Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7418
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kutsun vieraat eivät he tule yllätyksenä. Tapanani on järjestää isot juhlat Heinäkuun alussa ja kutsua sukua ja ystäviä juhlimaan vuosipäivääni. Nyt tein poikkeuksen ja hyvä niin, sillä sää ei olisi suosinut.
Lapsienikin vierailut tiedän etukäteen ja he ovat aina tervetulleita. Eivät he passattaviksi tule päin vastoin he huolehtivat syömisemme.
Lakanat ja pyyhkeet jaksan pestä myöhemmin koneella kaupungissa.
02.07.2023 15:55
Minkälainen olisi mielestäsi keski ikäisen 40-vuotiaan solakan perheenäidin ja ministerin festariasu?
Minun mielestäni hänen asunsa oli ihana juuri festaritilaisuuteen.
Tykkään, että nykyisin esim. XXL-tytöt pukeutuvat näyttävästi antavat suhteensa kehoon näkyä.
01.07.2023 18:25
Heräsi kysymys, miten nuoren ja kauniin naispääministerin pitäisi vapaa ajallaan pukeutua?
Antakaa esimerkkejä.
01.07.2023 18:05
Ihminen ei pelkillä arvosanoilla pärjää eikä etene urallaan.
Pekka Haavistosta mainittiin, että hän on vain ylioppilas. Hän on edellisen hallituksen menestyksellinen ulkoministeri ja tuleva presitenttiehdokas. Jos hän olisi jäänyt yo-tasolle ei hän olisi edennyt valtakunnan ykköspaikoille.
01.07.2023 17:49
Ei mielestäni uudelta hallitukselta vaadita ratkaisemaan mitään muuta kuin, että tulisivat toimeen keskenään.
01.07.2023 17:39
Kuuskytluvulla ei korvesssa.juurikaan mitään teinin vaatteita saanut kaupoista. Itse tekemällä tai teetättämällä sai. Onneksi siskoni oli kangaskaupassa työssä ja osasi ommella lisäksi tätini oli ompelija. Oma tekoisilla hamosilla mentiin.
01.07.2023 12:47
Sinun näkemys kriisiajan hallituksen vetäjästä. Ei minun, näen hyvät asiat, joista hallitus selvisi vaikeina vuosina. Ilman velan ottoa emme olisi selvinneet.
Sanna Marin on arvostettu asiainhoitaja yli maamme rajojen.
Saksahan antoi jo negatiivista palautetta Petteri Orvolle hallituskokoonpanosta.
Mielipiteeni, ei onnistu.
01.07.2023 11:50
Hyvää lauantaipäivää, kovin on harmaa, koleakin täällä korvessa, mutta asiaan.
Elinkeinoministeri Junnila "erosi" julkituoduista kytköksistään äärioikeistoon. Olisiko seuraava "eroaja" uusi sisäministerimme Mari Rantanen.
Sisäministeriö pitää salaliittoteroriaa väestönvaihdosta yhtenä äärioikeiston perusteteluista väkivallalle. Nykyinen sisäministeri Mari Rantanen on antanut ymmärtää, että hän kuuluu väestönvaihdon kannattajiin.
01.07.2023 11:25
Vettä tuli liian kanssa ja ukkonen mellasti tuntitolokulla. Kotikadun asfaltti petti säikähtäneen autoilijan alta. Se mikä sortuman sai aikaan lie risteytyvällä kadulla tehtävä massiivinen putkiremppa tai kova sade joka pehmitti jyrkkän rinnetien. Pelastuslaitos sai ilmapatjojen avulla auton ylös kuopasta ja vedettyä mäen päälle, eikä kellekään sattunut pahasti ei edes autolle.
No, katsotaan päästäänkö huomenna tästä ja viereisen talon pihasta autoilla ulos.
Mökille en siis päässyt tai olisin päässyt jos olisin kävellyt kaupungille jossa toinen automme on vuokrakatoksessa. Mielenkiintoista olisi ollut nähdä saiko mökin pihapiiri vettä, se kun ei ole yhtä kuin täällä kaupungissa vaikka matkaa on vain noin 7 km. No, huomenna sitten teen mökkitarkistuksen.
Komiasti sanoi kesäkuu itsensä irti ukkosmyräkällä vesisateella. Heinäkuu aloittaa viilenevissä säissä.
30.06.2023 19:00
Tunsin Matin nuorena, liikuin silloin demaripiireissä. Komeahan Matti oli ja fiksu. Monen tytön unelmamies. Kun hän tapasi Hilkan, se oli pettymys ihailijoille. No, uskon kohtalonpeliin he olivat kaunis ja onnellinen pari.
30.06.2023 11:11
Kävin viimeksi mustikassa kauan sitten. En näet ole mustikkan syöjä. Puolukassa olen usein ollut, mutta viime vuosina en lainkaan.
Eipä ole metsään menemistä.
Tänään lääkäri soitti. Oikea lonkka on sökö. Vasen lonkka ja polvet ovat kuluneita, mutta eivät leikkaustarpeessa ne voidaan hoitaa kortisoonipiikeillä.
No, en minä metsään kaipaa kunhan pääsen liikkumaan tasamaalla jouhevasti. Marjat ostan rekotorilta.
30.06.2023 11:03
Hyvää Juhanuksen aikaa teille kaikille, ikäryhmässä vanhukset, keski-ikäiset ja lapset.
23.06.2023 13:18
Kajaanissa toistaiseksi ripeksintää.
23.06.2023 12:39
Vietätkö juhannuksen yksin vai kaksin?
23.06.2023 12:38
Heräsin kymmentä vailla 12 viime yönä. Tuli ilmoitus kännykkään, kymmenen minuutin päästä alkaa Juhannus. No, perskutirallaa niinkö en muka tiennyt.
Kaksin mekin puolisoni kanssa.
Kuopus piipahti mökillä, korjasi laituria ja veti veneen vesirajaan, joten pääsen pian kaislikon reunaan ahvenia narraamaan.
Ajelemme iltapäivällä mökille, pistän rantasaunan tulille, otan grillimakkaroita mukaan kiusmakkaroiksi. Siinäpä perinteinen alku juhannuksen viettoon. Joskohan uskaltaisin jättää talviturkin Nuasjärveen. Saunavastakin pitänee tehdä.
Ei minulla ole suuria juhannuksen vietto suunnitelmia. Ne ajat on ohi kun niemellä oli vilskettä ja vilinää. Tietty noista ajoista on ihania
muistoja, mutta nyt aika on ajanut ohi juhlinnan ja nuorisollakin on omat menonsa.
Leppoisaa Jussia
23.06.2023 12:07
Juhannuksen aatonaatto.
Luvattu vettä satavan koko juhannuksen, näillä leveysasteilla. No, ei haittaa, en loimuta lohta, mökillekään en taida aattona mennä. Juuri nyt istun mökin pirtissä ja katselen pilvipoutaista taivasta.
Kuopus on nyt ilonani. Korjasi laituria, jos vielä tämä kesä sen laiturin kanssa selvittäis.
Kävin noutamassa elämäni ensimmäisen nettiostoksen postista. Luulin aluksi, että mua on kusetettu, mutta yllätys, ostos oli onnistunut vaikka luin huonoja viestejä tuotteesta.
Nyt minulla on kaksi kesämekkoa, ostin näet eilen Prismasta sievän vihreän kesämekon, johon stailasin poikien mummon kukkamekosta lisäosan.
Tänään hakemani mekko on samanmallinen eilen ostamani kanssa, väri vaaleansininen.
Kyllä nyt kelpaa helmojen heilahdella.
22.06.2023 12:10
Onhan toki isoissa puissa riskinsä kaatua. Olen joutunut kaadattamaan koivuja ja pari on kaatunutkin, onneksi ohi talon. Yksi kaatui naapurin puolelle. No, siitä selvittiin kun lupasin rungon heille.
Minulla kasvaa mökkitontilla kaksi isoa mäntyä. On ne komeita ja toivottavasti pysyvät pystyssä. Isoja ja pieniä kuusia on useampia. Haapoja saunamökin ympärillä.
Kun ostin mökin 1996 keväällä pihalla oli pieni kuusi. Ripustimme siihen aina jouluna jouluvaloja. Nyt se on valtavan iso ja komea.
Jos alkaa pelkäämään, että puut kaatuvat niin silloin voi toki kärsiä helteistäkin.
21.06.2023 16:13
Oletko sinä syntynyt 21. 6. ?
Hyvää syntymäpäivää jos ymmärsin viestisi oikein.
21.06.2023 11:18
Olen usein ihmetellyt pihapuiden kaatointoa.
Nyt esim. mökkiniemellemme rakennetun ökytalon pihapiiri on puustoton. Jos aurinko paistaa koko päivän lie talo kuuma kun on isot ikkunatkin etelään. No tietty ilmanlämpöpumput hoitanevat viilennyksen.
Usein kuumuutta valittavat mökkiläiset ovat tehneet virheen kun ovat kaadattaneet mökin ympäriltä puut.
Minä olen säilyttänyt puuston mökkini ympärillä eikä talo lämpene liikaa, päin vastoin pysyy viileänä.
Samoin tämä kaupunkikotimme pysyy viileänä kun pihaamme suojaa "kaatouhan" alaisia puita.
Annoimme hallitukselle ja aidanrakentajille ohjeet säilyttää kaunis iso pihlajamarjapensas jättämällä omasta pihastamme osan taloyhtiön puolelle. Pensas säästyi ja suojaa asuntoamme liialta auringon paisteeltä. Aikoinaan taloyhtiön hallitus kaatoi luvattamme komean tuomipihlajan ja vaahteran asuntomme edestä.. Nyt tästä kaadetusta tuomopihlajan kannosta on kasvanut uusi puu tällä hetkellä jo yli kaksimetrinen, kukkikin jo komiasti.
Ei ole kuumaa jos puut suojaavat asumuksia.
21.06.2023 11:11
Olen miettinyt sitä loimulohta, mutta miten voiko tiiligrillin sytyttää jos on avotulen teko kielletty.
No, katsoin sääennustetta ja meille on luvattu hieman vesisadetta.
19.06.2023 14:38
76 / 371