Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
korpikirjailija
korpikirjailija
korpikirjailija
Vapaa kuvaus
🫠
Aloituksia
105
Kommenttia
7418
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No, joo lähdin palstan päivystyksestä katsomaan saven läträystä. Oli mieleisempi ohjelma. Kivoja saven työstöteknikoita, joista osan jo hallitsen, mutta dreijaus ei ole vielä hallinnassa.
No, näinhän se pitäisi olla, että ei juoruiltaisi koska emmehän suinkaa tiedä toisistamme juurikaan mitään muuta kuin mitä olemme lukeneet ja lukemamme perusteella olemme tehneet omassa päässämme mielestämme loistavia tulkintoja.
Nukutaan yön yli.
Jospa tieto leviäisi ja joku vahingossa lipsauttaisi palstalle suuren uutisen.
10.05.2023 21:53
En katsonut TV.tä vaan keskityin kesämökkini kevätsiivoukseen. Ruokaostoksille mennessäni Prisman hississä mies kertoi innokkaana kuinka komiat juhlat oli ollut.
No, illalla tuli uutisissa koosteita kruunajaisista.
Luin kahviaamiaispöydässä HS.n viikkoliitteestä Camillan ja Charlesin rakkaustarinan. Rakkaus kesti tuulet ja myrskyt ja nyt Camilla on kuningatar.
07.05.2023 11:08
Sataa, sataa ropisee, vaan haitanneeko päiväohjelmaani, joksi ajattelin imurointia ja pölynpyyhkimistä. Unohdin tilata vappusiivouksen, no, helluntaiksi kerkesin.
Eilinen oli hyvä päivä. Hoidin pankkiasioita ja olin tyytyväinen lopputulokseen. illalla istuin kilpi-vertaistukiryhmässä. On upeaa olla mukana samanhenkisessa porukassa ja oppia uusia asioita kokemusperäisesti kerrottuna. Kuuntelimme mm. kokemustietoa keliakiasta.
Vappunaposteltavia en ole vielä miettinyt, sillä meillä on tapana napostella kaikkea pientä kivaa arkisinkin kuten eilen seuratessamme tv.stä kaunein kesämökkiohjelmaa ja maajussille morsianta😊 Ehkäpä käymme vappuna ulkona syömässä, no katsotasn.
Mikä selkääsi vaivaa neeasa, tuttu juttu minulle. Uiminen on ihanaa salvaa selälleni.
28.04.2023 11:29
Keramiikkapiireissä tänä talvena oli suosittua tehdä laattatauluja. Useammasta palasta koottava kokonaisuus. Mielenkiintoinen ja vaativa projekti.
Tein raku-kurssilla kaksiosaisen työn jonka nimeksi annoin, unelmakoti espanjassa.
Tänään kun katselimme esikoiseni kanssa rakutöitäni, heräsi minulle ajatus laajentaa taulua kuusiosaiseksi kokonaisuudeksi.
23.04.2023 19:55
Ulkona oleminen on lisääntynyt. Mökillä olen viettänyt pääsiäisen tienoon ja nyt kuluneen viikonlopun en tosin öitä, mutta päivisin. Tänäänkin keräsin puista pudonneita kuivia oksia grillin kupeelle.
Pihapiiri ja räystäskourut ovat puhtaat ja hyvässä kunnossasillä palkkasin syksyllä ulkopuolista apua. Ihanaa odottaa, että kukat nousevat rannan kivikkopuutarhoihin.
Kaupunkiasunnon takapihakin on sulanut ja kukkapenkkiin nousee vihreitä kukanvarsia.
Saa nähdä saammeko takatalven, jota on ennustettu, mutta ainahan se on jossain muodossa tullut aikaisemmin tai myöhemmin.
23.04.2023 19:18
Minulta unohtui, että meidän uusioperheen koiraihmiset ovat kasvisyöjiä.
Jos on lemmikkejä ei punainen liha kiehdo.
01.04.2023 13:20
No, kun ei tehdä yhteisiä ruokia, näin päätettiin, syödään valmiita. Onhan näitä kotiinkuljetuspalveluita. Et siis ole perillä lastemme ajan jakamisesta. Täällä he juoksevat eri mummoloiden välillä. Eihän me vanhat kaikkeen kyetä. Eikä ne jälkeläiset meidän nurkissamme makoile, tuovat tullessaan vievät mennessään. Olen ajatellut tilata ensiviikolla ulkopuolisen firman mökin pihaa kolaamaan. Lämmöt päälle ja siitä on nuorten helppo kirmata jäälle hiihtelemään.
Sinusta on kolkkoa mennä ravintolaan. Milloin vietit aikaa viihtyisässä seurassa kivassa ravintolassa. Jos asut Helsingin seudulla ravintolatarjontaa riittää.
01.04.2023 13:12
Siinäpä sinulle ongelma, toivottasti sinulle selviää tuo mystinen puolitettujen munien salaisuus.😊
01.04.2023 11:54
Päätin viime jouluna, että en hössötä juhlapyhien ruuilla. Paistoin jouluna ison kalkkunan, josta valmistin itsellemme ja lapsille päivällisiä. Omilleni kelpasi, mutta kumppanini lapset tulivat vieraisille suoraan ravintolasta tai jonkun sukulaisen ruokapöydästä.
Olin pettynyt.
Eilen juttelin esikoisen kanssa, joka on tulossa pääsiäiseksi, mutta kielsi minua tekemästä ruokia. No, lupasin en valmista mitään ostetaan valmista tai mennään ravintolaan. Kumppanini lapsetkin tulevat, mutta sama pätee heihinkin.
Mämmiä en ole ikinä tarjonnut, enkä tarjoa nytkään.
Kaikkein helpoin kestitys saadaan aikaan kun tilataan itsekullekin sopiva annos kotiin tai mennään yhdessö ravintolaan.
01.04.2023 11:24
Minulla on kansallispuku. Puku on vanha sen on aikoinaan tehnyt tätini ompelijaopistossa. Hameosa liiveineen on käsinkudottu. Pukua käytin ylioppilasjuhlissani viimeksi. Jouduin silloin ostamaan uudet taskut ja huivin. Jossain vaiheessa lihoin siitä ulos ja se on jäänyt hengariin roikkumaan. Olen usein aikonut entisöidä puvun, se on vaan jäänyt koska puvulle ei enää juurikaan ole käytöä.
Minulle puku on muistona tädistäni.
27.03.2023 19:37
Olin alkuviikon Hesassa. Siellä kohtasin monia Arkadianmäeltä työtä etsiviä. Kampin torilla söin kokoomuksen teltalla vegehernesoppaa ja kävin perussuomalaisten kojulla jälkiruokakahvilla.
Muilla kojuilla ei ollut houkuttelevia ilmaistarjoiluja ; )
Hyvillä mielin söin ja nautin kahvin pikkuleivän kera.
Joku kysyi mitä tarkoittaa raku, kantsii googlata.
25.03.2023 22:04
Olen tämän tutkimuksen ymmärtänyt koskevan suomalaisen yhteiskunnan kansalaisilleen tasavertaisesti tarjoamien palvelujen paremmuudesta muihin maihin verrattuna. Tutkimustulos on kyselyillä saavutettu ja vertailtu eri maiden tuloksiin.
Yhteiskunnallamme on tarjolla erilaisia onnellisuutta lisääviä palveluita meille eläkeläisillekin. Osallistun tänä viikonloppuna Rakukurssille. Tänään valmistin savitöitä ja olin onnellinen päivän antiin.
25.03.2023 19:56
Toipilaita molemmat. Ikäero suhteutettu työntekoon.
24.03.2023 15:21
Lunta, lunta, lunta vain.....
Olin alkuviikon Helsingissä. Nautin kävellä lumettomilla teillä. Nuuskin kevään heräämistä.. Mutta kun palasin Korpeen, oli satanut noin 20- senttiä uutta lunta ja sataa vielä nytkin.
Puolisoni osuus pihapiiristä, oli lumen peitossa eikä hän ollut päässyt edes postilaatikolle. Odotan lumisateen loppuvan, että pääsen kolaamaan lumet autotallin edestä. Huomen aamuna tarvitsen autoa. Menen rakukurssille, kivaa.
Onhan se kevät ihanaa aikaa, jahka tulee tänne korpeenkin.
24.03.2023 14:39
Minulle riittäisi paluu 60-luvulle.
Beatlesien konsertissa lavan edessä olisin mielelläni hillunut.
19.03.2023 18:40
Olisiko parempi, että palaisit ikäistesi ryhmään jos kuvittelet meidät kolme yhdeksi ja samaksi henkilöksi. Tai mene ulos, siellä on kevään kuumin päivä.
19.03.2023 15:25
Kysymys on palstan siistiytymisestä.
Ilkeyksiä on helppo laukoa anonyyminä.
17.03.2023 11:22
Onko ystävällinen suhtautuminen kanssa kirjoittajiin ystävyyden etsimistä. Ei mielestäni.
17.03.2023 10:56
Kun liityin Suomi24.n Olin ensin treffipalstalla. No, kaikenlaista sattui, se siitä.
Tavattuani kumppanini kohta 17-vuotta sitten siirryin keskusteluihin. Profiilit tuohon aikaan olivat värikkäitä. Profiiliin pystyi liittämään kuvia, runoja ja tarinoita. Minulla oli paljon privaattikavereita ja kanssakäyminen oli kivaa.
Nyt en juurikaan päivitä profiilia, miksi päivittäisin liian yksitoikkoinen ei luovuutta ei hauskuutta kuten oli ennen.
Mietin eilen, että kun kuopus tulee hän voi nostaa tuolta vaatekaapin nurkasta vanhan pöytäkoneeni ja herättää aarreaittani henkiin.
Sinne on kopioitu kivoja keskusteluja palstalaisen kanssa, profiileita, kauniita kuvia jne. Mihinkähän moni silloinen ystäväni on kadonnut, ovatko he kyllästyneet vai siirtyneet rajan taakse.
Nythän minut ja Paloma liitetään parhaiksi kamuiksi, jotka sotkevat palstan aloituksia; )) Olemme toki puheväleissä, seuraan Paloman instan päivityksiä ja iloitsen hänen saavutuksistaan. Maduiza oli nimimerkki, joka sotki välimme. Muilla ei ollu osaa ei arpaa väliemmen katkeamiseen. Niin eihän välimme katkenneet ottivat vaan etäisyyttä.
Tiina kuului kolmen koplaamme, mutta hän oli herkkä eikä hän pystynyt hyväksymään kritiikkiä. Minä suorapuheisena loukkasin häntä ja hän löi hanat kiinni.
No, tässäpä pieni muistutus heille joita "kinostaa".
Livessä minulla on lapsuusiän, teini-iän ja aikuisiän kavereista. He tuntevat minut ja tapani ja pysyvät ystävinäni.
Olisi ihana jos Suomi 24 palauttaisi profiiliemme päivitykset entisajan tyyliseksi, uskon, että sitä kautta keskustelutkin siistiytyisivät.
17.03.2023 10:50
Kesä tulee ja mökkielämä alkaa. Viime kesä jäi uimatta koska en vielä uskaltanut järveen. Ensi kesänä aloitan itseni liottelun mökin rantavedessä.
Olen aika tarkkaan seurannut kuntoutumistani joten kaikki oireet pysäyttävät miettimään mistä johtuu jne.
On hyvinkin mahdollista, että uimahallin vesi kuivattaa ihoani ja aikaan saa kutiavia kuivia pläiskiä.
No, se selviää kun laistaa paikkoja joista ounastelee oireiden syntyvän.
16.03.2023 12:37
79 / 371