Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2891

1. Ihana+kirjoitus+sinulta+Ramoona+ja+suurinpiirtein+vertavuotaa+mieleni,+koska+ei+pääse+nauttimaan+sinun+herkuista,+saati+itse+tekemään+niitä.+Sieneen+haluaisi+ja+myös+mustikota+poimimaan,+vaikka+vain+muutaman+marjan,+mutta+nyt+olen+niin+umpiossa,+että+en+voi+lähteä.Espoossa+meillä+olisi++ilmeisesti+myös+luumusato,+mutta+sinne+en+mene,+kuten+ne+tutut+sieni+ja+marjamaastot,+jotka+jo+jotenkin+tunnen,+muta+silti+en+mene+sine.Oneksi+on+tori,+josta+saa+yksinäinen+tarvitsemansa,+mutta+saitana+ajattelen+kuitenkn,+että+mitä+jos+itse+poimisin?Toivottavasti+saan+tyttären+joskus+silletuulelle,+että+nyt+lähdetään+metsään,+mutta+kai+turha+toivo,+koska+hänelä+on+onneksi+nyt+töitä.Lapsenlapsista+ei+liene+viellä++liikoja+apuja,+koska+en+luota,+että+he+osaisivat+neuvoa+mihin+mennään+sienestämään+ja+marjastamaan,+mutta+ehkä+he+osaisivat+neuvoa+sen+tien,+mistä+heidän+mökile+mennään,+niin+sillä+reitillä+on+kuitenkin+näitä+paikkoja+ja+sieltä+sitten+osaisin+kotiin+ajaa.
  2. "Sen+aloitankin+tällä+puheella."Ja+lopeta+heti+alkuunsa+tuollainen+häirintä,+koska+tuollaista+ei+kaivata+tänne.Minä+olen+ollut+kuin+"orpo+piru+helvetissä"+koko+aamun,+koska+jotain+puuttuu++tältä+palstalta+ja+se+on+Kahvipirtin+emäntä.+Onneksi+muu+porukka+on+sentään+koossa+ja+voi+hyvin.Olisi+mitä+parhainpäivä,+siis+aurinkoinen+syksyinen+sää+ja+marja-+ja+sieni+metsään+kutsuu,+mutta+vaikka+auto+on,+niin+en+voi+lähteä,+koska+en+tiedä,+mihin+menisin+ilman+eksymistä.+Tyttäreni+taas+varmasti+vain+nukkuu,+koska+on+töissä+niin+myöhään+ja+ei+se+mihinkään+lähde,+jos+on+pian+taas+työvuoro.+Voi,+kun+tuntisi+yhdenkään+liikuntakykyisen,+joka+tuntisi+tämän+seudun+metsät+ja+lähtisi+kansani,+mutta+en+tunne+yhtäkään.Olisihan+siellä+tyttärellä+se+yksi+karviaispensas,+josta+voisi+ne+marjat+noukkia,+mutta+tuo+edellinenkin+soppa+lojuu+tuolla+jääkaapissa,+koska+nyt+ei+maistu+ja+minulla+ei+ole+pakastinta,+josta+voisi+sitten+talvella+herkutella.Mietin+tuossa+aamulla,+että+miksi+voi+tuntua+näin+onealta+Skillanin+poissa+olo+ja+tiedänkin.+Kun+Kahvipirtiin+kirjoittaa,+on+kuin+juttelisi/kirjoittaisi+ystävälle+(suljettujen+ovien+sisälle)+ja+heti+aamulla+häneltä+saa+kirjeen+takaisin+ja+aina+kannustavana,+ei+koskaan+moittivana+ja+arvostelemalla.Aivan+eriasia+on+kirjoittaa+tuonne+johonkin+toisaalle+ja+onhan+se+kuin+torille+huutelisi+kuulumisensa+ja+niin+tori+vastaa,+että+väärin+teit,+korjaa+heti+tuo+ja+tuo+ja+kuitenkin+väärin+toimit.+Koskaan+ei+mitään+myötätuntoa+toista+ihmistä+kohtaan+ole,+vaan+häntä+lyödään,+kuin+"vierasta+sikaa",+tai+kuin+naapurin+kakaroita,+että+opitkos+siitä,+olemaan,+kuten+minä+haluan.+No,+vitsi,+vitsi,+mutta+kuvainnollisesti+kuitenkin,+noin+se+menee
  3. Pääsethän+sinä+katsomaan+livenä+korppiksen+laituriolohuonetta,+sillä+on+hän+joskus+jakanut+bloginsa+osoitteen,+kuten+nimensä,+joten+myös+facebookista+löytyy+ja+pyydettäessä+saat+sen+varmasti."idea+nuo+korpikirjailijan+verhot+laiturihuoneessa,+voin+sieluni+silmin+nähdä+ne+lempeässä+tuulessa+liehumassa+ja+myrskyn+dramaattisesti+riepotellessa+."Onhan+ne+hienosti+laitetut,+ei+sitä+käy+kieltäminen+(siis+minun+mielestäni),+mutta+uskoisin,+että+toisia+ärsyttää+moinen+viritelmä,+koska+onhan+aikamonella+paljon+upeampaa,+mutta+he+eivät+siitä+mainitse,+sillä+se+on+heille+niin+luonnollinen+asia,+että+jokaisella+täytyisi+olla++parempi,+kunnes+tulee+kirjoittelemaan+omista+virityksistään.Minä+en+voi+pöytieni+runsaudella+kehuskella,+vaikka+onhan+näitä+tässä+pienessä+asunnossa++ns.+sohvapöytä+(täynä+tavaraa),+sängynvierellä+hieman+matalampi,+jossa+on+kirjat,+silmälasit+ja+muuta+yöllä+tarvittavaa+roinaa,++mutta+myös+oikea+ruokapöytä,+jossa+on+ompelukone+(jota+en+käytä),+yksi+toimimaton+telkkari,+jota+en+jaksa+kantaa+pois+ja+tietenkin+niitä+mahdollisesti+ompelussa+tarvittavia+tavaroita+sekasotkussa.Ai+niin,+onhan+minulla+oma+pikkupiha,+johon+on+pöytä+ja+tuolit,+jopa+pieni+kasvimaa+yrtteineen+ja+kukkineen,++mutta+en+minä+siellä+koskaan+istu+edes+kahvilla,+koska+naapurit+on+vastapäätä+ja+....niin...mitä+sitten...he+voivat+tulla+huutelemaan+hyvät+huommenet!DNo,+tässä+se+selonteko+tulikin,+miksi+minulla+on+niin+ahdasta,+hui,+hui,+itselleni,+mutta+mistään+en+voi+luopua,+vaikka+lapseni+on+uhkaillut+siivouksella,+että+hän+sen+tekee,+mutta+tehköön+sitten,+kun+olen+kuollut.Onnellinen+olen+minäkin+oloissani+ja+en+päästä+ketään+rikkomaan+minun+onneani.
  4. Täälläkin+sataa,+mutta+satakoon,+saahan+joku+sieniä+myöhemmin,+koska+eikös+ole+sanonta,+että+"kasvaa,+kuin+sieniä+sateella"+ja+sienet+virkoavat+hyvin.Oli+minullakin+eilen+muuta,+kuin+kotona+oloa,+sillä+jouduin+"lapsenvahdiksi",+johon+menin+vasta+klo+12+ja+lähdin+kotiin+yöllä+noin+klo+24,+vaikka+oli+pimeää+ja+sai+olla+viimenen+kertä,+kun+yöllä,+siis+pimeällä+ajelen.+Ja,+pirskatti,+ne+roskat+on+edelleen+auton+takakontissa,+vaikka+joudun+sen+editse+ajamaan,+kun+kylile+lähden.No,+"lapsenvahti+"+hommani+tein+tunnollisesti,+melkein,+sillä+olin+hakenut+kirjastosta+kasan+kirjoja,+joita+lueskelin,+sillä+nuo+isot+lapsukaiset+osaavat+itse+valita+ruokansa,+mikä+olikin+äitinsä+poisaollessa+karkkia+ja+limua.+Silitykset+unohdin,+vaikka+oli+niitäkin+jo+kertynyt.Lapsukaisethan+nukkuivat++pitkään,+muta+sitten+oli+molemmilla+vain+tietsikat/läppärit+ja+mitä+niitä+onkaan,+esillä,+vaan+ans+òlla!++Illalla+(ehkä+klo+6)+oli+poika+kadonnut!+Siskonsa+soitti,+että+missä+olet,+niin++5+km+päässä+Prismassa?+Vaan+siitäkön+siskonsa+heräsi+todella,+että+hänkin+lähtee+johonkin+ja+vaikka+molemmille+lapsille+oli+määrätty+kotitehtävät,+siis+imurointi+ja+astioiden+laitto+koneeseen,+niin+mitään+ei+tapahtunut+ja+kerrankin+kovetin+mieleni,+että+en+minäkään+tee+niitä.+Poika+tuli+kotiin+aika+pian,+mutta+sitten+tyttö+lähti+ja++ajattelin+jo+pahinta,+mutta+tyttökin+saapui+kotiin+jo+klo+11+ja+heti+patistelin,+että+nyt+ne+tiskit+koneeseen.+Onneksi+hänellä+oli+kaveri+mukana+ja+niin+tytöt+siivosivat+keittiön,+paitsi,+että+itse+sitten+pesin+isommat+astiat,+jotka+ei+mahtunut+enä+koneeseen.+Kahteen+saakka+olisi+pitänyt+olla,+mutta+kun+lapset+oli+kotona+turvallisesti,+niin+lähdin+itsekkin,+koska+en+haluntu+olla+kuulemassa,+minkä+ripityksen+poika+saa,+kun+imurointi+oli+hoitamatta!Tänään+olisi+värjättävä+hiukset,+koska+huommenna+on+lääkärikäynti+ja+saan+kuulla+"tuomioni,+kuolenko,+vai+jäänkö+henkiin?+Jos+heti+kuolen,+niin+onneksi+ei+ole+kipuja+ollut.Aina+tuo+hieman+piristää+käydä+nuorten+elämää+katsomassa,+mutta+ne+hiivatin+roskat+ja+uusiakin+on+jo+odottamassa.
  5. "Voihan+se+neliveto+olla+päällä+ihmiselläkin,minkätähden+ei+autolla??"No,+voi,+voi,+mutta+minulla+ei+koskaan+ole+ollut,+kuin+ne+tavalliset+viisi+vaihdetta+ja+niistä+kyllä+riittää+monen+menoon,+tai+menemättä+jättämiseen!DNo+mihin+ne+sitten+kippavat+tuon+betonilastin?+Eikös+se+pitäisi+aikapian+tasoittaa,+koska+kai+se+kovettuu?+Olisi+se+aika+hassua,+jos+pihassasi+olisi+betonilasti,+jota+ei+voisi+enää+siirtää+mihinkään?Tulipa+sinulle+nyt+ongelma,+tai+kenelle+tulikaan?+olisiko+kuorman+tuojalle,+tai+vakuutusyhtiölle?
  6. Kyllä+täällä+on+mittari+jo++30+ja+huomiseksi+on+luvattu+lisää+lämpöä.+Minä+tein+pitkästä+aikaa+sitä+silityspossakkaani+eilen+ja+olihan+niitä+kertynyt,+koska+en+käynnyt+kuumimpaan+aikaan,+mitä+olikin+pitkä+jakso.Oli+myös+aihetta+manailuun,+koska+takarengas+oli+tyhjentynyt+autosta+ja+täällä+ei+ole++saatavissa+ilmaa+kuin+yhdestä+paikasta+20+km+säteellä,+sillä+bensa-asemat+on+muutettu+ns.+kylmiksi.+Toisaalta+kävin+miettimään,+että+mites+se+oli+siellä+maalla?+Lähin+besa-asema+oli+50+km+päässä,+josta+sitä+ilmaakin+sai,+mutta+olihan+valistuneilla+maajusseilla+omat+ilmapumput.Taisi+olla+kyllä+lähimällä+ruokakaupalla+jokin++bensan+jakelu,+mutta+itse+olin+jo+silloin+viisastunut,+että+auto+tankattiin+sinne+mennessä+viimeisellä+huoltoasemalla,+sillä+oli+niitäkin+lomalaisia,+jotka+tuli+sinne+tyhjällä+tankilla.+Veljelläni+oli+kuitenkin+sellainen+varmuusvarasto,+josta+sai+apua+rajoitetusti+lähimälle+asemalle,+ei+suinkaan+70/l+tankkia+täyteen..Laiskuuttani+pyysin+vielä+apua+ilmanpaineen+laittoon+ja+samalla+pyysin,+että+tarkastaisi+autosta+vedet,+koska+kuumalla+tyhjenee+jäähdytinkin.+Paras+olikin,+kun+kaveri+laittoi+jäähdyttimeen+ja+myös+pissapojan+säiliön+täyteen+ja+ihme!+Se+alkoi+toimimaan!Viime+syyskuussa+oli+autoni+huollossa+ja+tavanomainen+pyyntö+oli,+että+tarkastakaa+vedet+ja+öljyt+myös+ja+käyttäkää+katsastuksessa.+Ilmeisesti+olisi+pitänyt+oikein+vaatia,+että+jos+vesisäiliö+on+tyhjä,+niin+täyttäkää+se!Aikamoiseen+aikaan+Skillan+valitsi+marjanpoimita+reissunsa,+koska+nyt+on+kesän+viimeiset+helteet.+Itse+poimin+pussillisen+karviaisia+tyttäreni+luota+ja+oli+siellä+raparberikin+tehnyt+lisäversoja,+joten+otin+niitäkin.+Nyt+on+siis+karviais-rapaberi+keittoa,+kerma+vain+puuttuu.+Sen+korvikkeeksi+voisin+laittaa+vielä+maito+kiisselin,+vaikka+vaniliinilla+maustetun,+koska+kauppaan+en+lähde.Tiedän,+tiedän,+että+taas+kysytään+huomiokykyä,+merkitsetkö+kaikki+henkilö+autot,+tai+muuta+vastaavaa,+mutt+Kristiina23+olen