Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. "+Nyt+olikin+mahtava+kesä+pyöritellä+ihteään+vedessä+;+)"Äläpäs+muuta+viserrä,+että+en+tulisi+aivan+kateelliseksi,+koska+ne+ajat+on+miulta+nyt+ohi,+sillä+sinne+kotitilalle+en+mene+ja+lapseni+mökillä+voisin+kyllä+käydä,+mutta+sielläkin+on+liian+paljon+minulle+vierasta+porukkaa.Juuri+tuo+vesielementti+on+niin+ihanaa,+koska+minäkin+rakastin+niitä+kaisloja+kitkeä+ja+siis+muutakin+vesiheinää,+jotka+sotkivat+rantaa.Hän,+joka+ei+ole+kokenut+tuota+ihanuutta,+ei+voi+siitä+tietääkkään+ja+voikin+ihmetellä,+mitä+ihanuutta+siinä+on,+mutta+kyllä+siinä+on,+sitä+jotain+selittämätöntä,+joka+on+jäänyt+minunkin+mieleeni.Jaksamista+sinulle,+kaikista+moitteista+huolimatta.
  2. "Sen+aloitankin+tällä+puheella."Ja+lopeta+heti+alkuunsa+tuollainen+häirintä,+koska+tuollaista+ei+kaivata+tänne.Minä+olen+ollut+kuin+"orpo+piru+helvetissä"+koko+aamun,+koska+jotain+puuttuu++tältä+palstalta+ja+se+on+Kahvipirtin+emäntä.+Onneksi+muu+porukka+on+sentään+koossa+ja+voi+hyvin.Olisi+mitä+parhainpäivä,+siis+aurinkoinen+syksyinen+sää+ja+marja-+ja+sieni+metsään+kutsuu,+mutta+vaikka+auto+on,+niin+en+voi+lähteä,+koska+en+tiedä,+mihin+menisin+ilman+eksymistä.+Tyttäreni+taas+varmasti+vain+nukkuu,+koska+on+töissä+niin+myöhään+ja+ei+se+mihinkään+lähde,+jos+on+pian+taas+työvuoro.+Voi,+kun+tuntisi+yhdenkään+liikuntakykyisen,+joka+tuntisi+tämän+seudun+metsät+ja+lähtisi+kansani,+mutta+en+tunne+yhtäkään.Olisihan+siellä+tyttärellä+se+yksi+karviaispensas,+josta+voisi+ne+marjat+noukkia,+mutta+tuo+edellinenkin+soppa+lojuu+tuolla+jääkaapissa,+koska+nyt+ei+maistu+ja+minulla+ei+ole+pakastinta,+josta+voisi+sitten+talvella+herkutella.Mietin+tuossa+aamulla,+että+miksi+voi+tuntua+näin+onealta+Skillanin+poissa+olo+ja+tiedänkin.+Kun+Kahvipirtiin+kirjoittaa,+on+kuin+juttelisi/kirjoittaisi+ystävälle+(suljettujen+ovien+sisälle)+ja+heti+aamulla+häneltä+saa+kirjeen+takaisin+ja+aina+kannustavana,+ei+koskaan+moittivana+ja+arvostelemalla.Aivan+eriasia+on+kirjoittaa+tuonne+johonkin+toisaalle+ja+onhan+se+kuin+torille+huutelisi+kuulumisensa+ja+niin+tori+vastaa,+että+väärin+teit,+korjaa+heti+tuo+ja+tuo+ja+kuitenkin+väärin+toimit.+Koskaan+ei+mitään+myötätuntoa+toista+ihmistä+kohtaan+ole,+vaan+häntä+lyödään,+kuin+"vierasta+sikaa",+tai+kuin+naapurin+kakaroita,+että+opitkos+siitä,+olemaan,+kuten+minä+haluan.+No,+vitsi,+vitsi,+mutta+kuvainnollisesti+kuitenkin,+noin+se+menee
  3. Pääsethän+sinä+katsomaan+livenä+korppiksen+laituriolohuonetta,+sillä+on+hän+joskus+jakanut+bloginsa+osoitteen,+kuten+nimensä,+joten+myös+facebookista+löytyy+ja+pyydettäessä+saat+sen+varmasti."idea+nuo+korpikirjailijan+verhot+laiturihuoneessa,+voin+sieluni+silmin+nähdä+ne+lempeässä+tuulessa+liehumassa+ja+myrskyn+dramaattisesti+riepotellessa+."Onhan+ne+hienosti+laitetut,+ei+sitä+käy+kieltäminen+(siis+minun+mielestäni),+mutta+uskoisin,+että+toisia+ärsyttää+moinen+viritelmä,+koska+onhan+aikamonella+paljon+upeampaa,+mutta+he+eivät+siitä+mainitse,+sillä+se+on+heille+niin+luonnollinen+asia,+että+jokaisella+täytyisi+olla++parempi,+kunnes+tulee+kirjoittelemaan+omista+virityksistään.Minä+en+voi+pöytieni+runsaudella+kehuskella,+vaikka+onhan+näitä+tässä+pienessä+asunnossa++ns.+sohvapöytä+(täynä+tavaraa),+sängynvierellä+hieman+matalampi,+jossa+on+kirjat,+silmälasit+ja+muuta+yöllä+tarvittavaa+roinaa,++mutta+myös+oikea+ruokapöytä,+jossa+on+ompelukone+(jota+en+käytä),+yksi+toimimaton+telkkari,+jota+en+jaksa+kantaa+pois+ja+tietenkin+niitä+mahdollisesti+ompelussa+tarvittavia+tavaroita+sekasotkussa.Ai+niin,+onhan+minulla+oma+pikkupiha,+johon+on+pöytä+ja+tuolit,+jopa+pieni+kasvimaa+yrtteineen+ja+kukkineen,++mutta+en+minä+siellä+koskaan+istu+edes+kahvilla,+koska+naapurit+on+vastapäätä+ja+....niin...mitä+sitten...he+voivat+tulla+huutelemaan+hyvät+huommenet!DNo,+tässä+se+selonteko+tulikin,+miksi+minulla+on+niin+ahdasta,+hui,+hui,+itselleni,+mutta+mistään+en+voi+luopua,+vaikka+lapseni+on+uhkaillut+siivouksella,+että+hän+sen+tekee,+mutta+tehköön+sitten,+kun+olen+kuollut.Onnellinen+olen+minäkin+oloissani+ja+en+päästä+ketään+rikkomaan+minun+onneani.
  4. Niin,+toistahan+se+oli+ennen,+kun+metsään+mentiin,+niin+sieneen,+kuin+marjankin,+ja+ei+silloin+ollut+kännyköitä,+mutta+nyt+on+vain+meidänikäinen+sukupolvi,+joka+sinne+menee,+joten+kännykät+mukaan.Uimisen+suhteen+on+myös+hyvä+varoitus,+että+uit,+vain+rannan+läheisyydessä,+koska+suonenveto+voi+koska+tahansa+yllättä+ja+siinä+sitten+olet.Toista+se+oli+ennen,+kun+ei+yhtään+peloittanut+vesisuksilla+liidellä+pitkin+järvenselkiä,+mutta+lämpimän+veden+aikaan,+sillä+olinhan+hyvä+uimari.Tuo+toteamus,+että+kännykkä+mukaan,+niin+minulla+se+ei+onnistu+koskaan+ja+eilenkin+olisi+ollut+tarpeellinen.+No,+ei+kukaan+kuollut,+joten+kaikki+hyvin.
  5. Täälläkin+sataa,+mutta+satakoon,+saahan+joku+sieniä+myöhemmin,+koska+eikös+ole+sanonta,+että+"kasvaa,+kuin+sieniä+sateella"+ja+sienet+virkoavat+hyvin.Oli+minullakin+eilen+muuta,+kuin+kotona+oloa,+sillä+jouduin+"lapsenvahdiksi",+johon+menin+vasta+klo+12+ja+lähdin+kotiin+yöllä+noin+klo+24,+vaikka+oli+pimeää+ja+sai+olla+viimenen+kertä,+kun+yöllä,+siis+pimeällä+ajelen.+Ja,+pirskatti,+ne+roskat+on+edelleen+auton+takakontissa,+vaikka+joudun+sen+editse+ajamaan,+kun+kylile+lähden.No,+"lapsenvahti+"+hommani+tein+tunnollisesti,+melkein,+sillä+olin+hakenut+kirjastosta+kasan+kirjoja,+joita+lueskelin,+sillä+nuo+isot+lapsukaiset+osaavat+itse+valita+ruokansa,+mikä+olikin+äitinsä+poisaollessa+karkkia+ja+limua.+Silitykset+unohdin,+vaikka+oli+niitäkin+jo+kertynyt.Lapsukaisethan+nukkuivat++pitkään,+muta+sitten+oli+molemmilla+vain+tietsikat/läppärit+ja+mitä+niitä+onkaan,+esillä,+vaan+ans+òlla!++Illalla+(ehkä+klo+6)+oli+poika+kadonnut!+Siskonsa+soitti,+että+missä+olet,+niin++5+km+päässä+Prismassa?+Vaan+siitäkön+siskonsa+heräsi+todella,+että+hänkin+lähtee+johonkin+ja+vaikka+molemmille+lapsille+oli+määrätty+kotitehtävät,+siis+imurointi+ja+astioiden+laitto+koneeseen,+niin+mitään+ei+tapahtunut+ja+kerrankin+kovetin+mieleni,+että+en+minäkään+tee+niitä.+Poika+tuli+kotiin+aika+pian,+mutta+sitten+tyttö+lähti+ja++ajattelin+jo+pahinta,+mutta+tyttökin+saapui+kotiin+jo+klo+11+ja+heti+patistelin,+että+nyt+ne+tiskit+koneeseen.+Onneksi+hänellä+oli+kaveri+mukana+ja+niin+tytöt+siivosivat+keittiön,+paitsi,+että+itse+sitten+pesin+isommat+astiat,+jotka+ei+mahtunut+enä+koneeseen.+Kahteen+saakka+olisi+pitänyt+olla,+mutta+kun+lapset+oli+kotona+turvallisesti,+niin+lähdin+itsekkin,+koska+en+haluntu+olla+kuulemassa,+minkä+ripityksen+poika+saa,+kun+imurointi+oli+hoitamatta!Tänään+olisi+värjättävä+hiukset,+koska+huommenna+on+lääkärikäynti+ja+saan+kuulla+"tuomioni,+kuolenko,+vai+jäänkö+henkiin?+Jos+heti+kuolen,+niin+onneksi+ei+ole+kipuja+ollut.Aina+tuo+hieman+piristää+käydä+nuorten+elämää+katsomassa,+mutta+ne+hiivatin+roskat+ja+uusiakin+on+jo+odottamassa.