Vapaa kuvaus

Musta on kutkuttavaa keskustella asioista, jotka on ihmisillä mielessä, mutta joista ei puhuta.. ;P

Aloituksia

68

Kommenttia

4279

1. Hmmm.....Saat, aina saa kysyä. :)

ps. vastaan sulle luulltavasti, mutta teen sen sitten niin, ettei kaikki uteliaat välttämättä sitä huomaisi.....tiedän, tiedän, ne huomaa kuitenkin, mutta ainakin uskottelen itselleni, ettei ne huomaa... =D
  2. "Ilmeisesti olen sitten vakavasti viallinen, koska suhteet on loppuneet ilman henkistäkään pettämistä"

Hmmmm....sanoisin, että olet vakavasti täydellinen, mutta koska itsekin olisin sitten ja se olisi narsismia, niin totean, että olen myös vakavasti viallinen, mutta sinä olet, Vakavasti Täydellinen, mitä tulee tuohon asiaan, siis vain minun mielipide.

"Ei toista voi muuttaa, ja harva haluaa itse muuttua, tai ei pysty vaikka haluaisi."

Tämä asia on harmi, harva on niin viisas, että ei opi tätä "kantapään" kautta......

"Mikä on pikasuhteilua? Onko esim. 3 kk tapailu pikasuhteilua, kun todetaan ettei juttu kanna pidemmälle?"

Sinun tapauksessasi luultavasti ei voi puhua näillä termein, koska luultavasti et harrasta kauheasti yhdenillan juttuja, ja pyrit tutustumaan hieman, ennen seksiä?
    Voit olla aikalailla erillainen vrt. moneen muuhun, ainakin siltä vaikutat.....tulee mieleen yksi sana, mutta jätän tällä kertaa sanomatta. ;)

"Ja mitä tarkoitat henkisellä pettämisellä? Onko henkinen pettäminen suhteen ollessa jo lopuillaan omillaan toimeen tulemista, kun ei jää roikkumaan toiseen vaan alkaa hyväksymään tulevan yksin olon?"

Ei ole, kuulostat niin ihanalta ja erillaiselta ihmiseltä, kun olet jollain lailla vielä niin "puhdas" mieleltäsi, ainakin siltä kuulostat......

Henkisellä pettämisellä tarkoitan sitä, miten antautuu "viettien" viemäksi, eli kuinka hyvin pysyt itse ohjaimissa vai annatko itsellesi "tekosyitä" pelailla muiden vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa, huomion hakuisuutta, uusien ihastuksien tarvetta.....
  3. =D....
  4. "Tuo on pelkkää urbaanilegendaa, että kiusaaja olisi muka joku hyvän ja varakkaan perheen vesa josta sitten aikuisena tulee noita Stubbeja. Kiusaaja on huonoitsetuntoinen ja huonosta perheestä oleva ressukka, joka ei todellakaan aikuisena ole mikään menestyjä vaan amiksen käynyt alkoholisoitunut duunari."

"Ne hyvien perheiden urheilijapojat eivät todellakaan kiusanneet ketään, eikä heitä uskaltanut kiusaajat kiusata."

Ja tämä tarinasi on myös vain oma kokemuksesi, oma näkemyksesi, eli urbaanilegendaa siinä missä kaikki muutkin kokemukset ja tarinat, sekä näkemykset....

Jos nyt yritän miettiä millaisia kiusaajia kouluaikoina on, niin perustuen siihen mitä itse olen nähnyt, sekä siihen mitä olen kuullut, niin varsinkin ala-asteella suurin osa kiusaajista on ns. ongelmaperheistä, mutta näitä löytyy myös ns. varakkaista/arvostetuista perheistä.

Yläasteella taas nämä ns. hyvien perheiden urheilija pojat olivat loppujen lopuksi pääosassa, koska harvemmin "koirat" kävivät joitain kiusaamaan tai jatkoivat sitä ilman "isännän" hyväksyntää tai käskytystä......tämä ei tarkoita sitä, että jonkun tietyn ryhmän kaikki edustajat käyttäytyisivät näin, päinvastoin se on täysin persoona/luonne kysymys.

Yksittäisien "koirien" käyttäytymiseen pystyi itsekin puuttumaan aika tehokkaasti, mutta "isännät"/"laumanjohtajat" olivat monesti juurikin varakkaammasta perheestä, nämä olivat aikalailla "koskemattomia", ihan siitä syystä, kun omasivat sitä "statusta", jolloin vaikka käytös olisi kuinka "perseestä", niin "hännystelijät" olivat nuorassa kokoajan.
  5. Hmmmm.....taidat olla oikeasti yksi harvoista aidosti rehellisistä naisista täällä, mutta näinhän tuo menee, isommat voimat ohjaavat kehitystä, eikä siihen auta vaikka, kuinka kiukuttaisi.....

Ajattelen kuitenkin niin, että aina on tietty määrä erillaisia persoonia, jos ei sitten evoluutio pariutumisen takia, muuta tätä persoonien suhdetta erillaiseksi, kasvuympäristö ja arvot vaikuttavat tosin myös, joten voi olla, että tulevaisuus on jotain mitä ei sukokaan, mene ja tiedä aika sen näyttää....

Tosin, ikinä ei voi tietää vaikka ihmiskunnan arvot muuttuisivat pehmeämmiksi, mutta se vaatisi, jonkin suuren mullistuksen tai tapahtumaketjun, joka aiheuttaisi tälläisen lopputuloksen, eli tällä hetkellä näyttää kyllä ihan toiselta, mitä jotkut toivoisivat.....

Noiden asioiden pohjalta joutuu itsekin miettimään asioita tarkasti, eli onko mahdollista oikeasti saada elämänkumppania vai pitääkö opetella oma tyyli, joka toimisi itselle mahdollisimman hyvin suhde rintamalla, eli olisi itsekin sinut asian kanssa, satuttamatta naista, sekä itseäni.

Pohdintoja, pohdintoja, puoliksi suunniteltu on puoliksi tehty..... :)