Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2891

1. Minä+sanon+tästä,+että+on+typerää+toistaa+täällä+jostain+lehdestä,+tai+kirjoista+toisten+sanomaa+ja+vaatia+siihen+vastausta.Eikö+meidän+ikäisillä+olisi+ihan+omia+ajatuksia+tuoda+otsikon+kehoitukseen+ihan+omia+mielpiteitä,+eikä+lehdistä+kopioituja+toisten+ajatuksia,+joista+ei+ilmeisesti+kirjoittajakaan+ole+samaa+mieltä,+vaan+kyselee+toisilta?
  2. "Mistä+mies+välissä+saa+sen+vaihtuvan+salasanan,+suorittaakseen+tilisiirron+??"Onkohan+poistettu+viesti+sisältänyt+epäilyn,+että+minun+tileilläni+käy+joku+mies+ja+ilmeisesti+taas+joku+härskisti+kirjoitettu,+kuten+tuolla+yllä,+että;"Olitkohan+mahdollisesti+"Kilkan"+tai+jonkun+muun+ulkomaalaisen+kilkuttelijan+kanssa+jossain+romanttisessa+lavatanssitilaisuudessa,+josta+päädyitte+ihan+vahingossa+yhteisille+jatkoille+sinne+jonnekin.+Kilkka+sitten+availi+arkistojasi+kun+itse+nukuit+onnellisena+ja+tiedottomana+ja+löysi+pankkiautomaatin+kuitin+ja+saldotietosi.+Näin+ne+elokuun+kuutamot+vaikuttavat+meihin+naisiin+usein."Uskomatonta+on+tämä+netin+arvailu,+epäily+ja+irvailu.+Vaikka+toisaalta+totisinta+totta,+että+löytyy+noita+huijattaviakin+usein,+mutta+paras+on+kuitenkin+tuon+valepoliisin+kiinni+saaminen,+vaikka+siinäkin+oli+yleinen+mielipide,+että+kiiniottajat+saavat+tuomion+ja+valepoliisi+saa+korvauksen+vapaudenriistosta.Onhan+tämä+hupaisaa+keskustelua,+siis+mielipiteiden+vaihtoa+ja+ehkä+Ruunekin+pitäisi+tästä,+vai+osataanko+me+oikein+kirjoittaa?+Ruune+pyytää,+että+kirjoittakaa+ja+kun+minä+yritän+huumorillani,+ehkä+omanlaatuisella,+niin+jopa+sieltä+tulee+tuomari,+että+sulje+koneesi?Minun+kaikki+vaatimattomat+laskuni+menee+suoraan+tililtä,+ilman,+että+minun+tarvitsee+tehdä+niille+mitään,+paitsi+tietenkin,+jos+haluan+tehdä+jotain+yllätys+tilisiirtoja,+kuten+laitoin+lapsenlapselleni+100,-€+ylimääräistä,+koska+hän+halusi+jonkun+"ihanan+takin".+Onhan+minulla+tunnusluku+taulukko+vaihtuvana,+koska+kuinka+minä+muutoin+pääsisin+tilini+saldoa+tarkastamaan?Käteistä+tarvitsen+harvoin+ja+sen+voin+nostaa+kaupan+kassalta,+sillä+en+edes+muista+tunnuslukuja+johonkin+Ottomattiin,+vai+mitä+ne+nykyisin+ovat?
  3. "Mikäpä+siinä+-+valmis+olin;===+Niin+minäkin+nyt+vastailen+ja+hiukan+huumorilla+ajankulukseni,+kun+kone+on+vieläkin+auki+sulkemiskehoituksesta+huolimatta.?Mitä+söin+lapsena;=Varmaan+kolmevuotiaaksi+imeskelin+äidin+tissiä,+koska,+kun+veljeni+syntyi,+niin+halusin+sitä+silloinkin+maistaa,+mutta+oli+pahaa.+Kaurapuuron+muistan+ainakin.+(mikä+luetaan+lapsuudeksi)+?kuka+valmisti+ruoan;=äiti+tietenkin,+vaikka+kerran+isä+yritti+huijata+minut,+koska+oli+laittanut+äidin+vaatteet+päälle+ja+kun+könysin+hänen+jalkaansa+kiinni,+niin+huomasin,+että+liian+karvaiset+oli!D+Itkuhan+siinä+pääsi,+eikä+mikään+pikku+itku.+?osallistuinko+ruoanvalmistukseen;=ekana+isä+opetti+kaurapuuron+keittoa,+kuinka+ryynejä+ripautellaan+vähitellen.+Pullaa+sain+tietenkin+pyöritellä+ja+pian+myös+leivän+alustaa,+piirakanteosta+puhumattakaan+ja+kuten+olen+kertonut,+olin+jo+12-v+leskimiehen+kotiavustaja,+jossa+lypsin+lehmän+aamuin-illoin,+päivällä+oli+koulua+ja+illalla+vellinkeitto+ja+siinä+huilatessa+paistoin+leivät+ja+piirakat.+?mikä+oli+lempiruokani;=kaikki+muu,+paitsi+kalasoppa+ja+kala+yleensä,+koska+sitä+oli+jokapäivä.+Mieleeni+on+jäänyt+yksi+kerta,+kun+kieltäydyin+ehdottomasti+ja+en+saanut+muuta+kuin+leipää.+Siispä+tulin+keittiön+ikkunan+alle+ja+kurkin+sisään+ja+söin+sitä+leipääni+surkeana,+mutta+armoa+ei+annettu.+Nykyisin+rakastan+kalaa+ja+kaikkia+järven-+ja+meren+eläviä.?+mistä+en+pitänyt;=Kaalisoppa+oli+ehdottomasti+koulussa+inhottavin+ja+pelastuin+sen+syömiseltä,+kun+oksensin.+Jo+hajukin+sai+yökkäämään+ja+ne+inhottavat+isot+melkein+raaat+kaalinpalat.+Sienikastike+toinen+ällö+koulussa+ja+nyt+rakastan.+Tätini+luona+kerran+minulle+tarjottiin+kaalisoppaa+ja+voi+kun+se+oli+ihanaa,+vaikka+ensin+pelkäsin,+että+en+pysty+syömään+sitä+hajusta+päätellen,+joten+hyvän+kokin+taidot+on+ruokailussa+ne+tärkeimmät.?mieluisin+ruokaan+liittyvä+tuoksu;+=tulipa+hankala+kysymys,+mutta+kyllä+se+oli+lapsuudessa+karjalanpaisti+sunnuntaina,+siinä+ohella+karjalanpiirakoiden+tuoksu+ja+tuore+pulla+ja+ne+kakut.+Ne+oli+aina+sunnuntaisin+tuoreimmillaan.+(lauantaina+ne+tehtiin,+koska+sunnuntai+oli+rauhoitettu+päivä+työnteolta,+paitsi+äidilä,+koska+oli+se+karja)?oliko+puutarha;=Oli,+oli,+oli+maatila+ja+siinä+kasvatettiin+kaikkea+syötävää+meidän+perheelle+ja+loput+kalastettiin+ja+metsästettiin,+paitsi+minä+en+tietenkään+silloin+ihan+lapsena,+mutta+isän+kanssa+olin+jo+pentuna+verkonlaskussa.+Isällä+olikin+kauhunhetki,+kun+seisaaltani+jouduin+verkon+laskemaan+takateljolta+ja+tietenkin+putosin+verkkoinenni+veteen,+mutta+osasinhan+minä+uida+ja+vesi+oli+lämmin.?mitä+kasvatimme;+=No,+tietenkin+melkein+kaikkea,+aina+kuusentaimista+alkaen+ja+se+olikin+katkerin+homma+kitkeä+niitä+kesäisin.+Tein+minä+kerran+oikein+emämokan,+kun+menin+äidin+kasvimaata+kitkemään+jo+aikuisena+ja+sekoitin+porkkanan+ja+tillin+taimet,+enkä+uskaltanut+edes+tunnustaa,+että+sormet+tuoksuu+tilliltä.