Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7416

1. Jaa,+luin+ketjua+ja+ihmisuhdekriisejä+tuntuu+täällä+palstalle+riittävän.+Ihmettelen+miksi+teit+tämän+aloituksen+kun+näyttää+siltä,+että+et+hyväksy+toisten+mielipiteitä+aloitukseesi+jossa+kirjoitit:+"Tässä+koettanut+paikkailla+isän+ja+pojan+välejä,+joka+näyttää+aika+repaleiselta.+"Sait+kannanottoja+esim.+pojan+ja+isän+välisiin+ongelmiin,++mutta+niitä+ei+sitten+itseasiassa+tuntunut+olevankaan.Kirjoitit:"Arvoisat+Demeterit+ja+Korppikset.+Ei+kaikkien+elämät+ole+kuten+teidän."Käsittääkseni+on+vain+yksi+demeter+ja+korppis+ja+heillä+vain+omat+elämänkokemukset,+erilaiset+kuin+sinulla+se+on+totta.Keskusteluissa+Demeter+osaa+yleistää,+minä+käytän+kommentteihini+omia+kokemukseni+tuomia+"viisauksia"+;+))+Niitä+ei+voi+yleistää.
  2. Aloittajalla+on+monta+hyvää+syytä+olla+kateellinen,+ainakin+jos+ajattelen+omaa+elämääni.+Sain+elää+alkottomassa+turvallisessa+perheessä.+Äiti+oli+aina+kotona,+isä+tienasi+leivän+ja+me+lapset+saimme+valita+opiskelemmeko+vai+emme.+Sisko+meni+nuorena+töihin.+Veljeni+opiskelivat+kotoa+pitäen+ylioppilaaksi,+itse+lähdin+kansalaiskoulun+jälkeen+seikkailemaan+maailmalle.+Onneksi+lähdin+sillä,+saan+ulkomailla+olo+ajaltani+lisä+eläkettä,+jota+Suomessa+ei+vielä+kuuskytluvulla+tehdystä+työstä+kertynyt.Palattuani+takaisin+Suomeen+aloin+paikkaamaan+koulutustani.+Kirjoitin+ylioppilaaksi+työn+ohella.+Tein+lapseni+80-luvulla,+olin+niitä+onnekkaita,+jotka+pitivät+9-kuukauden+äitiysloman+ja+lapsilisätkin+tuli+joka+kuukausi+tilille.Mikä+oli+perustaa+perhe+kun+oli+jo+oma+asunto+ja+työtä+sekä+mahdollisuus+jatkaa+opiskelua+työn+ohella.En+moiti+nuoria,+ymmärrän+heidän+huolensa.+Ei+Suomi+ole+enää+lintukoto+sellainen,+jossa+itse+olen+saanut+opiskella,+työtä+tehdä+ja+perheen+perustaa.+Nizzan+kuoleman+rekka-auto,+Turkin+vallankaappausyritys,+joka+voi+olla+alku+maan+sisällisodalle.+Euroopaan+suuntautuva+muuttoliike,+muuttajien+aiheuttamat+konfliktit+kantaväestön+kesken,+kulttuurierot,+joissa+jokainen+etninen+ryhmä+pitää+kiinni+omista+tavoistaan,+integroitumisen+mahdottomuus,+epävarmuus+ja+huoli.Olemme+suurin+osa+eläkkeellä+olevia+Yksi+saa+isompaa.+toinen+pienempää+eläkettä+mutta+tosiasia+on,+että+olemme+saaneet+elää+rauhan+aikaa,+aikaa+mikä+ei+ole+tuleville+sukupolville+itsestään+selviö.
  3. Kysy+aloittajalta?
  4. https://www.youtube.com/watch?v=jHjGubqJl_ALogidogille