalla?
  2. Kivasti+on+jutut+soljuneet+sovinnolla+ja+kiitos+Makriina,+kun+kerroit+noista+varoitusvaloista,+joiden+kanssa+minäkin+olen+ollut+joskus+aivan+pulassa,+mutta+bensasta+en+enää+nykyisin.Sitävastoin+olen+kerran+onnistunut+pääsemään+kotiin,+kun+tuulettajan+hihna+katkesi,+siis+vedet+autosta+ulos+ja+kone+kuumeni.+Muistin+kikan,+että+sukkahousuista+saa+sen+hihnan,+joten+äkkiä+pöksyt+pois+ja+hihna+oli+paikallaan.+Onneksi+kotiin+oli+matkaa+vain+5+kilsaa.Asunnoista+on+ollut+myös+juttua+ja+onhan+niistä+kertynyt+minullekin+kokemuksia,+kun+niin+nuorena+muutin+Hesaan,+joten+asunto+oli+aina+jossain+alivuokralaisena,+kunnes+muutin+mieheni+kanssa+(v-63)+Munkkiniemeen+kerrostaloon.+No,+olihan+sekin+koti,+mutta+me+maalaiset+havittelimme+kuitenkin++omakotitaloa,+jonka+saimme+onneksi+jo++v-66+ostettua,+tosin+pieni+ja+vaatimaton+Espoon+korvesta,+sieltä+Boodomin+murhapaikan+läheltä.Elämä+on+kuljettanut+minut+kuitenkin+nyt+lapseni+lähelle+tänne++Hämeeseen,+josta+onneksi+sain+rivitalon+"kopperon"+30-nel+ja+voi+mikä+kaaos,+koska+olen+aivan+liikaa+haalinut+tänne+tavaraa.+Ensin+kävin+katsomassa+kerrostalo+yksiötä+ja+surin,+kun+en+saanut+sitä+ja+nyt+olen+kiitollinen,+että+onneksi+en+saanut,+sillä+se+oli+ravintolan+yläpuolella+ja+kauppakeskuksen+vieressä,+jossa+on+jatkuvasti+jos´jonkinlaista+häiriköintiä.Nyt+en+halua+muuttaa+täältä+enää+mihinkään,+vaikka+se+Espoon+talo+onkin+tyhjillään+mieheni+kuoleman+jälkeen.+Lapset+saa+päätää,+mitä+sille+tekevät,+mutta+minulla+on++hallintaoikeudella+velvollisuus+huolehtia+sen+talon+kustannuksista,+muuta+enköhän+minä+niistä+selviä.Eniten+arvostan+täällä,+että+kaikki+palvelut+on+lähellä+ja+taloyhtiön+huolto+pelaa+aina+lumenluonnista+lähtien+rappujen+putsaukseen+ja+hiekoiukseen+ja+mikä+parasta,+jos+tarvitsen+apua,++niin+joilain+käy+jopa+lääkäri+kotona.+Tosin+on+täällä+niitäkin,+joiden+luona+käy+Ambulanssi+antamassa+"hoitoa"+melkein+viikottain+!
  3. Itse+en+paljon+telkkaria+katso,+mutta+jotenkin+olen+jumittunut+tuohon+"Haluatko+miljonääriksi",+jossa+nyt+kisailee+juniorit+ja+harmi,+paljon+on+niitä,+joita+en+tietäisi,+kun+taas+toiset+on+yllättävän+helppoja,+mihin+nuoriso+jumittuu.+Mutta+niin+jumittuu+aikuisetkin+ja+minulta+on+turha+kysellä+mitään+urheilusta,+paitsi+ehkä+mailojen+kooska,+joka+oli+alkukarsinnoissa+junioreilta+ja+vain+kaksi+niistä+tiesi.Mutta+tämänpäiväinen+yllätys+olikin,+kun+olin+kaupassa+ja+siellä+oli+tietenkin+kesäapulaisia+ja+pyysin+kaksi+kartonkin+"sitäsuntätä"+savukkeita,+niin+tyttö+oli+aivan+"hoomoilasena"+ja+tarjosi+minulle+sätkätupakka+toppia!+Selitin,+että+ne+on+siellä+alalaatikossa+ja+hän+avasi+sen,+mutta+totesi,+että+ei+täällä+ole+niitä?+Siitäpä+sitten+soittamaan+vastaavalle,+mutta+onneksi+viereisen+tiskin+tyttö+tuli+apuun+ja+sanoi,+että+kyllä+hän+tietää+ja+niin+tiesikisn,+mitä+kartonki+savukkeita+tarkoittaa.Aivan+ihanaa,+että+nuoriso+on+saanut+töitä+ja+auttavat+toinen+toisiaan,+mutta+kartonki+sana+oli+viellä+hakusessa+ja+sitä+naureskeltiin+yhdessä+ja+lohdutin,+että+olen+minäkin+nuorena+mokaillut+viellä+pahemmin.Itse+olin+joskus+19-20v+ratsiassa+ja+tietenkin+kysyttiin+ajokortti+ja+rekisteri+ote.+Ajokortti+löytyi+heti,+mutta+rekisteriote+on+muka+hanskalokerossa+tietoni(mieheni)+mukaan,+joten+selasin+kaikki+paperit+poliisien+silmien+alla+ja+en+sitä+löytänyt.+No,+minä+hain+passin+oloista+paperia,+siis+tällaista+kannellista+pumaskaa,+koska+en+ollut+koskaan+nähnyt+rekisteriotetta+livenä,+mutta+ei+poliisitkaan+auttaneet+minua+asiassa,+joten++papereiden+näyttö+silloiseen+Roban+poliisilaitokselle,+koska+asuimme+Hesassa+ja+minut+ratsattiin+Kiteellä.Toisenkin+mokan+tein,+kun+lähdin+ajelemaan+ja+en+ymmärtänyt,+että+bensaakin+täytyisi+joskus+ottaa+ja++"paska"+mieheni,+oli+jättänyt+melkein+tyhjän+tankin,+joten+Lauttasaaren+sillalle+auto+pysähtyi.+Tietenkin+siinäkin+poliisit+apuun,+jotka+työnsivät+autoni+lähimmälle+huoltsikalle,+jossa+vikaa+etsittiin,+kunnes+eräs+esitti,+että+jos+laitettaisiin+lisää+bensaa!+Bravoo,+auto+lähti+käyntiin!Tyttäreni+teki+myös+sitten+iskälleen+katalan+tempun,+koska+osasi+ounastella+bensan+loppumisen,+niin+sai+auton+pihaan+ajettua,+mutta+siitä+se+ei+sitten+inahtanutkaan,+kunnes+bensaa+tuli+koneesen+ja+iskänsäkin+naureskeli,+että+koskaan+hän+ei+ole+noin+tarkkaan+osannut+laskea+bensan+kulutusta,+että+kotiin+pääsee,+mutta+sitten+on+pakko+tankata.+Jokaisella+ei+ole+kotona+vara+kanisteria,+joten+aikamoinen+possakka+siitäkin+tulisi,+mutta+meillä+sitä+oli+aina.
  4. Onneksi+minulla+ei+ollut+pidempi+matka+edessä,+koska+jo+aamulla+terkkarireissullani+mokailin.+Tietenkin+menin+sinne+liian+aikaisin+ja+siellä+vasta+mietin,+että+oliko+se+aika+7.25+vai+8.25,+sillä+olin+itse+siellä+jo+7.10.+Kaikkihan+tulee+töihinsä+ns.+viimetipassa,+joten+se+huoli+oli+pois+ja+tulin+sieltä+ulos+jotain+7.30.Sitten+olin+päättänyt,+että+tullessa+haen+S-marketista++ainakin+niitä+roskapusseja,+siis+isoja+ja+tyhjennän+joka+ainoan+vaate+tavaran,+mitä+en+ole+tänä+vuona+tarvinnut+ja+tietenkin+ne+metalli-+lasi-+ja+muovi+ja+muut+roskat,+mutta+kauppahan+aukeaa+vasta+myöhemmin,+joten+en+jäänyt+odottelemaan+ja+polvikin+oli+jo+kipeä,+koska+olin+sen+jotenkin+vääntänyt+pahasti+kiireissäni.Sitten+tulikin+uusi+ongelma,+kun+ajelin+pihaani,+niin+autoni+päästi+jotain+vinkuvaa+ääntä+ja+siitäkös+taas+pelästyin,+kunnes+pysäytin+ja+huomasin,+kun+aurinko+ei+niin+häikäissyt,+että+olin+ajellut+sen+kolmenminuutin+matkan++käsijarru+päällä.Nyt+on+siis+kaikki++"kanavat"+auki.++Lääkärille+on+aika+ensi+tiistaiksi+klo+10+ja+ne+saaperin+jätesäkit+kyllä+silloin+haen,+koska+muuta+asiaa+ei+ole+kaupoille.Aivan+ihanaa+auringonpaistetta+on+täälläkin+ja+sinne+terkkariinkin+mennessä+se+paistoi+loivasti+juuri+auton+tuulilasiin+päin,+joka+täytyisi+mennä+kyllä+pesemään++kokonaisesti,+ei+vain+niiden+pyyhkijöiden+välistä+ja+toisisaalta,+myös+sisäpinnat,+koska+tupakoin+autossa.Olisihan+tuota+possakkaa+ilman+niitä+jätesäkkejäkin,+sillä+on+niitä+minulla+jo+kotona,+kunhan+vain+löytäisin+ne+tuolta+tavaroiden+alta.+Usin+tulee+mieleeni+Hurskainen,+että+olisimme+kyllä+aikamoinen+pari,+kun+kumpikin+hukkaa+tavaroitaan,+mutta+olisihan+meitä+sitten+kaksi+löytämään+toistemme+tavarat.
  5. Eilen+satuin+minäkin+näkemään,+kun+Haukiveden+pariskunta+vaihtoi+paikkaansa,+joten+vuoronperään+he+käyvät+tuulettumassa+ja+tietenkin+syömässä,+kuten++me+ihmisetkin,+silloin+kun+on+sellainen+tilanne,+että+heidän+täytyy+viellä+munia+lämmittää.DPöllöllä+on+jo+poikaset+aika+isoja,+mutta+yksi+pesä+taitaa+jäädä+tyhjäksi+tuolta+"eenet"+puolelta,+vaikka+siellä+olikin+jo+yksi+laittelemassa+sitä+pesää.+Satuin+katselemaan+silloin,+kun+siellä+oli+yksi+mies+kunnostamassa+pesää+ja+laittoi+niitä+havunoksiakin+sinne+sivustalle,+jonka+joku+lintu+kävi+laittamassa+pesään.+Aika+huvittava+oli+seurata+sen+miehen+toimia,+koska+hän+lopuksi+makoili+siinä+pesässä++puolisentunia,+jotka+jaksoin+kurkkailla.Se+metsäkamera+taas+kuvasi+hienosti+Teeren+soidinta,+jossa+myös+kaksi+urosta+kohtasi,+mutta+nyt+ovat+ilmeisesti+löytäneet+jo+parinsa.Käsmundin+kamerassa+on+laitettu+iso+vene+joksikin+ravintolaksi,+koska+sitäkin+seurailin,+että+koska+Vapun+vietto+alkaa,+kunnes+huomasin,+että+Vapuunhan+oli+vielä+pari+päivää,+mutta+kerrankos+sitä+sattuu+tällaiselle+höperölle,+joka+ei+ole+edes+päivistä+selvillä!DOnhan+noita+luontokuvia+mukavampi+seurata,+kuin+ainaista+kähinää+jostain+vaaleista+ja+hallituksista,+joihin+en+kuitenkaan+voi+vaikuttaa+mitenkään,+joten+miksi+minä+niistä+ottaisin++omia+mielipiteitäni+esiin.Voisin+sanoa,+kuin+sini-sirkku,+että+nautitaan+tästäkin+kevään+tulosta+ja+unohdetan+jo+ne+hallitus+kriisit,+joita+voi+sivusilmällä+kyllä+vilkaista.