- JUst, mitä niitä ylen aikaa tuoleja katolla pitämään, lahhoovat pian,
poistin varalta yhen sillan, ettei vaan ruostuisi sadekesänä, mokoma. - ." Minne muuten tasakattojen lumet putoavat?"
Yleensä talon rakenteisiin kun vesi aikansa seisoo jossain nurkassa ja haihtuu.
Viisaat tasakatot ovat pikkuhiljaa saaneet päälleen harjan.
No, tämä vain mutua ja naisen logiikkaa. - Oi,oi mikä kohtalo odottaa, tämä mökki seisoo mäellä ja kaikk maailman tulet osuu kohdalle paitsi pohjoisen puhurit.
Toisaalta onhan siellä alla tiivisväliset ruoteet, ettei se nyt ihan kahdella ruuvilla yksi peltikään kiinni ole.
Kuvittelin, että kummottelu olisi vain "sisäänajoa" tavallaan. - Just...
vetäminen pistää korvaan erityisesti "Vain elämää" ohjelmassa. - HyväH
Ei auta enää pelkkä putsaus
onneksi kohta on viroviikko, edessä siis tarkastus. Penteleen kaihi sotkee maailmaa.
suositteli jo viimeksi nettilaseja, Pitäisikö kokeilla vaikkei mikään nörtti olekaan.
Sitten olisi lukulasit, nettilasit ja ajolasit, aina olisi silloin väärät lasit silmillä.
Ikkunoista, oikeita tai vääriä, ongelma sisäpuolella,
ulkopuolella ja etäällä mä luotan ja uskon aina kaiken ja kaikkialla.
https://youtu.be/XPlRltapQMs - Tähän mökkiin uusittiin katto viime syksynä,
ennen oli ruskea aaltopeltikatto vuodelta 1970, ei maalaitu sen jälkeen,
ei tehty mitään kunnes nyt, halusin lukkoponttikaton, sain se. Olin tyytyväinen.
Nyt kun kevät tuli niin se elää auringon lämmön mukaan ja "kummittelee"
muksahtelee ja ihan kun joku hiippailisi joskus katolla.
Aika pitkät ovat lappeet ja olisi varmaan pitänyt ottaa sellainen,
jossa olisi ollut välipontit. Mutta tällä nyt mennään.
Asettuukohan tämä joskus, vai kummitteleeko loppu elämäni.
Täytyy varmaan alkaa haaveilee aurinkopaneleista katolle, silloin se
kummitus varmasti katoaisi. - Kullervo kulta kullero
kirousko kieppuu kintereillä.
Nyt läskiksi lätkähti Kullervo
kirous renkutukseksi retkahti.
https://youtu.be/uJCnvOOOWOs - Ohjelma varmaankin hyvin samanlainen kuin muutkin päiväni tällä viikolla.
Oman äitini haudalle en pääse käymään, en voi kerätä valkovuokkoja, koska ne eivät kunnolla vielä kuki, ehkä sytytän terassille muutaman lyhdyn.
En erityisemmin juhli, lipun vedän aamulla salkoon, on mulla kinuskikakku pakkasessa ja ruukkuruusu pöydällä, jokin paketti postissa, mutten pääse sitä huomenna hakemaan, pöydän katan niin kauniisti kuin taidan, äideistä kyselen ja muistellaan jos muistit pelaa, näin todennäköiseti tapahtuu päivällä.
Sitten illalla skypetetään sinne tänne, otetaan kimppapuhelu jos linjat sallivat,
silloin on ihanaa olla äiti ja mummina vielä mukavampaa. - Samalla lailla kuleksin , olisi pitänyt jo kauan sitten ladata jos olisin saanut aikaiseksi, mutta kun...
Näissä nurkissa pyörin askeleita aikamoisen määrän, mutten varmasti tarpeeksi.
Jospa ylihuomenna saisin sen ladattua, ..kerron sitten...
Jos ompelisi teepaidan hihaan taskun kännykkää varten,,, mittaisiko se siinä askeleita... vai pitäisiköhän se olla sydämen lähellä, että joka sykkeenkin mittaisi. - ’Mesimarjani pääskyni pulmuni mun’ tuntuu tutulta aamuinen kuiskeesi sun.
Silitän harmaata tukkaa, ei mitään nurmen nukkaa
vaan tikkusuoraa elämänmakuista takkua käteen pukkaa.
Olen viluinen pääskynen kaukaisen meren tuolla puolla.
Mesimarjakin raitanuttua odottaa alla sammaleen kuivalla suolla.
https://youtu.be/MKg1kOx5JEw - Huomenna nostan lipun salkoon Äitienpäivän kunniaksi.
- Tänään ajattelen päivää vuosien takaa, kun mies niin vakaa
asteli alas eduskunnan portaita, askelia päättäväisen hartaita.
Hyvää Päivää Herra Tasavallan Presidentti.
Porilaisten marssinkin kuulin.
Kuitenkin enemmän kuuntelin onneani, elämää pyöreän vatsan,
tunsin ensipotkut tulevan kesäni lapsen.
Tänään suruliputan Mauno Koiviston Muistoksi
huomenna teen samoin, silloin Kaikkien Äitien vuoksi.
https://youtu.be/SlCR6QsvkWQ - 60 luvun elämäni oli kilttiä elämää kotona ja koulussa, asuin ihan koulun vieressä. ja mulla sattui olemaan eräs entinen huippu-urheilija jumppamaikkana ja siitä seurasi , koripalloa ja maastojuoksua ja vaikka mitä urheilua harrastettiin. Isä suunnistajana sai vielä pitkin metsiä juoksemaan. Partiossa kuljettiin, ja leireiltiin yhtenään, oli talvileiriä ja vaellusta kesäisin.
Sitten oli kuvisope, joka houkutti vaikka mihin kerhoon mukaan,käsillä tekeminenkin tuntui mukavalta jutulta. Kouluaikaan olin vielä teiniliittolainen ja sitä kokoustusta koululla pidettiin..
15 vuotiaana sain koiranpennun ja senkin kanssa tuli touhuttua. elämäsä oli paljon liikuntaa.
Poikien perässä vain juostiin milloin koripallo-ottelussa milloin muka pesäpallomatsia harjun kentällä katseltiin, hitsin jännäähän se oli. Kirjeenvaihtokavereita oli läheltä ja kaukaa, Afrikasta oli, en edes muista maata ja Englannista ja Italiastakin Anna-Maria.
beatleseitä kuuntelin, kovin oli hepposet äänentoistolaitteet siihen aikaan, mutta televisio tuli taloon.
Sitten 70 luvulla isoon maailmaan,, rautatieaseman lähellä ison talon vielä isommilta näyttäviä portaita noustiin ja olo tuntui makealta. Tätä mä haluan , tää on mun juttu, ja siitä tuli moneksi vuodeksi mun juttu. Nyrkit oli savessa ja siveltimet heilui jos heilui, kiihkeää politikointia , pyörin siellä viisaampien jaloissa lakkoilin ja tein porukassa kaikkea muutakin hoopoa. Seitkyt luku siinä meni lopulla tein töitä ja olin opiskelevinani. Kevytmielisen hepsankeikan elämän opin ja se tuntui ihan mukavalta. - Ammattiarvostukseni kulkee melkeinpä sen mukaan miten olen kyseisen ammatin edustajia elämässäni tavannut ja tuntenut.
Tällä hetkellä kyllä ehdoton ykkönen on kirurgi,
eli ne kaksi kirurgia ja se taitava joukkue, joka yhteistyöllä asetteli sisuskaluni uuteen järjestykseen. Heidän työtään arvostan yli kaiken.
Opettajia ja kasvattajia ,ihan kaikenalan ja tason koska heillä on suuri merkitys tulevien kansalaisten itsetuntoon ja kehittymiseen. Moni opettaja on vaikuttanut omalla elämänpolullani ratkaisevasti ja kannustavaan hyvään suuntaan.
Suunnittelijat, joilla on luovuus hanskassa, ja siihen samaan menee ne insinöörit niin DI it kuin kolmen markan inssitkin. Kymmenen vuotta kuuntelin niiden väittelyä ja niitä käppyröitä raapustin. Prosessi-insseillä on näkemystä kokonaisuuksista.
Maanviljelijät kasvattavat hyvää ruokaa ja huolehtivat suomalaisesta maaseudusta ja maisemasta, sitä ei voi kuin arvostaa. Samoin kun niitä metsissä työtään tekeviä, joiden työn tuloksesta pääsevät nauttimaan vasta tulevat sukupolvet.
Arvostan politikkoja laidasta laitaan ja kunnallismiehiä ja naisia varsinkin.
Tietenkin oman alani ahkerat puurtajat ovat ihan omassa sarjassaan. Koska arvostan omaa työtäni niin toki kaikkia heitäkin, jotka tätä hommoo hoitavat. Sitä lippua pidän korkealla. - Just,
Fiksusti vanhenevia, ikäisiäni tai vanhempia miespuolisia henkilöitä kutsun kyllä herroiksi.
Fiksusti vanheneva herra elää ja kokee aidosti niin ikänsä kuin kroppansa, ihmissuhteensa yms
ja nauttii elämästään. Fiksusti vanhenevalla herralla säilyy silmän pilke iästä huolimatta.
Ukot eivät vanhene fiksusti. he ukkoutuvat mökkeihinsä ja jurnuttavat omiaan, ovat jästipäitä , varsinaisia köntyksiä, tosiaan. - Parisuhde on mahottoman kimurantti tai sitten se on mahottoman yksinkertainen ja selkeä juttu.
Kaikki parisuhteet erilaisia ja omanlaisiaan.
Kahden kaksinkeskistä suhetoimintaa, sitä se on ja "hoito" on turhaa jos "perustukset" ja "sopimukset" ovat kunnossa ja niitä jatkuvasti vaalitaan.
Parisuhde nauttii yhteisestä ajasta ja yhdessäolosta eihän se muuten mikään parisuhde olisikaan. - Tätä älä ainakaan katso. Noita muita voisit pikkaisen vilkaista.
Ehkä purkauksesi osoite on hieman ohi, suomi 24 pystyy sulle vastaamaan, miksi pitää semmoista ja tämmöistä palstaa hengissä.
Linkityskö saa palstan henkitoreisiin, en jaksa uskoa moista. Joskus mielenkiintoiset linkitykset suorastaan nappaavat matkaansa, asia sellaiset varsinkin,
kyllä tuollaisen 60 hemmon, oletan että olet kiukkuinen vanha mies tai olisitko sittenkin kiukkuinen nuori mies, mene ja tiedä, tulisi jo tajuta, ettei kaikki voi tykätä samoista aiheista, mutta ei se kuitenkaan estä muita tekemästä aloituksia omien mieltymystensä mukaan, niin kuin nyt sinäkin , kiva kun tupsahdit moisesta aiheesta, sain minäkin muutaman rivin aikaiseksi.
On se kiva kun meillä on jokin paikka missä höpöstellä ja kinastella . Kävin kurkkaamassa 70 kun kohta sinne kuitenkin...siellä vasta kinastellaan, täällä kinastelukin on keposempaa. - Aamulla kun saan herätä
jokaikinen ilta menneen päivän pulkkaani kerätä.
Siinä haaste on tälle pienelle ihmiselle riittävä. - Lempeän lyriikan ja leikin jos löytäisin, eroottisen riimini rustaisin
salasanoja liepeissä hulluna liidättäisin - jos vain taitaisin.
”…survaiset kuuman predikaattisi kiimaiseen subjektiini… ”
Sanasi syöksevät lämpöä, riimivastetta värisevää.
Kökköni vain lirisevät keikkuvaa kevättä, pieninä sykkeinä sydänikkunasta.
Kerran vielä luritan jotain pehmeää, rintojen paloa, lantion valoa
kaiken poroksi polttavaa jaloa.
https://youtu.be/z7mlUms1Jp8
(lainaus ”…survaiset kii….” on Merja Virolaisen, suorasukaista kielioppierotiikkaa) - Onhan siellä menneisyydessä monia hyviä ketjuja,
miksei niitä voisi jatkaa jos siltä tuntuu.
Siinähän vain tulee esille se kuinka maailma muuttuu kuomaseni.
Mielelläni nostelisin jos vaan joutaisin ja olisi luppoaikaa kuopsutella menneitä juttuja.
Ehkä joskus...