Vapaa kuvaus

Lisää vapaa kuvaus.https://api.suomi24.fi/uploads/34/82/19/original_20220430091714222.jpg?width=512&height=512

Aloituksia

36

Kommenttia

2891

1. Otsikko+ylläpidolta;"70-vuotiaiden+leppoisa+kahvipöytä.+Liity+rohkeasti+mukaan+keskustelemaan!"Sinun,+ruune,+esittämä+versio+tuosta;"Keskustelun+lähtökohtana+esitetään+asia+josta+keskustellaan+tai+halutaan+keskusteltavan.+Keskustelun+pohjana+on+Ylläpidon+ehdottama+otsikko."Minä+ajattelen+asian+näin.Kuvittele+itsesi+johonkin+kahvikutsuille,+tai+vaikkapa+sukujuhlille,+jossa+ystävät+kokoontuu+yhteiseen+kahvipöytään.+Antaako+siellä++joku,+tai+kuka,+aiheen,+josta+s+a+a+++keskustella+"leppoisassa+kahvipöydässä"?+Poikkeusta+ei+tee+edes+hautajaiset,+koska+sielläkin,+kun+viralliset+seremoniat+on+ohitettu+ja+siirrytään+kahvipöytään,+niin+alkaa+jo+löytyä+vainajastakin+muuta,+kuin+niitä+hyviä+puolia.Lukemattomat+kerrat+olen+istunut+esim.+Marttojen+kudontapiirissä+tai+kyläkokouksissa+ja+kuulisit+vain,+kuinka+siellä+keskustelu+etenee,+kun+pöytäkirjat+on+luettu+ja+laadittu+uudet+ja+siirrytään+kahvipöytään.Yleensä+se+menee+niin,+että+vaihdetaan+ensin+säätiedot,+sitten+omat+kuulumiset+ja+mahdolliset+"maailman/kylän+tapahtumat,+kunnes,+...niin,....siitä+asiat+voi+edetä+poissaolevan+"kuulumisiin",+jotka+kaikki+tietävät+paremmin,+kuin+ao.+itse,+joten+on+syytä+pysyä+aina+mukana!DDKahvipirtti+on+siitä+hieno/upea,+että+kukaan+ei+uskalla+arvostella+poissa+olevaa.+Poikkeuksen+teet+sinä+ruune,+joka+ilmeisesti+haluat+kuulla+vain+ne+juorut.Miksi+korostat+aina+tuota+supistettua+kansakoulua,+koska+on+sinullakin+ollut+mahdollisuus+opiskella+vaikka+mitä+ja+lisää+olisi,+kun+netti+on+keksitty,+että+voi+kotona+istua+ja+piereskellä+opiskellessaan.Toinenkin+korostamasi+asia+on+tuo,+että+olet+ollut+kauan+täällä+kirjoittamassa.+Olitko+jo+Surfin+aikaan+ja+mikä+oli+se+toinen+pulju?+Ainakin+lapseni+oli+silloin+Turussa+luomassa+näitä+sivustoja+ja+kyseli+välillä+minulta,+että+kuinka+ymmärrän+minkin+asian+ja+kuinka+"vanhukset"+voi+sen+ymmärtää??
  2. Näihan+se+menee.+Turha+on+toisen+mielipiteitä+alkaa+muuttamaan,+kuten+minunkaan,+koska+joku+olisi+voinut+valistaa,+että+älä+ota+kahta+pöytää+yksiöön+ja+nyt+niitä+on+jo+kolme!Samoi+astioita+on+kertynyt+aivan+liikaa,+sillä+tyttäreni+talouteen+vaihdettiin+induktioliesi,+joten+kaikki+astiat+oli+siihen+sopimattomia+ja+tietenkin+kaikki+mummille,+jopa+Mehu-Maija,+jota+olen+tosin+käyttänyt+aluksi+usein.Veljeni+teki+aikoinaan+viisaasti,+kun+rakennutti+uuden+talon+entisen+tilalle,+siis+hieman+sivulle+entisestä.+Yhtään+tavaraa+ei+saanut+siirtää+entisestä+talosta+utteen,+paitsi+ne,+joita+välttämättä+tarvittiin.Voi,+mikä+aarreaitta+se+oli+taas+minulle+siellä+lomaillessa,+koska+majoituin+aina+siihen+"omaan+kotiin"+ja+kaikki+tarpeellinen+löytyi+niistä+tietyistä+paikoista.Voitko+kuvitella,+että+minulla+on+täällä+äidin+käyttämä++kaulinpulikka+ja+separaattorin+yksi+osa,+jolla+otetaan+sopiva+pala,+kun+karjalanpiirakoita+tehdään.Vaan+vuodet+vierii+ja+vanhuus+tulee.+Enää+ei+ole+sinne+menemistä+minulla,+siis+lapsuus+kotiin,+mutta+on+siellä+vielä+eloa+veljeni+taholta,+siis+hänen+tyttärensä+asuu+siellä.+Tosin+se+vanha+(minun+kotini)+talo+on+rapistunut,+koska+jäi+aika,+että+siellä+ei+kukaan+käynyt+ja+kukaa+ei+tarvitse+niitä+"aarteita",+joita+sieltä+voisi+löytyä?Siellä+olisi+Huutokauppakeisarille+otollinen+paikka!?!+Pitäisköhän+ilmoittaa,+että+kaiken+saa+ilamaiseksi,+kun+vain+vie+pois.+Kaikki+tavarat+jo+nykyisin+antiikkia,+aina+sota-ajasta+lähtien.
  3. "Usko.olkoon.jokaisellaVaikea+ymmärtää,+miksi+suomalaisessa+yhteiskunnassa+joutuisi+pilkatuksi+uskonsa+vuoksi."Aloitus+koski+Laura+Huhtasaaren+kijoitusta+Uusisuomi+lehdessä,+joka+oli+kopioitu+tänne.On+ymmärrettävää,+että+presidenttiehdokas+saa+arvostelua+uskostaan,+kuten+pääministeri+Sipiläkin.+Samoin+arvostellaan++homopareja,+kuten+Pekka+Haavistoa,+vaikka+suurin+osa+kansasta+ymmärtää,+että+homojakin+on+olemassa,+eikä+se+ole+"vapaavalintainen",+kuten+usko+johonkin.