Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2891

1. järkyttyneenäluin14.9.2018+8:26Ihanko+totta+järkytyit?+Mielestäni+tuo+ei+ollut+ihme+siihen++aikaan,+kun+aviottomat+lapset+oli+se+"suurin+synti",+puhumattakaan,+että++lapsi+olisi+jonkun+toisen+aviomiehen?Olihan+siihen+aikaan+kovinkin+yleistä,+että+kartanonherran++siittämiä+lapsia+elätettiin+kartanon+varoilla+ja+ei+tarvitse,+kuin+katsella+kotimaisia+elokuvia,+tai+lukea+kirjoja++niiltä+ajoilta.Olisi+minulekkin+ollut+suuri+häpeä,+jos+olisin+tullut+raskaaksi+ennen+avioliittoa,+mutta+onneksi+en+tullut.+Tosin+minua+ei+olisi+kodistani+häädetty,+siitä+olen+varma,+mutta+olin+jo++silloin+maailmalla,+kun+tuollainen+olisi+päässyt+tapahtumaan.Tuli+mieleeni++äitini+kokema+nöyryytys+naapurin+rouvan,+tai+emäntiähän+ne+olivat,+kun+tämä+nainen+oli+haukkunut+äitini+,+koska+tämä+emäntä+oli+nähnyt,+kun+siskoni+tuli+aitasta+jonkun+miehen+luota!Hui+mikä+häpeä,+ei+hänen+lapset,+mukamas+ja+kaikki+me+tiedettiin,+että+hänenkin+tyttäret+oli+iltaisin+ulkona,+koska+he+kiipesivät+ulos+ikkunasta,+kuten+iätjaajat+on+ilmeisesti+tehty.Saipa+kuitenkin+tämä+kyseinen+emäntä+kolauksen,+kun+oma+tytär+alkoikin+odottamaan+lasta+(kaksosia)+ja+miehestä+ei+tietoa,+tai+olihan+siitä,+koska+menivät+avioon,+mutta+oli+tullut+emäntä+pyytelemään+äidiltäni+anteeksi.
  2. "Olet+huomannut+kuinka+minun+kirjoituksiani+vääristellään+siksi+kirjoitin+tuon+kommentin.+Kerron+mitä+kerron."Tottakai+olen+huomannut,+koska+lueskelen+näitä+palstoja,+ja+siksi+tiedän++sinunkin+kirjoituksistasi,+kuten+"korvesta+maailmalle"+juttusi,+jotka+ovat+julkiset+kaikikien+luetavissa.Se+on+vain+niin,+että+useimman+kirjoitukset+täällä+"vääristellään",+ainakin+omasta+mielestä,+koska+ei+ole+osannut++kertoa++asiaansa+oikein,+mitä+oikeasti+tarkoitti,+kuten+minäkin+nyt.Olihan+tuolla+vuosia+sitten,+kun+itsekkin+vääristelit+minun+kirjoitukseni+aivan+toiseen+kirjoittajaan.+Enkä+todellakaan+ollut+ainoa,+joiden+nikkiä+yritit+arvailla+ja+heitit+inhottavia+viestejä.Kyllä+sinä+itsekkin+tiedät,+että+et+ollut+paras+mielipiteen+sanoja,+ja+ymmärrän+hyvin,+että+edelleen+sinua+kohtaan+tunnetaan+suorastaan+vihaa.Ei+sinunkaan+sympatiasi+riitä+minulle+saakka,+koska+noin+tylysti+vastasit+ja+ilmoitithan+jo+aikaisemmin,+että+et+lue+minun+viestejäni.