Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. Tervetuoloa+Skillan+maisemiin+ja+onhan+taas+saatu+Pirtti+sekaisin+poissa+ollessasi,+vaan+eiköhän+se+siitä+kohene+taas.Makriina+tuolla+kirjoitti++kysymyksen+sodan+käynnistä+ja+minä+vastasin+tähän+sitaatiini;+"Pöllytetään+sorsijasi+sakilla+suohon."+ja+nyt+odottelen+Makriinan+kannanottoa+kirjoitukseeni,+vaikka+onhan+tämä+hieman+riidankylvämistä+lisää+kyseessä+olevaa++asiaa+koskien.Ja+sitten+minun+päivän+puuhiin+palatakseni,+niin+ei+ne+roskat+viellä+lähde+mihinkään,+koska+ovat+tuossa+turvallisella+paikalla+ulkona+ja+silityskään+ei+edisty,+koska+viikonloppuisin+en+koskaan+mene+sinne+puuhailemaan,+sillä+silloin+on+perheellä+sitä+mainostettua+"laatuaikaa",+johon+minä+en+kuulu,+siis+en+halua+kuulua.Joulua+en+edes+halua+ajatella,+vaikka+vastapäätä+on+jo+joulukuusi+valoineen+ja+useiman+ikkunoilla+kynttilät,+vaan+minä+en+sytytyä+kynttilöitä,+kunnes+lumi+tulee+ja+voin+tehdä+tuohon+ulos+vaikka+jäälyhtyjä,+jotka+nekään+ei+ole+tarpeellisia.Minun+Jouluni+loppui+äidin+kuolemaan,+joskus+1992,+koska+silloin+lakkasimme+käymästä+lapsuuskodissani+perheen+kanssa.+Jotain+yrityksiä+oli+veljeni++kanssa,+mutta+lapset+olivat+omissa+menoissaan+ja+ei+se+ollut+enää+sitä+samaa.No,+olkoon+nuo+muistelut+tälläerää.
  2. Uuden+Pirtin+innoittamana+minäkin+kerron+eiliset+puuhani.+Kävin+siis+tietenkin+tyttäreni+luona+hoitelemassa+niitä+silityksiä+ja+siellä+olikin+oikein++maankaaos,+kun+tytär+oli+tyhjentäny+koko+vaatekaappinsa+oivalluksella,+että+ne+tulee+heti+uudelleen+järjestellyksi+kaapiin+ja+siellä+ne+oli+edelleen.+Tietenkään+minun+ei+tarvinnut+niihin+puuttua,+koska+en+järjestele+heidän+vaatteitaan+koskaan,+koska+en+tiedä+noista+vaatteista,+mikä+kenellekin+kuuluu,+paitsi+heidän+iskän+vaatteet+kyllä+eroitan,+sillä+on+hän+niin+paljon+tukevampi+ja+ne+vihonviimeiset+kauluspaidat,+joissa+on+niitä+nappeja++jo+kolmekin+ja+sormet+ei+tahdo+taipua+niihin.Sain+vihdoinkin+myös+käynnin+Lidlissä,+jossa+on+sitä+UTH-maitoa+ja+nyt+se+rtiittää+helmikuuhun,+koska+ostin+pari+12-pakkausta.+Lisäksi+löysin+viimeisen+pakkauksen+ihanasta+kinkusta,+joka+on+kuin+Joulukinkku+parhaimilaan+ja+lisäksi+viinimarja+sekoituksia,+joita+himoitsen.+Ihmeellistä,+että+nyt+puolukatkin+tekevät++tuloaan+ruokailuuni,+mutta+tuo+Avocaadon+himo+on+yllättänyt,+koska+tietenkin+tyttäreltäni+niitä+olen+ottanut+mukaani.Tietenkin+käyntini+syynä+oli+myös+se,+että+tytär+ilmoitti,+että+nyt+olisi+niitä+croisantteja+ja+pullia+ja+olihan+niitä.+Sekin+oli+ihana+uutinen,+että+hän+saa+jatkaa+tuolla+Urheiluopiston+ravintolassa+edelleen,+koska+hänen+sopimuksensa+olisi+päättynyt+marraskuun+loppuun+ja+johtaja+oli+tullut+kyselemään+Joulunajan+työvuoroista,+jotka+hän+kaikki+varasi,+siis+on+valmis+tekemään+työvuoronsa.+Sievoisen+lisänkin+saa,+koska+on+Baarimestarin+koulutuksen+hankkinut+ja+tietenkin+sen+hygiena+passin,+jonka+vuoksi+hän+on+valmis+heittämään+kaikki+vanhentuneet+ruoat+roskiin,+siis+biojätteisiin.Tänään+ajattelinkin+viettää+taas+kirjaani+lukiessa,+vaikka+olisihan+niitä+silityksiä+viellä,+mutta+nyt+on+valmistettava+nuo+ostamani+elintarvikeet+ruoaksi,+siis+paistaa+ja+keittää+ja+pakastaa!D
  3. Kukaan+ei+ole+rohjennut+tulla+(en+minäkään)+Pirttiin+kafeelle,+koska+täällä+oli+ollut++joku+häirikkö+eilen,+joka+on+ilmeisesti+nyt+poistettu,+mutta+ovelasti+siiryi+toisaalle+(junttilaan)+mielipiteineen.Ihmettelen,+että+miksi+hänen+täytyy+lukea+korpikirjailijan+kirjoitukset,+jos+niitä+inhoaa+niin+kovasti+ja+sitten+on+pakko+kommentoida+niitä+meille+toisille,+jotka+emme+koe+niitä+niin+itsekkäinä,+tai+omahyväisinä,+kuin+hän+kokee.Minä+luen+mielelläni+toisten+sairauksista+ja+kuinka+he+niitä+parantavat,+kuka+milläkin+menestyksellä+ja+aina+olen+kiitollinen,+että+toistaiseksi+ei+ole+muuta+vikaa,+kuin+tuo+yletön+laiskuus+ja+se+on+helposti+hoidettavissa.Olen+minäkin+saanut+kokea+kipua+ja+tuskaa+aikoinaan,+joista+pahin+oli+se+8-viikon+kalloveto+Töölön+sairaalassa,+jokan+jälkeen+tulikin+sitten+ristiselän+ahtautumien+korjaus+leikkaus,+jonka+jälkeen+useita+kuntoutus+jaksoja+tosi+ihanissa+hoiolaitoksissa,+kieltämättä.Saunaterveiset+minäkin+lähetän,+koska+en+ole+aikoihin+käynnyt+taloyhtiömme+saunassa,+mutta+tänään+olin+ja+ihanaa+on+puhtoisiin+lakanoihin+paneutua+taas+tuon+kirjan+kanssa,+koska+en+jaksa+katsella+mitään+telkkarista.+Kirjan+jälkeen+laitan+Puhe-radion+päälle.Ensiviikoksi+onkin+taas+sitä+possakkaa,+koska+tyttäreni+jo+soitti,+että+missäs+se+silittäjä+loikoilee+ja+sitten+täytyisi+Lidlistä+hakea+taas+sitä+UTH-maitoa,+joka+säilyy+kauan+ja+kelpaa+hyvin+minulle+kahvimaidoksi.+On+muuten+huomattava+hintaero+S-marketin+ja+Lidlin+hinnoissa,+joten+uhraan+bensarahat+sinne,+koska+siellä+on+halvemmat+savukkeetkin,+joiden+poltosta+on+pakko+päästä+eroon.+No,+jos+tekisin+siitä+Uudenvuoden+lupauksen,+niin+haluateko+kannustaa+minua+siinä?
  4. Hyvin+kirjoitit+minunkin+ajatukseni,+johon+lisäisin+vain,+että+hän+on+alkoholisoitunut+ihminen,+jonka+apina+viestit+ilmestyvät+yleensä+viikonloppuisin+entisestä+tottumuksesta+työajoilta,+mutta+nyt+hän+ilmeisesti+juo+päivittäin.Olen+käsittänyt,+että+hänen+lapuuskotinsa+oli+kommunismin+kannattaja+ja+isänsä+koki+suuren+vääryyden,+kun+Suomea+ei+liitettykään+silloiseen+Neuvostoliittoon.+Aika+monihan+sinne+pakeni+lukemieni+kirjojen+mukaan,+mutta+teloitushan+siellä+tuli.Onhan+täällä+ilmeisesti+aivan+kotimainen+versio+hölmöydestä,+joka+vähänväliä+on+tietävinään,+että+tämä+alias+e-lä-mä+on+Raisiosta+kotoisin+oleva+ruuneperi,+vai+mikä+hänkin+nyt+mahtaa+olla,+kun+jatkuvasti+uusii+nikkiään+ja+viimeisin+taisi+olla+Apu.Turhaan+on+heille+"apuaan"+tarjota+ja+johdatella+oikealle+tielle,+koska+he+ovat+valinneet+tiensä+ja+siitä+ei+horjuta.+Hyvä+niin.+Pitäkää+pintanne.Yksi+kirjoittaa+apinoista+ja+Suomen+oloista,+toinen+valittaa+yksinäisyydestään,+syyttäen+toisia,+jotka+eivät+osaa+kirjoittaa+ja+entä+tämä+kolmas!+Hän+ei+usko+millään,+että+tämä+e-lä-mä+ei+asu+Raisiossa+ja+on+mukamas+tarkastanut+jopa+IP-osoitteet+päätyen,+niin+mihin,+harhaan!Olisikohan+mitään+piristävää+aloitusta+tulossa+tähän+torstain+harmauteen?+En+taida+minäkään+keksiä+mitään.Vaan,+abropoo,+aloitushan+koski+vanhusten+ruokailua+ja+hänellä+olikin+gourmee+ruokana+keitetyt+perunat+voin+kanssa,+johon+itse+olisin+lisännyt+vielä+suolakalan.
  5. "ynnämuuek25.10.2018+18:25Näin+ss+ihmettelee+ja+ihastelee:"Jännää+väkeä+savolaisissa+on,+kun+illan+piikkimatoista,+ollaankin+aamulla+turpeissa."+Minusta+ihan+niin+luontevaa+kielenkäyttöä+Skillanilta,että+enpä+olisi+mitään+erikoista+huomannut.+Se+varmaan+johtuu+siitä,+että+syntymä-+januoruuspaikkani+on+savolaisten+naapurissa.+Vaikka+murre-erojakin+on,+mutta+myösyhtäläisyyksiäkin.+Turvonnut+>+"turpeessa"+(pöhöttynyt>pöheessä)+Aivan+luontevastituo+menee:)+"Hyvin+osasit+ym+asian+selventää+sini-sirkulle,+koska+en+minäkään+homanuut,+siis+ainakaan+väärinkäsittänyt+tuota+ilmaisua+"olla+turpeessa".+Äini+joskus+jutteli+Hesan+tädilleni+elannosta,+jolloin+tätini+"taivasteli",+että+onko+täälläkin+Elanto?+Itse+kun+oli+työssä+Elannossa!Tyttäreni+Lontoonmatka+kuulumisia+kuulin,+että+olivat+(äiti+ja+tytär)+käyneet+katsomassa+Buckinghamnin+palatsia,+jossa+oli+paljon+väkeä+ja+paljon+myös+poliiseja,+jotka+olivat+eristäneet+osan+linnanpihasta+ja+porukka+vain+pällistelee,+vaikka+poliisit+yritti+heitä+ajella+kauemaksi.+Heti,+kun+asia+selvisi+tyttärelleni,+että+pihassa+on++epämääräinen+paketti,+jota+poliisit+tutkii,+niin++heti+oli+lähtenyt+lapsensa+kanssa+litomaan+sieltä+pois.Niinpä+menivät+puistoon+piknikille+(eväitään+syömään),+jolloin+lapsukainen+oli+huomannut+rotan+ja+siitäkös+alkoi+huuto+tyttärelleni+ja+lapsukainen+oli+vielä+kiusoitellut,+että+tuolla+on+oikein+rottaperhe,+joka+katselee+meitä!+Olihan+lähistöllä+kyselleet,+että+mikä+hätänä,+mutta+rotat+ei+paikallisia+häirinnyt,+kuten+ei+mahdollinen+pommikaan!Oma+kotimiehen+virkani+tuli+sentään+hoideltua+melko+hyvin,+mutta+voi+minua+muistamatonta,+koska+muistin+kyllä+ne+roskat+pakata+autooni,+mutta+sitten+olikin+seuraava+muistaminen+mennä+maksamaan+torstainen+velkani+lähi+S-markettiin,+koska+pankkikortti+ei+toiminut.+Sieltä+lähtiessä+muistin,+että+ne+roskat+on+edelleen+autontakakontissa,+vaan+ei+ole+enää.+Silityksen+lisäksi+ajattelin+ulkoilla+ja+haravoida+pihasta+lehtiä,+mutta+olikin+niin+kova+tuuli+ja+lammenrannalla+oli+vielä+iso+puu+täynnä+punaisia+lehtiä,+joten+jätin+suosiolla+sen+viran+myöhemmäksi,+...siis+toisille+tehtäväksi.Nyt+vetkuttelen+tuon+kirjani+kanssa+ja+yritin+tässä+samalla+muistella+omituisia+ilmaisuja+toisten+naurettavaksi,+tai+ihmeteltäväksi,+että+mitähän+se+tuokin+tarkoittaa.