Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7421
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tiedät+hyvin,+että+nämä+sinun+viestisi+kaataa+nojatuolin,+ei+minun+päivittäiset+puuhasteluni.+
Se+peili+se+peili+...kerro+kerto+kuvastin.
15.08.2021 10:16
Ei+minun+tarvitse+mennä+peilin+eteen,+sinä+voit+mennä+arkistoon,+sieltä+löydät+totuuden.
15.08.2021 10:04
https://g.co/kgs/g1WGfx+++++
Jos+ei+aukea+Topi+Sorsakoslen++Olet+kaikki
Olet+ilma+jota+hengitän,+olet+kaikki+minkä+ymmärrän...
15.08.2021 09:33
Huomenta+Korvesta@
Paussi+on+tarpeen.+Tiedän+jo+vuosien+kokemuksella,+että+jos+lopetan+vähäksi+aikaa+kirjoittelun+tulee+välirauha,+tosin+naakkaparvella+johtajineen+on+uusi+haaste,+löytää+minut+puskasta.
Tähän+sopii+patemmin+kuin+hyvin...Topi+Sorsakoskea.
https://g.co/kgs/g1WGfx
Hyvää+syksyä+kaikille+🌻
15.08.2021 09:28
Olisi+jo+aika+alkaa+käsittämään,+missä+vika+ketjun+sekavaan+tilaan.
Demeter+vetää+olmi-laumaa+eli+naakkaparvea+perässään.+Kiittelee+ja+kehuu+heitä.+
Naurettavan+selvää+käytöstä.+Kyssärit+ja+hymiöt,+piste.piste.piste+aivan+kuin+kristiinallakin.+
Hän+lipoo+ja+nuolee,+kulkee+kepeillä+ja+ontuu+😁+keräten+sääliä,+vastailee+itselleen.
Vuosien+saatossa+opittua,+siipirikon+taktiikkaa,+ole+nöyrä+ja+kipeä+pääset+suosioon.+
Älkää+valittako,+olette+avosylin+jakamassa+jaksamista+hänelle.
Sitäkin+mietin,+kovin+hidaskasvuisia+ovat+hänen+lapsenlapsensa+kun+niitä+oli+jo+kymmenen+vuotta+sitten.
Minne+lie+se+10-vuotta+nuorempi+aviomieskinhävinnyt+kun+yksinäisyyttä+itkee.
Ansainnee+parhaan+näyttelijän+rintamerkin.
UGH...olen+puhunut
14.08.2021 18:22
Skillan,+kiitos,+että+vastasit.+Yhteenvedoissasi+viimeaikoina+olen+vienyt+turhan+paljon+tilaa+muilta+rekatuilta.+Olen+pahoillani+muiden+puolesta.
Vaikka+puska+viestien+sanoma+onkin,+että+en+voi+vähemmpää+ketään+kiinnostaa+😁.
No,+en+ole+hajuton+en+mauton+livessäkään,+kysymyksiä+ja+vastauksia+tulee+eteeni,+pääosin+positiivistä+viestintää.
Hyvää+viikonloppua+🌼
14.08.2021 12:54
Huomenta@
Kirjoitit+vastauksestani+edelliseen+ihmettelyysi+uuden+ihmettelyn,+joka+itseasiassa+huvitti+minua.
"En+tälläkään+kertaa+ymmärrä+korpikirjailija+tarvettasi+vetää+minut+joka+(melkein)+viestiin,+en+ole+sinulle+uhka,+en+sen+paremmin+ystävyyttäkään"
Oletko+ajatellut,+että+vedät+kaikki+kirjoittajat+yhteenvetoviestiisi+joka+aamu.
Onko+näin,+että+sinua+ei+saa+kommenteissa+mainita,+sinulle+ei+saa+esittää+kysymystä,+sinulle+ei+saa+vastata?
No,+mitä+et+ymmärrä+ja+mitä+ymmärrät+sehän+on+sinun+ongelmasi.
Eilinen+ilta+juhlittiin+aurinkoisessa+säässä.+Kotiin+kävelimme+lempeässä+elokuun+yössä.
Me+olemme+ilmeisesti+mielenkiintoinen+pari,+jota+tuntemattomien+on+helppo+lähestyä.+Saamme+aina+terasseilla+pöytäseuraksi+mitä+kivempia+ihmisiä+ja+ihan+kutsumatta.
Laivaterassilla+pöytäämme+istahti+marimekkohattuinen+ystävällisesti+hymyilevä+vanhempi+nainen+vesilasin+kanssa,+istui+hetken+jutteli+ja+jatkoi+matkaansa.+
Mekin+jatkoimme...
Gastrobar-ravintolassa+söimme+Oulujärven+kuhaa+ja+Bao+Buns-annoksen+kanalla.+Kannattaa+pistäytyä+jos+Kajaaniin+eksytte,+erinomainen+ruokaravintola.
Matka+jatkui...
Tutu-terassille,+kun+istuimme,+siirtyi+sisätiloista+pöytäämme+pariskunta.+Miehen+tunsin+ulkonäöltä,+naista+en+muistanut.++Illan+edetessä+kävi+selväksi,+mikä+heitä+meissä+kiinnosti.+Puhuimme+englantia+keskenämme+ja+mies+oli+ollut+ulkomailla+töissä.+
Mikä+ilo+syntyi+kun+mies+kuuli+P.+olevan+hollantilainen.+Hän+näet+oli+ollut+mukana+Hollannissa+tehtaanrakennusprojektissa.+
Vaimo+taas+oli+lapsena+asunut++kotini+viereisellä+kadulla.+Hän+muisti+minut+nimeltä,+minullekin+hänen+nimensä+oli+tuttu,+mutta+emme+varsinaisesti+olleet+lapsena+leikkikavereita.+Hän+oli+minua+neljä+vuotta+nuorempi.
Ilta+venähti+heidän+kivasda++seurassaan+puoleen+yöhön+ja+vierailukutsut+vaihdettiin.
On+piristävää+mökkihöperystymisen+välissä+pistäytyä+kirkolla.
14.08.2021 10:29
Kun+kirjoitin+ensimmäisiä+vuosia+kuuskymppisissä+tein+aloituksen+70-palstalle.
Kirjoitin+sinne+(mielestäni)+iloisen+aloituksen,+korven+79-vuotiaasta++miehestä,+josta+tuli+pienen+Saima-tytön+isä.+Minut+haukuttiin+pystyyn+kun+julkesin+tulla+kertomaan+asiasta.+
Siitä+syntyi+riitaketju+sellainen+jota+en+ollut+ennen+kohdannut.+Kirjoittajat,+nykyisia+plus+80-vuotiaita.+Tosin+osa+jo+tuonpuoleisessa.
Sain+myös+ystäviä,+teidän+jokaisen+tuntemia+ystävällisiä+fiksuja+miehiä,+joiden+kanssa+kirjoittelin+privaatisti,+vaihdettiin+kuulumisiamme.+
Nythän+on+niin,+että+pärjään+parhaiten+miesten+kanssa,+naisten+kanssa+no,++ainainen+tukkamuotan+veto.
14.08.2021 09:47
Ei+ole+minun+rantatontti+myynnissä+🤣+jos+olisi+se+menisi+ilman+välikäsiä+kaupaksi.
13.08.2021 16:28
Joko+Tellu+olet+tullut+järkiisi+ja+ottanut+rokotteen.+Se+on+ainoa+keino+päästä+takaisin+entiseen+normaaliin.
13.08.2021 16:22
Näin+vain+jatkuu,+hän+lataa+vanhoja+uusiksi,+ei+kehity+ihmisenä,+kolauttelee+päätään+vääriin+suuntiin+ei+osu,+huitoo,+ei+uppoa.
13.08.2021 16:16
Voi+rähmä,+kuka+lienetkin,+toimit+meidän+kahden++skillanin+ja+minun+viestien+selittäjänä+🤣+No,+mikäpä+hänessä+jatka+😳+Hämmennetään+soppaa+niin+asiatekstejä+ei+tule+ja+vakiot+häviää+ketjusta.
13.08.2021 16:00
Joo,+olen+ymmärtänyt,+että+sanamuotojen+valinnat+ovat+mieluista++kaluttavaa+😁+itse+kullekin.
13.08.2021 14:52
Pitäisikö+pienituloisilta+vuokralla+asuvilta+poistaa+asumistuet?
Miten+on,+pitäiskö+myös+omistusasunnoissa+asuvilta+pienituloisilta+poistaa+asumistuet?
Kenelle+pitäisi+asumistukia+maksaa?
13.08.2021 14:27
Ei+kotitalousvähennustä+saa+itse+tekemien+terassien+kustannuksiin.+Remontoijalla+pitää+olla+yritys+joka+maksaa+ALV.a+valtiolle.
13.08.2021 14:21
Vähennyksen+nosto+tuli+hyvään+saumaan,+mökkini+vajan+katto+pitää+korjata,+ensi+kevättä+ajattelin.+Tälle+vuodelle+on+jo+kertynyt+puunkaadoista+kotitalousvähennyksiä,+joita+hyödynnän+loppuvuoden+veronmaksuissa.
13.08.2021 12:55
Skillan@
Kirjoitit,+että,+
"Olet+ihmeissäni+siitä,+miten+korpikirjailija+yhden+perässä+kulkijan+aina+vaan+epäilee+häntä+kiusaavan,+olen+sitä+mieltä,+että+ei+kukaan+jaksa+koko+päivää+päivystää.
Kyllä+siinä+on+monen+kirjottajan+lähettämiä+herjoja,+ehkä+juuri+siksi,+kun+osallistut+vastailemaan."+
Olen+pannut+merkille,+että+jos+sinä+saat+suoraa+negatiivista+palautetta,+reagoit+vastaamalla.+Ei+se+sen+kummenpi+reagtio+ole.+Sitä+kutsutaan+puolustautumiseksi,+usein+se+tulkitaan+myös+selittelyksi.+
Nyt+vastaan+juuri+sinulle+en+muille.+Eikä+ulkopuolisten+tarvitse+tulkita+mitä+vastauksellani+sinulle+tarkoitan+ja+mitä+sinä+omillasi+minulle+tarkoitat.+Voimme+keskustella+ilman+välikäsiä.
Historiaani+Suomi24.n+kirjoittajana.+
Kirjauduin+Suomi24.+sisään+ja+tein+Korpikirjailija+profiilin+syksyllä+2006,+ystäväni+avulla, +hän+oli+kertonut+minulle+tästä+foorumista.+
Nimimerkkini+Korpikirjailija+oli+heti+alkuun+joillekin+punainen+vaate.+Kuinka+uskalsin+kopioida+kuuluisan+kirjailijamme+lempinimeä.+Mutta,+nimi+ei+ollut+suojattu,+joten+se+meni+heti+läpi+😊+
En+ole+kirjailija,+enkä+ole+aikeissa+kirjoittaa+kirjaa.
Korpikirjailija+on+siis+vain+nimimerkkini,+kuten+sinunkin+nimimerkkisi,+joka+viittaa+kukkaan.+
Runoja+väsäilen+omaksi+ilokseni,+kuten+maalaan+tauluja+ja+teen+keramiikkaa+tai+luppoaikoina+kirjoittelen+tänne+palstalle.+
Esikoiseni+kysyi+viikko+sitten,+vieläkö+hengailet+siellä+Suomi24.n+roskakorissa,+vastasin+hengailevani,+johon+hän+naurahtaen,+pyörit+siis+omiesi+joukossa.+
Kun+tulin+palstalle+ystävystyin+monien+kanssa.+Olin+mm.+yksityiskirjeenvaihdossa+joidenkin+silloisten+kirjoittajien+kanssa.+
Kirjoittelu+privaatisti+toi+esiin+myös+erilaisia+epäterveitä+puolia,+asenteeni+joitakin+kirjoittajia+kohtaan+muuttui.+
Löysin+onnen+onkijoita,+mutta+myös+upeita +ystäviä,+joiden+kanssa+ystävyys+on+säilynyt.+Ystävyydeltä+vaadin+rehellisyyttä.+
En+siis+osoittautunut+kirjailijaksi+suomalaisen+kirjallisuuden+asiantuntijaksi+ja+kirjallisuuden+suurkuluttajaksi.+
Mistä+muuten+luulet+tuon+kirjoitusvirheisiini+takertumisien+johtuvan?+
Toinen+asia+jota,+et+ehkä+ole+tullut+ajatelleeksi+on+ketjusi+pituus+ja+lukijoiden.määrä.+
"Mistä+Suomi24.ssä+keskustellaan?"+
Tämä+kuvaruutuun+tulevassa+mainoksessa+julkaistaan+pitkät+meneillään+olevat+keskusteluketjut
Se+mahdollistaa,+että+nojatuoleihisi voi+istahtaa+erilaisia+ihmisiä+muilta+palstoilta,+kullakin+omat+tarpeensa+ilmaista+itseään.+Esim.+tämä+eritteistä+kiinnostunut+fetissi.+
Käytän+kommenteissani+"yhtä+seuraajaa"+sillä+kapustalla+hämmennän+tätä+soppaa.+
Useinhan+keskustelen+vain+yhden+kanssa.+
Samalla+seuraan+"naakkaparvea",+joiden+nimimerkeistä+olen+hyvin+tietoinen.+
Eli+naakkaparvi+on+yksi+muutaman+ihmisen+joukko,+joiden+tarve+on+sotkea+keskustelujani.+Heillä+on+idolinsa,+jota+ei+saa+loukata,+jos+näin+käy+syntyy+myrsky +vesilasissa.+
Plus+70+palstan+on+vallannut+persu/suvakkiryhmä+Ei+siellä+keskustella+tavan+arjesta,+joka+on+minun+lempiaiheeni.+Politiikka+ei+ole+juttuni.+Siksi+siirryin+tänne.
Olet+varmaan+lukenut,+ohjeita+mistä+saan+mistä+en+saa+kirjoittaa+koska+ne+ei+voi+vähempää+ketään+kiinnostaa+🤔+
Sinä+kerrot+päivän+touhuistasi,+kuten+minäkin+omistani,+sillä+erolla,+että+minä+kehua+retostelen+asioitani,+jotka+eivät+kuulu+yleiselle+keskustelupalstoille.😁
Kaunis+sää+korvessa,+nyt+vielä+on+lämpimiä+iltoja,+joten+lähdemme+illalla+ulos+syömään,+emme+kuitenkaan+mökin+terassille+vaan+passattavaksi+ravitolan+terassille.+🌮🍣🧀🍓
Leppoisaa+jutustelua+toivon,+toivon,+että+ymmärtäisit+ja+eroittaisit+jyvät+akamoista.
Jatkan+kirjoittamista,+en+häviä+minnekään.
13.08.2021 12:42
Testin+tulos..olen
Eksovertti+48/50
Tunnollisuus+48/50
Avoimuus+37/50
Neuroottisuus+19/50+
Sopinee+meikäläiseen.
12.08.2021 16:18
Eritefetisisti+kirjoitusten+perusteella.
12.08.2021 16:14
Pääsin+vihdoin+aurinkoa+palvomaan+keskipihan+lepotuoliin.+Päivän+työt+putkessa.+
Näpyttelen+kaikki+viestini+kännykällä+joten+viestit+tänne+eivät+sotke+päivän+puuhiani.+Aina+jää+aikaa+kommentoida,+vaikka+olen+ajanut+autollakin+parikytkilsaa.+Käynut+ruokaostoksilla+ja+korjuuttamassa+auton+tuulilasin.
Odotellessani+tuulilasin+työn+valmistumista+hörppäsin+kahvit+viereisellä++T+B.+asemalla.+
Ajoin+auton+Prisman+pesuputkeen,+tehopesu+sai+Siver+Arrowini+kiiltämään.+Olin+jo+aamupäivällä+siivonnut+ja+imuroinut+auton+sisältä.+Nyt+kelepaa+posotella.
Tein+myös+päivälliskeiton+valmiiksi+aamupäivän+aikana,+syömme+tänään+kasvis/kebab-keittoa.
Niin+ja+kerkesin+tulkata+KAKS.n+polille+P.n+juttuja+ja+kysellä+pihapuun+kaatoa.
Eli+en+ihan+yhtä+asiaa+ole+taivastellut.
Tumma+sadepilvi+toisella+puolen+järveä+matkalla+Sotkamoon.+Minä+täällä+toisella+puolen+järveä+kirkkaan+taivaan+alla.+Kuumuutta+neutralisoi+kahden+säärintaman+välinen+vilpoinen+tuuli.
12.08.2021 15:58
105 / 372