Vapaa kuvaus

Retkeilyä, valokuvausta, musiikkia harrastava mies. Kuvassa näkyy delffiinejä. Ei alastonta naista, kuten jotkut väittävät.

Aloituksia

8

Kommenttia

1849

  1. Ssh+on+muuten+suomalainen+keksintö.+Hyvin+turvallinen+ja+salattu+yhteys.+Ssh:lla+olen+asentanutkin+muutaman+Linux+järjestelmän.+Riittää+kun+kohdekone+on+käynnistetty+Linux+asennusmedialla+jossa+ssh+on+oletuksena+käytössä.+Koneen+ip+pitää+tietää+ja+tietysti+tunnukset.+Jos+koneeseen+pääsee+ssh:lla+sisälle+ja+tietää+järjestelmänvalvojan+salasanan+voi+koneelle+tahdä+mitä+vaan.+Voi+vaikka+kopioida+kaikki+levyt.+Ssh+etäyhteys+ei+näy+käyttäjälle.+Se+on+komentorivipohjainen+mutta+ssh+yhteyttä+voi+käyttää+ihan+tiedostonhallinnallakin.++Yleensä+palvelimia+ohjataan+etänä.+Jos+yhteys+katkeaa+on+yleensä+toisesta+koneesta+varayhteys.
  2. Valehtelu+ei+kannata.+Monet+sanovat+tykkäävänsä+luonnosta,+mutta+eivät+erota+edes+naakkaa+ja+varista+toisistaan.+Sitten+on+niitä+jotka+sanovat+tykkäävänsä+musiikista+ja+omistavat+korkeintaan+10+CD:tä.+No+itselläni+on+levyt+pahvilaatikoissa+kellarissa+kun+siirsin+ne+koneelle.+Sitten+on+niitä+jotka+omistavat+vain+korkokenkiä+joita+ei+saa+edes+taittamaan+pajunoksia+tienvierestä.+Miksi+pitää+saada+pitkä+mies?+Kun+olen+itseäni+huomattavasti+lyhyemmän+naisen+kanssa+kävelyllä+saan+kuulla+kaikenlaista+valitusta.+Kun+toinen+joutuu+ottamaan+3+askelta+siinä+ajassa+kun+minä+otan+yhden.+Sitten+on+ne+kengät+jotka+hiertää+tai+muuta+ongelmaa.+Mieluummin+sitä+nauttisi+maisemasta+ja+kevään+ensimmäisistä+kukista.+Harva+tuntee+edes+lumikellon+tai+kevättähden.+Jos+on+silmää+ja+mielikuvitusta+voi+tunnistaa+vanhoja+asuinpaikkoja,+hautoja+tai+kuppikiviä.+Iloa+voi+saada+elämään+monista+pienistä+asioista.+Joskus+voi+saada+kiitosta+jälkeenpäin+vaikka+esim+linnavuorelle+kiipeäminen+oli+kamalaa.+Kuitenkin+jotain+muuta+kuin+muutama+siideri+lähibaarissa.+Kannattaa+joskus+lähteä+siltä+mukavuusalueelta+pois.+Kyllä+nuotion+polttaminen+veden+äärellä+kesäyössä+voi+olla+parempi+kokemus+kuin+terassilla.Ei+ihmisiä+kannata+kiusata+niistä+asioista+joille+eivät+voi+mitään.+Toisen+pään+alas+painaminen+on+aina+helpompaa+kuin+sen+ylös+nostaminen.+Yksi+kaverini+on+pitkään+seurustellut+lievästi+kehitysvammaisen+kanssa.+Joissakin+asioissa+monia+fiksumpi+ja+omaa+laajan+ystäväpiirin.