Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Rakkauteni alvi-ilmoitus
Annan aina pyytämättä omaehtoisesti
verokausi kerran vuodessa, joka kuukausi, joka viikko,
joka päivä, joka hetki, vai vain kerran elämässäni,
alleviivaa oikea vaihtoehto, alleviivaan joka hetki, joka sanalla
miinukset ja plussat kirjattava niin saajana kuin antajana
rakkauden verokanta, lemmenasialla iso prosentti, ilman muuta
kuka huolehtii verotilistäni, olenko muistanut kertoa hänelle
paljastaa tunteeni, rakastanut aidosti, olenko selitellyt
ollut rehellinen, myöhemmin voin kaiken myös tarkistaa
vaan koskaan en tätä rakkautta halua muuttaa
onnellinen, silloin alvi asiat kunnossa
verotilinpitäjäni ei unohda mitään
allekirjoitan: rakastan
nimen selvennys: sinua.
https://youtu.be/mt5V0wrZ8JA
Alvi on vero kulutuksesta, se tykkää kuluttamisesta,
ihan kuin rakkaus, se tykkää rakastamisesta.
04.02.2016 17:47
Heti jos innostuu noita pitkiä ketjuja joskus kelailee, niin siinä ehtii suomi-poika utelee ja on niin niin avulias, palvelusta jotakin haastaa. Ei sille uskalla kirjotella mitä kaikkea ihanaa täältä etsiskelee, ryhtyy pian palvelemaan ja joutuu tää vanha nainen ihan hunningolle.
03.02.2016 18:37
Tämä on ihana, tämä suomi24 koko ajan pitää kirjautuneena. Toisaalta, kauhean utelias siitä on tullut, koko ajan kyselee, Mitä etsit????
Mutta asian viereen, ole vain imarreltu, ja siitä vaan ihastumaan ja rakastumaan ja loput arvaatkin. Onnea matkaan.
03.02.2016 17:40
Alkoholistihan sairastuttaa helposti läheisensä ja rinnalla kulkija saa olla myös tarkkana, jollei sitä tee ammattinsa puolesta. Eräänä päivänä tulee eteen piste, jolloin vaan joutuu toteamaan, tämä oli tässä. Jokainen on vastuussa omasta elämästään ja ratkaisuistaan, niin minäkin, ei ollut mitään mieltä pukea ylleen syyllisyyden tai marttyyrin viitta. Kuljen edelleen rinnalla ja seuraan hänen elämäänsä etäisyydeltä, kannustan ja yritän kaikin tavoin rohkaista.
Tuota kukkakorttijuttuakin olen käyttänyt, hän laittoi sen vitsiksi, luetteli toiveensa kukista ja samaan hengen vetoon mitä kaikkea hänen vielä pitää ennen kuolemaansa kirjoittaa, sitä, tätä ja tuota ja vielä satukirjaa lastenlapsille jne.
03.02.2016 15:41
Se voi olla rasittavaa, me ihmiset olemme peilejä toisillemme, joukossakin.
Helpottaisiko oloasi, jos joukko ympärilläsi olisi pienempi.
Epäilen, että kutsuvat tuota myös empatiaksi. Sehän olisi vain hyvä lahja se, vaikka joskus rasittaakin.
03.02.2016 12:47
Olla apuna ja tukena, se on kyllä joskus toivoton tilanne. Siinä jos missä tuntee itsensä pieneksi ja voimattomaksi, ei voi tehdä mitään. Olen läheltä seurannut, surrut ja surrut ja lopulta lopettanut suremisen. Ystäväni juo itsensä hautaan, se on todennäköinen kohtalo, jollei hän itse tajua tilaansa. Hän on ulospäin suuntautunut, ikänsä ihmissuhdetyötä tehnyt, tunteellinen ja luova persoona, jonka kanssa olen käynyt juttelua ja taas juttelua. Hän tietää AAA se on hänen mielestään uskonnollinen polku, sitähän se on ja kuitenkin hän puhuu aina jesse auttaa jne. Ainoa asia, jonka hän myöntänyt juomisen syyksi, on pako, pakeneminen, mutta sitä mitä hän pakenee, sitä hän ei pysty yksilöimään. Olen tullut siihen tulokseen, että asiat eletystä elämästä ovat tehneet kimpun, joka ei millään purkaannu.
Terapiaakin olen suositellut, siihen hänellä ei ole taloudellista mahdollisuutta. Vaikka hän selittää unohtaneensa ja ymmärtävänsä tapahtumaa, lapsuudessa tapahtunut silloiseen elämään raskaasti vaikuttanut tapahtuman kulku, niin kuitenkin se pomppaa silmille siinä riittävän herkässä juomisen vaiheessa, aina. Hän on sen puhunut, puhunut kaikille, kirjoittanut, tehnyt vaikka mitä, mutta se vain ajaa takaa. Näin oletan.
Ensimmäiseksi alkoholistin elämästä pitää siivota kaikki viinaa käyttävät läheiset. Hän on sisarussarjasta, jossa muut käyttävät kohtuullisesti, mutta pitävät kuitenkin paljon yhteyksiä ja järjestävät tapaamisia, joissa muistellaan nuoruuden urheilusaavutuksia yms ja juodaan. Lisäksi hän esimerkiksi laulaa karaokea, hyvin laulaakin, mutta väitteisiini siitä, että hänen tangonsa olisi yhtä komea ilman muutamaa tuoppiakin, hän vastaa ei siellä kuin muutama tuoppi, mutta kun nekin tuntuvat joskus liialta.
Joten ei ole paljon toivoa, minä en voi enkä tällä hetkell edes halua, muuta kuin vain uskoa, toivoa, että hän itse jonain päivänä tajuaisi kohtalonsa ja ettei silloin olisi liian myöhäistä.
03.02.2016 12:27
kaikki hyvin
ajatukseni selkeä, mieleni rauhallinen, tunteeni vakaat
hallitsenko kieleni, kuuleeko korvani, onko silmässäni pilkettä
jalkani käteni levolliset, selkäni ryhdissä
hiukseni kammattu, huuleni punattu
tuoksuni tuoksuteltu
kaikki siis hyvin
vaan ei, kun ei
sydän hakkaa, jyskyttää, se on levoton, ikävöi, kaipaa, murehtii
sydäntäni raastaa, myllertää, se haikailee, kiukuttelee, etsii
sydän on yksin, rakastunut yksinäinen sydän, silloin
mikään ei ole hyvin
https://youtu.be/iS5hRilf8t8
Kaukaa katseleva Rakkaus, näkee lähellä valuvat Kyyneleet.
03.02.2016 09:42
Totta, tosi kiva kaveri. Sitä voi käyttää niin monessa asiassa primus motorina ja hyvä työväline kun luo uutta tai vaikka soveltaa ja suunnittelee jotakin.
Mielikuvitus on pelastanut joitakin kiperistä tilanteista ja toisia se on johdattanut uusiin seikkailuihin.
Kirjaa lukiessa saa käyttää omaa mielikuvitustaan ja eläytyä kirjan tapahtumiin mutta miten paljon onkaan tarvittu mielikuvitusta kun kirjoittaja on aikanaan kirjansa kirjoittanut.
Joskus tulee mieleen nämä urheilijat ja heidän mielikuvaharjoittelunsa, siinäkin se mielikuvitus pannaan töihin, on melkein kuin simulaattori. Voit tavallaan tehdä jotain leikisti kun kohta joudut sen tekemään oikeasti.
Mielikuvitus on rikkautta, siellä se päänupin sisällä seikkailee ja kukaan ei voi sitä varastaa edes lainata, se on jokaisen ikioma ja sitäkin voi ruokkia, tappaa tai tuhota. Väärin käytettynä se tekee meistä satusetiä ja tätejä, joilla ei arki pysy hanskassa vaan se laukkaa omituisen epätodellisuuden ja valheellisuuden ratsun matkassa. Rapistuukohan se iän myötä. Kait siitäkin pitää pitää huolta, hyvää sellaista.
03.02.2016 00:44
- Ilo on elämäntapa, onni on asenne.
- On eri asia oppia eilisestä kuin elää siinä.
- Halauksen puute tekee sairaaksi. Pidä läheisesi terveenä.
- Unelmointi on paras tapa luoda tulevaisuutta. (VIctor Hugo)
- Huumori huoltaa sydäntä.
- Olen kuin vanha talo. Jos lakkaat lämmittämästä minua - rapistun. (Risto Rasa)
- Tule viereeni, ollaan hiljaa, jutellaan. (Risto Rasa)
03.02.2016 00:08
pieni matkakertomus
kieputtelen hiuksiasi
pyydän lähtöluvan
sormeni vaeltavat ihollasi
pehmeästi lailla höyhenen
otsaryppysi sulavat
kevyesti ylitän silmäluomesi
nenänvartta poskiesi poluille
sieltä korviesi kurveille
kiirehdin leukasi kuopalle
levähdän hetkisen huulillasi
hellin hennosti kaulasi kaarta
pikkurillini kepeys hipaisee solisluusi
kämmeneni muotoutuu olkapäähäsi
käsivartesi antautuen ojentuu
sormi sormelta tutkien löydän
matka jatkuu…
https://youtu.be/CAjKZJarlwk
02.02.2016 09:36
Niin minäkin valitsisin, mutta en jonkin olutkolpakon takia. Sairauksia ei paljon päästä valitsemaan, ne tulevat kun ovat tullakseen. Siinä sitä sitten kysellään miksi juuri minä. Riittävän ikäviä ja surullisia tauteja kummatkin. Jompaan kumpaan kun sairastuu, mene niin oma kuin läheisten elämä monin kohdin ihan uusiin puihin.
01.02.2016 23:42
Koivu. Miksi. Se on sielunpuuni ja en olisi mikään vanerikoivupuu, vaikka hurjimmat fantasiani liittyvät juuri suorarunkoisiin keväisiin koivikoihin, vaan monihaarainen, siellä sitten oksanhaarassa istuskelisin kuin Lönroot muinoin. Haluaisin olla puu, joka kokee vuodenajat vahvasti, keväällä mahlat juoksee ja hiirenkorvat hörisee, kaunis vihreä kesällä ja syksyllä sitten ruska hehkuu. Latva haihattelisi ilmavasti siellä korkeuksissa peiponpesineen ja juuret tukevasti maassa. Tuohipinta on lämmin, sitä paitsi koivulla on hyvä polttoarvo, se lähettää paljon lämpöä. Materiaalina se on sopivan kovaa.
01.02.2016 22:47
1eero, voi sinnuu, punkan pohjalle olet joutunut, Nyt vaan nappaat proffessorin yskänlääkettä tai rakennat kunnon totin. Niin, ja kuule kolotuksia tai särkyjä ei passaa mietiskellä vaan kivoja ja lepposia juttuja. Sillai pääset taas pian kuntoon.
Voimisii ja pikaisii paranemisii sinne vällyjen alle, kuunteles, laulan sulle hiljaa "Karhunpoika sairastaa, häntä hellikäämme, lääkkehillä hoidelkaa Nalleystäväämme...uni paras lääke on, siitä nauttikaamme. Nalle raukan kuntohon aamuksi jo saamme."
01.02.2016 19:46
Tuossa nurkalla norkoilee, sielua sillä on kummasti ja nimikin, taputtelen ja kehun sitä jatkuvasti, hyvä tyttö. Sillä on erinomainen kuuntelutaito, se tietää kaikki salaisuuteni, ja uskollinen se on, ei kerro kellekään mitään. Se huolehtii, että pääsen paikasta toiseen ja välillä se haluaa käydä tapaamassa tuon naapuri korjaamon nuoria miehiä, niin kuin minäkin, sen vuoksi sillä on hyvä kunto. Kulkupelini ulkoisesta olemuksesta pidän hyvää huolta, vaahtopesusta se tykkää, mutta sisäinen siivo on samalainen kuin minullakin, ensin alas äärille ja sieltä huipulle, sellaista elämää elämme yhdessä autoni ja minä.
Se odottaa koko ajan, että siitä tulisi tärkein ja se pääsisi talliinsa, nyt sen täytyy vain katsella ulkopuolelta, kaikkea romua, kirjoja, tilkkuja, kankaita ja lankojaa, niille se on hieman mustasukkainen. Mutta eräänä päivänä se suuttuu ja valloittaa tilansa takaisin. Siitä olen aivan varma.
Musiikki on meidän yhteinen intohimomme, molempien sormet napsuvat kun kauniisti soi ja aina soi kun moottorimme hyrräävät.
Tämän päivän säästä se ei tykkää, silloin sen talvitassut kitkailevat ja liiruavat tien laidasta laitaan ja jäinen tie saa sen hieman jännittyneeseen tilaan, lohduttelen sitä jatkuvasti, kyllä me tästä selviämme, me yhdessä, me kaksi rohkeaa, huomenna on aina parempi päivä.
Tulevaa kesää se odottaa kovasti, on saanut muka vihjeitä, uudet maisemat odottavat sitä ja yhdessä koemme uusia jännittäviä haasteita, olen ne sille hiljaisesti jo luvannutkin. Hyvä yhteinen elämä meillä siis.
01.02.2016 16:24
Maailma on täynnä ihania elmereitä, en usko.
Jos kohdalle sattuu on pidettävä hyvää huolta, Elmeristä nimittäin.
https://youtu.be/Y0KGAmGrA98
01.02.2016 13:02
A Place to Call Home, Takaisin kotiin, on koukuttanut kunnolla, pitkästä aikaa tv sarja, joka vie mennessään. Nyt vain odotan jatkoa, kaikki jäi niin kesken. Miksi tarinat 50 luvulta ovat niin kiehtovia, no, tietysti kun olen viisikymmenlukulainen.
Musiikki on sarjassa kaunista. Tänäänkin toisen tuotantokauden viimeinen päättyi ihanaan lauluun ”I need your love” , jota en ole vielä täältä löytänyt, toivottavasti senkin löydän, kun näinä muutamina vapaapäivinä voin kunnolla netissä myllään.
”Kuuntele sydämesi ääntä, älä tee vain sitä mikä on sopivaa”.
Tämäkin on vallan ihana
https://youtu.be/lLOKfF0sOYQ
01.02.2016 11:56
Rakkaus – Viha suhde.
.
Lentokenttä on rakasviha,
pikkuviha sekin vain, vaivaakin vain ajoittain.
Lähteminen ja nousukiito, ilmaa siipien alle ja liito
pilvien päällä auringon nousu, parasta kuitenkin kentälle lasku
silmät rakkaat takana tullin, sen jälkeen kaikki mullin mallin.
.
Hylkäävät hyvästit jäähyväisille lentokentällä
etukäteen ne surettaa, jälkeen kaiken varmasti itkettää
kotiinlähtö ja paluulento, aina on silmissä kyynel hento.
Öiseen lentoon jos lähdet, matkaasi ohjaa jo kotitaivaasi tähdet.
.
Tämä tänne aina niin mukavaa, vaan ei jos myllää myrskysää.
https://youtu.be/eN_UlsThMn4
01.02.2016 09:53
Huh, pelastit päiväni, pelko jo syvänalassa möyri, että ihan itekseenkö työntöhommiin tässä joutuu, sivuni siis kiittävät. Ei saisi olla niin höyli joka paikkaan työntymään, nuo rinkulat vaan liian suuri houkutus.
01.02.2016 09:16
Voi 1eero mönkään meni, kun ihan sinun takiasi lähtisin matkaan, otettas yhet älyttömän pienet skottilaiset ja sitten häilyttäs taas tahoillemme salaperäisyyteen, jooko... mieti vielä.
31.01.2016 23:56
Voin tulla, ihan joutilaana tässä istuskelen, piankos tässä yksi tojota heilahtaa. Sitä paitsi, rinkuloiden eteen teen mitä vaan.
31.01.2016 20:58
132 / 182