Naisettomuuden voi ennustaa jo nuoruudessa

MinunTarina

Jos lähetään puimaan tätä palstan ikuista aihetta niin todellisuudessa homma on näin että tulevaisuuden naisettomuuden voi sangen helposti ennustaa jo koulu vuosina. Periaatteessa se on rinnastettavissa koulukiusaamiseen. Kun kouluun aikoinaan menee lapsi on hän lähtökohtaisesti vielä samalla viivalla kaikkien kanssa kunnes alkaa se jakautuminen jo heti ensimmäiseltä luokalta lähtien. On ne vähän vilkkaimmat pojat omassa ryhmässään ja sitten ne hieman rauhallisemmat. Mitä pidemmälle koulu etenee sen enemmän nämä ryhmät eriytyvät toisistaan ja sanoisin että neljännen luokan jälkeen alkaa jonkinasteinen kiusaamisella eristäminen. On edelleen se vilkas poika porukka ja sitten on välissä neutraalit mutta kiusaamisella on sitten siellä hierarkian alapäässä ne muutamat syrjityt ja hylätyt joita ei kelpuuteta oikeastaan mihinkään porukkaan ja luonnollisesti myös he ovat niitä jotka valitaan kouluaineiden pahimmassa nöyryytyksessä liikunnassakin aina joukkoon viimeisenä.
Sitten siirrytään yläasteelle. Ne jotka ovat aina olleet se äänekkäin ryhmä pääsevät heti murrosiässä iskemään koulun näteimpiä tyttöjä. Luonnollisesti kiusattu ryhmä eristäytyy edelleen. Usein tässä vaiheessa elämää eristäytyminen on heikoimmilla jo sillä asteella että jopa itsemurha ajatukset käyvät jo lapsella mielessä. Kovis jengin jätkät uskaltavat hyvällä itsetunnolla repäistä esim nuorekkailla vaatteilla, leikkauttamalla joku uus kampaus ja mitä suurempi pelle sen enemmän voi repäistä vaikka värjäämällä hiuksensa vihreäksi mutta sehän menee hyvän itsetunnon vitsinä läpi kaikille. Kovis ryhmä myös esittää äijää ekoilla tupakka ja kalja kokeiluilla ja näiden asema tyttöjen silmissä sen kuin paranee. Joku voisi sanoa näille kiusatuille että "no tehkää tekin jotain repäisevää" mutta valmiiksi huonolla itsetunnolla sitä ei vaan tehdä. Uusista vaatteista tulisi haukut, vihreistä hiuksista nauraisi koko koulu ja päihde kokeiluhan olisi mitä paras paikka käräyttää ns "tyhmät" aikuisille. Näistä syistä eristäytyneet ei pääse koskaan piireihin.
Kun koulut on käyty alkaa työelämä ja aika jolloin useammat perustaa perheen. Vaikka moni kiusattu ja syrjitty lapsi luulee että kiusaaminen ja syrjiminen loppuu aikuisena ei se valitettavasti mene niin. Ennemminkin fyysinen väkivalta muuttaa muotoaan henkiseksi. Nämä koulun koviksethan ovat jo parisuhteessa tai jopa naimisissa ja lapsiakin jo. Taas nämä aikoinaan eristetyt viettävät arkaa aikuisuutta työelämään ehkä päässeenä mutta usein sielläkin syrjittyinä. Kiusaaminen jättää ikuiset arvet jota ihminen kantaa läpi koko elämän ja tällainen henkilö on erittäin helppo maali aikuisuuden syrjinnälle. Luonnollisesti tällainen henkilö ei saa nais suhteita aikaiseksi koska koko ikä on eletty syrjittynä eikä olla oltu tyttöjen eikä nuorten naisten suosiossa eikä vanhemmiten edes niiden varttuneidenkaan naisten. Tällaiselle ihmiselle on helppo sanoa "ota itseäs niskasta kiinni, tee sitä tee tätä, mee hoitoon" yms mutta samalla ei ymmärretä että taustalla kun on kymmenien vuosien kurimus josta ei parannuta ottamalla itseään niskasta kiinni. Syy ei ole muiden ihmisten mutta syy on toisten ihmisten. Kenestäkään ei tule huonoa arkaa, pelokasta itsestään noinvaan.
Ikää on lähes neljäkymmentä ja olen turvassa. Olen turvassa omassa arjessani. On työ jossa olen hyvä ja jota saan tehdä itsekseni. Pomoni on tyytyväinen ja asiakkaat ovat. Minulla on harrastuksia jossa saan touhuta itsekseni. Mulla on oma koti joka on mun turvapaikka. Niin kauan kun saan tehdä asioitani omissa oloissani on mulla hyvä olla. Suhteita ei ole, sukulaisuussuhteita ei ole koska kaikesta olen jäänyt paitsi enkä osaa sosiaalista elämää kun mua ei koskaan olla hyväksytty piireihin. Kavereita ei ole. Kaipuu olisi parisuhteeseen mutta en sellaista saa koska en vaan osaa olla kun ei ole koskaan tarvinut olla kenenkään kanssa ja jos sellainen tulisi olisin varmaan vaan hukassa.
Ei tää ole valitusvirsi. Mulla on ihan mukavaa yksinkin ja etenkin kun erakkomaisuuteen on joutunut väkisin tottumaan. Toivoisin vaan että ketään ei kiusattaisi koskaan koska se on ihmisille helvettiä ja jos siitä selviää hengissä se on yksinäistä helvettiä ja jos edelleen säilyy hengissä siihen yksinäisyyteenkin tottuu. Siinä missä kiusaaminen vei mun sosiaalisuuden se takasi jo koulussa sen että koskaan en pariudu. Kiusaamista yritetään kitkeä kaikilla kampanijoilla ja se on hyvä. Totuus vaan on se että erilaisia ihmisiä kiusataan aina ilman kampanijoitakin niin kauan kun ihmiskunta on olemassa.

69

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos, kun jaoit kokemuksiasi, Arvostan!

Tuntuu pahalta sun puolesta, oikeasti.

Ketään ei saisi kohdata tuollaista, eikä muut saisi sulkea silmiään ja kulkea vain ohi, ajattelen "ei kuulu mulle", vaikka eivät osallistuisikaan kiusaukseen suoraan.

Hyvä, että ainakin kouluissa asia on enemmän tapetilla nykyään, mutta mikään työ tai panostus tähän asiaan ei ole liikaa, aina on korjattavaa, niin järjestelmässä, kuin ihmisten asenteissakin.....

Toivottavasti ihmiset heräisivät huomaamaan tekojensa seuraukset kaikkialla, oli sitten kyse kouluista, työpaikoista, kaveripiireistä yms....

Maailma tuntuu menevän vain kovempaan suuntaan, missä pärjäävät vain ne, kenellä tunteita on mahdollisimman vähän, jos ollenkaan, sekä ne ketkä pystyvät vain "kävelemään ohi", kun pitäisi pysähtyä auttamaan.......osa sulkee silmänsä tietoisesti, osa massa manipuloinnin takia tiedostamattaan, ei voi kuin toivoa, että yhä useampi saa silmänsä auki......

Tsemppiä, sulle!

• kaisalissu

Plussat sinulle hyvästä kirjoituksesta. Tarinasi on koskettava ja ymmärrän milta sinusta tuntuu. Maailma on tosiaan kova ja säälimätön.
      On hyvä että olet löytänyt tyytyväisyyttä elämääsi. Toivon kaikkea hyvää elämääsi.

• M-26v

Kuin oma tarina ainoastaan sillä erotuksella että itse en ole lukion jälkeen enää kyennyt jatko-opiskelemaan enkä koskaan hankkimaan itselleni työpaikkaa. Pidän sitä jonkinlaisena ihmeenä että armeijan sentään jaksoin suorittaa loppuun asti vaikkei siitä kyllä mitään hyötyä ollut.

Muutama kaveri on mutta sekään ei kauheasti lohduta sillä tiedän etten naista kuitenkaan tule työttömänä saamaan enkä kyllä silloinkaan vaikka olisin joku tavallinen duunari. Työttömyyttä isompi haittatekijä naisensaannin kannalta tässä kai on olematon itsetunto ja se että pelkään oikeastaan ihan kaikkia sosiaalisia tilanteita ja koen jatkuvaa ahdistusta. Oikeastaan pelkoni on melkeinpä sitä luokkaa että jos joku hyvännäköinen nainen katsoisi minua kiinnostuneena niin juoksisin varmaan karkuun mutta siitähän ei ole pelkoa että sellaista tapahtuisi.

• saman-kokenut

Voi miten ymmärrän sinua. Onneksi sinulla on sentään työpaikka ja harrastukset. Minä en ole kyennyt edes töihin. Harrastukset sentään pitävät elämässä kiinni, toki nekin ovat yksin harrastettuja asioita.
      Kun on täysi kykenemättömyys olemaan toisten seurassa, elämä jämähtää helposti neljän seinän sisälle kotiin. Kun puhut naisettomuuden ennustamisesta voin lisätä siihen miehettömyyden ennusteen koska olen itse nainen.

• M-26v

Jos olet hyvännäköinen tai vaikka ihan tavallinen perusnätti nainen niin saisit aika varmasti miehen jos vain menisit ihmisten ilmoille näyttäytymään. Eri asia on sitten se että pystyisitkö olemaan miehen seurassa vaikka mies koko ajan pitäis aktiivisesti juttua yllä. Puhuit kyllä täydestä kykenemättömyydestä olla ihmisten seurassa joten siinä mielessä olet varmaan samassa veneessä vaikka nainen oletkin.

• Jep olen samaa mieltä. Huono-osaisuus on periytyvää.

Vanhempien tärkein tehtävä on sosiaalistaa lapsi ihan pienestä pitäen. Kutsumalla kavereita kylään, viemällä kavereille, viemällä harrastuksiin jne. Mutta jos vanhemmat ovat epäsosiaalisia, on vaikea lapsestakaan kasvattaa muuta. Tosin iso sisarusparvi voi auttaa asiaa.

Siltikin an aloittajana luopuisi toivosta, paitsi jos on tyytyväinen omaan tilanteeseen. Ihan samalla tavalla, kuin lapsesta asti lihavan on vaikea laihduttaa, on sinun varmaan vaikea löytää ystäviä. Menemällä jatkuvasti epämukavuusalueellesi ja yrittämällä se on kuitenkin mahdollista.

• rrrtrtrete

Itse asiassa sisarusparvi haittaa sosiaalistumista - silloin ei tarvitse kavereita vaan tottuu olemaan vain niiden muutaman kanssa, jotka jo tuntee valmiiksi ja joista saa seuraa itsestäänselvästi (sisarusten kanssahan on pakko olla). Itselläni jäi lapsena muihin tutustuminen vähälle, koska omissa sisaruksissa oli jo tarpeeksi.

• kgcguui
        rrrtrtrete kirjoitti:

Itse asiassa sisarusparvi haittaa sosiaalistumista - silloin ei tarvitse kavereita vaan tottuu olemaan vain niiden muutaman kanssa, jotka jo tuntee valmiiksi ja joista saa seuraa itsestäänselvästi (sisarusten kanssahan on pakko olla). Itselläni jäi lapsena muihin tutustuminen vähälle, koska omissa sisaruksissa oli jo tarpeeksi.

En ole ihan täysin samaa mieltä. En syyttäisi sisarusten määrää, vaan vanhempien toimintaa. Onko sinun vanhempasi olleet sosiaalisia ja vieneet teitä pitkin maailmaa ja kyliä ja erityisesti heidän ystäviensä luokse tai sosiaalisiin tilanteisiin?

Meillä on ollut iso perhe, mutta vanhemmat eivät käyneet koskaan missään, tai jos kävivät niin vanhemmat lapset katsoivat meidän pienempien perään, emmekä me päässeet koskaan mihinkään.

Minä olen ollut koko elämäni aikana isäni kanssa kahdestaan (muussa kuin työssä tai kotona) kolme kertaa. Kaksi kertaa olivat eräät seurakunnan lastentilaisuudet, ja kolmas kerta oli eräs tapahtuma.

Äidin kanssa olen käynyt kahdestaan jossain... En edes muista onko sellaista tapahtunut kertaakaan.

Tietenkin sisarusten kanssa olimme paljon yhdessä, mutta se ei selitä kaikkea, sillä sisarustenkin täytyy saada se esimerkki jostain, eli vanhemmilta.

Kun vertaan omaa lapsuuttani ystävieni lapsuuskokemuksiin, he olivat vähän väliä kaikenlaisissa kissanristiäisissä tai jossakin tapahtumassa tai pitämässä hauskaa huvipuistoissa tai uimahallissa jne.

• anteroidi

Alku on kuin omasta elämästäni mutta sitten tuli se rajatolppa nimittäin lukio. Kiusaajat ja häiriköt eivät päässeet sinne ja menivät amikseen tai kauempana oleviin lukioihin. Kun näin vanhoja peruskoulumme terroristeja vuoden tai parin päästä jossain puistossa kaljoitellessamme, oli minulla uudet kaverit muualta eikä kiusaajien jutuissa ollut enää entistä pilkkaa.

Olin kyllä tosin aina suulas kaveri enkä ymmärrä miten se jakaa kisattuihin tai ei-kisattuihin. Pikemminkin sitä sai helposti turpaan kun ei tajunnut olla soittamatta suutaan kuten hiljaisemmat.

Itse olin pieni ja kasvoin aika myöhään aikuisen mittoihin. Lukiossa olin keskivertopoika eli sellainen johon joku yläasteikäinen tai pari vuotta nuorempi saattoi kehittää teini-ihastuksen mutta oman ikäiset jotka kiinnosti eivät syttyneet. Yliopistossa sitten kasvoin kai jonkinlaiseksi YTM:ksi koska naishuolet olivat lopullisesti ohi ja nyt nelikymppisenä olisi kysyntää vaikka kuinka.

Bottom line: Älä ennusta liian aikaisin ettet rupea itse toteuttamaan ennustustasi!

• sfdkjhsdkjs

Osalla ätmeistä ei valitettavasti riitä päätä lukioon, yliopistosta puhumattakaan jolloin tuo ei toimi. Jossain ne on ne kiusaajat jotka jatkavat kouluihin ja uralle.

Ei me ätmit täällä olla mitään hiljaisia menestyjiä vaan syrjäytyneitä.

• sfdkjhsdkjs kirjoitti:

Osalla ätmeistä ei valitettavasti riitä päätä lukioon, yliopistosta puhumattakaan jolloin tuo ei toimi. Jossain ne on ne kiusaajat jotka jatkavat kouluihin ja uralle.

En ota kommenttiisi muuten kantaa, kuin sen verran, että tunnut vain aika ilkeeltä ihmiseltä.....ei mulla muuta.

• anteroidi
        sfdkjhsdkjs kirjoitti:

No jotain hyvää varmaan jokaisessa miehessä on ja pakko ollakin että voi pariutua. Täällähän saa yhtenään lukea kuinka terapiaan ei kannata mennä kun ei sillä naista saa mutta jos ongelma on kiusaamisella rikottu itsetunto niin siihen terapia voi auttaa.

Toki kiusaamista on monenlaista ja -tasoista mutta kyllä oman kouluni kiusatut ovat elämässä pärjänneet ja perheet perustaneet kunhan vaan jyvät ja akanat eroteltiin opiskelemaan eri kouluihin.

Kiusaamisen piikkiin on turha naisettomuuttaan laittaa jos ei edes hoito kelpaa. Sen sijaan kiusaamisen, tyhmyyden, rumuuden ynnä muun yhdistelmä voi olla paha paikka, sitä en kiistä.

• meteororiitti
        anteroidi kirjoitti:

No jotain hyvää varmaan jokaisessa miehessä on ja pakko ollakin että voi pariutua. Täällähän saa yhtenään lukea kuinka terapiaan ei kannata mennä kun ei sillä naista saa mutta jos ongelma on kiusaamisella rikottu itsetunto niin siihen terapia voi auttaa.

Toki kiusaamista on monenlaista ja -tasoista mutta kyllä oman kouluni kiusatut ovat elämässä pärjänneet ja perheet perustaneet kunhan vaan jyvät ja akanat eroteltiin opiskelemaan eri kouluihin.

Kiusaamisen piikkiin on turha naisettomuuttaan laittaa jos ei edes hoito kelpaa. Sen sijaan kiusaamisen, tyhmyyden, rumuuden ynnä muun yhdistelmä voi olla paha paikka, sitä en kiistä.

Siinä näkee ihmisen, joka ei tajua hevonvittuakaan mitä kiusaaminen yleensä aiheuttaa toiselle. Mikään hoito ei poista vuosikausia kestänyttä rääkkiä. Ei sodissakaan traumatisoituneet kuntoudu entiselleen koskaan, vaan näkevät lopun elämäänsä painajaisia siitä. Miten luulet että sellainen kuntoutuu, joka on koko kehityskaarensa eläny jatkuvaa piinaa? Älä puhu sellaisesta asiasta mistä et ymmärrä yhtään mitään!

• anteroidi
        meteororiitti kirjoitti:

Siinä näkee ihmisen, joka ei tajua hevonvittuakaan mitä kiusaaminen yleensä aiheuttaa toiselle. Mikään hoito ei poista vuosikausia kestänyttä rääkkiä. Ei sodissakaan traumatisoituneet kuntoudu entiselleen koskaan, vaan näkevät lopun elämäänsä painajaisia siitä. Miten luulet että sellainen kuntoutuu, joka on koko kehityskaarensa eläny jatkuvaa piinaa? Älä puhu sellaisesta asiasta mistä et ymmärrä yhtään mitään!

No ehkä olen muita kovempaa ainesta tai meillä ei kiusattu kovin pahasti.

Mihin sinun kiusaajasi menivät kun peruskoulu loppui? Mihin menit itse? Oletko hakenut ammattiapua?

• Naisasialooseri
        sfdkjhsdkjs kirjoitti:

Minun tuntemillani AT-miehillä todellakin on riittänyt päätä lukioon ja yliopistoon. Sen sijaan yksikään tuntemani koulukiusaaja ei ole opiskellut amista pidemmälle.
        Toki muutama tuntemani ATM:kin on amispohjainen, mutta yksikään kiusaaja ei todellakaan ole mikään korkeakoulutettu uraohjus.

• anteroidi
        Naisasialooseri kirjoitti:

Minun tuntemillani AT-miehillä todellakin on riittänyt päätä lukioon ja yliopistoon. Sen sijaan yksikään tuntemani koulukiusaaja ei ole opiskellut amista pidemmälle.
        Toki muutama tuntemani ATM:kin on amispohjainen, mutta yksikään kiusaaja ei todellakaan ole mikään korkeakoulutettu uraohjus.

Joo, harvassa ne stubbit taitaa olla. Eikö nämä sinun ätmikaverisi saaneet sitten elämäänsä yhtään nousuun kun pääsivät irti kiusaajistaan? Vai ovatko he rumaa ja hiljaista ätmisorttia?

• anteroidi kirjoitti:

Joo, harvassa ne stubbit taitaa olla. Eikö nämä sinun ätmikaverisi saaneet sitten elämäänsä yhtään nousuun kun pääsivät irti kiusaajistaan? Vai ovatko he rumaa ja hiljaista ätmisorttia?

Kehutko täällä jotain stubb:in luonnetta... =D, taidat fanittaa nalleakin? :)

• anteroidi
        MGTOW kirjoitti:

Kehutko täällä jotain stubb:in luonnetta... =D, taidat fanittaa nalleakin? :)

Kehuinko? Anteeksi, en edes huomannut. Totesin, että hän taitaa olla sitten harvinainen poikkeustapaus eli kiusaaja joka on menestynyt.

• anteroidi kirjoitti:

Kehuinko? Anteeksi, en edes huomannut. Totesin, että hän taitaa olla sitten harvinainen poikkeustapaus eli kiusaaja joka on menestynyt.

Miksi stubb sitten oli esimerkkinä, jos et häntä fanittaisi, sen käsityksen siitä saa, että hän on sinulle esimerkillinen ihminen.....

Minun mielestä ei ole, mutta mielipiteitä on monenlaisia.....

• anteroidi
        MGTOW kirjoitti:

Miksi stubb sitten oli esimerkkinä, jos et häntä fanittaisi, sen käsityksen siitä saa, että hän on sinulle esimerkillinen ihminen.....

Minun mielestä ei ole, mutta mielipiteitä on monenlaisia.....

Esimerkki pahasta ihmisestä ei ole mielestäni esimerkillinen siinä mielessä kuin nyt yrität asiaa esittää. Voit keksiä jonkun toisen sittemmin menestyneen koulukiusaajan esimerkiksi jos se auttaa.

• M-26v
        anteroidi kirjoitti:

Muista se että läheskään kaikille kiusatuille ei käy noin onnekkaasti että kykenisivät traumoiltaan jatko-opiskelemaan ja luomaan edes menestyksekkään työuran. Itse olen hyvä esimerkki siitä että olen jämähtänyt paikoilleni eikä minkään sortin terapioista ole minulle ollut mitään apua. En toki kiistä sitä etteikö jotkut toiset pääsisi elämässään eteenpäin kiusaamisesta huolimatta.

• Naisasialooseri
        anteroidi kirjoitti:

Eivät he kaikki ole edes kiusattuja, mutta silti AT-miehiä. Tunnen myös pari rankasti kiusattua miestä, joista kumpikaan ei todellakaan ole ATM vaan ovat tälläkin hetkellä parisuhteessa

• Luuserit90

Omasta kokemuksestani voin kertoa, että alakoulun kiusaajat ovat jämähtäneet yhteiskunnan pohjasakkaan. Liian varhain perustettuja perheitä, työttömyyttä ja hommia baaristikin takana. Kun tavataan luokkakokouksessa tyypit katsovat lattianrajaan tervehtiessään minua korkeakoulutettua hyväpalkkaista hemmoa. Todella sori heidän puolestaan. Uskon että kiusaaminen oli heiltä vain osoitus huonosta itsetunnosta, jota elämä on vahvistanut osoittamalla paikan jonne he todella kuuluvat... annan anteeksi ja nauran teille luuseirt.

• AtmAisurilleJämät

Kerran aisuri - aina aisuri.

Mutta oikein tiivistelmä kertomus näistä teininaisten YTM-korkkaajien ja ATM-aisurien eroista.

• N_24

Mulla ei ole kovinkaan paljon uskoa näihin kiusaamisen vastaisiin kampanjoihin. Tuskinpa niillä paljoa muuta saadaan aikaan kuin aikuisille parempi mieli, koska luulevat tekevänsä jotain oikein. Anteeksi lievä kyynisyys, mutta lapset eivät ole niin idiootteja että kiusaisivat muita aikuisten nenän alla. Ja helposti kiusaamista vähätelään.

Itse olin se hylkiö, jota ei koskaan huolittu porukkaan ja josta puhuttiin pahaa selän takana. Kiusaamisen varmaan kruunaa tappouhkauskirje, jossa kovasti "pahoiteltiin" sitä kuinka isäni tullaan tappamaan. Hyvä asia tosin oli, ettei kiusaaminen mennyt koskaan fyysiseksi. Varmaan tytöt pääsevät siinä suhteessa usein helpommalla.

Minut pelasti kuitenkin oma introvertti luonteeni ja vaikka se ei ollut hauskaa niin pärjäsin kyllä yksinkin. Lisäksi perheen tuki oli aina mukana. Tietyissä asioissa itsetuntoni siis säilyi suhteellisen hyvänä, mutta sosiaalinen itsevarmuus kyllä painui pohjamutiin. Pärjäsin tilanteissa, mutta ihmisiin luottaminen on ollut hankalaa. Ja parisuhdepuolella olin täysin hukassa. Kiusattuna sitä alkaa väkisin miettiä mikä minussa on vikana ja tulin siihen tulokseen, että minun täytyy olla liian hankala luonne ja ulkoisesti liian ruma. En siis uskonut, että kukaan voisi kiinnostua oikeasti.

Tuntui melko oudolta kun sitten lopulta parikymppisenä sain oikeita ystäviä ja nämä sanoivat, että olen ylikiltti ihminen. Minunhan piti olla liian hankala. Ja poikaystäväni väittää kivenkovaan, että minua ei vain ole uskallettu lähestyä, koska on pelätty pakkien saamista. En tiedä uskonko, mutta on ollut mukava oppia, ettei sitä ole niin viallinen kuin on ajatellut.

Kiusatulle voi käydä hyvin, mutta itse koen, että tärkeää olisi löytää se oma sosiaalinen viiteryhmä. Eli ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneet samoista asioista ja ovat luonteeltaan samankaltaisia. Itselleni helpotuksen toi, kun pääsin lukion jälkeen opiskelemaan unelma-alaani ja löysin sieltä samanhenkisiä ihmisiä. Kiusaaminen ei vaivaa enää kun huomaa kelpaavansa joillekin.

• 3plus15

Tässä se taas nähdään kuinka eriarvoisessa asemassa niin miehet kuin naisetkin ovat vaikka kumpaakin on kiusattu. Nainen saa aina miehen olkoon tämä millainen tahansa ja tätä myöden hyväksyntää ja itsetunnon kohotusta. Mies ja etenkin kiusattu ja syrjitty sellainen ei saa naista koska on eristäytynyt ja erilainen eikä se itsetunto pääse koskaan kohoamaan kuten vastaavaa kokeneella naisella. Siksi näitä ei voi rinnastaa milläänlailla yhteen miehen ja naisen osalta. Kyllä suuremmalta osalta kiusatuista miehistä se itsetunto yhtälailla kohoaisi jos tuntisi kanssa sitä kelpaavuuttaan jollekin.

• 17plus13
        3plus15 kirjoitti:

Tässä se taas nähdään kuinka eriarvoisessa asemassa niin miehet kuin naisetkin ovat vaikka kumpaakin on kiusattu. Nainen saa aina miehen olkoon tämä millainen tahansa ja tätä myöden hyväksyntää ja itsetunnon kohotusta. Mies ja etenkin kiusattu ja syrjitty sellainen ei saa naista koska on eristäytynyt ja erilainen eikä se itsetunto pääse koskaan kohoamaan kuten vastaavaa kokeneella naisella. Siksi näitä ei voi rinnastaa milläänlailla yhteen miehen ja naisen osalta. Kyllä suuremmalta osalta kiusatuista miehistä se itsetunto yhtälailla kohoaisi jos tuntisi kanssa sitä kelpaavuuttaan jollekin.

Kun puhutaan vakituisesta parisuhteesta, ei nainen voi saada miestä ilman että samalla mies saa naisen.

• 17plus13 kirjoitti:

Kun puhutaan vakituisesta parisuhteesta, ei nainen voi saada miestä ilman että samalla mies saa naisen.

Kun puhut ns. "vakituisesta parisuhteesta", niin se ei kerro yhtään mitään nykymaailmassa.....

Eli tuollaiset termit saisi heittää romukoppaan, kun ne merkitsevät yhdelle toista, kuin toiselle.....

• anteroidi
        MGTOW kirjoitti:

Kun puhut ns. "vakituisesta parisuhteesta", niin se ei kerro yhtään mitään nykymaailmassa.....

Eli tuollaiset termit saisi heittää romukoppaan, kun ne merkitsevät yhdelle toista, kuin toiselle.....

Mitä järkeä sitten on edes keskustella asiasta jos jopa yksittäisen parisuhteen voi vääntää niin että toinen saa miehen mutta toinen ei naista?

• anteroidi kirjoitti:

Mitä järkeä sitten on edes keskustella asiasta jos jopa yksittäisen parisuhteen voi vääntää niin että toinen saa miehen mutta toinen ei naista?

Se on ihan sama mikä se suhde on, niin aina molemmat saavat toisensa, olkoon vaikka yhdenillan suhde tai aito elämänkumppanuus......eri asia on sitten saavatko molemmat toisensa aidosti, fyysisesti/psyykkisesti, eli kokonaisvaltaisesti....

• M-26v
        3plus15 kirjoitti:

Oikeassa olet.

• M-26v
        17plus13 kirjoitti:

Ja tämä liittyy mihin? Silti on tuhansia ja tuhansia miehiä jotka jäävät kokonaan ilman naista joten ongelma ei silti poistu mihinkään vaikka joku mies sattuukin naisen itselleen saamaan.

• n21v
        M-26v kirjoitti:

Ja tämä liittyy mihin? Silti on tuhansia ja tuhansia miehiä jotka jäävät kokonaan ilman naista joten ongelma ei silti poistu mihinkään vaikka joku mies sattuukin naisen itselleen saamaan.

Haluisitko tutustua? Samaistuin sun kirjotuksiin..

• BravoTango

Oikeampi lause olisi "Rohkeuden puute ennustaa naisettomuutta jo nuoruudessa".

Naisen saadakseen on oltava rohkea, jopa tyhmänrohkea tai hullunrohkea. Kuten vaikka aloittaen sanomalla tuntemattomalle naiselle ääneen "Moi" ja altistuen sille mitä sen jälkeen tapahtuu.

• "Naisen saadakseen on oltava rohkea, jopa tyhmänrohkea tai hullunrohkea. Kuten vaikka aloittaen sanomalla tuntemattomalle naiselle ääneen "Moi" ja altistuen sille mitä sen jälkeen tapahtuu."

No tuo voi olla niille rohkeutta, kenellä persoona/luonne yms. on sellainen, että tuollainen normaali toiminta ei meinaa onnistua.

Itselle ei ole vaikea lähestyä ihmisiä, tottakai voi joskus jännittää, mutta ne ovat vain ihmisiä, ei sen parempia, kuin tekään, siis naisetkin ovat vain ihmisiä ja jos te itse heidät luotte jänniksi mystisiksi taruolennoiksi, niin silloin te itse teette siitä vielä hankalampaa, kuin se oikeasti on.

Mutta niin kuin joku/jotkut, kertoivatkin aikaisemmin jossain, niin kannattaa hetki seurata, koska on paras hetki lähestyä, eli ei niin että tulee aivan "puskista" ja nainen säikähtää.

Tämä ihan siitäkin syystä, kun jos jo valmiiksi jännittää teitä itseänne "liikaa", niin vaikka tuon "säikähtämisen" jälkeen voisi ihan helposti korjata tilanteen, niin se ei pakosti ole niin helppoa, juurikin sen oman tilansa takia. :)

Ihan samalla tavalla, kuin ketä tahansa ihmistä lähestytään, ei ne ole sen ihmeellisempiä otuksia, te vaan teette omassa päässänne siitä jotain muuta, kuin se on.

"Pinmpan" vonkaus vinkit voitte kysyä pelureilta, mutta suosittelen kuitenkin lähestymään muut asiat päällimäisenä mielessä, kuin se "pinmppa", jos olette sillä asteella, että pelottaa sanoa "Moi", sekä sen jälkeiset tilanteet.

• Jotakat

Yes, hyvä komentti osuu ja uppoaa. Suomalaiset miehet, what is wrong? Ei kai sen mon sanominen voi niin vaikeaa olla?!?

• artsivaam

Hyvin kirjoitettu ja pitää jopa paikkansa. Ainoa lohtu, että monesti nämä tyypit pärjää hyvin älyllään, kun ei kaikki aika mene köyrimiseen.

• N39

Tosi hyvä kirjoitus, ja koskettava tarina.

Yläaste on varmasti pojille kova paikka. Hyviä muistoja ei ole sieltä minullakaan, pelkkää kiusaamista jossa kaikkien piti koko ajan varoa ettei joudu silmätikuksi. Ehkä tämä johtui siitä että oli huonot ajat, silloin ihmisten kateus ja katkeruus nousevat pintaan.

Sukupuoliroolit on sellaiset että miehen pitäisi olla vahva, huolenpitäjä. Vaikeaa on jos itseluottamus on pahasti murskattu. Mutta on vaikeaa naisellekin, tunnen muutamia jotka lakkasivat käymästä ulkona eivätkä osaa luottaa miehiin tai itseensä koska heitä pilkattiin koulussa.

Jotain tuolle pitäisi tehdä. Ei ole oikein että muutama ilkimys saa terrorisoida muuta. Usein heidän vanhempansa ovat samaa roskaväkeä, toisten kiusaajia omina kouluaikoinaan.

• Parhaiten naisettomuus on ennustettavissa, jos lasta kutsutaan "pikku professoriksi" tai "käveleväksi tietokoneeksi". Assburgerin syndrooma varsinkin poikalapsella on lähes 100% varma tae tulevalle naisettomuudelle. Itse opin lukemaan alle 3-vuotiaana ja 3-vuotiaana tunsin useiden kymmenien tai satojen maiden lippuja. Myöhemmin lapsuudessa tunsin ulkoa satoja eri sienilajeja.

Sen sijaan jos olisin heittänyt hiekkaa muiden lasten silmiin ja haistatellut päiväkodin tätejä, olisin todennäköisesti tälläkin hetkellä parisuhteessa.

• Naisasialooseri

Minä olin ihan samanlainen. Isäni kertoi, että kun kävimme autokaupassa ollessani alle kolme vuotias, niin autokauppias oli kuin puulla päähän lyöty kun luin autojen merkkejä ääneen ja hän kysyi, että osaako tuo poika todellakin jo lukea. Myös monet sukulaiseni olivat sanoneet, että nyt on syntynyt nero kun osoitin älyllisiä kykyjäni jo pikkupoikana. Koulussakin olin luokan parhaimmistoa tosin ankaraan kiusaamiseenhan aspergerinä oleminen tietysti johti.

• Naisasialooseri kirjoitti:

Minä olin ihan samanlainen. Isäni kertoi, että kun kävimme autokaupassa ollessani alle kolme vuotias, niin autokauppias oli kuin puulla päähän lyöty kun luin autojen merkkejä ääneen ja hän kysyi, että osaako tuo poika todellakin jo lukea. Myös monet sukulaiseni olivat sanoneet, että nyt on syntynyt nero kun osoitin älyllisiä kykyjäni jo pikkupoikana. Koulussakin olin luokan parhaimmistoa tosin ankaraan kiusaamiseenhan aspergerinä oleminen tietysti johti.

Kuulostaa kovin tutulta. Minullakin on hieman vastaavanlainen muistikuva lapsuudestani kun olimme äitini kanssa Kauppatorilla ollessani juurikin alle kolme vuotias. Luin erilaisten hedelmien nimiä ja kilohintoja hintalapuista, ja ympärillä olevat ihmiset ihmettelivät lukutaitoani. 3-vuotiaana opin kirjoittamaan, ja ensimmäinen kirjoitukseni oli kuulemma "Työministeri Liisa Jaakonsaari".

Kun aloitin peruskoulun, niin ensimmäisen viikon jälkeen opettaja sanoi äidilleni suunnilleen näin: "Totuus2015:n sosiaaliset taidot ovat erittäin heikot, mutta häntä ei voida laittaa takaisin kotiin kasvamaan, sillä hän vaikuttaa älykkäämmältä kuin luokan muut oppilaat yhteensä". Siitä se 10 vuoden kiusaamisputki sitten alkoi.

Aina kun näen jossain yhteydessä älykkään lapsen, jota aikuiset ihmiset kehuvat, tunnen valtavasti sääliä häntä kohtaan.

• 0000_

Täysin tuttu tarina. Itse opin lukemaan ja kirjoittamaan sujuvasti 5-vuotiaana (en sentään 3-vuotiaana). Jo ensimmäisellä ja toisella luokalla olin hieman muita parempi matematiikassa. Kun ensimmäiset tietokoneet tulivat kouluun tajusin niistä enemmän kuin opettaja. Kyllä minuakin kutsuttiin "käveleväksi tietokoneeksi".
        Olin tällainen ihmelapsi vain ala-asteella. Lukiossa ja yliopistossa huomasin että pärjään ihan hyvin mutta en ole mitenkään poikkeuksellinen.
        Koko kouluaikani keskityin vain opiskeluun ja omaan kuviteltuun nerouteeni enkä sosiaalisiin taitoihini. Ensimmäinen alkoholikokemuksenikin tuli 18-vuotiaana. Tupakkaan en ole koskenut vieläkään.
        Sen sijaan jos olisin jo ala-asteelta lähtien keskittynyt enemmän sosiaalisuuteen kuten toisten poikien kanssa kaveraamiseen ja tyttöjen jahtaamiseen saattaisin olla ollut onnellisessa parisuhteessa jo toista vuosikymmentä.

• Kilttiatm

Pärjäsin koulussa ihan hyvin ja sain hyviä numeroita, olin liikunnassa hyvä ja sitten mutta alkoi vittuilee kun voitin pari juoksukilpailua sain kuulla olevani huono ja kaikkea, mutta voitin sitten uintikisatkin. En minä oikeestaan välittänyt rikä mua kauaa kiusattu.

• Joo, mutta kyllä nämä joita kiusataan, niin niillä on yleensä ihan itelläkin siinä joku rooli miks näin tapahtuu.
      Ja punttisalilta voi kyllä jokainen hakea potkua itseensä ihan vapaasti.. Kuka kiusaa itseään vahvempaa.. Aika harva.
      Radio-City kanavalta tulee jatkuvalla syötöllä näitä hiljaiset.fi mainoksia..Vittumaista narinaa...Sen kuulee heti jo siitä niiden puheestakin, et pitäis vähän antaa potkua persauksiin.. Vähä munaa siihen elämään jos vois pyytää ja kitinät vähemmälle.

• hjgfhjdd

Jahas, entinen koulukiusaaja ja nykyinen juntti kirjoittaa.

Eipä siinä roolia useimilla ollut. Omien luokkakaverien kiusaamiseen syyt olivat seuraavia:

- vanhanaikaiset vaatteet
        - romani
        - isä tehtaanjohtaja (huono juttu lama-aikana)
        - hiljainen, pieni ja siksi helppo kohde
        - lievästi kehitysvammainen

Siinäpä ne tulivat. Mutta hei...voima on valtaa, heikkoja turpiin, kiitos veteraaneile t-paita ja Timo Soini.

Hyvät jatkot sullekin moukalle.

• N39

Kiusaamisessa on aina kyse kiusaajan omista päänsisäisistä ongelmista, joita projisoidaan kiusattavaan. Viha, epävarmuus, kateus...

Kun CamelBoots kiusasit luokkakaveriasi, sinussa oli vikaa - ja vain sinussa. Se että puolustelet itseäsi todistaa ettet ole ratkaissut ongelmiasi. Ehkä et "kovana jätkänä" uskalla myöntää niitä.

t. entinen kiusattu.

• N39 kirjoitti:

Kiusaamisessa on aina kyse kiusaajan omista päänsisäisistä ongelmista, joita projisoidaan kiusattavaan. Viha, epävarmuus, kateus...

Kun CamelBoots kiusasit luokkakaveriasi, sinussa oli vikaa - ja vain sinussa. Se että puolustelet itseäsi todistaa ettet ole ratkaissut ongelmiasi. Ehkä et "kovana jätkänä" uskalla myöntää niitä.

t. entinen kiusattu.

Väärin!
        En ole koskaan kiusannut ketään, mutta puolustanut kylläkin.
        En hyväksy kiusaamista ja oon samaa mieltä, että näillä ns. kiusaajilla on ongelma pääkopassaan myöskin, mutta jos ollaan rehellisiä ja mititään, että jos joku vaihtaa koulua kask kertaa ja aina vain on samat ongelmat, niin josko siinä vois jo katsoo vähän peiliinkin?
        Ehkä vois yrittää käyttäytyä edes sinnepäin normaalisti ja käydä suihkussa päivittäin ja katsoo mitä päällensä laittaa....
        --Toisekseen nämä samat ns. koulukiusatuthan ne on pilanneet tämänkin palstan!
        Syytellään vaan toisia siinä kun pitäis miettiä mitä vois tehä itelleen päästäkseen elämässä eteenpäin. Mutta ei..Nillitetään ja kitistään ja lässytetään ja leikitään marttyyriä...Vähän sama on lihavilla ihmisillä..Syytellään geenejä, mut kun katsoo jääkaappiin, niin sielä löytyy lähinnä limpparia, pitsaa, sipsejä ja makeisia. Urheilu harvemmin kuuluu elämäntapoihin. Mut ei, vika on geeneissä, ei hänen valinnoissaan...

• hjgfhjdd
        CamelBoots kirjoitti:

Väärin!
        En ole koskaan kiusannut ketään, mutta puolustanut kylläkin.
        En hyväksy kiusaamista ja oon samaa mieltä, että näillä ns. kiusaajilla on ongelma pääkopassaan myöskin, mutta jos ollaan rehellisiä ja mititään, että jos joku vaihtaa koulua kask kertaa ja aina vain on samat ongelmat, niin josko siinä vois jo katsoo vähän peiliinkin?
        Ehkä vois yrittää käyttäytyä edes sinnepäin normaalisti ja käydä suihkussa päivittäin ja katsoo mitä päällensä laittaa....
        --Toisekseen nämä samat ns. koulukiusatuthan ne on pilanneet tämänkin palstan!
        Syytellään vaan toisia siinä kun pitäis miettiä mitä vois tehä itelleen päästäkseen elämässä eteenpäin. Mutta ei..Nillitetään ja kitistään ja lässytetään ja leikitään marttyyriä...Vähän sama on lihavilla ihmisillä..Syytellään geenejä, mut kun katsoo jääkaappiin, niin sielä löytyy lähinnä limpparia, pitsaa, sipsejä ja makeisia. Urheilu harvemmin kuuluu elämäntapoihin. Mut ei, vika on geeneissä, ei hänen valinnoissaan...

Et sitten näe mitään eroa lihavuuden ja kiusaamisen välillä? Oma fyysinen kunto vs mitä muut tekevät, molempiahan voi muuttaa yhtä helposti?

Mietin vaan että millähän noi omat koulukaverit olisi muuttaneet itseään? Onko antaa vinkkejä millä saa peukaloitua omaa DNA:ta niin että kehitysvammaisuus poistuu, ja muuttuu silleen normaaliksi ettei ole syytä kiusata? Oliskohan sen yhden isä eronnut hommista tehtaanjohtajana ja siirtynyt vaikka työttömäksi raksamieheksi, niin duunarien pojat olisi paremmin hyväksyneet porukkaan? Etnisyyden vaihto romanista kunnon perussuomalaiseksi nyt varmaan olisi ollut helppoa, vähän blondataan hiuksia ja käydään salilla niin avot. Ja sehän on ymmärrettävää että erilainen ei saa olla, sehän on pahasta. Heti pitää muuttua samanlaiseksi kuin muutkin, tai sietääkin saada köniinsä.

Idiootti.

• 6ja190
        N39 kirjoitti:

t. entinen kiusattu.

Valitettavan vanhanaikainen ja valitettavan väärä näkemys. Moni kiusaa koska se on hänestä hauskaa. Kiusaaja ei ole ressukka eikä kiusaajalla ole huono itsetunto lähtökohtaisesti vaan hän voi olla hyvästä kodista oleva, menestyä koulussa ja olla lahjakas urheilija. Esim. yllämainittu Stubb.

Jos kiusaamalla jotain burgeria saa tytöt peräänsä eikä aikuiset asiaan oikeasti puutu niin miksi ei kiusaisi? Lapsen empatiakyky voi olla kehittymätön tai ihminen voi olla oikeasti todella kylmä ja tunteeton.

Tervetuloa todelliseen maailmaan, kukaan ei taistele sinun taisteluitasi puolestasi.

• hjgfhjdd
        6ja190 kirjoitti:

Valitettavan vanhanaikainen ja valitettavan väärä näkemys. Moni kiusaa koska se on hänestä hauskaa. Kiusaaja ei ole ressukka eikä kiusaajalla ole huono itsetunto lähtökohtaisesti vaan hän voi olla hyvästä kodista oleva, menestyä koulussa ja olla lahjakas urheilija. Esim. yllämainittu Stubb.

Jos kiusaamalla jotain burgeria saa tytöt peräänsä eikä aikuiset asiaan oikeasti puutu niin miksi ei kiusaisi? Lapsen empatiakyky voi olla kehittymätön tai ihminen voi olla oikeasti todella kylmä ja tunteeton.

Tervetuloa todelliseen maailmaan, kukaan ei taistele sinun taisteluitasi puolestasi.

Kuinkahan moni niistä kiusaajista oli Alexander Stubb? Hmm...ei yksikään. Pääosa ei ole pärjännyt elämässä kovinkaan hyvin, yksikään ei ole mikään suuri menestyjä. Ainoa hyvin pärjänyt komea ja melko fiksukin poika ei oikeastaan suuremmin kiusannut, enemmänkin oli sen verran kiusaajien porukassa mukana ettei päätynyt itse toisten kiusattavaksi. Tämä oli muuten yleinen motiivi, suurin osa kiusaajista oli mukavia porukan ulkopuolella, mutta porukassa piti näyttää. Kumpi siis oli pelkuri? Kiusaaja joka ei uskaltanut olla mukava, vai yksinäinen poika joka uskalsi olla oma itsensä vaikka sai turpiinsa?

Ja kuka sanoo että Stubbin elämä oli teininä 100% täydellistä? Monella lahjakkaalla ja menestyvällä on silti pään sisäisiä ongelmia. Vaikka menestyspaineita kodin puolelta, ristiriitoja kun haluaisi olla menestyvä jo nuorena vaan toisaalta hyvä tavallinen jätkä.

Tasapainoisella ihmisellä ei ole tarvetta kiusata toisia, eikä heikomman tallaaminen tuota nautintoa. Se, kuinka moni sitten on tasapainoinen teininä, on eri asia. Mutta se mitä kirjoitin pätee.

Ps. älkää viitsikö heittää noita fraaseja kovasta maailmasta. Olette katsoneet liikaa Mad Max-elokuvia :D

• 6ja190 kirjoitti:

"Lapsen empatiakyky voi olla kehittymätön tai ihminen voi olla oikeasti todella kylmä ja tunteeton."

Voi varmasti olla, johtuen ihan omasta persoonasta/luonteesta, itse muistan pitkällekin lapsuuteen, olin myös silloin empaatti, joten on vaikea yhtyä mielipiteeseesi....tottakai itsekin olen syyllistynyt lapsena/nuorena typeryyksiin, mutta persoona/luonne/omatunto rajoittaa aika vahvasti, mitä ja kuinka paljon pystyt törppöyksiä tekemään...

"Tervetuloa todelliseen maailmaan, kukaan ei taistele sinun taisteluitasi puolestasi."

Sanoo huono persoona tai sivusta seurailija?

Toisten taisteluita ei tarvitse taistella toisten puolesta, mutta epäoikeudenmukaisuuten voi puuttua, se on itsestäsi kiinni.

• Naisasialooseri

Tuo on pelkkää urbaanilegendaa, että kiusaaja olisi muka joku hyvän ja varakkaan perheen vesa josta sitten aikuisena tulee noita Stubbeja. Kiusaaja on huonoitsetuntoinen ja huonosta perheestä oleva ressukka, joka ei todellakaan aikuisena ole mikään menestyjä vaan amiksen käynyt alkoholisoitunut duunari.

Ja kiusaaja ei uskalla kiusata niitä hyvien perheiden fiksuja urheilijapoikia vaan valitsee uhrikseen juurikin jonkun puolustuskyvyttömän burgerin ja jos joku isompi poika ärähti kiusaajalle niin tämä oli hiljaista poikaa. Yksi sai turpaansa ylemmän luokan pojilta ja kävi itkemään kun oli kiusannut väärää pienempää luokkatoveria.

Meidän koulun kiusaajat olivat kaikki alkoholisti ja/tai avioeroperheestä ja monella oli huonot kotiolot, jotka näki heti kun heidän kotonaan kävi kuten minä kävin. Ja yksikään ei todellakaan menestynyt koulussa, yksi meinasi jäädä luokalleen toinen joutui tarkkikselle.

Ne hyvien perheiden urheilijapojat eivät todellakaan kiusanneet ketään, eikä heitä uskaltanut kiusaajat kiusata.

• hjgfhjdd

Ai niin, eikä ne pahimmat kiusaajat mitään tyttöjä saaneet. Puheet oli kyllä suuret, ja varmaan moni luulikin että niillä oli "pano" joka viikonloppu. No ei ollut, en muista kertaakaan nähneeni todísteita näistä valloituksista. Sellaiset vähän neutraalin ja kiusaajan rajalla olevat saivat kyllä, olivat riittävän tasapainoisia etteivät nauttineet kiusaamisesta mutta sen verran pragmaattisia että olivat vähän porukassa mukana.

Kovin naistenmies joskus ysiluokan tienoilla oli yllätys yllätys itsekin kiusattu poika, ja tämähän olikin yksi syy kiusaamiseen kun se symppis kaveri sai naisia ja kovimmat jätkät ei :D :D :D

• hjgfhjdd kirjoitti:

Et sitten näe mitään eroa lihavuuden ja kiusaamisen välillä? Oma fyysinen kunto vs mitä muut tekevät, molempiahan voi muuttaa yhtä helposti?

Mietin vaan että millähän noi omat koulukaverit olisi muuttaneet itseään? Onko antaa vinkkejä millä saa peukaloitua omaa DNA:ta niin että kehitysvammaisuus poistuu, ja muuttuu silleen normaaliksi ettei ole syytä kiusata? Oliskohan sen yhden isä eronnut hommista tehtaanjohtajana ja siirtynyt vaikka työttömäksi raksamieheksi, niin duunarien pojat olisi paremmin hyväksyneet porukkaan? Etnisyyden vaihto romanista kunnon perussuomalaiseksi nyt varmaan olisi ollut helppoa, vähän blondataan hiuksia ja käydään salilla niin avot. Ja sehän on ymmärrettävää että erilainen ei saa olla, sehän on pahasta. Heti pitää muuttua samanlaiseksi kuin muutkin, tai sietääkin saada köniinsä.

Idiootti.

Opetelkaa selviytymään vallitsevissa olosuhteissa ja mailmassa...Mailmaa et voi muuttaa..Ainoastaan itseäsi....Koitappa tajuta tämä fakta

• hjgfhjdd kirjoitti:

Idiootti.

Opetelkaa selviytymään vallitsevissa olosuhteissa ja mailmassa...Mailmaa et voi muuttaa..Ainoastaan itseäsi....Koitappa tajuta tämä fakta

• 6ja190
        MGTOW kirjoitti:

"Lapsen empatiakyky voi olla kehittymätön tai ihminen voi olla oikeasti todella kylmä ja tunteeton."

Voi varmasti olla, johtuen ihan omasta persoonasta/luonteesta, itse muistan pitkällekin lapsuuteen, olin myös silloin empaatti, joten on vaikea yhtyä mielipiteeseesi....tottakai itsekin olen syyllistynyt lapsena/nuorena typeryyksiin, mutta persoona/luonne/omatunto rajoittaa aika vahvasti, mitä ja kuinka paljon pystyt törppöyksiä tekemään...

"Tervetuloa todelliseen maailmaan, kukaan ei taistele sinun taisteluitasi puolestasi."

Sanoo huono persoona tai sivusta seurailija?

Toisten taisteluita ei tarvitse taistella toisten puolesta, mutta epäoikeudenmukaisuuten voi puuttua, se on itsestäsi kiinni.

Mitä hyötyä on toistella noita mantroja kuinka kiusaaja on heikko ja ressukka ja huonolla itsetunnolla varustettu? Se ei lohduta sitä päähänsä saavaa kiusattua eikä se haittaa sitä kiusaajaa joka saa ihailua, sairasta tyydytystä ja vielä mahdollisesti tytöt päälle.

Aivan yhtä typerää kuin väestöliiton ja muiden ohjeet neuvottomille nuorille pojille miten tytön saa kun on kiltti, kunnollinen ja kohtelias.

Joo, ei kaikki kiusaajat ole stubbeja mutta ei kaikki kiusatutkaan syrjäydy.

• 6ja190 kirjoitti:

Mitä hyötyä on toistella noita mantroja kuinka kiusaaja on heikko ja ressukka ja huonolla itsetunnolla varustettu? Se ei lohduta sitä päähänsä saavaa kiusattua eikä se haittaa sitä kiusaajaa joka saa ihailua, sairasta tyydytystä ja vielä mahdollisesti tytöt päälle.

Aivan yhtä typerää kuin väestöliiton ja muiden ohjeet neuvottomille nuorille pojille miten tytön saa kun on kiltti, kunnollinen ja kohtelias.

Jos tekstisi oli suunnattu minun tekstiini, niin ohi meni sinun kommenttisi, siis en tajua miten tekstisi liittyy omaani, kiitos kuitenkin kun jaksoit kirjoittaa....

• hjgfhjdd
        6ja190 kirjoitti:

Juuri koskaan kiusaajat ei ole Stubbeja. Tuo myytti rikkaista ja komeista menestyjäkiusaajista on peräisin Amerikkalaisista nörttileffoista. Jokainen opettaja tietää että kiusaajat on melkein aina perheistä joissa ei ole hyvä ilmapiiri kotona. Enemmistö kiusatuista on taas fiksuja, ja huolimatta kiusaamisen negatiivisista vaikutuksista usein se äly lopulta auttaa. Lukio pelastaa monet, kun junttiporukka päätyy ihan järjestään amikseen.

Jos vertaa tuntemiani kiusaajia vs kiusattuja, elämässä menestymisessä kiusatut voittavat kiusaajat 10-0. Naisten määrästä en osaa sanoa, yksin jääneitä löytyy molemmista. Mutta kiusattujen naiset ovat järjestään tasokkaampia.

• Naisasialooseri kirjoitti:

Tuo on pelkkää urbaanilegendaa, että kiusaaja olisi muka joku hyvän ja varakkaan perheen vesa josta sitten aikuisena tulee noita Stubbeja. Kiusaaja on huonoitsetuntoinen ja huonosta perheestä oleva ressukka, joka ei todellakaan aikuisena ole mikään menestyjä vaan amiksen käynyt alkoholisoitunut duunari.

Ja kiusaaja ei uskalla kiusata niitä hyvien perheiden fiksuja urheilijapoikia vaan valitsee uhrikseen juurikin jonkun puolustuskyvyttömän burgerin ja jos joku isompi poika ärähti kiusaajalle niin tämä oli hiljaista poikaa. Yksi sai turpaansa ylemmän luokan pojilta ja kävi itkemään kun oli kiusannut väärää pienempää luokkatoveria.

Meidän koulun kiusaajat olivat kaikki alkoholisti ja/tai avioeroperheestä ja monella oli huonot kotiolot, jotka näki heti kun heidän kotonaan kävi kuten minä kävin. Ja yksikään ei todellakaan menestynyt koulussa, yksi meinasi jäädä luokalleen toinen joutui tarkkikselle.

Ne hyvien perheiden urheilijapojat eivät todellakaan kiusanneet ketään, eikä heitä uskaltanut kiusaajat kiusata.

"Tuo on pelkkää urbaanilegendaa, että kiusaaja olisi muka joku hyvän ja varakkaan perheen vesa josta sitten aikuisena tulee noita Stubbeja. Kiusaaja on huonoitsetuntoinen ja huonosta perheestä oleva ressukka, joka ei todellakaan aikuisena ole mikään menestyjä vaan amiksen käynyt alkoholisoitunut duunari."

"Ne hyvien perheiden urheilijapojat eivät todellakaan kiusanneet ketään, eikä heitä uskaltanut kiusaajat kiusata."

Ja tämä tarinasi on myös vain oma kokemuksesi, oma näkemyksesi, eli urbaanilegendaa siinä missä kaikki muutkin kokemukset ja tarinat, sekä näkemykset....

Jos nyt yritän miettiä millaisia kiusaajia kouluaikoina on, niin perustuen siihen mitä itse olen nähnyt, sekä siihen mitä olen kuullut, niin varsinkin ala-asteella suurin osa kiusaajista on ns. ongelmaperheistä, mutta näitä löytyy myös ns. varakkaista/arvostetuista perheistä.

Yläasteella taas nämä ns. hyvien perheiden urheilija pojat olivat loppujen lopuksi pääosassa, koska harvemmin "koirat" kävivät joitain kiusaamaan tai jatkoivat sitä ilman "isännän" hyväksyntää tai käskytystä......tämä ei tarkoita sitä, että jonkun tietyn ryhmän kaikki edustajat käyttäytyisivät näin, päinvastoin se on täysin persoona/luonne kysymys.

Yksittäisien "koirien" käyttäytymiseen pystyi itsekin puuttumaan aika tehokkaasti, mutta "isännät"/"laumanjohtajat" olivat monesti juurikin varakkaammasta perheestä, nämä olivat aikalailla "koskemattomia", ihan siitä syystä, kun omasivat sitä "statusta", jolloin vaikka käytös olisi kuinka "perseestä", niin "hännystelijät" olivat nuorassa kokoajan.

• anteroidi
        MGTOW kirjoitti:

"Tuo on pelkkää urbaanilegendaa, että kiusaaja olisi muka joku hyvän ja varakkaan perheen vesa josta sitten aikuisena tulee noita Stubbeja. Kiusaaja on huonoitsetuntoinen ja huonosta perheestä oleva ressukka, joka ei todellakaan aikuisena ole mikään menestyjä vaan amiksen käynyt alkoholisoitunut duunari."

"Ne hyvien perheiden urheilijapojat eivät todellakaan kiusanneet ketään, eikä heitä uskaltanut kiusaajat kiusata."

Ja tämä tarinasi on myös vain oma kokemuksesi, oma näkemyksesi, eli urbaanilegendaa siinä missä kaikki muutkin kokemukset ja tarinat, sekä näkemykset....

Jos nyt yritän miettiä millaisia kiusaajia kouluaikoina on, niin perustuen siihen mitä itse olen nähnyt, sekä siihen mitä olen kuullut, niin varsinkin ala-asteella suurin osa kiusaajista on ns. ongelmaperheistä, mutta näitä löytyy myös ns. varakkaista/arvostetuista perheistä.

Yläasteella taas nämä ns. hyvien perheiden urheilija pojat olivat loppujen lopuksi pääosassa, koska harvemmin "koirat" kävivät joitain kiusaamaan tai jatkoivat sitä ilman "isännän" hyväksyntää tai käskytystä......tämä ei tarkoita sitä, että jonkun tietyn ryhmän kaikki edustajat käyttäytyisivät näin, päinvastoin se on täysin persoona/luonne kysymys.

Yksittäisien "koirien" käyttäytymiseen pystyi itsekin puuttumaan aika tehokkaasti, mutta "isännät"/"laumanjohtajat" olivat monesti juurikin varakkaammasta perheestä, nämä olivat aikalailla "koskemattomia", ihan siitä syystä, kun omasivat sitä "statusta", jolloin vaikka käytös olisi kuinka "perseestä", niin "hännystelijät" olivat nuorassa kokoajan.

Tämä kuulostaa itsellenikin tutummalta. Ala-asteen ja seiskaluokan pahemmat kiusaajat olivat lukiota lähestyessä vetäytyneet pilotteineen omiin porukoihinsa ja notkuivat jossain röökipaikalla tunnit tai eivät tulleet ollenkaan kouluun. Pahimpia siitä eteenpäin olivat ne päällisin puolin kunnolliset, jotka kävivät kaikilla tunneilla nuolemassa opettajien perseitä hymy naamallaan ja vetivät vielä hyviä numeroita. Onneksi menivät tosiaan eri lukioon.

Meillä ei ollut mitään suurta jakoa rikkaisiin ja köyhiin, kaikki oltiin verraten hyvältä alueelta ja muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ehjistä ja hyvistä perheistä. Ei ollut oikein 80-luvulla vielä tapana kantakaupungissa eroilla.

Kaikki muuttui lukiossa kun mitään kovin yhtenäisiä vanhoja ryhmiä ei ollut. Meillä ei myöskään lukiossa kiusattu ketään vaikka olen kuullut tällaistakin tapahtuvan.

• anteroidi kirjoitti:

Tämä kuulostaa itsellenikin tutummalta. Ala-asteen ja seiskaluokan pahemmat kiusaajat olivat lukiota lähestyessä vetäytyneet pilotteineen omiin porukoihinsa ja notkuivat jossain röökipaikalla tunnit tai eivät tulleet ollenkaan kouluun. Pahimpia siitä eteenpäin olivat ne päällisin puolin kunnolliset, jotka kävivät kaikilla tunneilla nuolemassa opettajien perseitä hymy naamallaan ja vetivät vielä hyviä numeroita. Onneksi menivät tosiaan eri lukioon.

Meillä ei ollut mitään suurta jakoa rikkaisiin ja köyhiin, kaikki oltiin verraten hyvältä alueelta ja muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ehjistä ja hyvistä perheistä. Ei ollut oikein 80-luvulla vielä tapana kantakaupungissa eroilla.

Kaikki muuttui lukiossa kun mitään kovin yhtenäisiä vanhoja ryhmiä ei ollut. Meillä ei myöskään lukiossa kiusattu ketään vaikka olen kuullut tällaistakin tapahtuvan.

Sehän siinä on, kun totuushan on se, että harvemmin laumanjohtajat osallistuivat kiusaamiseen muutakuin huomaamattomasti tai sivusta seuraamalla, sekä provoamalla.

Itse pystyin puuttumaan yksittäisten "koirien" käytökseen, koska tunsin "isäntiä", eli jos vaikka käskin lopettamaan, niin harvemmin siitä minulle mitään seurauksia tuli tai jos joku päätti testata minua, sain rauhassa päättä painia tai kovistella takaisin, että tarvitsi pelätä ison porukan kimppuun tuloa, koska "isännät" eivät sitä olisi sallineet.

Omana kouluaikana en muista oikeastaan yhtään "isäntää" ketä ei olisi ollut "status" tai keskimääräistä varakkaammasta perheestä, "koirat" näyttelivät pääosaa, mutta heidän käskyttäjänsä olivat ihan jotain muita, kuin näitä köyhimpien perheisen lapsia.

• Naisasialooseri

Menestyvät urheilijapojat eivät olleet mitään kiusaajien käskyttäjiä.

• anteroidi

Menestyvät urheilijapojat eivät olleet mitään kiusaajien käskyttäjiä.

Tähän ei varmaan löydy yhtä totuutta.

• Jopuli90
        hjgfhjdd kirjoitti:

Idiootti.

Lasta pitäisi sosiaalistaa pienestä pitäen aivan samoin kuin koiraa. Kumma juttu että koiran sosiaalistamiseta on tarkat ohjeet, mutta miksei lapsen...??

• Naisasialooseri

Olet täysin oikeassa. Koulukiusattu ei noin vain ota itseään niskasta kiinni eikä hoidot auta mitään.

• jdhfiwsuer8we78

Maailma tuntuu menevän vain kovempaan suuntaan, missä pärjäävät vain ne, kenellä tunteita on mahdollisimman vähän,

--> Hyvä huomio, ja täysin totta!
      Itse aloin pärjätä elämässä kun muutin itseni täysin tunteettomaksi paskiaiseksi. Paska psykopaatti pärjää AINA!

En sääli ketään enkä mitään. Psykopatiaa voi harjoittaa katsomalla netistä kidutusvideoita ja muuta sairasta paskaa.
      Nykyisin olen pahempi kuin kukaan itsemurhapommittaja, koska minä en pelkää ketään enkä mitään. Olen henkisesti täysi tapettu- ja viimein VAPAA!

• 93iee

Niin, enpä itse ainakaan aio hankkia lapsia näin sairaaseen maailmaan. Sääliksi käy kaikkia lapsia. Ajat sen kuin käyvät kovemmiksi.

• Kiuusaattu

Hahahaha tää on niin totta, itse olin juurikin tätä kiusattujen puolella.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5077
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3322
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      3069
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      38
      2298
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1797
    6. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1550
    7. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      121
      1474
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      119
      1149
    9. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1109
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      43
      1077
    Aihe