Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2890

1. Sinulle+"aatoksin"Minäkään+en+usko,+että+5-vuotiaan+on+hyvä+olla+vain+mummin+kanssa,+koska+tarhassa+on+paljon+virikeempää+toimitaa+ja+ennenkaikkea+sopeutumista+toisten+lasten+kanssa.Omista+lapsistani+muistan,+kun+jouduin+riepottamaan+heitä+aluksi+yksityisiin+hoitoihin+ja+kun+vihdoin+sain+tarhapaikan+heille,+niin+vanhempi++totesikin;+"äiti,+mä+en+tiennyt,+kuinka+hyvän+hoitopaikan+sait+meille".Lapsenlapsenikin+ovat+olleet+tarhassa,+johon+heitä+kuskailin+ja+hyvin+viihtyivät.+Siitäkin+on+huvittava+muisto,+koska+heidän+tätinsä+oli+siellä+ja+kävi+sitten+jonkun+täydentävän+koulutuksen,+koska+tarha+oli+ns.+Steiner+koulu/tarha.Jostain+syystä+poika+oli+sitten+hermostunut+jollekin+hoitajalle+ja+todennut;+"sinunkin+täytyisi+mennä+koulutukseen!"Tosin+tämä+samainen+poika+oli+antanut+hyviä+vihjeitä+ravivetoihin+ja++jääkiekon+pelaajiin,+koska+isänsä+kanssa+he+tiesivät+"kaikesta+kaikki",+vaikka+voittoja+ei+tullutkaan.Minä+en+hevillä+vaihda+tätä+ihanuutta,+kun+saan+tavata+lapsenlapsiani+ja+voisin+melkein+sanoa,+että+lapsesta+ei+niin+väliä,+koska++mistä+hän+keksii+joskus,+että+olen+hieman+liian+puhelias,+jos+heillä+on+vieraita,+siis+heidän+tuttujaan?
  2. Kukaan+ei+ole+rohjennut+tulla+(en+minäkään)+Pirttiin+kafeelle,+koska+täällä+oli+ollut++joku+häirikkö+eilen,+joka+on+ilmeisesti+nyt+poistettu,+mutta+ovelasti+siiryi+toisaalle+(junttilaan)+mielipiteineen.Ihmettelen,+että+miksi+hänen+täytyy+lukea+korpikirjailijan+kirjoitukset,+jos+niitä+inhoaa+niin+kovasti+ja+sitten+on+pakko+kommentoida+niitä+meille+toisille,+jotka+emme+koe+niitä+niin+itsekkäinä,+tai+omahyväisinä,+kuin+hän+kokee.Minä+luen+mielelläni+toisten+sairauksista+ja+kuinka+he+niitä+parantavat,+kuka+milläkin+menestyksellä+ja+aina+olen+kiitollinen,+että+toistaiseksi+ei+ole+muuta+vikaa,+kuin+tuo+yletön+laiskuus+ja+se+on+helposti+hoidettavissa.Olen+minäkin+saanut+kokea+kipua+ja+tuskaa+aikoinaan,+joista+pahin+oli+se+8-viikon+kalloveto+Töölön+sairaalassa,+jokan+jälkeen+tulikin+sitten+ristiselän+ahtautumien+korjaus+leikkaus,+jonka+jälkeen+useita+kuntoutus+jaksoja+tosi+ihanissa+hoiolaitoksissa,+kieltämättä.Saunaterveiset+minäkin+lähetän,+koska+en+ole+aikoihin+käynnyt+taloyhtiömme+saunassa,+mutta+tänään+olin+ja+ihanaa+on+puhtoisiin+lakanoihin+paneutua+taas+tuon+kirjan+kanssa,+koska+en+jaksa+katsella+mitään+telkkarista.+Kirjan+jälkeen+laitan+Puhe-radion+päälle.Ensiviikoksi+onkin+taas+sitä+possakkaa,+koska+tyttäreni+jo+soitti,+että+missäs+se+silittäjä+loikoilee+ja+sitten+täytyisi+Lidlistä+hakea+taas+sitä+UTH-maitoa,+joka+säilyy+kauan+ja+kelpaa+hyvin+minulle+kahvimaidoksi.+On+muuten+huomattava+hintaero+S-marketin+ja+Lidlin+hinnoissa,+joten+uhraan+bensarahat+sinne,+koska+siellä+on+halvemmat+savukkeetkin,+joiden+poltosta+on+pakko+päästä+eroon.+No,+jos+tekisin+siitä+Uudenvuoden+lupauksen,+niin+haluateko+kannustaa+minua+siinä?
  3. Hyvin+kirjoitit+minunkin+ajatukseni,+johon+lisäisin+vain,+että+hän+on+alkoholisoitunut+ihminen,+jonka+apina+viestit+ilmestyvät+yleensä+viikonloppuisin+entisestä+tottumuksesta+työajoilta,+mutta+nyt+hän+ilmeisesti+juo+päivittäin.Olen+käsittänyt,+että+hänen+lapuuskotinsa+oli+kommunismin+kannattaja+ja+isänsä+koki+suuren+vääryyden,+kun+Suomea+ei+liitettykään+silloiseen+Neuvostoliittoon.+Aika+monihan+sinne+pakeni+lukemieni+kirjojen+mukaan,+mutta+teloitushan+siellä+tuli.Onhan+täällä+ilmeisesti+aivan+kotimainen+versio+hölmöydestä,+joka+vähänväliä+on+tietävinään,+että+tämä+alias+e-lä-mä+on+Raisiosta+kotoisin+oleva+ruuneperi,+vai+mikä+hänkin+nyt+mahtaa+olla,+kun+jatkuvasti+uusii+nikkiään+ja+viimeisin+taisi+olla+Apu.Turhaan+on+heille+"apuaan"+tarjota+ja+johdatella+oikealle+tielle,+koska+he+ovat+valinneet+tiensä+ja+siitä+ei+horjuta.+Hyvä+niin.+Pitäkää+pintanne.Yksi+kirjoittaa+apinoista+ja+Suomen+oloista,+toinen+valittaa+yksinäisyydestään,+syyttäen+toisia,+jotka+eivät+osaa+kirjoittaa+ja+entä+tämä+kolmas!+Hän+ei+usko+millään,+että+tämä+e-lä-mä+ei+asu+Raisiossa+ja+on+mukamas+tarkastanut+jopa+IP-osoitteet+päätyen,+niin+mihin,+harhaan!Olisikohan+mitään+piristävää+aloitusta+tulossa+tähän+torstain+harmauteen?+En+taida+minäkään+keksiä+mitään.Vaan,+abropoo,+aloitushan+koski+vanhusten+ruokailua+ja+hänellä+olikin+gourmee+ruokana+keitetyt+perunat+voin+kanssa,+johon+itse+olisin+lisännyt+vielä+suolakalan.
  4. "ynnämuuek25.10.2018+18:25Näin+ss+ihmettelee+ja+ihastelee:"Jännää+väkeä+savolaisissa+on,+kun+illan+piikkimatoista,+ollaankin+aamulla+turpeissa."+Minusta+ihan+niin+luontevaa+kielenkäyttöä+Skillanilta,että+enpä+olisi+mitään+erikoista+huomannut.+Se+varmaan+johtuu+siitä,+että+syntymä-+januoruuspaikkani+on+savolaisten+naapurissa.+Vaikka+murre-erojakin+on,+mutta+myösyhtäläisyyksiäkin.+Turvonnut+>+"turpeessa"+(pöhöttynyt>pöheessä)+Aivan+luontevastituo+menee:)+"Hyvin+osasit+ym+asian+selventää+sini-sirkulle,+koska+en+minäkään+homanuut,+siis+ainakaan+väärinkäsittänyt+tuota+ilmaisua+"olla+turpeessa".+Äini+joskus+jutteli+Hesan+tädilleni+elannosta,+jolloin+tätini+"taivasteli",+että+onko+täälläkin+Elanto?+Itse+kun+oli+työssä+Elannossa!Tyttäreni+Lontoonmatka+kuulumisia+kuulin,+että+olivat+(äiti+ja+tytär)+käyneet+katsomassa+Buckinghamnin+palatsia,+jossa+oli+paljon+väkeä+ja+paljon+myös+poliiseja,+jotka+olivat+eristäneet+osan+linnanpihasta+ja+porukka+vain+pällistelee,+vaikka+poliisit+yritti+heitä+ajella+kauemaksi.+Heti,+kun+asia+selvisi+tyttärelleni,+että+pihassa+on++epämääräinen+paketti,+jota+poliisit+tutkii,+niin++heti+oli+lähtenyt+lapsensa+kanssa+litomaan+sieltä+pois.Niinpä+menivät+puistoon+piknikille+(eväitään+syömään),+jolloin+lapsukainen+oli+huomannut+rotan+ja+siitäkös+alkoi+huuto+tyttärelleni+ja+lapsukainen+oli+vielä+kiusoitellut,+että+tuolla+on+oikein+rottaperhe,+joka+katselee+meitä!+Olihan+lähistöllä+kyselleet,+että+mikä+hätänä,+mutta+rotat+ei+paikallisia+häirinnyt,+kuten+ei+mahdollinen+pommikaan!Oma+kotimiehen+virkani+tuli+sentään+hoideltua+melko+hyvin,+mutta+voi+minua+muistamatonta,+koska+muistin+kyllä+ne+roskat+pakata+autooni,+mutta+sitten+olikin+seuraava+muistaminen+mennä+maksamaan+torstainen+velkani+lähi+S-markettiin,+koska+pankkikortti+ei+toiminut.+Sieltä+lähtiessä+muistin,+että+ne+roskat+on+edelleen+autontakakontissa,+vaan+ei+ole+enää.+Silityksen+lisäksi+ajattelin+ulkoilla+ja+haravoida+pihasta+lehtiä,+mutta+olikin+niin+kova+tuuli+ja+lammenrannalla+oli+vielä+iso+puu+täynnä+punaisia+lehtiä,+joten+jätin+suosiolla+sen+viran+myöhemmäksi,+...siis+toisille+tehtäväksi.Nyt+vetkuttelen+tuon+kirjani+kanssa+ja+yritin+tässä+samalla+muistella+omituisia+ilmaisuja+toisten+naurettavaksi,+tai+ihmeteltäväksi,+että+mitähän+se+tuokin+tarkoittaa.
  5. Kiitos+neuvosta,+mutta+toisten+koneille+en+mene,+vaikka+olisikin+ollut+kotimiehen+tehtävää+jo+eilisestä+alkaen+ja+siellä+koneita+useampikin+vapaasti+käytössä.+En+vain+viitsi,+enkä+halua+lähteä+mihinkään+kodistani.+Ei+minua+täällä+mikään+peloita,+eikä+minulla+ole+mitään+vietävää,+tai+salattavaa.+Tilinikin+voi+vaikka+tyhjentää,+sillä+aina+tulee+eläke+joka+kuukausi,+siis+olen+sellainen+todella+"loispummi"+ja+lueskelen+kirjoja.
  6. "ätietipileim+ation+nilekseul+ussah+nuk+,aatiojrik+aatlaksu+ennät+ätim+ädeit+ne+tyN"Kuinkas+tämä+on+selvitettävissä,+koska+aloitin+näin;+"Nyt+en+tiedä+mitä+tänne+uskaltaa+kirjoitaa,+kun+hassu+lueskelin+noita+mielipiteitä"Sitten+vilkaisin,+että+kaikki+olikin+takaperin!+Onko+täällä+joku+nappi,+jolla+voi+muutaa+tekstinsä+takaperin+luettavaksi?Sini-sirkun+ruis-perunapuuroa+alkoi+tehdä+heti+mieli,+sillä+työkaveri+Kemiöstä+kertoi+sen+teko-ohjeet.+Lohta+on+jokapojan+pöydässä+ja+minulla+on+vielä+paripalaa+savulohta+pakastimessa,+joten+ne+täytyy+ensin+syödä+ja+nyt+onkin+mieli+silakka,+tai+muikku+ostos,+joita+kiehautan+sipulin+kanssa++suolavedessä.+Uskomatoman+pian+kyllästyy+samoihin+ruokiin,+mutta+lapseni+luona+oli+kyllä+graavilohtakin.+Aamulla+onkin+sitten+taas+roskanvienti,+koska+lapseni+perhe+lähtee+viikoksi+Lontooseen+ja+olen+luvannut+mennä+sinne+kotimieheksi+mahdollisten+varkaidenvaralle.+Minun+asunnon+saisivat+kyllä+käydä+tyhjentämäsä!+Uskomattoman+paljon+niitä+kertyy+parissaviikossa,+mutta+onneksi+voin+kerätä+niitä+isoon+jätesäkkiin+tuohon+ulos+omalle+pihalle.+Kirjastoauto+tulee+vasta+14,30,+joten+sitten+vasta+pääsen+lähtemään,+kunhan+lainaan+kasan+kirjoja.Voihan+se+olla,+että+taas+jää+silitykset+ja+nuo+ompelukset+tekemättä+kirjojen+vuoksi.+Sitäpaitsi+ajattelin+ruveta+pitämään+tarkkaa+kirjanpitoa,+että+mihinkäs+nuo+rahat+hulisee,+koska+säästötavoite+ei+ole+nyt+täyttynyt+pitkään+aikaan+ja+onneksi+oli+kaikki+kauppakuitit+tallella,+paitsi+autontankkaus,+josta+en+viitsi+kuittia+ottaa,+sillä+se+näkyy+kyllä+tiliotteella.+Tietty+lovi+tulee+siitä,+kun+lapsenlapsille+siirrän+jokakuukausi+200,-€,+mutta+täytyisi+useammin+käydä+heillä,+koska+siellä+on+oikein+ruoantuhlareita,+jotka+menee+kompostiin,+kun+eilinen+ei+yleensä+kelpaa.Mitähän+muuta+tänne+ei+saanut+kirjoittaa?+Nyt+on+matkat,+ruoat,+lapset,+vanhemmat+ja+tekemiset+++tekemättä+jättämiset+kirjoitettu.+Pakko+kai+sitten+kertoa,+kuinka+selvisin+urakastani,+tai+lähdenkö+ollenkaan!DDD
  7. ilmannikkiiiEiköhän+isoäiti+tunnistanut,+että+aloittaja+oli+ruuneperi,+jolla+on+nykyisin+useita+sinisiä+nikkejä+ja+lukematonmäärä+niitä+vihaamiaan+mustia.+Taisi+tunnistaakin,+koska+vastasi.Asiahan+valkeni+minulle+siitä,+koska+hän+on+ainoa+täällä,+joka+noilla+sanoilla+toivottelee+aina+palstaa+paremmaksi+ja+riidattomaksi,+mutta+dementiako+lienee+iskenyt,+koska+ei+muista+omaa+käytöstää++silloin+"alkuaikoina"+ja+serifinä+ennenkaikkea.+Nyt+hän+taitaa+ylittää+jo+tämän+kuuluisan+vihaiehensä+noissa+nikkien+luomisessa!DDPaljonhan+täällä+meuhkataan+nikkien+väreistä+ja+rekisteröinti+pakkoakin+toivotaan+omalla+nimella,+mutta+onko+tuossakaan+mitään+järkeä,+että+joku+availee+useita+sinisiä+nikkejä+ja+ne+lukemattomat+mustat+lisäksi?+Sen+vielä+ymmärrän,+että+joku+sininen+avaa+uuden+sinisen,+mutta+viiveellä+ja+käyttää+sitten+sitä+samaa+useita+kuukausia,+mutta+että+päivittäin+ilmestyy+taas+uusi+sininen!Olen+itsekkin+joutunut+vaihtamaan+nikkini++koneenvaihdon+yhteydessä+ja+sitten+omaa+tyhmyyttäni,+mutta+eikös+"tyylistään+tyyne+(se+takarivin)tunnetaan"+ja+Seepra+ei+pääse+raidoistaan,+kuten+en+minäkään.Kovin+karvaspala+tuntuu+myös+olevan+tuo+ikäjakauma,+jos+ikä+on+tiedossa,+niin+heti+tulee+toivotus,+että+hus+hus+sinne+ikäistesi+joukkoon,+puhumattakaan+tästä+luulotautisesta,+joka+jaksaa+jokakäänteessä+yhdistää+tämän+"ruosin+apinan"+ruuneen.+Ainakin+hänestä+huomaa,+että+tieto+ei+mene+perille,+sillä+usein+minäkin+korjasin+hänen+luuloaan,+mutta+aina+hän+ilmestyy+"tietoineen"+palstalle,+joten+minä+luovutan+.Nyt+huomaa+aloittaja+ruune!+Minä+en+aja+sinua+toiselle+vuosikymmenelle+kirjoittelemaan+ja+yritän+hillitä+itseäni,+että+en+pahemmin+puutu+noihin+sinun+satuihinkaan,+koska+jokuhan+niistäkin+pitää,+jopa+huvittavina,+saati+runoistasikin.+Olihan+se+taholtani+aivan+turhaa+hieman+aliarvioida+niitä.Tätä+se+ikä+tekee.+Oppii+hiljaa+kävelemään+ja+hillitsee+asiattomat+huomautukset+olankohautuksella,+vai+kirjoittiko+jo+sini-sirkku+tuon.+Onneksi+s-s+ei+ole+tämä+60++H-hidalgo,+palstan+terroristi,+jolta+tulee+aika+pian+vastaus;+"mutta+minähän+kirjoitin+jo+tuon",+älä+kopioi+minua.DSe,+miksi+olen+nyt+aamusta+oikein+täpinöissäni,+niin+heräsin+jo+3-jälkeen,+koska+en+jaksanut+katsoa+Sorjosta,+saati+tuota+Aarnion+keissiä,+koska+oli+jo+lukenyt++tämän+kirjan+"Keisri+Aarnio",+niin+uni+kiintiöni+oli+täysi.Avasin+ulko-oven,+noin+klo+3.15+(en+kerro,+että+menin+tupakalea)+ja+mikä+ihana+taivaalta+tulikaan!+Aivan+upea+tähdenlento+ja+eikös+silloin+pidä+toivoa+jotain+ja+se+toteutuu?+Minulla+ei+tullut+mieleeni+yhtään+toivomustaToivomusta+toivoin+ehkä+liian+kauan,+koska+se+pitäisi+tietojenimukaan+tulla+heti,+mutta+ei+tullut.+Olenko+minä+nyt+sellainen+ylionnellien,+jolla+ei+ole+mitään+toivomusta+tuone+tähtitaivaalle?+No,+en+ole.,Toisaalta+taikauskoisena+aloin+toteuttaa+toivomusta,+että+mitäpä+se+mummi,+muuta+kuin+rahaa+ja+avasin+veikkaustilini,+jossa+saldo+oli+tyhjä,+mutta+taas+oli+muutettu+systeemejä,+että+eihän+mumi+meinannut+niista+selvitä,+niistä+rahansiirroita,+jotka+aijemmin+lävähti+heti+tilille.Vihdoin+keksin+tämän+systeemin,+että+minunha+se+vika+oli,+kun+en+osannut+käyttää,+mutta+sinänsä+hienoidea,+että+aivan+pelihullut+ja+tosi+juopuneet+voisi+karsia+tuosta+heidän+pelihelvetistä,+koska+itse+en+odotota+sieltä+mitään,+vaan+olkoon+vuodessa+panostukseni+hyväntekeväisyyteen+tuo+50,-€