Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7412
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kaivoin lipastoni laatikkoa, löysin....kesän 2005 tapahtumista kertovia tunnekuohujani suhteesta varattuun komeaan nuoreen mieheen.
Tyhjät kaapit
Usein näin unia, joissa taloni oli täynnä valtavan isoja vanhanaikaisia tyhjiä kaappeja. Mietin aina herätessäni mitä unet mahtavat tarkoittaa. Nyt tiedän, ne kertoivat tunne-elämäni tyhjyydestä.
Olet tuoksu tyynylläni.
Aamulla sinusta oli jäljellä tuoksu tyynylläni,
kymmenet hipaisut vatsallani,
kuumat suudelmat kasvoillani.
Polveni vielä heikkoina.
Hänestäkö minä taistelen, miksi?
Vainko saadakseni tuoksun tyynylleni
ja ikuiset haavat sydämeeni.
Päätös
Haluat pitää kiinni kaikesta minkä olet saanut.
Jos joudut luopumaan jostakin saavuttamastasi,
sinun pitää tehdä valintoja, päätöksiä.
Silloin kuljet kuin eksynyt lapsi karamellikaupassa,
keräät pussiisi kaikki karkit, kaikki lajit ja maut.
Makeat, karvaat, sokeriset ja kitkerät.
Valitse rauhassa vaan, minä väistyn.
Kun minä väistyn suosiolla sinun ei tarvitse tehdä päätöstä,
minä tein sen puolestasi.
Voit jatkaa elämääsi, kohauttaa olkapäitäsi ja sanoa,
sinähän sen päätit.
Mandi 2005
Tuo kesä oli minulle luovaa aikaa, kaappini kätköissä on satoja vuodatuksia ; )
27.01.2016 22:13
Komppaan kesivää, ketju on antanut selkeän kuvan muutamista kirjoittajista.
Kaiken mitä itse olen tässä ketjussa esiin tuonut olen jo aiemmin palstalle kirjoittanut.
Minulta puuttuu perseen nuolemistaito sekä valehtelemisen kyky.
27.01.2016 20:52
Se tapahtui Paloman ketjussa, jossa kirjoitin tekstin, jota et edes tajunnut ja aloit syyttämään Paloman innoittamana, että olen epäluotettava ja tuon tietoa facesta. Siivooja komppasi minua kertoen asian ytimen selkeästi.
Potkaisin sinut ja Paloman pois ystävälistaltani. Kirjoittelit vielä viestejä perääni.
Friiduun en luota pätkääkään ja koska friidu on ystäväsi facebookissa, en voi luottaa sinuunkaan. Se nyt on tullut selväksi tämän konfliktin jälkeen. Paloma on fiksumpi. Hän on jättänyt takseen asiankuin myös minä.
27.01.2016 20:39
Olen kova lukemaan. Petze on opettanut minulle jopa pikalukutaidon ; ) Hän onkin spesialisti mitä tulee lieviin oppimishäiriöihin. Kirjoitin itsenäisesti ylioppilaaksi sillloin en tiennyt lukihäiriöstäni. Ihmettelin vain miksi kielten kirjalliset eivät menneet nappiin.
Meitä luovia älykkäitä on yhtälailla kuin sydän- ja verisuonitautisia ; ).
Lukihäiriöistä kärsivien julkisuuden henkilöiden lista on pitkä. Kulttuurihenkilöistä mainittakoon muun muassa tanskalainen satukirjailija Hans Christian Andersen, näyttelijä Tom Cruise, Disney-imeriumin luoja Walt Disney, näyttelijä Anthony Hopkins, muusikko John Lennon, taiteilija Leonardo da Vinci, taiteilija Pablo Picasso ja Onnen päivät -sarjassa Fonzieta näytellyt Henry Winkler.
Lista jatkuu mittavana: fyysikko ja nobelisti Albert Einstein, hehkulampun, mikrofonin ja elokuvaprojektorin keksijä Thomas Alva Edison, puhelimen keksijä Graham Bell, Englannin entinen pääministeri ja nobelisti Winston Churchill, Virgin-yhtiön johtaja Richard Branson sekä IKEA:n perustaja ja omistaja, ruotsalainen Ingvar Kamprad.
Mukana on myös koko joukko kuninkaallisia. Heitä ovat ainakin Ruotsin kuningas Kaarle XVI Kustaa ja hänen lapsensa sekä Norjan edesmennyt kuningas Olavi V.
Tunnetuimmat suomalaiset dyslektikot ovat arkkitehti Alvar Aalto, monitoimimies Hjallis Harkimo sekä runoilija Arja Tiainen.
Meitä on aika paljon ; )
27.01.2016 20:26
Näyttää olevan ongelmia suolessa.
27.01.2016 14:28
Nyt meni harkoille tai et halua ymmärtää. Asiallisen keskustelun kannalta puskassa olo joskus kannattaa. Keskustelua ei tule häiritsemään he, jotka eivät voi sietää Korppista tai Korpikirjailijaa.
Nytkin kirjoitit "mun on vaikeaa luottaa sinuun" Toisin sanoen olen epärehellinen.
No, pidä pääsi.
27.01.2016 14:26
Nyt meni harkoille tai et halua ymmärtää. Asiallisen keskustelun kannalta puskassa olo joskus kannattaa. Keskustelua ei tule häiritsemään he, jotka eivät voi sietää Korppista tai Korpikirjailijaa.
Nytkin kirjoitit "mun on vaikeaa luottaa sinuun" Toisin sanoen olen epärehellinen.
No, pidä pääsi.
27.01.2016 14:26
Kiitos vastauksestasi. Minua kiinnosti lähinnä huonekalujen kuljetuskustannukset Euroopan alueella. Hollannissa olen ihastunut vanhoihin huonekaluihin, mutta niiden kuljetuskustannukset ovat arvelluttaneet. Petze on joskus tilannut Alvar Aallon huonekaluja Suomesta Hollantiin. Hänen mukaansa huonekalulut tulivat hintaviksi, mutta koska hän on Alvar Aallon fani, ei kadu hankintojaan ; )
27.01.2016 14:18
Minäkin tässä mietin "lasten".
25.01.2016 13:13
Paljonko sänkysi tuli maksamaan?
25.01.2016 12:56
lisäys....ja näiden asioiden eteen ; )
25.01.2016 12:51
Toivon, että olisin jatkossakin terve ja hyvin voipa.
Toivon, että lapseni menestyvät jatkossakin.
Toivon, että voisin kehittyä munasta kanaksi.
Toivon ei niin vaan....oikeesti, yritän tehdä oman osani näiden asioiden parantamiseksi.
25.01.2016 12:49
Kieltämättä ihailen Rosaliin selkeää virheetöntä kirjoitusta. Se ilmeisesti laukaisi sinussa suomalaisen kansallistaudin.
25.01.2016 12:31
Koeta ymmärtää. Puhumme jokseenkin samoista asioista yleisellä tasolla siis yhteisvastuusta nuorisomme eteen. Jos "kehaisin" omilla kasvatuskeinoillani, annoin esimerkkejä. Se kai johti ajatuksen juoksusi harhaan samoin komppaajasi.
En ole lukenut aikoihin kasvatukseen liittyvää kirjallisuutta ja yleisiä suuntauksia ja vaan kirjoitin omia kokemuksiani.
Aloitushan aukaisee keskustelun "yleisesti" kasvatukseen liittyvistä asioista universaalisti. Tietenkin voimme alkaa keskustelemaan väestön ylikasvusta tai ilmaston pilaantumisesta uhkana jälkikasvullemme. Nekin asiat lyyhistyy latteuksiin, ihmisen hiilijalanjälkiin jne.
Yleisesti voi jokainen kirjoittaa latteuksia. Wikistä löytyy "viisauksia".
Itse otin osaa kertomalla omia kokemuksia kasvatuksesta, en viisauksia en yleisiä mielipiteitä. Jos koit mielipiteeni yleisiksi latteuksiksi ne ovat sitten sinun mielestäsi yleisiä latteuksia. (siili komppaa).
25.01.2016 12:26
Tuo on demeterin kirjoitus. Minulle ei yleensä koskaan aukea muiden kirjoitukset samanlailla.
Minä ajattelen omilla aivoillani.
Uepopas?
25.01.2016 11:38
Jatkanpa tähän vielä.
Asun kaupungin ydin keskustassa. En "korvessa" sanan varsinaisessa merkityksessä. Ulos katsoessani en voi laskemaan asuttujen talojen savuja talvipakkasella koska ne on liitetty kaukolämpöön. Kesämökkinikin on tuossa kaupungin kyljessä, joten se siitä mielikuvasta korpimaisemista ; )
25.01.2016 11:29
Onko teihin kahteen kommentoijaan iskenyt suomalaisten kansallistauti. Kyllä kissan pitää häntänsä itse nostaa, kuka muu sen nostaisi. Ei kukaan, alas on halu hännät vetää ; ).
25.01.2016 11:15
Tämä vastaus oli Demeterille ja siinä sivussa siilille.
25.01.2016 11:06
Mikä siinä tökkäsi jos kerroin onnistuneeni kasvattajana? Enkö olisi saanut onnistua?
Mikä siinä tökkäsi jos toimin aktiivina koulun vanhempain neudostossa?
Toimiessani yhteistyössä asinatuntijoiden kanssa sain vinkkejä jos oli ongelmia.
Olin läsnä kasvatuksessa kokonaisvaltaisesti. En jättänyt vastuuta koululle jos oppimistavotteet eivät onnistuneet.
Kuopus oli peruskoulun kolmannella ja huijasi opettajaa ja minua. Poika kertoi joulun alla, että oli ulkona matematiikasta. Hän oli nolo ja sanoi, että tarvitsee apuani. Joululomalla opiskelimme yhdessä 10-tuntia syyskauden oppimäärää. Tavoiteet saavutettiin.
Ylioppilaskirjoitusten aikana sama tilanne. Yhdessä oppiaineiden kertausta samalla luoden uskoa, onnistumisesta. Älykäs kaveri, mutta laiska lukemaan.
Olen yksi niistä pioneereistä, jotka loivat iltapäiväkerhotoiminnan Korpeen. Olen yksi niistä joka järjesti vapaa-ajan toimintaa koulun oppilaille, diskoja, kirppiksiä jne. Olen ylpeä siitä mitä sain aikaan.
Kun myöhemmin sain Nuori Mieli-hankkeen koulutuksen, tehtäväni oli auttaa henkisesti epävakaita nuoria erilaisin harrastustoimien ohjaajana. Se ei ollut mun juttu ja lopetin.
Jospa tässä tuli selkeämpi versio tavoistani toimia. Siis kaksi tosisitaan eri kokonaisuutta. Toimimiseni vapaaehtoistyössä kouluyhteisössä ja toimiminen myöhemmin vapaaehtoistyössä nuorten aikuisten kanssa.
Siili@
Kirjoitit.
"Entäs jos poikasi olisikin ollut se menetetty sielu, jonka vuoksi löit hanskat tiskiin vapaehtoistyössä."
Omien lasten kanssa kärsivällisyyteni on joustavaa ja pinna katkeamaton vaikka se pinna on joskus ollut tiukalla.
Koska käytit JOS- asettelua niin ehkä paras tapa olisi ollut vastata kysymykseesi .
JOS.... tätillä olisi munat täti olisi setä.
25.01.2016 11:05
Siis minä olen suomen kielen kirjallisessa esityksessä muna ja sinäkö kana?
"Jorriininjuuret" vanhanaikaisesti ilmaistuna. Daalian juuret ; )
23.01.2016 22:03
348 / 371