Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7412

1. Kaivoin lipastoni laatikkoa, löysin....kesän 2005 tapahtumista kertovia tunnekuohujani suhteesta varattuun komeaan nuoreen mieheen.

Tyhjät kaapit

Usein näin unia, joissa taloni oli täynnä valtavan isoja vanhanaikaisia tyhjiä kaappeja. Mietin aina herätessäni mitä unet mahtavat tarkoittaa. Nyt tiedän, ne kertoivat tunne-elämäni tyhjyydestä.

Olet tuoksu tyynylläni.

Aamulla sinusta oli jäljellä tuoksu tyynylläni,
    kymmenet hipaisut vatsallani,
    kuumat suudelmat kasvoillani.
    Polveni vielä heikkoina.
    Hänestäkö minä taistelen, miksi?
    Vainko saadakseni tuoksun tyynylleni
    ja ikuiset haavat sydämeeni.

Päätös

Haluat pitää kiinni kaikesta minkä olet saanut.
    Jos joudut luopumaan jostakin saavuttamastasi,
    sinun pitää tehdä valintoja, päätöksiä.
    Silloin kuljet kuin eksynyt lapsi karamellikaupassa,
    keräät pussiisi kaikki karkit, kaikki lajit ja maut.
    Makeat, karvaat, sokeriset ja kitkerät.
    Valitse rauhassa vaan, minä väistyn.
    Kun minä väistyn suosiolla sinun ei tarvitse tehdä päätöstä,
    minä tein sen puolestasi.
    Voit jatkaa elämääsi, kohauttaa olkapäitäsi ja sanoa,
    sinähän sen päätit.

Mandi 2005

Tuo kesä oli minulle luovaa aikaa, kaappini kätköissä on satoja vuodatuksia ; )
  2. Mikä siinä tökkäsi jos kerroin onnistuneeni kasvattajana? Enkö olisi saanut onnistua?

Mikä siinä tökkäsi jos toimin aktiivina koulun vanhempain neudostossa?

Toimiessani yhteistyössä asinatuntijoiden kanssa sain vinkkejä jos oli ongelmia.

Olin läsnä kasvatuksessa kokonaisvaltaisesti. En jättänyt vastuuta koululle jos oppimistavotteet eivät onnistuneet.

Kuopus oli peruskoulun kolmannella ja huijasi opettajaa ja minua. Poika kertoi joulun alla, että oli ulkona matematiikasta. Hän oli nolo ja sanoi, että tarvitsee apuani. Joululomalla opiskelimme yhdessä 10-tuntia syyskauden oppimäärää. Tavoiteet saavutettiin.

Ylioppilaskirjoitusten aikana sama tilanne. Yhdessä oppiaineiden kertausta samalla luoden uskoa, onnistumisesta. Älykäs kaveri, mutta laiska lukemaan.

Olen yksi niistä pioneereistä, jotka loivat iltapäiväkerhotoiminnan Korpeen. Olen yksi niistä joka järjesti vapaa-ajan toimintaa koulun oppilaille, diskoja, kirppiksiä jne. Olen ylpeä siitä mitä sain aikaan.

Kun myöhemmin sain Nuori Mieli-hankkeen koulutuksen, tehtäväni oli auttaa henkisesti epävakaita nuoria erilaisin harrastustoimien ohjaajana. Se ei ollut mun juttu ja lopetin.

Jospa tässä tuli selkeämpi versio tavoistani toimia. Siis kaksi tosisitaan eri kokonaisuutta. Toimimiseni vapaaehtoistyössä kouluyhteisössä ja toimiminen myöhemmin vapaaehtoistyössä nuorten aikuisten kanssa.

Siili@

Kirjoitit.

"Entäs jos poikasi olisikin ollut se menetetty sielu, jonka vuoksi löit hanskat tiskiin vapaehtoistyössä."

Omien lasten kanssa kärsivällisyyteni on joustavaa ja pinna katkeamaton vaikka se pinna on joskus ollut tiukalla.

Koska käytit JOS- asettelua niin ehkä paras tapa olisi ollut vastata kysymykseesi .

JOS.... tätillä olisi munat täti olisi setä.
  3. Siis minä olen suomen kielen kirjallisessa esityksessä muna ja sinäkö kana?

"Jorriininjuuret" vanhanaikaisesti ilmaistuna. Daalian juuret ; )