Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7414
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Lähtöä+tuonpuoleiseen+tää+miesmenneisyydestä+on+tehnyt+jo+muutaman+vuoden.+Vielä+tuntuu+hengissä+pihisevän.
13.06.2016 21:55
Iltaa+ystäväni,+ongelma+ratkaistu.+Ne+ovat+tikan+pojat+jotka+pitävät+mekkalaa+niemelläni.+Äiti-tikka+vai+liekö+ollut+isä-tikka+oli+pesällä+kun+lähdimme+kuopuksen+kanssa+selvittämään+mistä+lintulajista+on+kysymys.+Pikkuiset+asustivat+mäntyyn+tehdyssä+pesäkolossa.
13.06.2016 21:48
I+did+it+;+))+Soitin...
Telepatiamme+ystävättäreni+kanssa+on+vieläkin+täydellistä.+Ystävättäreni+oli+koko+aamupäivän+miettinyt+minua+ja+aikonut+soittaa.+Hän+ajelee+huomenna+mökilleni,+joten+saamme+puhdistaa+sisintämme+hu-vituksilta+;+))
Ihanaa...+näin+ne+asiat+järjestyvät,+kun+pistää+toimeksi.++
Asioilla+on+tapan+järjestyä.+
Hyvää+iltapäivää,+lähden+nyt+ulkohommiin.
13.06.2016 12:44
Koska+tiedämme+toistemme+elämästä+enempi+kuin+muut+mielikuvamme+toistemme+elämästä+ovat+realistisiä.+Esim.+en+tunne+sinulla+olevan+mitään+mitä+itseltäni+puuttuisi.
Mietin,+en+itseasiassa+pysty+rakentamaan+mielikuvituskuvaa+muiden+palstalaiseten+elämästä+kuin+vain+niiden,+joiden+kanssa+olen+ollut+kirje-kontakteissa+tai+facebookin+välityksellä+kavereita.+
Mielipahan+tunnetta+koetaan+jos+on+väärä+mielikuvituksen+tuottama+kuva+kirjoittajista.
13.06.2016 11:13
Ohi.on@
Mielestäni+palstaa+pitäisi+lukea+siten,+että+ei+anna+turhalle+mielikuvitukselle+liikaa+valtaa.+
Miten+olemme+eläneet+ja+mitä+opiskelleet+ja+mitä+maallista+krääsää+olemme++itsellemme+keränneet+ei+aina+ole+sitä,+että+se+plussa+kaksinkertautuisi+ajan+saatossa.
Kun+tulemme+eläkeikään,+mitä+meillä+on+jäljellä+menestyksen+vuosistamme.
Pieni+pala+maallista,+joka+on+jo+vanhentunut+siinä+kuin+mekin.
Minulla+on+kesämökki+kaupungin+kyljessä.+Asun+vuokrakaksiossa,+johon+saan+asumistukea.+Ei+kannata+edes+mieliä+osaani+rahallisesti.+Onneani+silloin+kun+olen+onnellinen+voi+kadehtia,+mutta+onnen+hetkenikin+ovat+jo+rajallisia.
Onneani+rajoittaa+tällä+hetkellä+viileä+sää+ja+kuntoni+joka+rajoittaa+tekemisiäni.
Onnea+pitää+löytää+omasta+elämästä+vaikka+se+olisi+rajoitettukin.+Pahaa+oloa+saa+kun++kuikkii+takavasemmalta+kuinka+joku+palstalainen+elää+tajuamatta+sen+toisen+palstalaisen+arkea+kokonaisuudessaan.
Oman+onnen+hankinta+teettää+työtä+ei+se+tule+elämään+jos+sitä+ei+etsi.+
Minusta+ei+ole+toimettomaksi+valittajaksi.+Jos+minua+hu-vituttaa+alan+paiskoa+töitä,+jo+helpottaa.
Nyt+syön+aamuppuron+ja+valmistun+lähtemään+kuopuksen+kanssa+mökille+ruohonleikkuuseen,+ehkäpä+grillaamme+ja+lämmitämme+saunan.
13.06.2016 10:47
PS.+Hyvä+kun+muistutit+kohta+on+levitettävä+räkläverkot+marjapensaisiin+;+)
12.06.2016 21:00
Ole+vain+iloinen+älä+vahingoniloinen,+heti+kun+emo+on+saanut+pesueen+ulos+annan+koko+sakille+kyytiä+;+)
Etsimme+tänään+paikkaa+mistä+kuuluu+kokoaikainen+pikkuisten+äänekäs+"kirkuminen".
ÄÄni+kuului+isosta+männystä,+jossa+oli+kaksi+pesäkoloa.+Mitkä+linnut+tekevät+pesän+männynonkaloihin?
12.06.2016 20:56
Miksi+olet+pahoillasi,+sattuiko+jotain+kohtalokasta?
12.06.2016 20:34
Valmistin+kerran+ison+hauen+siten,+puhdistuksen+jälkeen+keitin+sitä+kokonaisena+voimakkaassa+suolaliemessä+isossa+kattilassa.+Kun+keitos+oli+kylmennyt+yön+yli+kylmiössä+nostin+sen+pyöreälle+tarjoiluvadille+ja+koristelin+tillillä,+sitruunalla+ja+keskellle+ympyrkäistä+kalaa+laitoin+jalallisen+piparjuurikermalla+täytetyn+kulhon+ja+ei+kun+syömään+;+)+Hauen+söivät+illanistujaisissa+saksalainen+kalastuporukka.
12.06.2016 20:28
P-pauke@
Sinähän+syyllistyt+vanhanaikaiseen+;+)
"kuten+eräät,+joiden+elämä+on+sitä,+että+pädetään+keskustelupalstalla+ns.+"omasta+elämästä"+ja+mollataan+toisia+kirjoittajia."+hhmmmm....kusitolppia+julkkiselämässä+löytyy.+Reppuriika+analysoi+hyvin+kuinka+vahingonilo+on+sitä+parasta+iloa+kun+itellä+tökkää.
Kun+kirjoittaa+omasta+elämästä+sen+ei+pitäisi+loukata+ketään+ja+jos+"eräät"+loukkaantuvat+kun+"päden"+kertoessani+joutsenista+rannallani+ja+grillaamisesta+vanhassa+tiili-grillissä+niin+en+voi+mitään.+Saanhan+minä+hu-vituttavia+viestiä....sinä+muka....tekenevinäsi+ja+olevinani+;+)
Tosi+Tv-ohjelmat+tuntuvat+olevan+tärkeitä+tirkistysreikiä+muiden+elämään,+miksi+sitten+on+vaikea+sulattaa+palstakertomuksia+tavallisten+ihmisten+elämästä.+Jos+minä+hehkuttelen+luonnon+jumalaisista+näytelmistä+niemelläni+joku+toinen+taas+hehkuttelee+lapsenlapsen+multasormien+ihanuudesta.+Kolmas+pitkistä+kävely-+tai+pyörälenkeistä+ja+joku+siitä+kun+ei+yksinkertaisesti+jaksa+tehdä+mitään.
Kaikki+sievistelee+joskus+juttujaan+sekin+on+ymmärrettävää.+En+minäkään+kaikkea+kerro+ihan+piirulleen.+Hu-vitutus+jutut+on+minulla+tapanani+pitää+omana+tietonani.
12.06.2016 20:18
Miten+sattuikaan,+että+aloitukseni+väärinkäsitettiin,+10+%+onnellisuutta+ja+90%+vahingoniloa.
No,+olokoon,+ilta+niemellä+on+ollut+upea,+grillasin+possua+seuranani+kaksi+komeaa+joutsenta.+Grillipaikkani+on+ison+koivun+alla+ja+räklä+pahanen+on+rakennellut+pesän+koivun+haarakkeeseen.+Siinä+se+reppana+raakkui+kun+paistelin+pihvejä.+Taaenpana+metsikössä+joku+kauhistuksen+kanahökkilintu+rääkyy+kimeällä+äänellä+kuin+päätä+leikattaisiin,+mikä+lie,+ehkä+rantasipin+jälkeläinen.
Eli,+onnellinen+ihan+tavan+tavallinsen+elämä+on+kivaa.
Kuten+elisan+mainoskin+kertoo+meille+yksinkertaisille,+mua+hu-vituttaa+;+)
12.06.2016 00:01
EVVK
01.06.2016 16:07
Hinkkasin+eilen+illalla+valurautapannut+grillin+puhdistusaineella.+Laitoin+hinkkaamisen+jälkeen+ne+yöksi+mäntysuopaveteen+likoon.
En+unohtanut+liossa+olevia+valurautapannuja+vaan+kävin+äskeen+"mukamas"+huuhtelemassa+ne+järvessä.+
Nyt+ne+ovat+"olevinaan"+grillin+päällä+pitämässä+suoja+muovia+paikoillaan.+Peittelin++"mukamas"+grillin,+ajattelin+josko+sataisi,+ei+sada,+aikoo+vaan,+ei+tule+vaikka+toivoisin.+
Oli+siis+kasteltava+kukkasetkin+;+)+
Onko+Teillä+tapana+ottaa+mökillä+käyttöön+talviteloilla+olleet+ruoanvalmistusvälineet+ilman+puhdistusta?+
Minun+grillivälineet+ovat+talvehtimassa+grillin+sisäritilällä.+Grilli+"mukamas"+peitetään+talveksi,+mutta+tottahan+pannut+töhnääntyy.
Minä+olen+"pesevinäni"+keväisin+astiakaapit+ja+astiat+talven+jäljiltä,+ennen+kuin+otan+ne+kesäkäyttöön.+
Kaiken+tuon+jälkeen+selkäni+tuli+"mukamas"+kipeeksi.+Tänään+kun+olen+laiskalla+tuulella+selkä+on+"olevinaan"+kivuton+;+)))
Teitä+tuntuu+olevan+useampia+minua+on+vain+yksi.
01.06.2016 15:59
Ketjun toinen arvuuttelija. Hunksi povaili siiliä.
Mietin saikohan aloittaja sitä mitä lähti aloituksella hakemaan. Uskoisin ei, mutta minä sain rutkasti palstanäkyvyyttä. Tilanteen tajuttuani pääsin esittelemään mökkirantaani ja ylpeyttäni laituriolohuonetta. Huom! olohuoneen lökösohva ja pöytä ovat made in Nuasjärven mökkiläisen ; )
26.05.2016 15:13
Tässä Korpikirjailija profiilissani voitte nähdä laituriolohuoneeni. (kuvattuna eilen). Se on uniikki paikka, löhötä ja illanistujaisia pitää.
25.05.2016 14:44
Paloma@
Koen, että sinulla on hyvin samanlainen ajatusmaailma ja elämän asenne kuin minulla. Tapamme on avoimesti dokumentoida ympäröivää todellisuutta, johon kuuluvat tärkeänä osana läheiset. Lapsemme jakavat elämämme ylä- ja alamäkiä. Olemme heille avoimia ja rehellisiä. Kasvokuvammekin liittäminen profiiliin ei tuota ongelmia. (tällä hetkellä omassani komeilee pieni kasvimaani ;)
Täällä keskusteluissa puolustamme näkökantojamme. Erona koen, että minulle on varaa vääriin asioiden arvionteihin siitä seurauksena halua muuttaa kantaani huomatessani olleeni väärässä. Sinä poikkeat siinä siten, että pidät kannastasi kynsin hampain kiinni ja veivaat rautalankaa ; ) Et suinkaan ole ainoa vänkääjä.
Kohdistan seuraavan alustuksen avoimuudesta, muille palstailijoille ;))
Usein saa lukea, että henkilö ei halua avautua palstalla. Mutta......
Kirjoittaja, joka käyttää vakionikkiä paljastaa ajan saatossa itseään pala palalta. Kirjoittaja ei itse useinkaan tiedosta kirjoituksiaan avautumiseksi. Jos vaikka kirjoittaja kertoo, että ei halua asioitaan palstalle ja vielä luulee, että ei ole kertonut mitää itsestään ja elämästään, erehtyy.
Puskasta (mollaava) kirjoittaja paljastuu myös ilman, että talkattava itse edes näkee vaivaa hänen taustansa selvittämiseen, hän itse paljastaa itsensä. Vaikka kuinka talkkaaja on muka paljastumisestaan H-Moilasena.
Eli haluan sanoa, että päiväkirjan kirjoittajan yksityistä salaista päiväkirjaa, emme pääse porukalla lukemaan, mutta luemme kirjoittajasta hänen kommentointiensa kautta. Saamme viitteitä kommentoijien luonneesta, perhesuhteista, arkielämästä ja elämän asenteista ylen selkeästi jopa avoimesti.
Mikään ei pysy salassa, kaikki kertovat itsestään täällä sangen avoimesti vaikka eivät sitä itse tiedosta. Mitä enempi kirjoitat sitä enempi kerrot itsestäsi.
19.05.2016 12:42
Luin ketjun kaikessa rauhassa kännykästäni leppuuttaessani selkää kasvimaalla kyykkimisen jälkeen.
Minua jäi askarruttamaan se, että moni teistä on käsitellyt vaikeita elämän tilanteita kirjoittamalla itselle päiväkirjamaisesti vihkoihin. Ikään kuin tehden tiliä, mutta vain itselle. On totta, että kirjoittaminen auttaa, mutta apu on tehokkaampaa silloin kun kirjoituksella on lukija ja kirjoituksesta saa vastakaikua synnyttäen vuoropuhelun, esim. kuten hmp.f on tehnyt kirjoittaessaan elämänsä vaikeista tapahtumista.
Itse olen hakeutunut vaikeissa elämäntilanteissa vertaistukiryhmiin, liekö se syynä, että päiväkirjani eivät sisällä itkua ja hammasten kiristystä. Olen saanut puhua avoimesti ihmisten kanssa, sellaisten joilla on ollut sama elämän tilanne kuin minullakin esim. avioero. Avioeroani käsittelin eroryhmässä. Se oli antoisaa ja sain sieltä kivoja ystäviä. Ryhmäterapiassa et ole yksin ongelminesi, samoja ongelmia on muillakin joten niistä on helppo avautua eikä ikävimpienkään asioiden käsittely ole hävettävää, päin vastoin avoimuus on vapauttavaa.
18.05.2016 17:58
Kristiina23@ tiedän, että valheen-verkko nikki on sinun.
18.05.2016 12:29
Päiväkirjoissani ei ole suuria salaisuuksia, taidan kuitenkin olla sut normaali ja jos tunnen, että jotain asiaa en halua kertoa kenellekään se säilyy parhaiten ja turvallisesti pääni "muistikansioissa".
Aikuisten oikeesti ketä kiinnostaisi lukea päiväkirjojani? Kertomuksia nuoruuteni tanssimatkoista, suuteluista kuutamolla kun paleli niin pirusti. Ketä kiinnostaa kun ensimmäinen ns. poikaystäväni itki kun kerroin lopettavani tapailun. Tai kun tyttöystäväni pokasi ihastukseni.
Ei ketään ; ) muuta kuin itseäni koska niitä on hauska lukea.
18.05.2016 12:15
Kesivä@ Minulle päiväirjat eivät ikinä ole olleet terapiavihkoja. Unipäiväkirjan koin terapiavihkoksi kun sitä pidin. Unet eivät avautuneet useinkaan ennen kuin ajan kanssa ja ahaa kokemukset olivat terapeuttisia.
18.05.2016 12:02
340 / 371