Israel ja lopunajat - Pawson opettaa

Mitä Israelille tapahtuu "lopun aikoina"? Onko Jumalan kansan paluu Luvattuun maahan merkki Jeesuksen pikaisesta paluusta, vai ei? Entä tarkoitetaanko viikunapuun kukkimisella Israelia - Matteuksen luvussa 24?


Israel ja lopunajat - David Pawson:
https://www.youtube.com/watch?v=17QZzPZW2Go

27

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan.kiva-

      On ja kyllä.

    • siitä.lopusta

      Paavalin kirjeestä:

      Meidän tulee aina kiittää Jumalaa teidän vuoksenne, veljet. Siihen on täysi syy, koska teidän uskonne kasvaa kasvamistaan ja koska rakkaus toisianne kohtaan yhä lisääntyy teissä kaikissa.

      Me voimmekin ylpeinä kertoa Jumalan seurakunnissa teistä ja teidän kestävyydestänne ja uskostanne kaikissa vainoissa ja ahdingoissa, joiden keskellä elätte. 5 Ne todistavat Jumalan oikeudenmukaisesta tuomiosta, siitä, että hän hyväksyy teidät valtakuntaansa, jonka vuoksi te nyt myös kärsitte.

      Jumala on oikeudenmukainen: hän antaa teidän ahdistajienne joutua ahdinkoon, mutta ahdistetut -- niin teidät kuin meidätkin -- hän päästää siitä, kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille.

      Heidän rangaistuksenaan on ikuinen kadotus, ero Herrasta ja hänen voimansa kirkkaudesta, kun hän tuona päivänä saapuu ottamaan vastaan pyhiensä kunnioituksen ja kaikkien uskovien ylistyksen.

      Olettehan tekin niitä, jotka ovat uskoneet meidän todistuksemme. Sen tähden me rukoilemme aina teidän puolestanne, että Jumalamme pitäisi teitä saamanne kutsun arvoisina ja että hän voimallaan vahvistaisi teidän haluanne hyvään ja saattaisi päätökseen ne teot, jotka todistavat uskostanne.

      Näin te kirkastaisitte Herramme Jeesuksen nimeä ja hän kirkastaisi teidät, meidän Jumalamme ja Herran Jeesuksen Kristuksen armon mukaisesti.

      http://www.evl.fi/raamattu/1992/2Tess.1.html#o2

    • iktys

      Oli mielenkiintoinen video. Loppua odotellaan.

    • DPfani

      Onko Suomessa paljon Pawsonin seuraajia? Hän on armoitettu ja väkevä puhuja, vaikka jotkut kohdat hänen julistuksestaan ovat kyllä ihan omasta päästä keksittyjä. Toisaalta sen ymmärtää, jos ajattelee, että saleihin tulee saada kuulijoita.

      Olisi hienoa, jos olisi Pawsonin opetuksiin perustuva seurakunta!

      • iktys

        Siis kyllä Pawsonia tulee katsottua TV7 ohjelmista ja ovat mielestäni hyviä.


      • "Onko Suomessa paljon Pawsonin seuraajia?"

        - Ei! Raamatun opettajaa EI seurata vaan kristityn tulee seurata Jeesusta! Toki moni Suomessa arvostaa Pawsonin raikasta ja Raamatun Sanan mukaista opetusta, mutta toisia kristittyjä ei pidä seurata vaan Jeesusta.

        "vaikka jotkut kohdat hänen julistuksestaan ovat kyllä ihan omasta päästä keksittyjä. Toisaalta sen ymmärtää, jos ajattelee, että saleihin tulee saada kuulijoita."

        - Mitähän tarkoitat? Ei Pawson kyllä omasta päästään mitään keksi, tietysti erilaisia tulkintoja on ja ne pitää aina tarkistaa Raamatusta - EI oman seurakunnan opeista ja tulkinnoista. Pawson ei todellakaan sorru kuulijoiden kalasteluun korvasyyhy opetuksella, että alkaisi valehtelemaan tai puhumaan sellaisia asioita mitä ihmiset haluavat kuulla, vaan opettaa sitä mitä kristittyjen tulee kuulla - mikä on päinvastoin hyvin epäsuosittua, ja siksi monet eivät voikaan sietää Pawsonia tai muita opettajia, jotka opettavat niin kuin Jumalan Sana sanoo.

        "Olisi hienoa, jos olisi Pawsonin opetuksiin perustuva seurakunta!"

        - Ei Pawsonin opetuksiin, vaan Raamatun opetuksiin ja sehän on Pawsoninkin tavoite saada ihmiset tutkimaan itse Raamattua ja soveltamaan sitä käytännössä - eikä uskomaan ihmisperinteitä. Pawsonin monet opetukset (jotka perustuvat Raamattuun) olisivat tärkeitä ottaa käytäntöön monessa seurakunnassa, mutta yhden miehen seurakunnat eivät ole UT:n mukaisia.

        Pawsonin opetusta UT:n mukaisesta seurakunnasta;
        Paluu Uuden testamentin seurakuntaan:
        https://www.youtube.com/playlist?list=PLvVA0DZiiPY6RqoFxMnAxTwYz3FbS14gr
        .
        .
        Huomioikaa että Pawson sanoo aina, että: "Älkää sanoko että David Pawson sanoo niin, vaan tarkastakaa asiat Raamatusta ja voitte sanoa että Raamattu sanoo niin. Ja jos ette löydä sitä mitä opetan Raamatusta unohtakaa se" (tämä ei tietenkään koske sitä jos joku ei halua päästää omasta ihmistulkinnastaan irti ja uskoa Jumalan Sanan Totuutta). Jokaisen opettajan opetus on koeteltava Raamatulla - ja pitää se mikä hyvää on. Eikä jotain opettajaa pidä tuomita tai hylätä vaikka jossain asiassa menisikin metsään, vaan oikaista asia Jumalan Sanalla.


      • HyvänenAikaSentään

        No sieltähän tuli tiukkapipoista vastausta. Höllennä vähän, ei saa olla niin vakava!


      • HyvänenAikaSentään kirjoitti:

        No sieltähän tuli tiukkapipoista vastausta. Höllennä vähän, ei saa olla niin vakava!

        "Tiukkapipoista ja vakavaa"? Ei kai? Ihan vain selkeä toteamus miten asiat ovat! Aivan samanlaisen vastauksen saisit itse Pawsonilta.


      • HyvänenAikaSentään

        Voit kaikessa rauhassa olla kristinuskosta mitä mieltä hyvänsä, ne ovat sinun mielipiteitäsi. Tulkitse siis rauhassa!


      • HyvänenAikaSentään kirjoitti:

        Voit kaikessa rauhassa olla kristinuskosta mitä mieltä hyvänsä, ne ovat sinun mielipiteitäsi. Tulkitse siis rauhassa!

        Hyvänen aika itsellesi... Siis mitkä ovat minun mielipiteitäni? Mitä pitäisi tulkita? En ole puhunut mistään tulkinnasta? Väitätkö ettei Jeesukseen tarvitse uskoa? Ja missähän olin vakava ja tiukkapipoinen? Perusteleppa asiasi Raamatulla - äläkä valehtelemalla ja esittelemällä omia mielipiteitäsi.


      • VastausSinulle

        En perustele asioita minkään kirjan - raamattu ei tee tässä poikkeusta - avulla. Korostan monipuolista eri uskontojen, filosofian ja tieteen tutkimusta sekä oman totuuden löytämistä. "Koetelkaa kaikki ja pitäkää kaikki hyvä." Oppaiksi rakkaus, tahto oikein toimimiseen ja pyrkimys totuuteen auttavat jokaista vakavaa etsijää.


      • VastausSinulle kirjoitti:

        En perustele asioita minkään kirjan - raamattu ei tee tässä poikkeusta - avulla. Korostan monipuolista eri uskontojen, filosofian ja tieteen tutkimusta sekä oman totuuden löytämistä. "Koetelkaa kaikki ja pitäkää kaikki hyvä." Oppaiksi rakkaus, tahto oikein toimimiseen ja pyrkimys totuuteen auttavat jokaista vakavaa etsijää.

        Niimpä tietysti...

        "Oppaiksi rakkaus, tahto oikein toimimiseen ja pyrkimys totuuteen auttavat jokaista vakavaa etsijää."

        - Ne eivät vain pelasta ja vapauta sinua synneistäsi, omalta pahuudeltasi. Ne eivät muuta sinua täydelliseksi, vain Jumala voi tehdä ihmisistä täydellisiä.


    • herrens_tiggare

      Kristinuskon suhteen ei kannata välittää mistään, mikä ei ole vähintään puolen vuosisadan ikäistä. Ensi vuonna voidaan siis vähitellen ruveta miettimään, mistä Lutherissa ja reformaatiossa oli ja on kyse. Palataan siihen Pawsoniinkin sitten viiden sadan vuoden kuluttua, jos ukko on kestänyt aikaa.

      Opastajaksi ja ystäväksi kaikille kristityille ja muillekin Jumalasta kiinnostuneille suosittelen Juliana Norwichlaista. Jos pieni mainostaminen sallitaan, niin Katolisesta kirjakaupasta (www.katolinenkirjakauppa.net) saa tällä hetkellä Julianan Jumalan rakkauden ilmestyksen viidellä eurolla.

      • "Kristinuskon suhteen ei kannata välittää mistään, mikä ei ole vähintään puolen vuosisadan ikäistä. Ensi vuonna voidaan siis vähitellen ruveta miettimään, mistä Lutherissa ja reformaatiossa oli ja on kyse."

        Niin tekevät maallistuneet ihmiset, joille kristinusko on vain uskonto. Ei kristinuskossa ole kyse Jumalan palvelijoiden tutkimisesta.


      • Älä nyt protestantti räyhää. Lue mieluummin äiti Julianaa.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Älä nyt protestantti räyhää. Lue mieluummin äiti Julianaa.

        Protestantti? Räyhää? :D Enkä kuulu mihinkään tuollaiseen luokitteluun.


      • Toki olet protestantti, jos et olet katolisen, ortodoksisen tai mahdollisesti jonkin muun ikimuinoisen kirkon jäsen.

        Huomasin muuten juuri, että ensimmäiseen viestiini lipsahti virhe. Kirjoitin, että kristinuskon suhteen ei kannata välittää mistään, mikä ei ole vähintään puolen vuosisadan ikäistä. Tarkoitin tietysti sanoa, että vähintään puolen vuosituhannen ikäistä.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Toki olet protestantti, jos et olet katolisen, ortodoksisen tai mahdollisesti jonkin muun ikimuinoisen kirkon jäsen.

        Huomasin muuten juuri, että ensimmäiseen viestiini lipsahti virhe. Kirjoitin, että kristinuskon suhteen ei kannata välittää mistään, mikä ei ole vähintään puolen vuosisadan ikäistä. Tarkoitin tietysti sanoa, että vähintään puolen vuosituhannen ikäistä.

        Jumala ei luokittele ihmisiä siten. Joko suhteesi Häneen on kunnossa tai ei, joko seuraat, luotat ja tottelet Häntä tai sitten et. On vain yksi Jeesuksen seurakunta, joka on maailmanlaajuinen, siihen kuuluvat kaikki todelliset uskovat, sitten on paikalliseurakuntia; erilaisia tunnustuskuntia, mutta niiden jäsenyys ei tee ihmisestä kristittyä tai pelastustiellä olevaa, sellaista joka tuntee Herran.


      • Pipoalöysennä

        Sinä olet fanaatikko! Ei uskonelämä saa olla noin vakavaa. Opettele nauramaan itsellesi ja mielipiteillesi.


      • Pipoalöysennä kirjoitti:

        Sinä olet fanaatikko! Ei uskonelämä saa olla noin vakavaa. Opettele nauramaan itsellesi ja mielipiteillesi.

        Mistä ihmeestä päättelet että olisin fanaatikko? Ja millä tavalla vakavaa?

        "Opettele nauramaan itsellesi ja mielipiteillesi."

        Mistä päättelet etten osaisi nauraa?


      • Kysynvain

        Osaatko nauraa raamatulle, vai oletko hurskas sika?


      • George_L kirjoitti:

        Jumala ei luokittele ihmisiä siten. Joko suhteesi Häneen on kunnossa tai ei, joko seuraat, luotat ja tottelet Häntä tai sitten et. On vain yksi Jeesuksen seurakunta, joka on maailmanlaajuinen, siihen kuuluvat kaikki todelliset uskovat, sitten on paikalliseurakuntia; erilaisia tunnustuskuntia, mutta niiden jäsenyys ei tee ihmisestä kristittyä tai pelastustiellä olevaa, sellaista joka tuntee Herran.

        Ehkä Jumala ei luokittele, mutta minä luokittelen, ja sinut luokittelen kirjoitustesi perusteella jonkin sortin protestantiksi, kuten myös itseni, sillä olen luterilainen.


      • Tai ainakin kuulun luterilaiseen kirkkoon. Mutta ehkä luterilaisen kirkon jäsenyys ei yksin riitä tekemään kenestäkään luterilaista.


      • herrens_tiggare kirjoitti:

        Ehkä Jumala ei luokittele, mutta minä luokittelen, ja sinut luokittelen kirjoitustesi perusteella jonkin sortin protestantiksi, kuten myös itseni, sillä olen luterilainen.

        Jos olet luterilainen/protestantti niin miksi katolilaisia juttuja suosittelet? Jos minua luokittelee niin varmaankin olen baptisti/vapaaseurakunta suunnalla, mutta Jumalan Sanan totuus on yli seurakuntien oppien ja tulkintojen.


      • George_L kirjoitti:

        Jos olet luterilainen/protestantti niin miksi katolilaisia juttuja suosittelet? Jos minua luokittelee niin varmaankin olen baptisti/vapaaseurakunta suunnalla, mutta Jumalan Sanan totuus on yli seurakuntien oppien ja tulkintojen.

        Juliana Norwichlainen on koskettanut minua syvästi.


      • pstt

        Minuun taasen on tehnyt vaikutuksen Roald Dahl, mies, joka lensi hävittäjälentokonetta II maailmansodassa ja teki tuhoisan pakkolaskun, sittemmin ryhtyi lastenkirjailijaksi.
        Henkilökohtaisten kipujen myötä kirjailija on löytänyt tervehenkisen lähestymistavan ympäröivään maailmaan, joka ei kumartele tekaistuja auktoriteetteja, ennemmin vinoilee niille hyväntahtoisesti.


      • pstt kirjoitti:

        Minuun taasen on tehnyt vaikutuksen Roald Dahl, mies, joka lensi hävittäjälentokonetta II maailmansodassa ja teki tuhoisan pakkolaskun, sittemmin ryhtyi lastenkirjailijaksi.
        Henkilökohtaisten kipujen myötä kirjailija on löytänyt tervehenkisen lähestymistavan ympäröivään maailmaan, joka ei kumartele tekaistuja auktoriteetteja, ennemmin vinoilee niille hyväntahtoisesti.

        Hienoa, mutta hänestä ei taida olla hengelliseksi oppaaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1724
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1088
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1035
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      55
      930
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      853
    7. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      9
      815
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      812
    9. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      803
    Aihe