Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7421

1. Ei+minun+tarvitse+mennä+peilin+eteen,+sinä+voit+mennä+arkistoon,+sieltä+löydät+totuuden.
  2. Huomenta@Kirjoitit+vastauksestani+edelliseen+ihmettelyysi+uuden+ihmettelyn,+joka+itseasiassa+huvitti+minua."En+tälläkään+kertaa+ymmärrä+korpikirjailija+tarvettasi+vetää+minut+joka+(melkein)+viestiin,+en+ole+sinulle+uhka,+en+sen+paremmin+ystävyyttäkään"Oletko+ajatellut,+että+vedät+kaikki+kirjoittajat+yhteenvetoviestiisi+joka+aamu.Onko+näin,+että+sinua+ei+saa+kommenteissa+mainita,+sinulle+ei+saa+esittää+kysymystä,+sinulle+ei+saa+vastata?No,+mitä+et+ymmärrä+ja+mitä+ymmärrät+sehän+on+sinun+ongelmasi.Eilinen+ilta+juhlittiin+aurinkoisessa+säässä.+Kotiin+kävelimme+lempeässä+elokuun+yössä.Me+olemme+ilmeisesti+mielenkiintoinen+pari,+jota+tuntemattomien+on+helppo+lähestyä.+Saamme+aina+terasseilla+pöytäseuraksi+mitä+kivempia+ihmisiä+ja+ihan+kutsumatta.Laivaterassilla+pöytäämme+istahti+marimekkohattuinen+ystävällisesti+hymyilevä+vanhempi+nainen+vesilasin+kanssa,+istui+hetken+jutteli+ja+jatkoi+matkaansa.+Mekin+jatkoimme...Gastrobar-ravintolassa+söimme+Oulujärven+kuhaa+ja+Bao+Buns-annoksen+kanalla.+Kannattaa+pistäytyä+jos+Kajaaniin+eksytte,+erinomainen+ruokaravintola.Matka+jatkui...Tutu-terassille,+kun+istuimme,+siirtyi+sisätiloista+pöytäämme+pariskunta.+Miehen+tunsin+ulkonäöltä,+naista+en+muistanut.++Illan+edetessä+kävi+selväksi,+mikä+heitä+meissä+kiinnosti.+Puhuimme+englantia+keskenämme+ja+mies+oli+ollut+ulkomailla+töissä.+Mikä+ilo+syntyi+kun+mies+kuuli+P.+olevan+hollantilainen.+Hän+näet+oli+ollut+mukana+Hollannissa+tehtaanrakennusprojektissa.+Vaimo+taas+oli+lapsena+asunut++kotini+viereisellä+kadulla.+Hän+muisti+minut+nimeltä,+minullekin+hänen+nimensä+oli+tuttu,+mutta+emme+varsinaisesti+olleet+lapsena+leikkikavereita.+Hän+oli+minua+neljä+vuotta+nuorempi.Ilta+venähti+heidän+kivasda++seurassaan+puoleen+yöhön+ja+vierailukutsut+vaihdettiin.On+piristävää+mökkihöperystymisen+välissä+pistäytyä+kirkolla.
  3. Skillan@Kirjoitit,+että,+"Olet+ihmeissäni+siitä,+miten+korpikirjailija+yhden+perässä+kulkijan+aina+vaan+epäilee+häntä+kiusaavan,+olen+sitä+mieltä,+että+ei+kukaan+jaksa+koko+päivää+päivystää.Kyllä+siinä+on+monen+kirjottajan+lähettämiä+herjoja,+ehkä+juuri+siksi,+kun+osallistut+vastailemaan."+Olen+pannut+merkille,+että+jos+sinä+saat+suoraa+negatiivista+palautetta,+reagoit+vastaamalla.+Ei+se+sen+kummenpi+reagtio+ole.+Sitä+kutsutaan+puolustautumiseksi,+usein+se+tulkitaan+myös+selittelyksi.+Nyt+vastaan+juuri+sinulle+en+muille.+Eikä+ulkopuolisten+tarvitse+tulkita+mitä+vastauksellani+sinulle+tarkoitan+ja+mitä+sinä+omillasi+minulle+tarkoitat.+Voimme+keskustella+ilman+välikäsiä.Historiaani+Suomi24.n+kirjoittajana.+Kirjauduin+Suomi24.+sisään+ja+tein+Korpikirjailija+profiilin+syksyllä+2006,+ystäväni+avulla, +hän+oli+kertonut+minulle+tästä+foorumista.+Nimimerkkini+Korpikirjailija+oli+heti+alkuun+joillekin+punainen+vaate.+Kuinka+uskalsin+kopioida+kuuluisan+kirjailijamme+lempinimeä.+Mutta,+nimi+ei+ollut+suojattu,+joten+se+meni+heti+läpi+😊+En+ole+kirjailija,+enkä+ole+aikeissa+kirjoittaa+kirjaa.Korpikirjailija+on+siis+vain+nimimerkkini,+kuten+sinunkin+nimimerkkisi,+joka+viittaa+kukkaan.+Runoja+väsäilen+omaksi+ilokseni,+kuten+maalaan+tauluja+ja+teen+keramiikkaa+tai+luppoaikoina+kirjoittelen+tänne+palstalle.+Esikoiseni+kysyi+viikko+sitten,+vieläkö+hengailet+siellä+Suomi24.n+roskakorissa,+vastasin+hengailevani,+johon+hän+naurahtaen,+pyörit+siis+omiesi+joukossa.+Kun+tulin+palstalle+ystävystyin+monien+kanssa.+Olin+mm.+yksityiskirjeenvaihdossa+joidenkin+silloisten+kirjoittajien+kanssa.+Kirjoittelu+privaatisti+toi+esiin+myös+erilaisia+epäterveitä+puolia,+asenteeni+joitakin+kirjoittajia+kohtaan+muuttui.+Löysin+onnen+onkijoita,+mutta+myös+upeita +ystäviä,+joiden+kanssa+ystävyys+on+säilynyt.+Ystävyydeltä+vaadin+rehellisyyttä.+En+siis+osoittautunut+kirjailijaksi+suomalaisen+kirjallisuuden+asiantuntijaksi+ja+kirjallisuuden+suurkuluttajaksi.+Mistä+muuten+luulet+tuon+kirjoitusvirheisiini+takertumisien+johtuvan?+Toinen+asia+jota,+et+ehkä+ole+tullut+ajatelleeksi+on+ketjusi+pituus+ja+lukijoiden.määrä.+"Mistä+Suomi24.ssä+keskustellaan?"+Tämä+kuvaruutuun+tulevassa+mainoksessa+julkaistaan+pitkät+meneillään+olevat+keskusteluketjutSe+mahdollistaa,+että+nojatuoleihisi  voi+istahtaa+erilaisia+ihmisiä+muilta+palstoilta,+kullakin+omat+tarpeensa+ilmaista+itseään.+Esim.+tämä+eritteistä+kiinnostunut+fetissi.+Käytän+kommenteissani+"yhtä+seuraajaa"+sillä+kapustalla+hämmennän+tätä+soppaa.+Useinhan+keskustelen+vain+yhden+kanssa.+Samalla+seuraan+"naakkaparvea",+joiden+nimimerkeistä+olen+hyvin+tietoinen.+Eli+naakkaparvi+on+yksi+muutaman+ihmisen+joukko,+joiden+tarve+on+sotkea+keskustelujani.+Heillä+on+idolinsa,+jota+ei+saa+loukata,+jos+näin+käy+syntyy+myrsky +vesilasissa.+Plus+70+palstan+on+vallannut+persu/suvakkiryhmä+Ei+siellä+keskustella+tavan+arjesta,+joka+on+minun+lempiaiheeni.+Politiikka+ei+ole+juttuni.+Siksi+siirryin+tänne.Olet+varmaan+lukenut,+ohjeita+mistä+saan+mistä+en+saa+kirjoittaa+koska+ne+ei+voi+vähempää+ketään+kiinnostaa+🤔+Sinä+kerrot+päivän+touhuistasi,+kuten+minäkin+omistani,+sillä+erolla,+että+minä+kehua+retostelen+asioitani,+jotka+eivät+kuulu+yleiselle+keskustelupalstoille.😁Kaunis+sää+korvessa,+nyt+vielä+on+lämpimiä+iltoja,+joten+lähdemme+illalla+ulos+syömään,+emme+kuitenkaan+mökin+terassille+vaan+passattavaksi+ravitolan+terassille.+🌮🍣🧀🍓Leppoisaa+jutustelua+toivon,+toivon,+että+ymmärtäisit+ja+eroittaisit+jyvät+akamoista.Jatkan+kirjoittamista,+en+häviä+minnekään.