Vapaa kuvaus

"Ei ole muuta Jumalaa kuin Abba,

Ja Jeesus on Hänen Poikansa;

Silti Pyhän Hengen kanssa,

Herra, meidän Jumalamme on yksi."

Aloituksia

121

Kommenttia

3449

1. Taivasten/Jumalan valtakuntaan (kuningaskuntaan) astutaan jo täällä maan päällä, sillä kun on sekä hengellinen että fyysinen ulottuvuus, sillä Jumalan kuningaskunta tulee kaksivaiheisesti.

Jos tarkoitit että ateistit ja homot pääsevät Uuteen Jerusalemiin niin olet väärässä ja pahasti, Raamattu sanoo selkeästi että eivät pääse.
  2. "Onko Suomessa paljon Pawsonin seuraajia?"

- Ei! Raamatun opettajaa EI seurata vaan kristityn tulee seurata Jeesusta! Toki moni Suomessa arvostaa Pawsonin raikasta ja Raamatun Sanan mukaista opetusta, mutta toisia kristittyjä ei pidä seurata vaan Jeesusta.

"vaikka jotkut kohdat hänen julistuksestaan ovat kyllä ihan omasta päästä keksittyjä. Toisaalta sen ymmärtää, jos ajattelee, että saleihin tulee saada kuulijoita."

- Mitähän tarkoitat? Ei Pawson kyllä omasta päästään mitään keksi, tietysti erilaisia tulkintoja on ja ne pitää aina tarkistaa Raamatusta - EI oman seurakunnan opeista ja tulkinnoista. Pawson ei todellakaan sorru kuulijoiden kalasteluun korvasyyhy opetuksella, että alkaisi valehtelemaan tai puhumaan sellaisia asioita mitä ihmiset haluavat kuulla, vaan opettaa sitä mitä kristittyjen tulee kuulla - mikä on päinvastoin hyvin epäsuosittua, ja siksi monet eivät voikaan sietää Pawsonia tai muita opettajia, jotka opettavat niin kuin Jumalan Sana sanoo.

"Olisi hienoa, jos olisi Pawsonin opetuksiin perustuva seurakunta!"

- Ei Pawsonin opetuksiin, vaan Raamatun opetuksiin ja sehän on Pawsoninkin tavoite saada ihmiset tutkimaan itse Raamattua ja soveltamaan sitä käytännössä - eikä uskomaan ihmisperinteitä. Pawsonin monet opetukset (jotka perustuvat Raamattuun) olisivat tärkeitä ottaa käytäntöön monessa seurakunnassa, mutta yhden miehen seurakunnat eivät ole UT:n mukaisia.

Pawsonin opetusta UT:n mukaisesta seurakunnasta;
    Paluu Uuden testamentin seurakuntaan:
    https://www.youtube.com/playlist?list=PLvVA0DZiiPY6RqoFxMnAxTwYz3FbS14gr
    .
    .
    Huomioikaa että Pawson sanoo aina, että: "Älkää sanoko että David Pawson sanoo niin, vaan tarkastakaa asiat Raamatusta ja voitte sanoa että Raamattu sanoo niin. Ja jos ette löydä sitä mitä opetan Raamatusta unohtakaa se" (tämä ei tietenkään koske sitä jos joku ei halua päästää omasta ihmistulkinnastaan irti ja uskoa Jumalan Sanan Totuutta). Jokaisen opettajan opetus on koeteltava Raamatulla - ja pitää se mikä hyvää on. Eikä jotain opettajaa pidä tuomita tai hylätä vaikka jossain asiassa menisikin metsään, vaan oikaista asia Jumalan Sanalla.
  3. Hyvä jos ovat heitä vastaan, eikös Raamattu niin ilmoitakkin että Goog ja antikristus olisivat toistensa vastustajia/kilpailijoita sitten aikanaan. Mutta herra Goog,; Venäjä tulee aikanaan hyökkäämään liittoumansa kanssa Israeliin, silloin kun Israel on rauhallisena ja turvallisena omassa maassaan ja toipunut miekan jäljiltä (psalmi 83 sodan jäljiltä? Jossa Damaskos kenties tuhoutuu?) saalista saamaan - ryöstämään, eli niitä valtavia öljy ja maakaasu varoja, joita Israelista on jo löytynyt.
    .
    .
    "Minulle tuli tämä Herran sana:

"Ihmislapsi, käännä kasvosi kohti Googia Maagogin maassa, Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinasta, ja ennusta häntä vastaan ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Katso, Minä käyn sinun kimppuusi, Goog, sinä Roosin, Mesekin ja Tuubalin ruhtinas. Minä kuljetan sinua, panen koukut sinun leukoihisi ja nostatan sotaan sinut ja kaiken sinun sotaväkesi: hevoset ja ratsumiehet, kaikki pulskasti puettuja, suuren joukon suurine ja pienine kilpineen, miekankantajia kaikki. Persia, Etiopia ja Puut ovat heidän kanssansa, kilvet ja kypärit on heillä kaikilla. Goomer ja kaikki sen sotalaumat, Toogarman heimo pohjan periltä ja kaikki sen sotalaumat - lukuisat kansat ovat sinun kanssasi. Ole valmis, varustaudu, sinä ja kaikki joukkosi, jotka ovat kokoontuneet sinun luoksesi, ja ole sinä varalla heitä varten. Pitkien aikojen perästä sinä saat määräyksen, vuotten lopulla sinun on karattava maahan, joka ON TOINTUNUT MIEKAN JÄLJILTÄ, *koottu monien kansain seasta, - mentävä Israelin vuorille, jotka kauan aikaa OLIVAT OLLEET rauniomaana; SE ON TUOTU POIS kansojen seasta, ja he asuvat turvallisina kaikki tyynni*.

Sinä hyökkäät kuin rajuilma, tulet kuin pilvi, pettääksesi maan, sinä ja kaikki sotalaumasi ja lukuisat kansat, jotka ovat sinun kanssasi. Näin sanoo Herra, Herra: Mutta sinä päivänä tulee mieleesi jotakin, ja sinä mietit pahan juonen ja sanot: Minä hyökkään SUOJAAMATTOMAAN maahan, karkaan rauhallisten ihmisten kimppuun, jotka asuvat TURVALLISINA - asuvat muuria vailla kaikki tyynni, ja joilla ei ole salpoja, ei ovia. Sinä aiot saalista saada, ryöstettävää ryöstää, ojentaa kätesi RAUNIOITA kohti, jotka ON SAATU asutuiksi, ja kansaa kohti, joka ON KOOTTU pakanakansain seasta, joka on hankkinut karjaa ja omaisuutta ja ASUU MAAN NAVASSA. Saba ja Dedan ja Tarsiin kauppiaat ja kaikki heidän nuoret jalopeuransa kyselevät sinulta: 'Oletko sinä menossa saalista saamaan, ryöstettävää ryöstämään? Oletko koonnut joukkosi kantamaan hopeata ja kultaa, ottamaan karjaa ja omaisuutta, suurta saalista saamaan?'

Sentähden ennusta, ihmislapsi, ja sano Googille: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä päivänä sinä kyllä huomaat, että Minun kansani Israel asuu turvallisena, ja lähdet asuinpaikastasi pohjan periltä, sinä ja sinun kanssasi lukuisat kansat, jotka kaikki ratsastavat hevosilla: suuri joukko, lukuisa sotaväki. Sinä hyökkäät Minun kansani Israelin kimppuun KUIN PILVI, peittääksesi maan. Päivien lopulla on tämä tapahtuva. Ja Minä annan sinun karata maahani, että pakanakansat tulisivat tuntemaan Minut, kun Minä osoitan PYHYYTENI sinussa, Goog, heidän silmäinsä edessä. Näin sanoo Herra, Herra: Etkö se ole sinä, josta Minä muinaisina päivinä puhuin palvelijaini, Israelin profeettain, kautta, jotka niinä päivinä ennustivat, vuodesta vuoteen, että Minä annan sinun karata heidän kimppuunsa?

Mutta sinä päivänä, jona Goog karkaa Israelin maahan, sanoo Herra, Herra, nousee Minun vihani hehku. Kiivaudessani, tuimuuteni tulessa Minä sanon: Totisesti tulee sinä päivänä suuri maanjäristys Israelin maahan. Ja Minun edessäni vapisevat meren kalat ja taivaan linnut ja metsän eläimet ja kaikki maassa liikkuvat matelijat ja kaikki ihmiset, jotka maan pinnalla ovat; ja vuoret luhistuvat, ja vuorenpengermät sortuvat, ja kaikki muurit sortuvat maahan. Ja Minä kutsun häntä vastaan kaikille vuorilleni miekan, sanoo Herra, Herra: toisen miekka on oleva toista vastaan. Minä käyn oikeutta hänen kanssansa rutolla ja verellä. Ja Minä annan sataa kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä hänen päällensä, hänen sotalaumojensa päälle ja lukuisain kansojen päälle, jotka hänen kanssansa ovat. Niin Minä osoitan suuruuteni ja pyhyyteni sekä teen itseni tunnetuksi lukuisain pakanakansain silmien edessä. Ja he tulevat tietämään, että Minä olen Herra."" [HESEKIEL 38]
    .
    .
    * Huomioikaapa kuitenkin;

"joka - - koottu monien kansain seasta, - mentävä Israelin vuorille, jotka kauan aikaa OLIVAT OLLEET rauniomaana; SE ON TUOTU POIS kansojen seasta,- -"

että tuo ei tarkoita varmastikaan pelkästään juutalaisia; juudalaisia eli Juudan heimoa (Juuda ja Benjamin) - VAAN KAIKKIA Israelin heimoja, myös Efraimia eli Israelia (10 heimoa), jotka palaavat Israelin vuorille, ns. Länsirannan alueelle. Eli tuossa kohtaa koko Jaakob on Israelissa. Israelin vuoret ovat vielä rauniomaana... joten ihan heti lähitulevaisuudessa nämä "lopun ajan" asiat eivät tapahdu.
  4. "Joulun vietto päinvastoin syrjäytti epäjumalanpalveluksen, liiallista kaupallis materialismia tosin on."

Joulu itsessään oli jo epäjumalan palvelusta, sitä vain koitettiin kristillistää mutta koskaan siinä ei ole onnistuttu. Joululla on paljon enemmän yhteistä pakanallisten juuriensa kanssa kuin minkään kristillisen asian, ja suurin osa ns. jouluun liitetyistä kristillisistä asioista on valhetta - Jeesus todella syntyi Lehtimajanjuhlan aikana. Ja kuinka moni ei-uskova todella ajattelee Jeesusta jouluna? Ja mitä pienen vauvan ajattelu auttaa mihinkään? Jeesus kun on jo ylösnoussut, taivaaseen astunut kirkastettu Herra, Tuomari ja Kuningas, joka on tulossa tuomaan takaisin Jumalan Kuningaskunnan maan päälle - todellisuus on aivan eri asia joulussa muisteltava lapsi seimessä.

Kristittyjen on tehtävä parannusta ja hyljättävä asiat jotka eivät ole Jumalasta. Ei pidä pitää kiinni vääristä asioista ja perinteistä - Jumalan kansa ei saa assimiloitua maailman kanssa.

"Kristityt mamujenkin tähden erityisesti nyt näin ilosanoma näkyvästi esillä Vapahtajasta"

Joulussa tai Kristuksen syntymässä ei vain ole sitä ilosanomaa mikä ei-uskovan tulee kuulla! Ei se Kristuksen seuraaminen ole kirkon penkillä istumista tai Raamatun tapahtumien uskomista todeksi tai Jeesuksen hyväksymistä mielessä. Usko ilman toimintaa on kuollutta, sellaisessa ei ole mitään todellista luottamusta. Aivan ensimmäinen asia mamuilla kuin kaikilla muillakin on parannuksen teko ja kääntymys Jumalan puoleen, ja sitten Jeesukseen uskominen ja Hänen tykönsä tuleminen...

"josta pakanat lopunajan armovuodetkin laskee."

- Aika huono juttu jos laskevat... pieleen menee. Sillä Jumala ei toimi kreikkalaisesta maailmankuvasta käsin vaan heprealaisesta - ja heprealainen ajanlasku ja aikakäsitykset yleensäkin eroavat VALTAVASTI pakanoiden aikakäsityksistä.
  5. 1) Jos Jumala olisi kolme persoonaa, kuten Athanasiuksen uskontunnustus asian esittää, silloin emme pystyisi koskaan esittämään kysymystä, "Kuka HÄN on?".

- Miksei pystyisi esittämään? "Kuka on Jumala (Isä)?" "Kuka on Jeesus? "Kuka on Pyhä Henki"? Riippuu ihan siitä ketä tarkoittaa? Yleisesti varmasti tarkoitetaan Isää ja paljon myös Jeesusta? Ja miksi tarvisi esittää kyseistä kysymystä kun Raamattu kertoo kuka Jumala on - ei Jumala sieltä mitään tarpeellista ole pois jättänyt.

2) Jumalan nimi (JHWH) esiintyy VT:ssa noin 7000 kertaa. Se esiintyy AINA yksikkömuotoisilla pronomineilla ja verbeillä, mutta ei kertaakaan monikollisilla. Miksi, jos kerran Jeesus on myös Jumalan JHWH?

- "Miksi, jos kerran Jeesus on myös Jumalan JHWH?" Siis mitä? Ei Jeesus ole sama olemusta sama persoona kuin Isä, vaan Jumalan Poika, lihaksi tullut Jumaluuden toinen persoona. Mikä Jeesus oli ENNEN lihaksi - ihmiseksi tuloaan? Jumala vaiko enkeli? Vai jokin muu luotu olento? Ja yleisesti yksikkömuodolla tarkoitetaan Isää.

3) Raamatussa on noin 30000 jaetta, eikä yhdessäkään jakeessa Jumalaa kuvata sanalla kolme. Joten mistä sana "kolminaisuus" on lähtöisin?

- Vaiko n. 35-36000 jaetta, mutta jakeet eivät ole Jumalasta eivätkä kuulu Raamattuun. Ne ovat ihmisten keksimiä, mainioisti kristityt pärjäsivät 1000 vuotta ilman lukuja ja jakeita ja tunsivat Kirjoitukset, mutta nyt ihmiset vain siteeraavat yksittäisiä jakeita ja kullakin on se oma oikea tulkinta ja jos olet eri mieltä niin helvetti heilahtaa tai veri lentää. Mutta "Elohim" on enemmän kuin yksi ja enemmän kuin kaksi, se tarkoittaa kolmea tai enemmän.

4) Raamatussa on noin 810000 sanaa, riippuen kielestä ja käännöksestä. Miksi niiden keskellä ei ole yhtään ainoata sanaa, joka kuvaa kolmiyhteisyyttä?

- Ei siellä ole jos ei halua nähdä.

jne....

Edelleenkään Jeesus ja Pyhä Henki eivät ole sama kuin Isä, mutta ovat Persoonia, ikuisia niin kuin Isä, he eivät ole luotuja olentoja, he ovat olleet jo ennen luomista. Isä on suurin ja todellakin Kuningas ja Jumala, mutta se poista Jeesuksen ja Pyhän Hengen persoonallisuutta ja Jumalallisuutta yhtään mihinkään. Jumala tarkoittaa yksinkertaisesti vain "yliluonnollista voimaa" - ei mitään muuta.