Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7404
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Meillä oli kaksi vuotta sitten kesäkuussa hääjuhla. Oli aika mennä avioliittoon harkinta-aikaa oli lähes kaksikymmentä vuotta.
Onnea etsintään.
19.04.2026 13:58
Pyhitän tämän päivän vaaka-asennolle, ei silti valmista näinkin syntyy. Lähetin juuri ifolorkirja-tilauksen. Kirja sisältää kuvia maalauksistani ja keramiikkatöistäni.
Ihan kiva siitä tuli, tosin kuva materiaalia olisi ollut paljon enempi, suodatin, että ei liian isoksi olisi tullut.
Huomenna sitten taas jalkaudutaan muihin hommiin. Auton renkaitten vaihtoon aamupäivästä. Pesetin autoni eilen ja kyllä minua pelotti siellä Prisman pesuautomaattihihnalla. Pistin silmät kiinni ja puristin rattia.
Tiistaina sitten taidenäyttelyn rakentamiseen. Jännitysta sekin koemus etukäteen tuottaa, mutta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.
Mökilläkin tapahtuu, ammattimiehet on asialla, minä vai maksan.
Aurinko paistaa, tosin ei niin kuumasti kuin muutamana aikaisempaa päivänä, mutta partsi kutsuu kuitenkin.
Politiikasta sain aikoinani tarpeeksi kun olin aktiiviosallistuja. Puolue antaa itse kullekin suunnan, mutta suuntaa voi vaihtaa sitä mukaan kun elämäntilanne muuttuu.
Kivaa sunnuntaipäivää ;)
19.04.2026 13:50
Sofia Virran eka avioliittoko herätti sinussa empatiaa. Äänioikeus on, omatuntokin sut puhdas, empatia kohillaan mullakin, en kuitenkaan tunne empatiaa ketä sattuu kohtaan.
Et tee savipyttyjä etkä muutakaan koska se ei edellytä jälkikasvusi menestystä?
No, jos jälkikasvusi käy työssä eikä kipua rahaa, niin hyvin he ovat pärjänneet. Muista kehua sievästi se kannustaa eteenpäinkin.
18.04.2026 18:50
Ajatuksemme eivät kohtaa. Minä harrastan itseni iloksi.
Kävin mökillä ja ihastelin auringossa kylpevät rantatilaani. Piha remontti oli alkanut. Aita oli purettu kuin myös laituri, purkupuut olivat viety pois ja piha oli siisti kuin siellä ei olisi oltukaan. Alue näytti Isolta, olin yllättynyt kuinka tilava tonttini on.
Samaa en voi sanoa aidan toiselta puolen paljastunutta näkyä. Vanhoja puukasoja ja reissuilla peitettyjä, mitä lie.
Eli tahdon sanoa en kerää enää mitään mitä en tarvitse, mutta hengenravintoa tarvitsen. Rakastan tehdä kaunista katseltavaa itselleni ja kieltämättä miehelleni, joka kannustaa minua.
Lapset pärjäävät omillaan en osta heille mitään en maalaa en tee keramiikkaa heille, mutta jos he pyytävät, teen mielelläni.
Eli en säästä en kerää, harrastelen ja saan siitä iloa itselleni.
Kun minusta aika jättää, roskalavalle ylimääräiset.
17.04.2026 17:48
Päivä jo pitkällä, en päässyt aamulla kirjautumaan. Vaihdoin äskern selainta nyt pelittää.
Olen pakannut näyttelykamaa isoihin rustan kasseihin. Puhdistanut keramiikkaesineistä pölyt, pingoittanut tauluihin kapeat rautalalangat ripustusta varten jne ; )
Minulta on kysytty jatkanko maalausharrastusta ja mitä näyttelyn jälkeen.
Olen saavuttamassa tavoitteeni. Olen tehnyt näyttävää keramiikkaa ja maalannut mieleisiäni tauluja. Nyt näyttely, näin toteutuu vuosikymmenten haave.
Josko kääntäisin lehteä, voi olla, että seuraava haaste on kirjoittaminen.
Tavoitteena on mökkikesistämme lasten kanssa kertova kirja. Olen kirjoittanut jo monta tarinaa kymmenien vuosien aikana, olisiko niiden oikoluvun aika.
Minulla oli hyvä ystävätär, jonka kanssa suunnittelimme tätä lastenkirjaa, tarkoitus oli että hän oikolukee ja korjailee tekstiä minä kuvittaisin kirjan.
Ystävättäreni kuoli yllättäen parivuotta sitten. Haave jäi josko nyt olisi aika se toteuttaa.
Aurinkoi paistaa, kävin haravan kanssa siivoamassa kellastuneet suopayrttien vanhat varret kukkapenkistä.
Tällaista kuuluu tänne Korpeen.
17.04.2026 14:08
Kiirettä pitää, luin että ei kaikilla. Päivät kuluvat milloin minkin projektin kimpussa.
Eilen sain taidepiirissä selfieni melkein valmiiksi, vielä on yksi kokoontuminen ennen kesätaukoa joten entii valmistua en en näyttelyä.
Näyttelyn valmistelu on lähes valmis, ensi viikolla kuopus ajaa illaksi Korpeen kantoavuksi ja palaa takaisin samana iltana kotiinsa..
Huomenna remontti reiska aloittaa mökillä vanhan laiturin purkamisen ja uuden teon. Puuaidat saavat myös väistyä vuorimäntyjen tieltä.
Aurinkoista on ollut ja rakkaassa tuomipihlajassamme on jo pienet lehdet.
Sain juuri valokuvan esikoisella Hollannin kotimme lähettyviltä tulppaanipellon laidalta. On työmatkalla menossa Amsterdamiin.
Ikävä nipisti Hollantiin.
Nyt hyvää yötä ja kauniita unia; ))
16.04.2026 23:21
Huomenta Korvesta@
On se vaan ihanaa istua iltaa parvekkeella laskevassa auringon paisteessa kunnes se putoaa puiston puuston taakse.
No, sehän on jo melkein kesä.
Lueskelin ketjua, seurailen MbK.n vauhdikasta kerrontaa.. Lennokkaita tarinoita savolaisittain, mietinkin mitä muita kielia MdK puhut. Olethan istunut vatikaanin kirkonmiehen kanssa samassa kahvipöydässä niin onnistuuko italiankielen puhuminen.
No, tuli vaan mieleen kun olen unohtanut tyystin ruotsinkielen, jota puhuin hyvin vielä parikymmentä vuotta sitten.
Lukiossa luin myös lyhyen saksan, yo-kirjoituksissa kirjoitin englannin ja ruotsin. Nyt on englanti syrjäyttänyt puhumisen taidossa muut lukemani kielet paitsi luonnollisesti suomenkieli on pääkieleni.
Tällaisia mietin, pitänee lähteä kahvin keittoon. Parvekepäivä, suoraan auringossa ja välillä banbuverhojen suojassa.
Kivaa päivää; ))
13.04.2026 10:22
Huomenta aurinkoisesta Korvesta@
Eilen tein sellaista, mikä pelotti. Kesäksi laitan bambuverhot parvekkeelle niin nytkin. Eka verho on iso ja sen nosto ylös katonrajaan vaatii tikkaita ja käsivoimia, kaksi pienempää ei enää pelottannut vaan sain ne nopeasti nostettua katossa olleisiin koukkuihin. Tottahan mieheni oli henkisenä tukena ja nostoapuna, mutta minä heiluin tikapuilla huh huh.
Kun on kokemusta kompuroinnista ja putoiluista se tekee varovaiseksi. Olin työn jälkeen kiitollinen, että onnistuin.
Vielä odottelen kukkien laittoa, muutama orvokki on jo ilonamme, mutta haluan jonkun ison rönsyilevän parvekeamppelin jahka niitä tulee myyntiin.
Onhan isoparveke kuin lisähuone, vietämme siellä paljon aikaa. Television katsominen jää. Tv.n ohjelmat ovat väkivaltaa täynnä ja se ei minua kiinnosta. Eilinen Suurmestari oli hauska.
Tänään voi olla, että käymme avaamassa terassikauden kirkolla. No, katsotaan.
Juoksentelin äskeen takapihalla ja valokuvasin puiden silmuja ja maasta nousevia kukkasia.
Yritän vähentää kyynärsauvojen käyttöä, sillä pystyn kyllä kävelemään ilmankin, toiveeni olisi, että kun lapsenlapseni alkaa tunnistamaan läheisiä en nojailisi enää keppeihin ; )
12.04.2026 11:42
Olenkin miettinyt enää vajaa kaksi vuotta ja kehumiset on kehuttua, voimat loppuu kuin aisaan jospa myös ADHD hellittää ; D
09.04.2026 20:18
Päivää korvesta@
Kirjoitit, "Saa olla onnellinen, että iäkäs aviopuoliso ei teetä työtä ollenkaan".
Teen meille ruuat, mies siivoaa keittiön, esipesee astiat, jotka minä asettelen koneeseen, mieheni tyhjentää koneen.
Yksi esimerkki työnjaostamme.
Arkeeni kuuluu, ne työt, joita olen aiemminkin perheen äitinä tehnyt. Pyykinpesua, vaatehuoltoa jne.
Kertoessamme arjestamme on ymmärrettävä, että yhtään samanlaista arkea ei ole kellään.
Tänään on ns. luppopäivä.
Yhden puutteen huomasin nyt kun olen askarrellut täällä kierreportaitten alla, että pitää hankkia lattiaharja tänne alakertaan ja rikkakihveli, tyttö on ominut entiset.
Pyykkikone yhä käynnissä.
09.04.2026 13:16
Päivänkorvaa@
Aurinko paistaa tosin tuuli on viileää.
Hilla ihmettelit jaksamistani.Talvi oli raskas, intoa ei ollut, väsytti, nyt kevään edetessä elämän nälkä on palannut.
Liekö uniapnealaite saanut ihmeitä aikaan. Nukun pitkiä yöunia ja herään virkeänä.
Kuten jo aijemmin kirjoitin kipulääkkettä käytän lonkan oireisiin, siten jaksan raskaampiakin töitä.
No, raskaita ei työni ole, olen oppinut delegoimaan. Siivous ulkoistettu ja pyykkikone hoitaa kuten juuri nytkin vaatehuoltoa, lakanapyykki on linkoamisvaiheessa. Nostan kohta ulos narulle kuivumaan.
Tuo mökkihomma teetättää lähinnä ajatustöitä, mutta kun saan sovituksi remppatyölle käyvän hinnan niin ammattimiehet asialle.
Voimien jakoa pitää hallita, lepoa sopivasti, nytkin makuuasennossa naputtelen näitä kuulumisiani.
Tänään, no heti pian ostamaan pyykinpesuainetta, vielä olisi kaksi koneellista odottamassa vuoroaan.
Ramoona@ Minulla on laituriremppa edessä, mietinkin jutskoja miten helposti onnistuisi veneeseen laskeutumisen ja ylös nousu.
No, katsotaan ; ))
08.04.2026 12:11
Pääsiäinen pian takana, pääsiäisamppeli portaitten vieressä odottaa pajunoksien ja silkkikukkien poistoa. Tilalle laitan orvokkeja.
Narsissiruukut jäävät sillä ne ovat menestyneet hyvin, päivät ulkona ja yöt sisällä. Tykkäävät kylmästä, pysyvät ryhdikkäitä kuten tulppaanitkin jääpaloilla ja lumella.
Suunnittelin mainosta näyttelyyni, kysyin ohjeita taideryhmästä ja sainkin hyvän neuvon. Nyt hienosäädän sitä.
Sain idean istuttaa Hermanni Siveltimen vanhemmat keramìkkaveneeseen. Näyttää hauskalta.
Minulle tuli ongelma, mielikuvitus liitää liian nopeasti ja korkealla, siitä seuraa, että muisti pätkii kun yhden tehtävän osat katoavat ja toisen ilmestyvät kuin tyhjästä. Otan nyt etäisyyttä istun parvekkeella, haukkaan raitista kevät ilmaa ja yritän rauhoittua.
Ano0054, ei onnistu istutukset enää minulta.
Esikoista lainaten ammattimiehet asialle. Tietty jos tarjous ylittää laskelmani, pitää miettiä.
06.04.2026 14:58
Pyysin tarjousta pihatyöyrittäjältä mökin vanhan aidan poistamisesta noin 30-metrin pituudelta ja toiveenani on vuorimäntyjen istuttamisesta aidan tilalle kadun puoleiseen osaan. Ammattimies kertoi, että istutus pitää pohjustaa maamuokkauksella ja siihen tarvitaan kaivuria, muokattu maa on myös lannoitettava sopivaksi vuorimännyille.
Odotan tarjousta. Olen varautunut tiettyyn summaan.
06.04.2026 13:30
Iltapäivää, pyrin krjoittamaan kirjakieltä. Lukihäiriöni ei tykkää murteista joten ne eivät innosta lukemaan murretekstejä.
Kajaani on Kajaani minulle. Joensuussa asui pikkuveljeni, mutta on nyt muuttanut Kuopioon.
Selkeä kielellinen ilmaisu on helppo lukea. Kirjoitusvirheet ovat normaalia.
05.04.2026 17:13
Hyvää pääsiäispäivää@
Aloitin pääsiäisen vieton kiirastorstai-iltana Kajaani Passion ylösnousemisnäytelmää seuraten Kajaanin kirkon pihalla ja kirkkon sisällä.
Karitsan paisti syötiin pitkäperjantaina ja lankalauantaina ja hyvää oli. Tänään lohta tilpihöörineen.
Olen viihtynyt nukketalojen kevät siivouksessa. Taiteilija Hermanni Sivellin (oma askartelemani nukke)sai tilapäisateljeen Haapalan panimon sixpackistä tekemääni huvilaan, ompelin Hermannille maaliläiskäisen työessun. Huvila taiteilijoineen lähtee kevätnäyttelyyni.
Hilla on kertonut ihanista lapsenlapsen lapsistaan. Sain tänään videotallenteen lapsenlapseni tarmokkaasta pään kohotusharjoituksesta vatsallaan. Ihanaa ähinää. Tummat hiukset olivat kasvaneet niihin voi pian laittaa rusetin.
Lapsen syntyminen merkitsea uusia asumis-ja kuljetusjärjestelyjä. Kuten Hillakin kertoi isompaan asuntoon.. Esikoinen vaihtoi auton isompaan ja samalla sähköautoon, lapsen ja koiran kuljetus vaativat isommat tilat.
Tänään sain nukkekotien siivouksen loppuun, nyt pitää aloittaa taulujen ripustusjutskojen esivalmistelu.
Niin, olen myös stailannut parveketta, eilen istuimme siellä päiväkahvilla, aurinko paistoi ja lämmitti, ihastelimme orvokkeja joita olin istuttanut amppeleihin.
Tällaista täällä ; )
05.04.2026 14:18
Kiirastorstaita Korvesta@
Eilen illalla taidepiirissä aloitin omakuvan teon. Kesällä otettu valokuva mökin keittiössä, kiehtoi. Opettaja suurensi kuvan ja valopöytää apunakäyttäen kopioin sen paperille, jatkan kankaalle jahka kerkiän.
Tämä aamupäivä meni pääsiäiskoristelussa.
Ostin eilen 22-tulppaania, jotka laitoin Aaltomaljakkoon lumeen upottaen. Sain neuvon myyjältä ja hyvin olivat yön ajan selvinneet. Toivon niiden ilahduttavan yli pääsiäisen. Lunta saan lisää pihalla olevasta lumikasasta, jonka traktori on sinne kevään aikana työntänyt.
Liimasin myös silkkikukkia pajunoksiin, asetin ne sisääntuloportaitten viereen amppeliin yhdessä narsissien kanssa.
Takapihan sinkkiämpäriin laitan vielä narsisseja.
Ruuasta en ole huolta kantanut koska jääkaappi pursuaa ja kaupat ovat auki läpi pyhien.
Lammasta en ole ikään laittanut, mutta nyt ostin pikkunyssykän savustettua karitsanpaistia. Lisuja sitten MasterChef-reseptien mukaan.
Kivut ovat puhuttaneet. Itse selviän 3 × 1 g panadolia päivässä. Muita lääkeitä tilanteen mukaan en vähättele kipujani koska lääkkeet auttavat ja ovat tarkoitettu helpottamaan elämää.
Sää korvessa on harmaa, mutta leppoisan lauha.
Eilen ajoin mökille, olimme sopineet naapurin kanssa aidan poistamisesta rajaltamme yhdessä. No, naapuri oli jo poistanut oman osuutensa, joten kutsuin viher-ja remonttipalvelun miehen tutustumaan ongelmaani. Pyysin tarjouksen lopun aidan purusta ja vuorimäntyjen istutuksesta kadunpuoleiselle tontin rajalle.
Tänään soitti toinen urakoitsija jonka kanssa tapaamme ensi viikolla ja mietimme mitä laiturille tehtäisiin.
Tällaista kevättöiden suunnittelua ja hiljalleen toteuttamista.
02.04.2026 13:20
Päivää Korvesta@
Olen nukkunut matkaväsymyksen pois.
Kirjoitamme arjestamme, joskus muistelemme menneitä ja jokaisella on omat tarinansa.
Tulin ekakertaa mummiksi ja se ekakerta lie kaikille mieliinpainuvin.
Naurahdin luettuani aloituksesi, sillä koin samoin kuin sinä ulkonäköni nuortuneen kun katselin sukujuhlissa ympärilläni olleita ikäisiäni ja nuorempiakin ihmisiä.
Kuka se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse.
Lähden tarkistamaan taideopettajamme kokoamaa kurssinäyttelyä Kajaanin kirjastoon.
Maalausten teemana on Kajaani 375-vuotta.
En ole vielä pääsiäistä valmistellut, ei ole kiirettäkään. Kahdestaan nautimme hiljaiselosta. Kyllä koti on paras paikka sen jälkeen kun käy raitilla ryvettymässä.
Käyn samalla mökillä, etsimässä pajun oksia. Voisin tehdä virpomisvarpuja, tosin ei ne taida tuoreeksi ei terveeksikään tehdä.
Kivaa Päivää ; ))
31.03.2026 12:54
Selailin juuri pääsiäisruokien reseptejä. Mietin tekisisö karitsankaretta tai karitsanpaistia. En ole ennen tehnyt, mutta kokeileva keittiö on uusi harrastus. Voimakas konjakkikastike tai punaviiniä kastike ja jotain pyreetä, jostain muusta kuin perunasta. No, saa nähdä mitä syntyy.
Täälläkin katuja putsataan. Kirjoitin jo, että palasimme siivottuun kotiin, joten nyt ei ole paineita, ei vieraita tulossa, ei hässäkkä vaan hiljennytään pääsiäisen sanomaan.
30.03.2026 13:14
Sinulla omat muistot, minulla omani. Olet lukenut kirjoituksiani, olet tietoinen ikäerostamme lasten synnyttäjänä. Miniän on myös iltatähti, hän antoi toisen nimen Aili prinsessalle ainoa tapaamansa mummin muistoksi.
Olen kokenut omien kasteet, ensiaskeleet, valvomisen sairaan lapsen vieressä, touhunnut yhdessä, opettanut ja välittänyt perinteitä. Matkustellut ympäri Suomea ja aurinkorantoja heidän kanssaan.
Osallistunut murkkujen huoliin, istunut kirkonpenkissä konfirmaatiossa ja juhlinut yo-juhlia, kihlajaisia, häitä nauttinut ihanista tunteista ja ne kaikki juhlapaikatkin ovat hyvin muistissa.
En ole jäänyt paitsi mistään.
Lapseni ovat itsenäisiä ja ymmärrän, että suhteeni heihin pysyy vahvana, mutta nyt heidän elämänsä prioriteetti on heidän oma perhe.
30.03.2026 12:33
Huomenta@
Kotiuduttu Toven, Aili mummon ja aamuruskon ristijäisjuhlasta.
Esikoiseni on perinyt minulta hyvän organisointikyvyn. Mummot ja ukit olivat majoittuneet lähekkäisiin Helsingin hotelleihin joten logistiikka oli sujuvaa.
Saavuime Helsinkiin perjantaina iltapäivällä.
Junamatka on rasittava, mutta helponpi suorittaa kuin lentomatka sillä Hotellimme oli Helsingin rautatiaseman vieressä. Ei ollut pitkiä siirtymävaiheita kuten lentoyhteydellä.
Perjantai iltana kävimme syömässä pitkän kaavan mukaan. Korvesta tulleina emme älynneet tilata pöytää Hotellin pääravintolasta, joka oli täynnä, meidän olisi pitänyt odottaa baarissa. Alakerrasta löysimme toisen ravintolan, josta saimme hyvän pöydän. Ja tosi hyvät ruuat. Olimme jo nälkäisiä, ruoka maistui.
Myöhemmin esikoinen, miniä ja prinsessa kävivät Hotellit läpi tervehtimässä kaikki isovanhemmat.
Lauantaina kahviaamiaisen jälkeen lähdimme Eero Nelimarkan näyttelyyn. Sain hyviä ideoita selfiemaalaukseen, joka tulee oleeman seuraava haaste taidepiirissä.
Sitten taxilla Paavalinkirkkoon. Juhla oli kaunis taisipa silmäkulmani kostua niin kaunis ristijäisjuhla se oli. No, olisin mieluummin nähnyt prinsessan kuopukseni ristiäispuvussa, tulihan kuopuksesta prinsessan yksi kummeista. Kuopuksen ristijäismekon teetätin aikoinani omasta hääpuvustani.
Valokuvia ikuistettiin erilaisissa kokoonpanoissa.
Kahvitus oli järjestetty kirkon kahvilassa. Kahvijuhla alkoi maljan nostolla päivänsankarille. vanhemmat kertoivat nimen valinnan taustoista. Musiikiksi oli valittu Leijonakuningas elokuvan Elämäntie, jota soitettiin myös Samassa kirkossa kun esikoinen ja miniä vihittiin.
Tunnelma oli lämmin, ja mikä mahtavinta löysin antoisan puheyhteyden x-mieheni kanssa. Hänestä hehkuin valtava onnellisuus pitäessään laspsenlastaan sylissään.
Minulla on jo kokemuksia vauvan syvihaleista jo useampia.
Palasimme Hotelliin, olimme väsyneitä ja nukahdamme. Sunnuntai-iltapäivällä matkamme kotiin alkoi, miniän vanhemmat matkustivat samalla junalla. Poika, miniä, prinsessa ja Hippukoira saattoivat meidät junaan ja kotimatkalle.
Tällainen oli meidän ei niin ihan tavallinen arkiviikonloppu.
Oli kiva palata siistiin kotiin, nyt pääsiäistä suunnittelemaan.
30.03.2026 10:41
5 / 371