Vapaa kuvaus

Bara en sten i havet.

Harrastan runoutta, matematiikkaa ja tupakointia.

Ihmisenä olen viimeisen päälle vittumainen paskiainen.

Aloituksia

67

Kommenttia

1959

  1. Kyllä+minun+ensimmäisessä+viestissäni+tähän+ketjuun+oli+kyse+nimenomaan+siitä,+mitä+työttömistä+saa+sanoa:+heistä+saa+sanoa+mitä+tahansa.+Minä+vain+sanoin+suoraan+sen,+minkä+monet+sanovat+verhotusti+("tuet+pois+loisilta"+eli+suoraan+sanottuna+"kuolkoot+nälkään+tai+pakkaseen").Suomessa+on+kyllä+muitakin+ihmisryhmiä,+jotka+ovat+käytännössä+menettäneet+ihmisyytensä.+Sellaisia+ovat+ainakin+ns.+peräkammarin+pojat+ja+vanhat+piiat.+Hehän+ovat+yleinen+naurun+aihe.
  2. Mietiskelin+vähän+sitä+"mekanismia",+miten+pakkoselibaatti+voisi+pahentaa+katolisen+kirkon+pedofiiliongelmaa.+Mieleeni+tuli+seuraavanlainen+skenaario.+Tällä+hetkellä+tilanne+on+se,+että+ne+miehet,+jotka+haaveilevat+sekä+pappeudesta+että+perheestä,+joutuvat+valitsemaan+jommankumman.+Näistä+miehistä+osa+valitsee+pappeuden,+osa+perheen.+Mitä+suurempi+osa+valitsee+perheen,+sitä+vähemmän+kirkolle+jää+pappiskokelaita.Selibaattivaatimuksen+poistaminen+ei+tietenkään+estäisi+pedofiilejä+hakeutumasta+papeiksi.+Pedofiilit+tyypillisesti+hakeutuvat+sinne,+missä+on+lapsia,+ja+katolinen+kirkko+ylläpitää+suurta+määrää+kouluja,+orpokoteja,+lastenkoteja+jne.+Mutta+jos+papeiksi+olisi+tarjolla+iso+joukko+perhemiehiä+tai+perheestä+haaveilevia+miehiä,+papeiksi+olisi+kaiken+kaikkiaan+enemmän+tarjokkaita+ja+lopulta+pedofiilejä+päätyisi+papeiksi+nykyistä+vähemmän.Tämä+on+tietysti+pelkkää+arvailua,+ja+sanomattakin+on+selvää,+että+perhemiehetkin+voivat+olla+pedofiilejä.+Mutta+jos+selibaattivaatimuksella+on+mitään+vaikutusta+kirkon+pedofiiliongelmaan,+voisin+kuvitella,+että+edellä+kuvailemani+kaltainen+skenaario+olisi+se+"mekanismi",+miten+pakkoselibaatti+pahentaa+tilannetta.+Sitä+en+edelleenkään+suostu+uskomaan,+että+selibaatissa+eläminen+sinänsä+altistaisi+miehet+pedofiilisille+taipumuksille.+Ja+ehkä+ne,+jotka+näkevät+yhteyden+selibaattivaatimuksen+ja+pedofilian+välillä,+tarkoittavatkin+jotain+edellä+kuvaamani+kaltaista,+mutta+asiaa+harvemmin+kirjoitetaan+auki.+Yleensä+sanotaan+vain,+että+selibaatti+on+ongelma,+mutta+ei+kerrota,+millä+tavalla+se+on+ongelma.
  3. Tekeekö+selibaatti+teistä+pedofiilejä?+Jos+elätte+tai+eläisitte+selibaatissa,+alatteko+tai+alkaisitteko+kiinnostua+seksuaalisesti+esipuberteettisista+lapsista?+Enpä+usko.