Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. Minulla+on+joka+aamu+tuo+linkki+auki,+siis+tämä+Tilannehuone.fi,+josta+näkee,+missä+palaa+ja+mitä+tapahtuu.Olisiko+varuilla,+kun+täällä+usein+piipaa+nuo++asuntojen+palohälyttimet?Olihan+se+surkea+kartta,+silloin+kun+tuulet+puhalsivat+ja+näitä+kuusenkuvia+oli++kartta+täynä+ja++monet+jäivät+ilman+sähköä.+Minullakin+hieman++katkoili,+mutta+ei+onneksi+katkennut+lopullisesti.Tänään+olisi+niin+hyvä+sienestysilma,+tai+puolukoiden+keräilyyn,+mutta+kai+se+on+luovutettava+nuoremmille,+jotka+hyväksyvät+myös+nuo+hirvikärpäset!+Juttelin++äsken+tuttavani+kanssa,+että+hänellä+olisi+ollut+hyvä+puolukkasato,+mutta+ne+"kärpäset"?+Minun++kokemus++on+noista+ötököistä,+kun+keräilin+mustikoita+jossain+Salon-seudulla+(mummilla+muisti+pettää,+että+misä+olin)+,+niin+sinne+mustika+metsään.+Kyllä+tunsin+nuo+ötökät,+mutta+kun+vanha+on+tottunut+jo+jos+jonkinlaiseen+mönkiäiseen,+niin+sinnikkäästi+keräsin+marjat+ja+kotona+siivosin+itseni.Olihan+toienkin+kokemus,+kun+menimme+ihailemaan+merenrantaa,+oliko,+no+olkoon+mikä+hyvänsä,+mutta+Espoon+ja"+Sipoon"rajoilla.Menessä+sinne+kallioille+oli+hyvä,+mutta+kun+palasimme+sieltä+ja+jouduimme+ohittamaan+sen+pusikon,+niin+ne+saaperin+kärpäset+oli+kimpussamme.Minuahan+ei+paljon+hetkauta,+jos+ei+ole+tappaja+skropinooni,+mutta+lapseni,+jotka+jo+kammouksuvat+etelänmatkoilla+tapaamian+torakoita?
  2. Hyvin+osasit+kuvailla+(Skillan)+noita+kuivattuja+kaljoja,+joita+oli+minunkin+lapsuuskodissani+ja+ne+todellakin+oli+hyviä,+kun+ne+kiehautti+perunoiden+päällä.+Mutta+oli+toinenkin+hyvä+keitto,+joka+tehtiin+ns.+kapakaloista+ja+meillä+ne+oli+yleensä+kuhaa,+jota+tuli+runsaasti+syksyisin.+Kuinka+ne+tehtiin,+sitä+en+tiedä,+mutta+lopuksi+ne+kuivattiin+leivinuunin+jälkilämmöllä+ja+ne+säilyivät+hyvin.+Sitä+kapakala+soppaa+ikävöin,+koska+en+osa+sitä+tehdä.Toinen,+tai+lieneekö+jo+viides,+jota+kaipaan+oli+meillä+lillikokkeliksi+kutsuttu,+joka+oli+maidosta+tehty+ja+nyt+olis+ehkäi+vastaava+raejuusto+maidolla.+Tietenkin+nuo+perunalaatikot,+joita+osaan+tehdä,+mutta+yhdelle+henkilölle+on+kuitenkin+liian+työlästä,+vaikka+joskus+teenkin.Tuo+kirjallinen+hoitotestamentti+olisi+minunkin+laadittava,+vaikka+olen+luetellut+jo+kaikki+toivomukseni+tyttärelleni,+mutta+kuka+meistä+tietää,+kumpi+elää+kauemmin,+joten+tehtävä+se+on,+koska+kieltämättä+tulee+juuri+yöllä+mieleeni,+että+voiko+tämä+elämä+kauan+jatkua+ilman+kipuja+ja++niin...kuolenhan+minä+kuitenkin,+koska+en+ole+Kekkonen+ja+vaikka+oli+humoristinen+tokaisu+Pavo+Väyryseltä,+että+voiko+vitutukseen+kuolla,+niin+siihen+en+ainakaan.Koska+en+ole+viellä+kuolemassa+olostani+päätellen+ja+vaalea+leipä+on+loppu,+niin+jospa+laittaisin+taikinan++kohoamaan+ja+päivällä+saisi+jo+lämpimät+sämpylät.+Harmi,+että+päivällä+tulee+tuo+kotimainen+elokuva+niin+tylsä,+mutta+pakkohan+se+on+katsoa,+koska+siinä+samalla+voisi+vetäistä+ne+päikkärit.asiasta+viidenteen.+Skillan,+avaa+uusi+Kahvipirtti,+vaikka+tämä+ei+olekkaan+siellä+Porintien+varresa+oleva!D
  3. Minun+terveystarkastus+meni+hyvin,+mutta++hieman+epäilen+kuitenkin+kuntoani,+että+meniköhän+kaikki,+niinkuin+sanottiin+ja++omakantaa+ei+ole+tullut+viellä+labra+tuloksiani.Toisaalta+ihmettelen,+miksi+sokeriarvoni+on+niin+matalat+nyt+noilla+tikuilla,+kun+joskus+oli+jo+määrätty+kaksi++tablettia,+aamuin+illoin?+Toki+itse+lopetin+niiden+syönnin.Tuokin+epäilyttää,+että+natriumarvoni+olisi+nousseet+huomattavasti+siis+hyviin+lukemin,+kun+pariviikkoa+sitten+vaihdoin+verenpaine+lääkkeitä,+mutta+verenpaine+huitelee+nyt+kuitenkin+huippulukemissa?Mutta+nyt+sienestys+asioihin+ja+ilman(säätiedon)+tilaan,+siis+huommenna+olisi+poutaista+ja+tatteja,+kuten+karvarouskuja+olis+"pilvinpimein"?+Voi+Luoja,+mikä+stressi+minulle+tulee,+kun+metsään+tekisi+mieli+ja+en+tiedä+täältä+yhtään+metsää+ilman+tyttäreni+apua+ja+hän+on+työssä+ja+minä+en++halua+mennä+nyt+sinne+sitä+urakkaani+suorittamaan,+että+voisin+edes+tarkastaa,+ovatko+he+olleet+sienessä+viikonloppuna?+Viimeksihän+siellä+oli+ihana+kanttarelli+sato,+jonka+perkasin,+mutta+niitä+ei+saanut+silloin+ottaa+mukaan.+Arvoitukseksi+aina+jää,+tuliko+ne+heilläkään+syötyä?Valitettavasi+on+tunnustettava,+että+en+ole++osannut+lastani+kasvattaa+säästäväiseksi,+mutta+ei+ole+hänen+anoppinsakkaan+opettanut+poikaansa+ruoan+säästäjäksi+ja+toisaalta+ymmärrän+sen+hyvin,+koska+molemmat+tutustuivat+ravintola+miljöössä,+missä+se+ylimääräinen+ruoka+oli+aina+roska+ja+ehdottomasti+pois+heitettävää.
  4. Huomasin++Iltiksen+otsikossa+äänestyksen,+mihin+aikaan+halutaa+kelloja+siirettävän+ja+en+osannut+päätää.Nyt+antakaa+vinkkejä,+mikä+on+se+paras+aika,+mutta+se+ei+saa+olla+ainainen+päivä,+kuten+ei+yökään.Toisaalta+minulle+on+yhdentekevää,+kunhan+niitä+ei+vain+tarvitsisi+siirrellä+sitäkään+parikertaa+vuodessa,+koska+tuo+kellojen+siirtelykin+tuottaa+jo+hankaluuksia+ja+muutenhan+sillä+ei+olisi+väliä,+mutta+on+noita+lääkäri-+ja+labra-aikoja,+joita+täytyisi+noudattaa.