Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7413
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Iltaa@ Jänskä kirjoitin pitkän jutun autoamme kohdanneesta ilkivallasta. Kuitenkin maininta Skillanin taulusta kirvoitti äimistelemään.
Harmaa lato kokonaisuutena harmaan värisävyinen. Näinkö tosiaan ihan väärin?
Eikös Skillasakin kirjoittanut, että hänen miehensä piti hänen taulujaan värittöminä.
22.03.2024 20:09
Taide on kirvoittanut keskustelioita. Skillaan työt edustavat vanhaa koulukuntaa. Peltoa, lato ja horsmankukkia. Harmaaltahan latomaisema näyttää.
Kun viimeksi siveltimiä käytin oli kesä 2021. Ystävättäreni kanssa vietettiin taiteitten yötä.
Kuten nimikin sanoo, olimme nostaneet maalaustelineet mökin pihalla, töiden ohella grillasimme, saunoimme ja naukkailimme viiniä.
Tyylini maalata on luonnollisesti omanlaiseni. Maisemia en enkä kukkasia maalaile vaan mitä milloinkin mielessä liikkuu, absrakteja aiheita.
Kun särin selkäni v. 2016 maalasin kuparipannuja eri asennoissa, kannella tai ilman. Sarjan nimeksi pistin L2 hiushalkeamat.
Takana on vastoinkäymisten torstai vaikka onnistuin maalaamaan "nurkkaan heitetyn laukun" keramiikkatyöni ja se meni lasitepolttoon.
Mieheni lapset olivat Korvessa. Pyysin heitä lataamaan talviteloilla olleen toisen automme akun ja ajamaan auton vuokrakatoksesta talliimme. No, koimme ikävän yllätyksen, joku oli särkenyt auton etuoven kahvan. Ei kuitenkaan ollut päässyt auton sisään, mutta jälki oli ikävän näköistä. Suutuspäissään kai repäissyt tuulilasin pyyhkijänkin irti.
Kävin tänään romuttamossa, sieltä löytää varaosia vanhoihin autoihin, niin nytkin. Ensiviikolla auto saa uuden, vanhan kahvan lukkoineen, romuttamon korjaamolla.
Minulle jää aina nämä organisointi tehtävät, joten tämä päivä meni asioiden järjestelyissä.. Uuden akunkin kävin ostamassa vanhaan kaltoin kohdeltuun kaunottareemme.
Värikästä syntyi ; ))
22.03.2024 16:00
Jos ei tykkää taiteista, ei tykkää, minä tykkään. Facessa tänään sain kuvamuiston kun rakensin isoa nukketaloani. Se jos mikä oli kivaa. Omin kätösin tehtyjä taloja, huonekaluja ja nukkeja.
Nyt se harrastus on tauolla. Ihailtavana joka päivä tässä ympärilläni.
21.03.2024 19:38
Kuulin keramiikkakamuiltani, että Suomessa on pienten keramiikantekopajojen buumi.
Meidänkin ryhmässäkin on muutama, joka tekee keramiikkaesineitä myyntiin.
Suosituin suomalainen "savimöykkyjen" tekijöitä lie Anu Pentik.
21.03.2024 19:15
Hyvä kun muistutit.
Jääkaapin inventaariossa löytyi monta kiloa mustaherukoita. Ne ovat jääneet puolukan ( jota syömme päivittäin) varjoon. Niinpä ajattelin josko tekis niistä kesäviiniä. Viinintekopakkaus ja sokeri ostoslistalle, lisäksi laittan mustikkaa ja viinirypäleitä.
Ei kun kylppäriin porisemaan 🫠
21.03.2024 19:06
Odotellaan lakon tuloksia. Luulenpa, että työt loppuvat monilta kun konkurssiaalto lakoaa Suomen yli.
21.03.2024 18:49
Olen harrastanut taiteen eri aloja koko elämäni. Kuulun Kajaani Kaukametsäopiston kurssien suurkuluttajiin. Opiston tiloissa on mahdollista harrastaa niin kädentaitoja kuin yleissivistäviä aineita.
Yhdeksänkytluvun alussa aloitin mm. aikuiskasvatusopintot siellä. Kielikurssejakin olen käynyt, mutta taidealat ovat mieleisiäni varsinkin nyt eläkkeellä kun työelämä ei aseta uudelleen työssäoppimisen vaateita.
Uunit ovat keramiikkaluokkien tiloissa. Opettaja polttaa työt seuraaviin vaiheisiin
Tänään meni lasituspolttoon "nurkkaan heitetty" käsiveska. Kukkapotti mökille.
Tyylini tunnistaa huumorista, pilke on esineitteni silmissä.
21.03.2024 18:45
Täysillä paistaaaurinko, valmistin eilen nyhtökaurasta riisin ja vihannesten kera metsikolaista pataa.
Mieheni nuorin on vege.
Hyvin maistui ja tänäänkin maistuu🫠
17.03.2024 12:27
Korvessa kaunis päivä, kohta aurinko tavoittaa parvekkeemme, jolloin istahdan puutarhatuoliini, keiniturkiksien lämmittäessä kroppaani ja auringon kasvojani🌞
17.03.2024 12:05
Villasukkia myyjäisistä🫠 no joo....
Yksi sairaus jäi sinulta huomioimatta se v. 2009 sairastamani rintasyöpä. Kaksi leikkausta, 25. sädehoitojakso Oulussa.
Eihän kaikki sairauteni kokonaisuudesdaan ole mennyt veronmaksajien piikkiin.
Viimeisin maksoi minulla henkilökohtaisesti noin 20000 mk.
Sitä paitsi olen maksanut veroja enempi kuin sinä olet työurasi aikana tienannut.
15.03.2024 18:39
Huvitti kun aloin taas muistelemaan menneitä.
Kirjoitin, että emme joudu enää leivättömän pöydän ääreen.
Olin Ruotsissa vuosina 66- 69. Olin nuori ja tietty kiinnostunut vaatteista ja meikeistä jne.
Tilipäivänä suuntasimme ostoksille. Tukholmastahan löytyi kaikkea mihin korvessa ei oltu totuttu.
Tili tuhlattiin ja pari päivää ennen uutta tilipäivää söimme puuroa ilman voisilmää.ja juomaksi oli vettä.
Itse aiheuttamaa puutetta😅
15.03.2024 13:39
Ilman erilaisia mielipiteitä ei synny keskustelua.
Ollaan kaikki oikeassa. Niin on hallitus ja ammattiyhdistysliikekin.
Erilaimielisyys aiheutta valtataistelua.
.minä. minä. minä....tuttu lausahdus 😆
Kun olin nuori...niinpä.. tein työtä pienellä palkalla...niin teki suurin osa ikäisistämme kun muistelemme ensimmäisiä työpaikkojamme. Eläkettä ei alkuun kertynyt.
Ero tähän päivään on siinä, että yhteiskunta tukee heikompiosaisia, ennen ei oli tehtävä työtä elääkseen.
Oli ennenkin hyväksikäyttöä mm. työnantajien puolelta, silloin ammattiyhdistysliike teki työtä työolosuhteiden parantamiseksi ja palkkaerojen tasaamiseksi.
Kun olin ensimmäisessä vakituisessa työpaikassani minulle maksettiin alipalkkaa. Luottamusmies puuttui asiaan ja sain jälkikäteen palkanerotuksen. Muistan se oli iso summa rahaa. Ostin äidille talvitakin ja pikkuveljelle myös jotain. Itselle ostin valkoisen paitapuseron, jossa oli sievät mustat napit ja mustia silkkinauhoja koristeena.
Noita aikoja ei voi verrata tähän päivään.⁹ Paljon on elämmämme parantunut.
On otettava huomioon jos nyt jotain leikataan ei suomalaiset joudu leivättömän pöydän ääreen.
Emme ole eläkeläiset ole menoeriä, yhtä lailla kulutamme ja maksamme kuin nuoremmat. Ainakin he, jotka osallistuvat hyvinvoinnin eteen työtä tekemään.
15.03.2024 11:57
Ehtoota Korvesta@
Eka vesisadepäivä, se tietää kevättä.
Kiva Skillaan, kun sain sinut keskusteluun mukaan. Kyseenalaistajille vastaat. Et muille, no mitäpä vastata päivänselvyyksille.
Kaikilla meillä on omat arvopohjamme. Eli arvot johon ajatuksemme pohjautuu.
Olen korostanut, että en hyväksy lakkoja, se tarkoittaa, että olen koko Suomen etua ajatteleva, en yksittäisten ihmisten etua. Suomi on hyvä maa elää, nyt Suomi on joutunut ammattiyhdistysherrojen ja hallituksen valtataistelukentäksi.
Vallasta on kysymys. Pääministeri uskalsi kääriä hihat ja puuttua sosiaalipalveluihin.
Katsotaan kahden viikon jälkeen, mikä on lakkosaldoa.
No, se siitä, olin iltapäivällä keramiikkaa tekemässä. Sain raakapolttoon pienen suihkulähteen, jonka reunalla istuu sammakko, ympärillään lumpeenlehtiä ja kukkia.
14.03.2024 19:04
Sinulla on oikeus mielipiteeseesi, jonka vahvistit.
14.03.2024 12:40
Eilen Tervo & Halme tosisuomalaisuutta etsimässä oli hauskaa katseltavaa.
Mietintään jäi ...Mikä nykynuorisoa vaivaa kun eivät ryyppää?
14.03.2024 12:38
Vihervasemmisto siellä istunnossa höyrysi.
14.03.2024 12:32
Tänään ei aurinko lämmitä, terassi ei kutsu, mutta sisäĺlä on lämmintä. Tein ompeluhommia. Lisäsin olkatoppaukset yhteen juhlamekkoon. Karibialta toin aikoinaan heräte-hörtsylä-tunikan, joka löysi vasta tänään paikkansa, juhlamekon lisuna.
Mökiltä toin nahkaliivin, jonka muistin kun vanhoja valokuvia työstin. Siitä tulee kiva yhdistelmä housuasuihin.
Aika tavaran kauppaa.
Olen elänyt menneissä monta viikkoa. Löytänyt hyvät muistot. Menneen murheet katoavat, hyvien muistojen tieltä, ymmärtää, että mitä se hyvejää vatvoo sellaista, mitä ei voi muuttaa. Muuttaa, mitä voi. (tyyneysrukousen mukaan).
Skillan kirjoitit.
"myötäeläminen, toisten huomioiminen on minulle aina vaan tavoitteena."
Miten huomioit konreettisesti vähäosaiset, joille kannustin loukut antavat suojan olla ottamatta työtä vastaan?
Olet valmis maksamaan lisää veroja, jotta ekasairaspäivä maksetaan kaikille, siis niillekin, jotka ovat sairautensa itse aiheuttaneet.
No, me myötäeletään itse kukin sitä ihmisryhmää ymmärtäen, mitkä vastaavat arvopohjiamme.
14.03.2024 12:26
Lauantai ja saunailta, mikä sen lempeämpää ajaviettoa. Selkäkin pääsee rentoutumaan. Selkä onkin kiukutellut, joten ajattelin ottaa yhteyttä KAKS.iin. On kulunut yli 6-kuukutta siitä kun sain lähetteen kirurgille.
Aikani on kulunut muistelemalla menneitä ja kirjoittamalla ylös vuoden 2023 tapahtumia, niitä en ollut vielä kirjannut. Uskomatonta kuinka nostalgisia fiilinkejä herää kun lukee esim. vuoden 2013 tapahtumia. On sanomattakin selvää, että yksityiskohdat unohtuvat, mutta kun lukee päivityksiä pienetkin asiat muistuu mieleen. Ennen oli päiväkirjat, niitä on kertynyt ylisen piironkiin vino pino. Viimeiset kymmenkunta vuotta olen päivittänyt tapahtumia blogiin. Vuosi 2023 on vielä luonnosmuodossa. Julkaisen kun pääsen tälle keväälle.
Aurinko pilkisti jonkin aikaa, jospa se huomenna tulisi esiin parveketerapiaa antamaan.
09.03.2024 17:15
Älä huoli skillaan jokainen joka sairauksistaan eka kertaa kuulee muistaa mitä tutkimushuoneessa tapahtui. Wikistä saa täsmätietoa.
Muistan hyvin miten lääkäri alkoi ounastelemaan kilpirauhassairauttani. Hän laittoi kätensä korvieni taskse ja eteni kaulalla. Ilmoitti, että otetaan kilpirauhaskokeet. Kuulin sanan kilpirauhanen eka kertaa, eikä mulla ollut aavistustakaan mistä on kyse. Oireet olivat voimakkaat ja kokeiden jälkeen määrättiin thyroksin määkitys. Liikunta ja lääkitys alkoivat vaikuttaa siten, että laihduin sen talven ja kevään aikana noin 30kg. Oireet hävisivät, olivat pois 25 vuotta. Kun sairastuin autoimmuuni, sairauteen keväällä 2022 lääkitys eka kertaa muuttui.
Avioliitosta kerrottin, että jouduttiin anopin nurkkiin tai vuokrahuoneeseen. Ilmeisesti pesänrakennusgeeni ei nuoruudessa ollut voimakas koska menin naimisiin vasta 35-vuotiaana. Asetuimme asumaan mieheni ostamaamme osakehuoneistoon. Miehelläni oli siis alkupääoma ja minulla huonekalut, liinavaatteet jne. sekä auto.
Lapsi syntyi vajaan vuoden päästä. Pesänrakennusgeeni voimistui.🫠
Heräsin tänä aamuna varhain joten ajattelin naputella täältä peittojen alta.
06.03.2024 08:25
Maria Branyas, 117 vuotta.
Maria ajatuksia hyvään elämään.
"Mielenkiintoisten menneiden muistojen läpikäynti tekee minut onnelliseksi. Ja olen varma, että jos me kaikki vanhat ihmiset muistamme hyvät asiat ja pysymme optimistisina, voimme nauttia tasapainoisemmasta ja täyttävästä elämästä.
Minut tekee onnelliseksi ihanat matkamuistot.
Yötä💕
05.03.2024 22:56
61 / 371