Joulunaika on synkkä uskonnollinen pimeys

Valonlapsi.ei.vietä.jo

Merkillistä, etteivät edes kaikki uskoon tulleet tunnusta faktaa siitä, ettei Jeesus ja Raamattu opeta joulunviuettoa. Ei myöskään alkuseurakunnan esimerkki kerro sellaisesta!
Mistä joulunvietto siis on peräisin? - Historiallinen tosiasia on, että jopulunvietto keksittiin katolisessa kirkossa 300 vuotta alkuseurakunnan jälkeen. Joulunviettoon osallistuvat tunnustavat siis katolista uskontoa.
Omasta mielestäni jokainen voi viettää joulua ja tonttuilla kuusen ympärillä, kunhan ei väitä sellaista tapaa raamatulliseksi ja Jumalan tahdoksi. Silloinhan asia siirtyy eksytyksen kategoriaan.

On myös eksyttävää ottaa esille sellainen argumentti, että "eihän Raamattu kiellä joulunviettoa". Eihän Raamattu kiellä montaa muutakaan asiaa, jotka eivät sen perusteella ole Jumalan tahdon mukaisia. Muun muassa heroiinin käyttöä ei ole Raamatussa kielletty.
Oikeastaan Raamattu kyllä myös kieltää joulunvieton, koska se on mukautumista tämän maailman pimeiden uskontojen piiriin:
"Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä." Room. 12:2.
"Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä." Efes. 5:11.

Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä. Jeesus tahtoo täyttää SINUT Pyhällä Hengellä.

73

547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mitäs.se.saa.aikaan

      Totta osittain. Ne faktat. Entä aikaansaannokset?

    • "Merkillistä, etteivät edes kaikki uskoon tulleet tunnusta faktaa siitä, ettei Jeesus ja Raamattu opeta joulunviuettoa."

      Kyllä meitä on, mutta suurimmalla osalla on tosiaan halu pitää vanhoista perinteistä ja rituaaleista kiinni, olivat ne kuinka jumalattomia tahansa. Ihmiset rajoittavat Jumalaa ja päättäen itse kuinka paljon Hän saa heidän elämiinsä vaikuttaa.

      "Kristillistetty" joulu on tosiaan katolilaistettu talvipäivänseisauksen juhla (Auringon jumalan juhla), eli ns. Kristus Messu (Christ-MASS). Uskonpuhdistajista Calvin hylkäsi joulun ja Martti Luther säilytti sen, tosin vastahakoisesti, mutta säilytti kuitenkin.

      "Omasta mielestäni jokainen voi viettää joulua ja tonttuilla kuusen ympärillä, kunhan ei väitä sellaista tapaa raamatulliseksi ja Jumalan tahdoksi. Silloinhan asia siirtyy eksytyksen kategoriaan."

      Todellakin näin. Jos joulun vietto tarkoittaa sitä että ihmisiä kokoontuu viettämään aikaa yhdessä, niin kaikin mokomin niin voi tehdä, mutta Jeesuksesta ei pidä tehdä tekosyytä sille. Jeesusta ei pidä sekoittaa pakanalliseen talvipäivänseisauksen karnevaali festivaaliin, johon on liittynyt lapsien uhraamistakin, kaikenlaista irstailua ja ruualla ja juomalla mässäilyä.

      Jeesus ei syntynyt joulukuussa, vaan Lehtimajanjuhlan aikaan syys-lokakuun taitteessa (vuonna 6 eKr.) kuten Raamatusta selviää.

    • Poissa.ovat.nuo

      Jeesus on taas varjellut meitä pahoilta henkivaikutuksilta,
      "joulunherralta",
      "seimenlapselta" ja
      "joulunhengeltä".
      Kiitos Jumalalle!
      Joulun taika ei ole päässyt meidän elämäämme.
      Näin on hyvä.

    • Minusta hassua on liittää jouluun sellaisia asioita, joita siihen ei halua liittää. Minulle riittää ihan kristilliset perinteet ja sukuni perinteet, en ajatellut liittää niihin jotain pakanallisia sivujuonteita tai katolisen kirkon oppeja, joihin en edes ole perehtynyt. Tontut ja kuuset ja kynttilät , ruoka, yhdessäolo, rauhoittuminen,joululaulut... niistä se joulu syntyy minulla.

      • NimimerkkiEpätietoinen

        " Minulle riittää ihan kristilliset perinteet ja sukuni perinteet, en ajatellut liittää niihin jotain pakanallisia sivujuonteita..."

        ja heti perään,

        "Tontut ja...........niistä se joulu syntyy minulla."

        Eli kysymys, kuuluuko tontut kristilliseen perinteeseen eli puhuuko Raamattu tontuista?


      • Erkkipappi
        NimimerkkiEpätietoinen kirjoitti:

        " Minulle riittää ihan kristilliset perinteet ja sukuni perinteet, en ajatellut liittää niihin jotain pakanallisia sivujuonteita..."

        ja heti perään,

        "Tontut ja...........niistä se joulu syntyy minulla."

        Eli kysymys, kuuluuko tontut kristilliseen perinteeseen eli puhuuko Raamattu tontuista?

        Joulupukki symboloi Jeesusta ja tontut opetuslapsia. Ihan kristillistä perinnettä satasella tämäkin.


      • NimimerkkiEpätietoinen kirjoitti:

        " Minulle riittää ihan kristilliset perinteet ja sukuni perinteet, en ajatellut liittää niihin jotain pakanallisia sivujuonteita..."

        ja heti perään,

        "Tontut ja...........niistä se joulu syntyy minulla."

        Eli kysymys, kuuluuko tontut kristilliseen perinteeseen eli puhuuko Raamattu tontuista?

        Tontut eivät löydy Raamatusta ja siksi niihin ei liity mitään hengellistä. Ne ovat satuhahmoja kuten Tuhkimo ja Lumikki ja muut satuhaahmot.


    • yksiuskova

      Ottamalla osaa joulun viettoon kumartaa katolista kirkkoa (lue: porttokirkkoa). Ev.lut.kirkko on väärällä evankeliumillaan ja yhteistyöllään katolisen kirkon kanssa osa porttokirkkoa. Erotkaa kirkosta vielä kun voitte. Jeesus on ainoa tie Isän luokse.

      • Ei voi kumartaa muuten kuin tietoisesti. Viettämällä jotain juhlaa ei kumarra mitään, ellei se juhla ole kumartamisjuhla tai palvontajuhla.


    • Onko myös presidentti Trump tämän "joulun kamalan pimeyden" eksyttämä:

      Trump:
      ”Tänään on päivä, jota olen kovasti odottanut koko vuoden. Olemme kuulleet, puhuneet ja haaveilleet juuri tästä päivästä. Nyt, Yhdysvaltain presidenttinä, minulla on valtava kunnia viimeinkin saada toivottaa Amerikalle ja maailmalle: oikein hyvää iloista joulua!

      Haluan kiittää jokaista, joka on tullut tänne Valkoisen talon edustalle, tämän suunnattoman kauniin Valkoisen talon edustalle. Kiitän myös jokaista, joka kotoa käsin katselee tämän uskomattoman hienon kansallisen joulukuusen valojen sytyttämistä.

      Lähes vuosisadan ajan, kautta hyvin ja huonojen aikojen, jokainen presidentti on osallistunut tähän hienoon perinteeseen, jonka aloitti presidentti Coolidge. Minulle kerrottiin tänä iltana, että tämänhetkinen sää on paras 25 vuoteen. Itse asiassa kysyin: ”Onko sää aina tällainen?” Ja sisäministeri vastasi: ”Tällaista ei ole ollut pitkään aikaan.” Olemme siis hyvin onnekkaita.

      Vuonna 1870 presidentti Ulysses S. Grant allekirjoitti lain, joka teki joulusta liittovaltion virallisen juhlapyhän. Koen, että tavallaan teemme saman uudelleen. Siitä on kyse.

      Tämän kansakunnan varhaisimmista päivistä lähtien amerikkalaiset ovat mieltäneet joulun rukouksen, ylistyksen, kiitollisuuden ja hyvän tahdon, rauhan ja uudistumisen ajaksi.

      Melania ja minä olemme erittäin iloisia tämän hyvin siunatun ajanjakson alkaessa. Meitä ihastuttaa ajatus kansakuntamme eri osissa ja koko tämän mantereen eri puolilla elävistä ihmisistä, joiden mielet joulun ihme nostaa ja ilahduttaa.

      Kristityille tämä on pyhä ajanjakso, meidän Herramme ja Pelastajamme Jeesuksen Kristuksen syntymäjuhla. Joulukertomus alkaa 2 000 vuoden takaa äidistä, isästä ja pienokaisesta – kaikkien erityisimmästä lahjasta, Jumalan rakkauden lahjasta koko ihmiskunnalle.

      Mitä lieneekään uskomme, tiedämme kuitenkin, että Jeesuksen Kristuksen syntymä ja tarina Hänen uskomattomasta elämästään muuttivat ikuisiksi ajoiksi ihmiskunnan historian. Elämässämme ei liene ainuttakaan osa-aluetta, johon Hänen elämänsä vaikutus ei olisi ulottunut: taiteeseen, musiikkiin, kulttuuriin, lainsäädäntöön ja kunnioitukseemme eri puolilla maailmaa elävien ihmisyksilöiden pyhää arvokkuutta kohtaan.

      Joka ainut vuosi joulunaikaan tunnistamme, että todellisessa joulunhengessä ei ole kyse siitä, mitä meillä on, vaan siitä keitä me olemme – jokainen meistä on Jumalan lapsi.

      Se on tämän ajanjakson todellinen ilonlähde.

      Se tekee jokaisesta joulusta hyvän, iloisen.

      Tänään, tässä kauniissa seremoniassa muistamme, että meidät on kutsuttu palvelemaan toinen toistamme, rakastamaan toinen toistamme ja pyrkimään rauhaan omassa sydämessämme ja kaikkialla maailmassa.

      Joten tänään kiitän niitä miljoonia amerikkalaisia, jotka tuovat valoa elämään ja elävöittävät hienoja yhteisöjämme. Kiitän heitä, jotka palvelevat puutteenalaisia tämän ajanjakson aikana ja koko vuodenkin mittaan. Kiitän armeijamme miehiä ja naisia, jotka palvelevat eri puolilla maailmaa pitäen meidät turvassa.

      Kiitän viranomaisia, jotka ylläpitävät järjestystä kaduilla ja teillä sekä turvaavat kotimaatamme. Kiitän Amerikan opettajia, pastoreita ja kaikkia uskovia, heitä, jotka ovat opetteneet meille varsin paljon, kiitän heitä johtajuudesta yhteisöissämme ja yhteiskunnassamme.

      Ja erityisesti tänään kiitän amerikkalaisia perheitä. Jouluna meitä muistutetaan enemmän kuin milloinkaan muulloin siitä, että perhe on amerikkalaisen elämän peruskallio.

      Joten pyydämme tänä jouluna Jumalan siunausta perheillemme ja kansakunnallemme. Rukoilemme, että maamme on paikka, jossa jokainen lapsi kokee rakkauden täyttämän kodin, toivorikkaan yhteisön ja uskon siunaaman kansakunnan.

      Melanian, itseni, Barronin, kaikkien lasteni ja kaikkien lastenlasteni puolesta – he ovat kaikki kanssamme tänä iltana – haluan kiittää teitä.

      Jumalan siunausta ja Jumala siunatkoon Amerikan Yhdysvaltoja. Kiitos hyvin paljon.

      Hyvää joulua kaikille. Iloista joulua. Onnellista uutta vuotta. Kiitos. ”

      • Jos tuo oli Trumpin puheesta todella niin se oli ihan kiva. Itse tänään hiljennyin kuuntelemaan joitakin joululauluja, kun halusin muistaa Jeesusta ja Jumalaa jouluna. Lauluissa puhuttiin Mariasta ja siitä, kuinka tallin seimeen syntyi poikalapsi, joka vapahti ihmiset sitten ristinkuolemalla. Jumala oli tullut ihmiseksi. Minulla syntyi nöyrä halu lukea Raamattu läpi ajatuksella. Halusin kuulla evankeliumit ja joulun sanoman todella. Minun kuuseni latvassa ei loista tähti vaan Jeesus Kristus. Nöyrästi aloitan lukemaan jouluninnostustani seuranten
        Raamattu Jumalan Sanana, kun lähden pian Uudeltamaalta kohti Joensuuta ja nykyistä kotiani. Nyt joulun jälkeen annan piuat kaikelle turhalle perinteelle ja tietokonepeleille sekä muulle viihteelle. Nyt minulla on suuri halua opiskella Raamattu Jumalan Sanana.

        Siunattu Jumalan rauhaa Jouluunne ja Onnellista Uutta Vuotta!


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Jos tuo oli Trumpin puheesta todella niin se oli ihan kiva. Itse tänään hiljennyin kuuntelemaan joitakin joululauluja, kun halusin muistaa Jeesusta ja Jumalaa jouluna. Lauluissa puhuttiin Mariasta ja siitä, kuinka tallin seimeen syntyi poikalapsi, joka vapahti ihmiset sitten ristinkuolemalla. Jumala oli tullut ihmiseksi. Minulla syntyi nöyrä halu lukea Raamattu läpi ajatuksella. Halusin kuulla evankeliumit ja joulun sanoman todella. Minun kuuseni latvassa ei loista tähti vaan Jeesus Kristus. Nöyrästi aloitan lukemaan jouluninnostustani seuranten
        Raamattu Jumalan Sanana, kun lähden pian Uudeltamaalta kohti Joensuuta ja nykyistä kotiani. Nyt joulun jälkeen annan piuat kaikelle turhalle perinteelle ja tietokonepeleille sekä muulle viihteelle. Nyt minulla on suuri halua opiskella Raamattu Jumalan Sanana.

        Siunattu Jumalan rauhaa Jouluunne ja Onnellista Uutta Vuotta!

        Ei laitalahkonperkeleet sitä hyväksy että joulu saa sut kiinnostumaan Raamatusta.


      • KTS kirjoitti:

        Ei laitalahkonperkeleet sitä hyväksy että joulu saa sut kiinnostumaan Raamatusta.

        Minulla tänä jouluna heräsi suuri Halu lukea Raamattua ja Seurata Jeesusta. Jos todella teen niin pitkässä juoksussa laitalahkojen hemmot joutuvat hyväksymään sen. Itsellä tuntuu siltä, että elän nyt vuoden parasta hetkeä ja olen Jeesuksessa onnellinen. Edessä on kivoja hetkiä ennen uutta vuotta Raamatun seurassa! :)

        Huomenna alan kuuntelemaan kännykästäni Evankeliumit läpi. Mukanani ei ole Raamattua, mutta Uusi Testamentti on minulla kuunneltavina tiedostoina puhelimessani. Se on hyvä alku Uusi Testamentti! :)


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Minulla tänä jouluna heräsi suuri Halu lukea Raamattua ja Seurata Jeesusta. Jos todella teen niin pitkässä juoksussa laitalahkojen hemmot joutuvat hyväksymään sen. Itsellä tuntuu siltä, että elän nyt vuoden parasta hetkeä ja olen Jeesuksessa onnellinen. Edessä on kivoja hetkiä ennen uutta vuotta Raamatun seurassa! :)

        Huomenna alan kuuntelemaan kännykästäni Evankeliumit läpi. Mukanani ei ole Raamattua, mutta Uusi Testamentti on minulla kuunneltavina tiedostoina puhelimessani. Se on hyvä alku Uusi Testamentti! :)

        Laitalahkonperkeleet eivät hyväksy sitä ennen kuin helevetissä.

        Onnea raamatun tukimukseen.


      • KTS kirjoitti:

        Laitalahkonperkeleet eivät hyväksy sitä ennen kuin helevetissä.

        Onnea raamatun tukimukseen.

        Joo Raamattua alan kuuntelemaan illalla. Sitä ennen tapaan sukulaisia ja vietän Joulua. Nyt kuuntelen musiikkia ja kävelen auringonpaisteessa Uudellamaalla. Opiskelukaupungissani Joensuussa ei ole mahdollista se, että jonkinlaista valoisuutta kestää noin 16 asti joulunseutuun. Joensuussa ei myöskään ole mahdollista se, että kello 10.10 saa kävellä ulkona auringonpaisteessa. Uudellamaalla se oli tänään mahdollista! :)


      • Jeesuksen.seuraaja

        Trump ei ole todellinen kristitty. Hän ei seuraa Jeesusta vaan valheiden isää. Trump väittää puheessaan jokaisen olevan Jumalan lapsi ja eksyttää ihmisiä valhe-evankeliumilla. Jokainen ihminen ei ole Jumalan lapsi vaan Jumalan lapsi on Jeesuksen Herranaan ja Vapahtajanaan vastaanottanut uskova, joka seuraa Jeesusta totuudessa ja Pyhässä Hengessä, Häntä totellen. Älkää menkö mukaan muotouskovaisudeen valheeseen vaan etsikää Herraa Jeesusta, ottakaa Hänet vastaan ja seuratkaa Häntä totuudessa, Jumalan Sanassa pysyen. Ev.lut.kirkkokin saarnaa katolisen kirkon tapaan muotouskovaista valhe-evankeliumia. Lähtekää pois jos kuulutte ev.lut.kirkkoon.


      • sielunhoitaja
        Jeesuksen.seuraaja kirjoitti:

        Trump ei ole todellinen kristitty. Hän ei seuraa Jeesusta vaan valheiden isää. Trump väittää puheessaan jokaisen olevan Jumalan lapsi ja eksyttää ihmisiä valhe-evankeliumilla. Jokainen ihminen ei ole Jumalan lapsi vaan Jumalan lapsi on Jeesuksen Herranaan ja Vapahtajanaan vastaanottanut uskova, joka seuraa Jeesusta totuudessa ja Pyhässä Hengessä, Häntä totellen. Älkää menkö mukaan muotouskovaisudeen valheeseen vaan etsikää Herraa Jeesusta, ottakaa Hänet vastaan ja seuratkaa Häntä totuudessa, Jumalan Sanassa pysyen. Ev.lut.kirkkokin saarnaa katolisen kirkon tapaan muotouskovaista valhe-evankeliumia. Lähtekää pois jos kuulutte ev.lut.kirkkoon.

        Sinä olet Itsestään perkeleestä!


      • Jeesuksen.seuraaja kirjoitti:

        Trump ei ole todellinen kristitty. Hän ei seuraa Jeesusta vaan valheiden isää. Trump väittää puheessaan jokaisen olevan Jumalan lapsi ja eksyttää ihmisiä valhe-evankeliumilla. Jokainen ihminen ei ole Jumalan lapsi vaan Jumalan lapsi on Jeesuksen Herranaan ja Vapahtajanaan vastaanottanut uskova, joka seuraa Jeesusta totuudessa ja Pyhässä Hengessä, Häntä totellen. Älkää menkö mukaan muotouskovaisudeen valheeseen vaan etsikää Herraa Jeesusta, ottakaa Hänet vastaan ja seuratkaa Häntä totuudessa, Jumalan Sanassa pysyen. Ev.lut.kirkkokin saarnaa katolisen kirkon tapaan muotouskovaista valhe-evankeliumia. Lähtekää pois jos kuulutte ev.lut.kirkkoon.

        Eikö tässä ole luterialaisuus aiheena. Mitenkä pitäisi lähteä kirkosta pois? Mielestäni se Trump voi olla kristitty ainakin omasta mielestään. Ylläpidolle ei kelvannut muutaman sanan Trumplainauksenani. Yritin esittää vai sitä minkälaista oli Trumpin todellinen kielenkäyttö. Minusta se oli kristittyä hyvää ja oikeankuuloista. Kristittynä amerikkalaisena olisin hyväksynyt hänen puheensa presidenttinä.

        Hyvää joulua tai hyvää joulupäivää Kaikille!


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Minulla tänä jouluna heräsi suuri Halu lukea Raamattua ja Seurata Jeesusta. Jos todella teen niin pitkässä juoksussa laitalahkojen hemmot joutuvat hyväksymään sen. Itsellä tuntuu siltä, että elän nyt vuoden parasta hetkeä ja olen Jeesuksessa onnellinen. Edessä on kivoja hetkiä ennen uutta vuotta Raamatun seurassa! :)

        Huomenna alan kuuntelemaan kännykästäni Evankeliumit läpi. Mukanani ei ole Raamattua, mutta Uusi Testamentti on minulla kuunneltavina tiedostoina puhelimessani. Se on hyvä alku Uusi Testamentti! :)

        Hienoa. Siunausta matkaasi.


    • Rukousta

      että joulunvietto nähtäisiin oikein, pimeäksi sielunvihollisen keksinnöksi.

      Ristiinnaulitsemisen yhteydessä Jeesus rukoili:
      "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä tekevät." Luuk. 23:34.
      Sama rukous nousee omasta sydämestäni, koska ristintyö on peittynyt seimenlapsikultin alle.

    • Kaikista.kirkoista
    • PasiToivonen

      Ristiinnaulitsemisen yhteydessä Jeesus rukoili:
      "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä tekevät." Luuk. 23:34.
      Sama rukous nousee omasta sydämestäni, koska ristintyö on peittynyt seimenlapsikultin alle.

      Aiot siis jättää minut henkiin vaikka tunnustan katolista uskoa?

    • PasiToivonen

      Ottamalla osaa joulun viettoon kumartaa katolista kirkkoa (lue: porttokirkkoa).

      yksiuskova, olet itse p-o-r-t-t-o.

    • Ei.sitä.tiedä.kaikki

      Kyllä tosi on. Katolisen joulun viettäminen on paavinvallan alaisuuteen tunnustautumista.

    • Raamatussa ei kerrota, mihin aikaan vuodesta Jeesus syntyi, joten on selvää, että meidän ei tule viettää hänen syntymäpäivää. Jos Jumala tahtoisi meidän kerran vuodessa viettävän Jeesuksen syntymäjuhlaa, hän olisi ilmoittanut ajankohdan Raamatussa ja Paavali kirjeissään kehoittaisi meitä viettämään tuota juhlaa. Mutta tiedämme varmasti, että Jeesus ei syntynyt joulukuussa, sillä paimenet eivät tuohon aikaan vuodesta olleet ulkona kedolla. Koko ajatus syntymäpäivän juhlimisesta on täysin vieras Raamatulle. Raamatussa ainoastaan pakanat Faarao ja Herodes viettävät syntymäpäiviään, ja molempien bileissä joku päätyy päätä lyhyemmäksi.

      Joulu on täysin pakanallinen ja maallinen juhla. Missään kohtaa Raamattua ei meille anneta lupaa omasta päästä keksiä juhlia. Jerobeam keksi omasta päästään juhlan, sen kaltaisen jota vietettiin Juudassa, eikä Jumala katsonut sitä hyvällä. Jumala ei riemastu siitä, että Herran määräämien juhla-aikojen sijaan vietämme omasta päästä keksimiämme juhlia.

      Miksi jumalattomat pakanatkin rakastavat joulua? Koska joulu on läpensä pakanallinen juhla.

      • RyttylänHipille

        Tottakai Joulu on pakanallinen juhla koska me olemme pakanoita emmekä juutalaisia.


      • RyttylänHipille kirjoitti:

        Tottakai Joulu on pakanallinen juhla koska me olemme pakanoita emmekä juutalaisia.

        Käytän sanaa pakanallinen tässä mielessä tarkoittamaan kaikkia jumalattomia pakanoita, kuten kirjoitinkin, "Miksi jumalattomat pakanatkin rakastavat joulua?"


    • Iloista.pimeyttä
    • Joulu on pakanajuhla ja tulee aina olemaan pakanajuhla

      Samoin juhannus sun muut festivaalit

      Erotkaa saastaisesta

    • No osittain totta mutta sitten taas, suurinosa nykyaikaan säilyneistä jouluperinteistä ei oikeastaan olekkaan millään muotoa raamatullisia, eikä kukaan niin väitäkkään vaan ne ovat juurikin suurimmaksi osaksi kulttuuriperimää.

      Yhtäkään ihmistä ei varmasti ole suuremmin traumoittanut jouluevankeliumin kuuntelu tai jouluseiminen katselu, tai toivekkaiden virsien laulaminen. Sen sijaan monia sellaisia ihmisiä löytyy uskontojen uhrit ry:yyn sivuilta joilta on yritetty viedä pienenimmätkin ilonaiheet ja elämän tulisi olla lohdutonta, tuomion julistamista ja pyrkimystä jonkinlaiseen marttyyrikuolemaan, tai edes kärsimykseen eläissään, mitä ennemmän kärsit niin sitä suurempi on pistepussisi sitten viimeisellä tuomiolla ja kenraalit vedetään elämän varrella moneen kertaan paremmin uskovaisen vieruskaverin toimesta.

      • attenatsukalle

        Mitä iloa ateismi antaa ihmiselle?


      • FaktatEsiin
        attenatsukalle kirjoitti:

        Mitä iloa ateismi antaa ihmiselle?

        Ainakin kyvyn keskustella faktapohjilta. Ssitä sinulla ei ole.


      • attenatsukalle kirjoitti:

        Mitä iloa ateismi antaa ihmiselle?

        Jaa, aika vaikea sanoa kun en ole aiheen asiantuntija. Ne ateistit mitä tunnen tuntuvat kyllä olevan ihan balanssissa itsensä ja ympäröivän maailmaan kanssa. Toisaalta tuohan on jo paljon, jos ihminen kokee ikäänkuin jonkinlaisen "rauhan" elämässään.


      • nähty.on kirjoitti:

        Jaa, aika vaikea sanoa kun en ole aiheen asiantuntija. Ne ateistit mitä tunnen tuntuvat kyllä olevan ihan balanssissa itsensä ja ympäröivän maailmaan kanssa. Toisaalta tuohan on jo paljon, jos ihminen kokee ikäänkuin jonkinlaisen "rauhan" elämässään.

        Ja sinäkö väität, ettet itse ole balanssissa itsesi ja ympäröivän maailmasi kanssa 😳❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ja sinäkö väität, ettet itse ole balanssissa itsesi ja ympäröivän maailmasi kanssa 😳❓

        En. Missä noin muka olen sanonut?

        Vastasin kysymykseen "mitä iloa ateismi antaa ihmiselle"

        Vaikeahan tuohon sillai asiantuntijapohjalta vastata, ensinäkään kun ei ole ateisti ja sitten toisekseen kun ateisti ihmisetkin ovat ennenkaikkea yksilöitä, ihan kuten kaikki muutkin.


      • nähty.on kirjoitti:

        En. Missä noin muka olen sanonut?

        Vastasin kysymykseen "mitä iloa ateismi antaa ihmiselle"

        Vaikeahan tuohon sillai asiantuntijapohjalta vastata, ensinäkään kun ei ole ateisti ja sitten toisekseen kun ateisti ihmisetkin ovat ennenkaikkea yksilöitä, ihan kuten kaikki muutkin.

        Kenestä sinä sitten puhuit ❓
        Ateistit ovat sinusta yksilöitä mutta uskovat kaikki samanlaisia, niin ymmärsin sinun ajattelevan kun syyllistit kaikki uskovat.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kenestä sinä sitten puhuit ❓
        Ateistit ovat sinusta yksilöitä mutta uskovat kaikki samanlaisia, niin ymmärsin sinun ajattelevan kun syyllistit kaikki uskovat.

        En muuten koskaan ole väittänyt tuollaista, eli tuo on siis ihan sinun henkilökohtaista uhriutumista.


      • nähty.on kirjoitti:

        En muuten koskaan ole väittänyt tuollaista, eli tuo on siis ihan sinun henkilökohtaista uhriutumista.

        No hyvä, minä jo lulin, että syytit uskovia uskontojen uhreista 🤗


    • PasiToivonen

      >>Erotkaa saastaisesta>>

      Sinä olet saastainen.

    • PasiToivonen

      on.aika.herätä.unesta
      25.12.2017 14:03
      holokausti on huijaus

      -------------------------

      Tämäkin kaveri paljastui.

    • Martti.Luther

      Aloitus on paskaa.

    • Ajankohtaisuus

      Miten tuoreelta tuntuukaan Jooelin ennustus:
      "Sillä katso, niinä päivinä ja siihen aikaan, kun minä käännän Juudan ja Jerusalemin kohtalon, minä kokoan kaikki pakanakansat, vien ne alas Joosafatin laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani ja heittäneet minun kansastani arpaa." Jooel. 3:1-3.
      Jumala on meidän sukupolvemme aikana kääntänyt Israelin kohtalon ja koonnut kansansa Kaanaan maalle. Seuraavaksi on vuorossa Israelin kääntyminen. Hes. luvut 37-38. Ja tämä aika päättyy kansojen tuomioon ( Joosafatin laakso = Herra tuomitsee" ). YK.ssa on heitetty arpaa, äänestetty Israelin jakamisesta palestiinalaisten kanssa. JNE. Sak. 12.

    • Eli aloittajan mukaan myös presidentti Trump edustaa synkkää pimeyttä:

      "Tänään on päivä, jota olen kovasti odottanut koko vuoden. Olemme kuulleet, puhuneet ja haaveilleet juuri tästä päivästä. Nyt, Yhdysvaltain presidenttinä, minulla on valtava kunnia viimeinkin saada toivottaa Amerikalle ja maailmalle: oikein hyvää iloista joulua!

      Haluan kiittää jokaista, joka on tullut tänne Valkoisen talon edustalle, tämän suunnattoman kauniin Valkoisen talon edustalle. Kiitän myös jokaista, joka kotoa käsin katselee tämän uskomattoman hienon kansallisen joulukuusen valojen sytyttämistä.

      Lähes vuosisadan ajan, kautta hyvin ja huonojen aikojen, jokainen presidentti on osallistunut tähän hienoon perinteeseen, jonka aloitti presidentti Coolidge. Minulle kerrottiin tänä iltana, että tämänhetkinen sää on paras 25 vuoteen. Itse asiassa kysyin: ”Onko sää aina tällainen?” Ja sisäministeri vastasi: ”Tällaista ei ole ollut pitkään aikaan.” Olemme siis hyvin onnekkaita.

      Vuonna 1870 presidentti Ulysses S. Grant allekirjoitti lain, joka teki joulusta liittovaltion virallisen juhlapyhän. Koen, että tavallaan teemme saman uudelleen. Siitä on kyse.

      Tämän kansakunnan varhaisimmista päivistä lähtien amerikkalaiset ovat mieltäneet joulun rukouksen, ylistyksen, kiitollisuuden ja hyvän tahdon, rauhan ja uudistumisen ajaksi.

      Melania ja minä olemme erittäin iloisia tämän hyvin siunatun ajanjakson alkaessa. Meitä ihastuttaa ajatus kansakuntamme eri osissa ja koko tämän mantereen eri puolilla elävistä ihmisistä, joiden mielet joulun ihme nostaa ja ilahduttaa.

      Kristityille tämä on pyhä ajanjakso, meidän Herramme ja Pelastajamme Jeesuksen Kristuksen syntymäjuhla. Joulukertomus alkaa 2 000 vuoden takaa äidistä, isästä ja pienokaisesta – kaikkien erityisimmästä lahjasta, Jumalan rakkauden lahjasta koko ihmiskunnalle.

      Mitä lieneekään uskomme, tiedämme kuitenkin, että Jeesuksen Kristuksen syntymä ja tarina Hänen uskomattomasta elämästään muuttivat ikuisiksi ajoiksi ihmiskunnan historian. Elämässämme ei liene ainuttakaan osa-aluetta, johon Hänen elämänsä vaikutus ei olisi ulottunut: taiteeseen, musiikkiin, kulttuuriin, lainsäädäntöön ja kunnioitukseemme eri puolilla maailmaa elävien ihmisyksilöiden pyhää arvokkuutta kohtaan.

      Joka ainut vuosi joulunaikaan tunnistamme, että todellisessa joulunhengessä ei ole kyse siitä, mitä meillä on, vaan siitä keitä me olemme – jokainen meistä on Jumalan lapsi.

      Se on tämän ajanjakson todellinen ilonlähde.

      Se tekee jokaisesta joulusta hyvän, iloisen.

      Tänään, tässä kauniissa seremoniassa muistamme, että meidät on kutsuttu palvelemaan toinen toistamme, rakastamaan toinen toistamme ja pyrkimään rauhaan omassa sydämessämme ja kaikkialla maailmassa.

      Joten tänään kiitän niitä miljoonia amerikkalaisia, jotka tuovat valoa elämään ja elävöittävät hienoja yhteisöjämme. Kiitän heitä, jotka palvelevat puutteenalaisia tämän ajanjakson aikana ja koko vuodenkin mittaan. Kiitän armeijamme miehiä ja naisia, jotka palvelevat eri puolilla maailmaa pitäen meidät turvassa.

      Kiitän viranomaisia, jotka ylläpitävät järjestystä kaduilla ja teillä sekä turvaavat kotimaatamme. Kiitän Amerikan opettajia, pastoreita ja kaikkia uskovia, heitä, jotka ovat opetteneet meille varsin paljon, kiitän heitä johtajuudesta yhteisöissämme ja yhteiskunnassamme.

      Ja erityisesti tänään kiitän amerikkalaisia perheitä. Jouluna meitä muistutetaan enemmän kuin milloinkaan muulloin siitä, että perhe on amerikkalaisen elämän peruskallio.

      Joten pyydämme tänä jouluna Jumalan siunausta perheillemme ja kansakunnallemme. Rukoilemme, että maamme on paikka, jossa jokainen lapsi kokee rakkauden täyttämän kodin, toivorikkaan yhteisön ja uskon siunaaman kansakunnan.

      Melanian, itseni, Barronin, kaikkien lasteni ja kaikkien lastenlasteni puolesta – he ovat kaikki kanssamme tänä iltana – haluan kiittää teitä.

      Jumalan siunausta ja Jumala siunatkoon Amerikan Yhdysvaltoja. Kiitos hyvin paljon.

      Hyvää joulua kaikille. Iloista joulua. Onnellista uutta vuotta. Kiitos. ”

    • Ja.kaikille

      Hyvää joulua antisemitisteillekin.

    • Onneksi yksikään tietämäni kristillinen yhteisö ei ole lähtenyt tähän ihmeelliseen joulun demonisoimiseen, vaan kertovat ilosanomaa Jeesuksesta nyt, kun ihmiset ovat avoimillaan vastaanottamaan Jumalan Sanaa.

      • Juuri näin!!!!!!!

        HYVÄ!


    • Voi.paavi

      Vielä 20 vuotta sitten monet helluntaiseurakunnat vastustivat joulunviettoa. Siitä kuuli saarnoissakin. Nyt maallistumisen myötä ovat jo joulukuusetkin rukoushuoneitten koristeena tuomassa paavinvaloa keskuuteemme.

    • Alkuun.palannut

      Ei Jeesuksen syntymän muisteleminen ole pahaa, vaikka Häntä muistellaan joulunakin, kunhan se ei sitten unohdu taas vuodeksi.

      Oletteko ajatelleet, että kirkkovuoteen tunnustautuva vastustaa Pyhän Hengen toimintaa.
      Ei esimerkiksi tulisi kuuloonkaan joulupäivänä saarnata ristin veren armoa. Sellaiseen sääntöön kirkkovuotta viettävät ovat sitoutuneet. Pyhän Hengen sanelema saarna ei sopisi seimenkulttimenojen yhteyteen.
      Ja mitä jos Jumala tahtoisi puhua Jeesuksen syntymästä kirkkovuoden pääsiäisenä. Eihän se olisi sopivaa.
      Kuka siis kykenee kuulemaan Jumalan tahtoa, koska kirkkovuoden tekstit sanelevat mitä kuuluu puhua.
      Tämän tähden kirkkovuoden järjestelmästä on todettava, että VOI PIMEYTTÄ!
      Jeesus auttakoon omansa vapauteen, irti kirkon eksyttävästä systeemistä.

      Mutta pääasia tässä asian esille ottamisessa on se, että Jumala tahtoo tehdä kaikille tiettäväksi mitä kuului alkuperäiseen kristinuskoon, ja Hän tahtoo johdattaa omansa siihen.
      Kaikkihan tiedämme, etteivät kristityt tunteneet alussa ns. joulua yli 300 vuoteen.

      • Minä tiedän, että joulu on alun perin kristillinen keksintö ja siis kristillinen juhla, jota kristityt viettivät nykyisenä ajankohtana varmasti viimeistään 200-luvulla ja mahdollisesti varhemminkin. Mahdollisena pidän, että joulun nykyinen ajankohta perustuu apostoliseen traditioon ja on Jeesuksen todellinen syntymäpäivä.


    • Luule.vähemmän

      Luulousko on monenlaista.
      Olisiko hyvä lukea enemmän, että luulisit vähemmän?

    • Ensi.vuonna.seimenlapsi

      Älkää nyt enää siitä joulusta. Seimenlapsihan on jo lukittu kirkkovuoden kansioon taas vuodeksi.

    • Kiiruhda
    • Hirtetty.pukki

      PImeä aika on taas ohi.
      Odotetaan ensi vuoden joulupukkia.

    • Tietääkö.joku

      Mistä johtuu, että tänään on eronnut kirkosta jo noin 500 ihmistä?
      Onhan se hyvä, mutta mikä sen saa aikaan?

    • Eroja.seuraava
    • Kiitän.Herraa

      Eilen, 27.12.2017 erosi kirkosta 890 ihmistä.
      Tänään varmaankin sama määrä.
      Tämä on suuri kiitoksen aihe.
      Jumala toimii.

    • Kirkko.alas

      Se on suuri joukko, joka vaikuttaa rahallisesti kirkon toimintaan. Hyvä näin.

    • kui2

      Turha on peistä vääntää, kaikki tekevät kuitenkin just niin kuin itse ajattelevat, ymmärtävät ja parhaaksi näkevät, tämäkin ketju todistaa vain sen!

    • Onkos.se.niin

      Tyhmä - tyhmempi - tyhmin - luterilainen.

    • Joka.toista.sanoo.se.its

      ja loppupäätelmäksi SINÄ.

    • No en tiedä saatko voimaa näistä (voi olla) mutta ihan konservatiivi kristyttynä käytiin kirkossa ja sen jälkeen haudoilla sytyttämässä kynttilät. Seuraavan kerran mennäänkin uudenvuoden yönä, olisin mennyt joulu messuunkin yöllä mutta sattuneista syistä vahtivuoro osui minulle.

      Nämä Jeesuksen verellä puhdistautumiset on kyllä niin nähty

      Kuka oikea uskovainen voi edes sanoa tuollaista ja ihan vaan vinkkinä ev- lut kirkossa ei oteta, ei sitten yhtäkään kastetta vastaan noilla sanoin . Me kun olemme nimittäin jo syntyessäänseurakuntaan, no käytännssä synnittömiä koska, ette edes ymmärrä perisynti asiaa, eli tavallaan ihan tuohan teiltä jo unohtuukin kun alatte Raamattua lukemaan.

    • olisko.joku.opettaja

      Tässä on hyvä linkki ainakin joulun oikeasta ajankohdasta ja sama hemmo on vuosi sitten kirjoittanut monta jutskaa joulun tapahtumista. Kyllä avasi ainakin minun silmiä. Laitoin tämän jo kerran mutta on poistettu muka sääntöjen vastaisena.

    • Kannattaisiko.tutkia

      Ei Jeesuksen syntymisen ajankohta muuta Raamatun sisältöä, että sen kautta sinne pujahtaisi opetus kerran vuodessa toistuvasta joulunvietosta.
      Raamatussa ei ole opetusta joulunvietosta. Sehän on fakta. Yhtä varma on se, että alkuseurakunta ei viettänyt joulua, Jeesuksen syntymäjuhlaa. Raamatussa ei ole sellaisesta mainintaa.
      Miksi ette ymmärrä selvää asiaa?

    • Juokse.jo
    • Uudestisyntynyt.olen

      Joulun pime aika muuttui seimenlapsiepäjumalanpalvomisesta yhä pimeämmäksi uudenvuodentaikojen ajaksi.
      Mutta kohta paistaa kevätaurinko.

      Oletko uudestisyntynyt kristitty?

    • Kyselen.vaan

      Johannes 3:3-5 kertoo, ettei kukaan voi tulla Isän tykö muuten kuin uudestisyntymällä Pyhästä Hengestä ja vedestä. Mitä se vesi tarkoittaa?

    • Jookosta.näin

      Antakaa nyt jo sen seimenlapsen olla rauhassa taas yksi vuosi. Kaivetaan se esille taas vuoden päästä.

    • Totta.turinaa

      Sanoma Jeesuksesta kuuluu joulunaikaan, ei sen jälkeen.

    • Hiljaa.shhh

      Juu ei Jeesuksesta saa puhua ennen joulukuun 15. pä'ivää. Silloin se kaivetaan kirkkovuosikansiosta ja tas kaikki seimenlapsosen elämä alkaa alusta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      33
      3144
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      121
      2100
    3. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      144
      1778
    4. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      88
      1752
    5. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      96
      1668
    6. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      102
      1563
    7. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      1415
    8. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      384
      1283
    9. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1180
    10. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      80
      1159
    Aihe