Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2899

1. Kerroit+kivan+muiston,+joten+onhan+näitä+muistoja+sinun+innoittamana+minullakin."Pitkään+siimaan+tarttui+kerran+ankerias+ja+se+olikin+ainoa+kerta+kun+ankeriaan+olen+nylkenyt+ja+koukun+sen+kurkusta+irroittanut."Muistan+lapsuudestani+tosi+tarinan,+kun+kauppiaan+rouva+meni+naapurin+rouvan+kanssa+laskemaan+pitkääsiimaa+ja+siitäkös+miehet+innostuivat!+Yön+pimeinä+tunteina+he+kävivät+ripustamassa+siimaan+sillejä+ja+sardiini+purkkeja!!+Hupia+koko+kylän+edestä.DMeillä+oli+myös+paljon+rantoja,+sellaisia+luhtaperäisiäkin+ja+hauenkutu+oli+loistavinta+kalastusta,+tietenkin+myös+kielletyllä+atraimella+ja+syksyisin+kolkkakala+matikoista.+Tuulastuskin+on+tuttua+ja+piruntulet+olen+myös+nähnyt+ja+se+on+totisinta+totta.Onneksi+oli+lapsuus+järvenrannalla+ja+kalastus+niiiiin+tuttua,+koska+jo+pienenä+takkuna+sain+olla+verkkoja+laskemassa+isän+kanssa+ja+tietenkin+takateljolla+seisten.+Kuinka+ollakaan,+kerran+putosin+verkkoineni+veteen+ja+isä+hätääntyi,+mutta+osasinhan+minä+uida,+enkä+ollut+verkkoihin+sekaantunut,+joten+uusi+yritys,+ilman+pelkoa.Myös+lapseni+ovat+saaneet+kokea+tuon+saman+ihanuuden++mummin+ja+papan+luona+maalla++kalastuksen+ihanuudesta,+kuten+lapsenlapseni,+tosin+toisissa+koti-+maisemissa,+joihin+minullakin+olisi+mahdollisuus+päästä+mukaan,+koska+olen+luovuttanut+venepaikkani+heille.On+ihanaa+saada+perattu+kala+(yleensä+kuha)+tuoreena+pannulle.
  2. No+vastaillaan+tähän+vanhaan+aloitukseen,.+koska+ikäryhmä+vanhenee+ja+on+se+ajokotin+uusiminen+minullakin+pian+edessä.autoileva-mummi++kirjoitti;"sitä+ihmettelen+kuinka+sitä+pärjäisi+ilman+autoa,+jos+kortti+otettaan+pois,+kauheeta,tietenki+rahaa+säästyy+enemmän+autoilu+on+kallista+puuhaa,huollot,+pensat+vakuutukset+ja+kaskovakuutuskin+huitelee+lähemmän+tonnia".Onhan+se+kallista,+kieltämättä,+mutta+jostain+mukavuudesta+olen+valmis+maksamaan,+ainakin+niin+kauan,+kuin+on+varaa.Toiset+haluavat+matkustaa+ulkomaille,+mutta+itse+olen+jo+matkustellut+tarpeeksi,+joten+tuo+auton+mukavuus+on+minun+ainoa+huvini,+että+pääsen+lähtemään,+milloin+haluan,+ilman+tietämättä,+mikä+bussivuoro+kulkisi+minun+toiveiden+mukaan.Talvella+tahtoo+olla+kuitenkin+vaikeuksia+pakkasilla,+koska+autoni+on+yli+30-v+vanha,+mutta+onneksi+autokorjaamoni+vannoi,+että+sellaista+vikaa+ei+tule+autooni,+että+he+eivät+pystyisi+sitä+korjaamaan.+Tietenkin+korjaukset+ovat+tulleet+maksamaan,+kuin+sen+kuuluisan+Iisakin+kirkon,+mutta+hyvin+toimii,+...toistaiseksi+ja+rahat+ovat+riittäneet,....sekin+toistaiseksi.Nyt+hiukan+jännittää,+koska+ajokortti+tulisi+uusia+ennen+syyskuuta+ja+auton+voi+katsastaa+aikaisintaan+syyskuun+lopussa,+mutta+silti+haluan+uusia+ajokorttini+ja+varppina+autokin+saadaan+tuohonkin+kuntoon,+että+eteenpäin+menee+ja+pakkiakin+osaa!ps.+vein+kerran+(sata+vuotta+sitten)+Datsunin+katsastukseen+ja+siinä+ei+pakki+toiminut,+mutta+siitäkös+"riemu+repesi",+että+kuinka+voit+ajaa+tällaisella?+Hyvä+selityshän+minulla+oli,+jonka+olin+todennut+toimivaksi+.+Ajan+autoni+aina+niin,+että+en+tarvitse+peruutella!+Aina+ei+tarvinnut+parkkeerata+kuitenkaan+jalkapallo+kentälle.D
  3. "+varsinhan+minä+kokeilin,+miten+tarkkaan+viestini+luette;)"Vai+niin,+vai+niin!D+Tämän+tokaisun+sanoi+(4-v)+lapsenlapseni,+kun+luin+hänelle+"madonluvut",+miksi+hän+ei+pääse+naapuriin+illalla+9+jälkeen,+jossa+vanhempansa+oli+kylässä.Hieman+harmitti,+kun+en+keksinyt+mitään+kerrottavaa,+mutta+arvaa,+hyppäsinkö+montakertaa+katsomaan+päivän+lehteä+ja+päivämäärää,+että+olenko+missannut+jotain,+sillä+minulla+oli+meno+keskiviikoksi,+joka+tosin+peruuntui,+mutta+silti.+Itse+sekoilen+usein+päivissä,+jopa+saunavuoroonkin+menin+kerran+päivää+liian+aikaisin,+mutta+onneksi+en+päivää+liian+myöhään.Kyllä+tämä+kevät+saa+multasormet+syyhyämään,+vaikka+minulla+on+vain+tuo+pieni+multapaakku+ikkunan+alla+ja+pyhästi+olen+päättänyt,+että+mitään+en+siemenistä+sinne+istuta.+Hankin+lisää+pensasmustikan+taimia,+kunhan+ensin+katson,+edistyykö+elämälle+nuo+viime+syksynä+ostetut+taimet.+Toki+siinä+on+rucolaa+ja+kesäksi+ostan+kaupasta+basilikaa+ja+mahdollisesti+itse+kuitenkin+kylvät+tillit+ja+persiljan.Niin+se+keskiviikon+meno+oli+käyttää+tuo+nyt+13-v+tyttö+hampilääkärissä,+koska+hän+haluaa+minut+kädestä+pitämään,+mutta+apeana+hän+sanoi,+että+toinen+mummi+vie.+Psk...kakka+marjat+hän+ei+ollut+viennyt,+vaan+lapsukainen+joutui+menemään+sinne+yksin+fillarilla+ja+hoito+oli+sattunut+paljon,+joten+itkien+hän+oli+tullut+kotiinsa,+eikä+mennyt+kouluun.+Onneksi+äitinsä+tuleee+tänään+kotiin.Vietetään+nyt+tätä+torstaita+ja+huommenna,+siis+perjantaina+on+minun+saunavuoro+jo+klo+9-10+ja+sen+kyllä+muistan+nyt.
  4. "Halvin+ja+paras+sovellus+S-pankkiin+on+tällainen+kiinalainen+tabletti,"Kirjoittelee+ruune+vaari+ja+on+totaalisesti+väärässä....Taas+kerran.Minulla+on+aivan+tavallinen+"pönttökone,+siis+ei+"lippari,+eikä+läppäri",+mutta+S-pnkki+toimii+loistavasti.Ainoa+pankkini+onkin+nyt+S-pankki,+josta+saan+rahaa+nostaa+isoista+Prismoista+suurempia+määriä,+kuten+pieniä+summia+kaupan+kassalta.+Koskaa+ei+ole+pelkoa,+wettä+jossain+pankkiautomaatilla+minut+ryöstetään.Valintani+pankeista+tein+silloin,+kun+huomasin,+että+oma+pankkini+alkoi+veloittamaan+tilini+olemisesta+siellä?+Olikohan+joku+2,.-€/kk,+mutta+minusta+liikaa.Voihan+se+olla,+että+S-pankki+joutuu+johonkin+"syyniin",+koska+eivät+veloita+mitään,+jos+siellä+tilillä+on+rahaakin+joskus+ja+kaikki+maksut+voi+hoittaa,+kuten+muissakin+pankeissa+e-laskuina,+joko+suoraaveloituksena,+tai+itse+hyväksyttynä.+Siis+mitään+ylimääräistä+rahaa+ei+veloiteta,+että+tilisi+on+siellä.Näin+eläkeläisenä,+jolla+ei+ole+suuria+sijoituksia,+tai+pankkilaina+neuvotteluita,+niin+koen+tämän+itselleni+sopivaksi,+mutta+toki+s-pankki+tarjoaa+näitä+kaikkia+halukkaille,+siis+on+todella+varteenotettava+Pankki.