Vapaa kuvaus

🫠

Aloituksia

105

Kommenttia

7404

  1. Pyhitän tämän päivän vaaka-asennolle, ei silti valmista näinkin syntyy. Lähetin juuri ifolorkirja-tilauksen. Kirja sisältää kuvia maalauksistani ja keramiikkatöistäni.

    Ihan kiva siitä tuli, tosin kuva materiaalia olisi ollut paljon enempi, suodatin, että ei liian isoksi olisi tullut.

    Huomenna sitten taas jalkaudutaan muihin hommiin. Auton renkaitten vaihtoon aamupäivästä. Pesetin autoni eilen ja kyllä minua pelotti siellä Prisman pesuautomaattihihnalla. Pistin silmät kiinni ja puristin rattia.

    Tiistaina sitten taidenäyttelyn rakentamiseen. Jännitysta sekin koemus etukäteen tuottaa, mutta hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

    Mökilläkin tapahtuu, ammattimiehet on asialla, minä vai maksan.

    Aurinko paistaa, tosin ei niin kuumasti kuin muutamana aikaisempaa päivänä, mutta partsi kutsuu kuitenkin.

    Politiikasta sain aikoinani tarpeeksi kun olin aktiiviosallistuja. Puolue antaa itse kullekin suunnan, mutta suuntaa voi vaihtaa sitä mukaan kun elämäntilanne muuttuu.

    Kivaa sunnuntaipäivää ;)
  2. Hyvää pääsiäispäivää@

    Aloitin pääsiäisen vieton kiirastorstai-iltana Kajaani Passion ylösnousemisnäytelmää seuraten Kajaanin kirkon pihalla ja kirkkon sisällä.

    Karitsan paisti syötiin pitkäperjantaina ja lankalauantaina ja hyvää oli. Tänään lohta tilpihöörineen.

    Olen viihtynyt nukketalojen kevät siivouksessa. Taiteilija Hermanni Sivellin (oma askartelemani nukke)sai tilapäisateljeen Haapalan panimon sixpackistä tekemääni huvilaan, ompelin Hermannille maaliläiskäisen työessun. Huvila taiteilijoineen lähtee kevätnäyttelyyni.

    Hilla on kertonut ihanista lapsenlapsen lapsistaan. Sain tänään videotallenteen lapsenlapseni tarmokkaasta pään kohotusharjoituksesta vatsallaan. Ihanaa ähinää. Tummat hiukset olivat kasvaneet niihin voi pian laittaa rusetin.

    Lapsen syntyminen merkitsea uusia asumis-ja kuljetusjärjestelyjä. Kuten Hillakin kertoi isompaan asuntoon.. Esikoinen vaihtoi auton isompaan ja samalla sähköautoon, lapsen ja koiran kuljetus vaativat isommat tilat.

    Tänään sain nukkekotien siivouksen loppuun, nyt pitää aloittaa taulujen ripustusjutskojen esivalmistelu.

    Niin, olen myös stailannut parveketta, eilen istuimme siellä päiväkahvilla, aurinko paistoi ja lämmitti, ihastelimme orvokkeja joita olin istuttanut amppeleihin.

    Tällaista täällä ; )
  3. Kiirastorstaita Korvesta@

    Eilen illalla taidepiirissä aloitin omakuvan teon. Kesällä otettu valokuva mökin keittiössä, kiehtoi. Opettaja suurensi kuvan ja valopöytää apunakäyttäen kopioin sen paperille, jatkan kankaalle jahka kerkiän.

    Tämä aamupäivä meni pääsiäiskoristelussa.
    Ostin eilen 22-tulppaania, jotka laitoin Aaltomaljakkoon lumeen upottaen. Sain neuvon myyjältä ja hyvin olivat yön ajan selvinneet. Toivon niiden ilahduttavan yli pääsiäisen. Lunta saan lisää pihalla olevasta lumikasasta, jonka traktori on sinne kevään aikana työntänyt.

    Liimasin myös silkkikukkia pajunoksiin, asetin ne sisääntuloportaitten viereen amppeliin yhdessä narsissien kanssa.

    Takapihan sinkkiämpäriin laitan vielä narsisseja.

    Ruuasta en ole huolta kantanut koska jääkaappi pursuaa ja kaupat ovat auki läpi pyhien.

    Lammasta en ole ikään laittanut, mutta nyt ostin pikkunyssykän savustettua karitsanpaistia. Lisuja sitten MasterChef-reseptien mukaan.

    Kivut ovat puhuttaneet. Itse selviän 3 × 1 g panadolia päivässä. Muita lääkeitä tilanteen mukaan en vähättele kipujani koska lääkkeet auttavat ja ovat tarkoitettu helpottamaan elämää.

    Sää korvessa on harmaa, mutta leppoisan lauha.

    Eilen ajoin mökille, olimme sopineet naapurin kanssa aidan poistamisesta rajaltamme yhdessä. No, naapuri oli jo poistanut oman osuutensa, joten kutsuin viher-ja remonttipalvelun miehen tutustumaan ongelmaani. Pyysin tarjouksen lopun aidan purusta ja vuorimäntyjen istutuksesta kadunpuoleiselle tontin rajalle.

    Tänään soitti toinen urakoitsija jonka kanssa tapaamme ensi viikolla ja mietimme mitä laiturille tehtäisiin.

    Tällaista kevättöiden suunnittelua ja hiljalleen toteuttamista.
  4. Huomenta@

    Kotiuduttu Toven, Aili mummon ja aamuruskon ristijäisjuhlasta.

    Esikoiseni on perinyt minulta hyvän organisointikyvyn. Mummot ja ukit olivat majoittuneet lähekkäisiin Helsingin hotelleihin joten logistiikka oli sujuvaa.

    Saavuime Helsinkiin perjantaina iltapäivällä.
    Junamatka on rasittava, mutta helponpi suorittaa kuin lentomatka sillä Hotellimme oli Helsingin rautatiaseman vieressä. Ei ollut pitkiä siirtymävaiheita kuten lentoyhteydellä.

    Perjantai iltana kävimme syömässä pitkän kaavan mukaan. Korvesta tulleina emme älynneet tilata pöytää Hotellin pääravintolasta, joka oli täynnä, meidän olisi pitänyt odottaa baarissa. Alakerrasta löysimme toisen ravintolan, josta saimme hyvän pöydän. Ja tosi hyvät ruuat. Olimme jo nälkäisiä, ruoka maistui.

    Myöhemmin esikoinen, miniä ja prinsessa kävivät Hotellit läpi tervehtimässä kaikki isovanhemmat.

    Lauantaina kahviaamiaisen jälkeen lähdimme Eero Nelimarkan näyttelyyn. Sain hyviä ideoita selfiemaalaukseen, joka tulee oleeman seuraava haaste taidepiirissä.

    Sitten taxilla Paavalinkirkkoon. Juhla oli kaunis taisipa silmäkulmani kostua niin kaunis ristijäisjuhla se oli. No, olisin mieluummin nähnyt prinsessan kuopukseni ristiäispuvussa, tulihan kuopuksesta prinsessan yksi kummeista. Kuopuksen ristijäismekon teetätin aikoinani omasta hääpuvustani.

    Valokuvia ikuistettiin erilaisissa kokoonpanoissa.

    Kahvitus oli järjestetty kirkon kahvilassa. Kahvijuhla alkoi maljan nostolla päivänsankarille. vanhemmat kertoivat nimen valinnan taustoista. Musiikiksi oli valittu Leijonakuningas elokuvan Elämäntie, jota soitettiin myös Samassa kirkossa kun esikoinen ja miniä vihittiin.

    Tunnelma oli lämmin, ja mikä mahtavinta löysin antoisan puheyhteyden x-mieheni kanssa. Hänestä hehkuin valtava onnellisuus pitäessään laspsenlastaan sylissään.

    Minulla on jo kokemuksia vauvan syvihaleista jo useampia.

    Palasimme Hotelliin, olimme väsyneitä ja nukahdamme. Sunnuntai-iltapäivällä matkamme kotiin alkoi, miniän vanhemmat matkustivat samalla junalla. Poika, miniä, prinsessa ja Hippukoira saattoivat meidät junaan ja kotimatkalle.

    Tällainen oli meidän ei niin ihan tavallinen arkiviikonloppu.

    Oli kiva palata siistiin kotiin, nyt pääsiäistä suunnittelemaan.