Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7418
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No, mitä se kuoleman toivominen sitten tarkoittaa, kun se tulee kaikille. Ei me tänne jäädä yksikään.
Eikö se ole itsesääliä, eikö se ole hyvien päivien tuhlausta, itkeä kuoleman perään.
Niin ja tottakai elämään kuuluu surut ja ilot.
Mutta kun saaamme katsoa TV.tä joka ilta sodan .ulmuuksia, eikö hetki iloa olisi toivotumpi.
08.06.2023 15:36
Olemme saaneet tämän kaupunkikodin puutarhan jo kukitettua.
Hain eilen kukkaset myös mökille. Jätin ne kuitenkin pirtin lämpimään kun alkii satamaan.
Tänään on ollut muuta tekemistä ja ulkona sataa joten mökin pihan kaunistelu jää viikonlopulle.
Luonto on nostanut mökkipihaan hyasintteja ja tulppaaneja sinne tänne.
Johan kesämieltä pukkaa ja puistojuhla suunnitelmissa. Mietin tekiskö itse tarjottavat vai ostaisiko. Aikoinaan omatekemät olivat vieraiden mieleen. Vieläköhän onnistuu.
08.06.2023 14:33
Mikä saa ihmisen toivomaan kuolemaa. Se tulee kaikille aikanaan, mutta itku sen perään saa vain itkijänaiset jonoon.
Ihminen mikäli hän tosissaan haljaisi kuolla tekisi sen hiljaa itekseen.
En ymmärrä, olen itse palannut monen päivän koomasta elävien kirjoihin. En tuntenut mitään, kaikki oli pimeää.
Olin onnellinen koska sain elämän takaisin.
Tänään tulee 1-vuosi kun pääsin sairaalasta ja opettelin onnellisena kävelemään.
Suunnittelimme tänään tytön kanssa hänen isänsä syntymäpäiväjuhlia. Soitin kutsut ystävillemme, ensi viikolla pidämme puutarhajuhlat.
Itsesääli on elämän tuhlausta.
08.06.2023 14:25
Niin katto ei vuotanut, vesi ei valunut piipun vierestä sisään, ikkunat ei falskanneet, eikä astioita pesty käsin siten, että vesi roiskui ympäriinsä.
Ei muuten mökillänikään.
07.06.2023 17:33
Onpas välinpitämätöntä huushollinhoitoa jos noin on huonosti asiat.
07.06.2023 17:06
Huvitti nuo vesivahingot. Eihän ne ole vanhojen vesijohdottomien mökkien ongelmia. Mistä ne tulee kun on kantovesi?
07.06.2023 17:00
Otin viime viikolla yhteyttä omasoten hoitajaani. Halusin ajan laboratorioon kilpirauhasarvojen kontrolliin. Samalla kerroin jalkavaivoistani ja pyysin jos mahdollista lääkäri aikaa.
Yllätyin, sain hyvin pian lääkärin arvion ja ajan tulla hänen tutkittavakseen. Samalla kun käyn kilpirauhasarvotesteissä minulta otetaan muutama testi jalkojeni kunnon selvittämiseksi. Tietty viimetalvinen sairauteni lie perussyy jalkojen kuntoon.
Olen hyvin kiitollinen, että pääsen tutkimuksiin ja vielä näin nopeasti.
06.06.2023 10:59
Sain kuvan Muumi-mammasta. Tätä se tekee kun mielikuvitus lähtee lentoon ; ))
05.06.2023 16:18
Lapsi on aina ilouutinen. Saimilla on äiti, isä ja vähän vanhempi veli.
05.06.2023 16:14
Tein faceen kuvakoosteita itsestäni kuuskytluvulta eteenpäin. Lukiessani kommenttiasi ja katsellessani noita nuoruuden valokuvia ne herättivät kaipuun menneeseen.
Voin yhtyä näkemykseesi boheemista elämästä.
Olen luova, hiukan boheemi, mutta kaikilla mittareilla mitattuna, about...ihan hyvä ihmiseksi.
02.06.2023 15:39
Huomenta Korvesta. Istun parvekkeella, sateen tihkurainen keli, mutta rakastan tätä happirikasta ilmanalaa.
Peitin illalla kasvihyllyt ja kukkaset. En ole vielä kuin muutaman kukan ja hyötykasviamppelin ostanut.
Vanhakansa sanoi, että ei ennen kymmentä päivää.
Pitänee käydä mökillä nostamassa ne pari kolme orvokkipottia sisätiloihin.
On ihanaa loikoilla, ei kiire mihinkään, puolensa koleilla ilmoillakin.
02.06.2023 10:31
Harrastuksen tuomat ystävät ovat iso osa tukiverkostoani.
Kuten Ramoona mainitsi myös omahoitaja terveysasemalla on tärkeä tukihenkilö. Eilenkin järjesti laboratoriajan ja yrittää etsiä lääkäriä, joka voisi auttaa jalkaongelmissani.
Luin juuri Kaukametsän opiston syksyn harrastetarjonnasta, kyllä se keramiikkapiiri vetää puoleensa. Ihania samanhenkisiä harrastekavereita. Kuopukselle, sammakkokukkapotti jo tilauksessa.
Mökkiyhteisössä elo olisi tervetullut vaihtelua, jahka kelit sallivat. Nyt näin kolealla säällä on kivempi olla täällä mukavuuksien keskellä.
Aloitus rajasi läheiset, suvun, mutta sukuhan on tärkein tukija, näin minullakin.
01.06.2023 11:50
Mitähän yrität sanoa, eikö mielikuvituksesi luo somia kuvia muovikalusteista? Minulla on kaksi muovituolia, jotka ovat päällystetty värimaailmaan sopivilla pehmusteilla. Niin somia ja tyylikkään näköisiä.
Laatua toki löytyy muissa puisissa parvekehuonekaluissa.
Minusta on hauska lukea tätä muovikalusteiden ylenkatsomista vaikka niitä taitaa löytyä suurelta osin melkein kaikista kesäpihoista.
31.05.2023 10:58
Minua hiertää eniten oma mielikuvitukseni juoksu, joka vastaa sitä mitä ennen, mutta voimani eivät riitä kaikkeen haluamaani.
Koko ajan kiehtoo erilaiset tekemiset ja kyllä
minä jotain aikaan saan kun pistän poskeeni banadolin.
No, kohta lähden hakemaan autoa jonka ostin viime viikolla, jännittää, mutta uskon, että totun pian automaattivaihteistoon.
Tilasin omahoitajan kautta aikaa laboratorioon sekä jos mahdollista lääkäriaikaa oikean jalan tutkimuksiin. Oikea jalkahan on tärkeä automaattivaihteisen auton ajossa.
31.05.2023 10:51
Pyh happamia sano 😊
Liikaa aurinkoa iho vanhenee, no kyllä tällä ikää iho ei ainakaan nuorene. Syöpää voi saada lähes joka tekemisestä, löhöämisestäkin sekä ruuista.
En edes harkinnut puuritilöitä, ne jos mitkä ovat liukkaita jos vettä pääsee parvekkeelle.
Kesällä parvekkeeni ja puutarhani sekä mökin pihapiiri ovat nimenomaan olohuoneitani. Viihdyn ulkona päivät pitkät. Eilinenkin meni pihalla toihutessa. Talvella on aika nyhjöttää sisällä.
Vaatii myös silmää saada muovituolit näyttämään somilta.
31.05.2023 10:37
Olemme viimeaikoina uudelleen järjestelleet parveketta. Se on kohta valmis. Parveke on yli kuusimetriä pitkä. Ostimme siniharmaata parvekemattoa 5 m. Nyt toinen puoli parvekkeesta on lepotuoleilla ja pienellä pöydällä varustettu, värimaailma sinistä, kiinnitimme aurinkovarjon parvekeen reunaan lepotuolien eteen. Parveke on etelä-länsisuunnassa joten aurinkovarjo on tarpeen. Toisessa päädyssä parveketta on ns. ulkokeittiöpöytä, joka on pyhitetty kukille ja mansikan- sekä tomaatin taimille. Ehkäpä vielä yrteillekin. Tilassa on kaksi somilla pehmuksilla peitettyä muovituolia. Tarkoitus on vielä ostaa sinne pyöreä matto. Grillipaikaksikin sitä ajattelimme, no, katsotaan.
Olemme tänään touhuilleet puutarhassa. Ostin eilen kasvihuonemuovia, josta teimme suojan salaatti ja kukkaistutuksille sekä mansikka, tomaatti ja paprikapoteille. Onhan luvattu
sateita ja ilmakin viilenee.
Vain yksi artikkelin parvekkeista oli mieleinen numero 2.
Mutta niinhän se menee, että kukin sisustaa tyylillään.
30.05.2023 19:31
Miksi pitää verrata maailman nälkäänäkeviä lapsia suomalaiseen keskiverto perheeseen johon kuuluu koira. Jos hankkii koiran on sen terveydestä huolehdittava tarvittaessa mm. fysioterapialla.
17.05.2023 16:12
Mietin, jos esikoiseni koiralle olisi opetettu esim. että esikoisen vaimo on emäntä ja esikoinen isäntä. Mikä on minun nimi, jolla koira minut tunnistaisi?
17.05.2023 15:56
Oletteko ajatellut miksi euroviisut piti saada Ruotsiin?
Ensi vuonna siis 2024 tulee kuluneeksi 50-vuotta kun Abba voitti euroviisut Waterloolla
Juhlavuoden kunniaksi tietty.
15.05.2023 17:40
Päivää korvesta. Istun mökin terassilla ja katselen jäiden sulamista. Todella jäät sulaa vauhdilla. Rannasta voi jo saunaveden nostaa, josko lauantaina saunoisi.
Tämä aloitus teki tehtävänsä. Kuten jo aijemmin mainitsin emmehän tiedä toisistamme muuta kuin mitä luemme ja sen mitä luetusta tulkitsemme.
Siispä jutellaan niitä näitä harmittomia tapahtumia.
Heräsin kelllo viiden jälkeen, hermostutti auton katsastus. Ei mennyt läpi, nämä luonnonsuojelusäädökset, joita ei entivanhaan ollut. Päästötoli lliian suuret, muuten auto kunnossa. No, rasvamontun pojat aikoivat hoitaa asian kuntoon.
Oli mulla jotain tähellistäkin tekemistä, mutta olkoon.
Aurinko paistaa ja linnut laulaa.
11.05.2023 14:32
78 / 371