Vapaa kuvaus




https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

  1. Rakkauteni alvi-ilmoitus
    Annan aina pyytämättä omaehtoisesti
    verokausi kerran vuodessa, joka kuukausi, joka viikko,
    joka päivä, joka hetki, vai vain kerran elämässäni,
    alleviivaa oikea vaihtoehto, alleviivaan joka hetki, joka sanalla
    miinukset ja plussat kirjattava niin saajana kuin antajana
    rakkauden verokanta, lemmenasialla iso prosentti, ilman muuta
    kuka huolehtii verotilistäni, olenko muistanut kertoa hänelle
    paljastaa tunteeni, rakastanut aidosti, olenko selitellyt
    ollut rehellinen, myöhemmin voin kaiken myös tarkistaa
    vaan koskaan en tätä rakkautta halua muuttaa
    onnellinen, silloin alvi asiat kunnossa
    verotilinpitäjäni ei unohda mitään
    allekirjoitan: rakastan
    nimen selvennys: sinua.

    https://youtu.be/mt5V0wrZ8JA

    Alvi on vero kulutuksesta, se tykkää kuluttamisesta,
    ihan kuin rakkaus, se tykkää rakastamisesta.
  2. Olla apuna ja tukena, se on kyllä joskus toivoton tilanne. Siinä jos missä tuntee itsensä pieneksi ja voimattomaksi, ei voi tehdä mitään. Olen läheltä seurannut, surrut ja surrut ja lopulta lopettanut suremisen. Ystäväni juo itsensä hautaan, se on todennäköinen kohtalo, jollei hän itse tajua tilaansa. Hän on ulospäin suuntautunut, ikänsä ihmissuhdetyötä tehnyt, tunteellinen ja luova persoona, jonka kanssa olen käynyt juttelua ja taas juttelua. Hän tietää AAA se on hänen mielestään uskonnollinen polku, sitähän se on ja kuitenkin hän puhuu aina jesse auttaa jne. Ainoa asia, jonka hän myöntänyt juomisen syyksi, on pako, pakeneminen, mutta sitä mitä hän pakenee, sitä hän ei pysty yksilöimään. Olen tullut siihen tulokseen, että asiat eletystä elämästä ovat tehneet kimpun, joka ei millään purkaannu.
    Terapiaakin olen suositellut, siihen hänellä ei ole taloudellista mahdollisuutta. Vaikka hän selittää unohtaneensa ja ymmärtävänsä tapahtumaa, lapsuudessa tapahtunut silloiseen elämään raskaasti vaikuttanut tapahtuman kulku, niin kuitenkin se pomppaa silmille siinä riittävän herkässä juomisen vaiheessa, aina. Hän on sen puhunut, puhunut kaikille, kirjoittanut, tehnyt vaikka mitä, mutta se vain ajaa takaa. Näin oletan.
    Ensimmäiseksi alkoholistin elämästä pitää siivota kaikki viinaa käyttävät läheiset. Hän on sisarussarjasta, jossa muut käyttävät kohtuullisesti, mutta pitävät kuitenkin paljon yhteyksiä ja järjestävät tapaamisia, joissa muistellaan nuoruuden urheilusaavutuksia yms ja juodaan. Lisäksi hän esimerkiksi laulaa karaokea, hyvin laulaakin, mutta väitteisiini siitä, että hänen tangonsa olisi yhtä komea ilman muutamaa tuoppiakin, hän vastaa ei siellä kuin muutama tuoppi, mutta kun nekin tuntuvat joskus liialta.
    Joten ei ole paljon toivoa, minä en voi enkä tällä hetkell edes halua, muuta kuin vain uskoa, toivoa, että hän itse jonain päivänä tajuaisi kohtalonsa ja ettei silloin olisi liian myöhäistä.
  3. Tuossa nurkalla norkoilee, sielua sillä on kummasti ja nimikin, taputtelen ja kehun sitä jatkuvasti, hyvä tyttö. Sillä on erinomainen kuuntelutaito, se tietää kaikki salaisuuteni, ja uskollinen se on, ei kerro kellekään mitään. Se huolehtii, että pääsen paikasta toiseen ja välillä se haluaa käydä tapaamassa tuon naapuri korjaamon nuoria miehiä, niin kuin minäkin, sen vuoksi sillä on hyvä kunto. Kulkupelini ulkoisesta olemuksesta pidän hyvää huolta, vaahtopesusta se tykkää, mutta sisäinen siivo on samalainen kuin minullakin, ensin alas äärille ja sieltä huipulle, sellaista elämää elämme yhdessä autoni ja minä.
    Se odottaa koko ajan, että siitä tulisi tärkein ja se pääsisi talliinsa, nyt sen täytyy vain katsella ulkopuolelta, kaikkea romua, kirjoja, tilkkuja, kankaita ja lankojaa, niille se on hieman mustasukkainen. Mutta eräänä päivänä se suuttuu ja valloittaa tilansa takaisin. Siitä olen aivan varma.
    Musiikki on meidän yhteinen intohimomme, molempien sormet napsuvat kun kauniisti soi ja aina soi kun moottorimme hyrräävät.
    Tämän päivän säästä se ei tykkää, silloin sen talvitassut kitkailevat ja liiruavat tien laidasta laitaan ja jäinen tie saa sen hieman jännittyneeseen tilaan, lohduttelen sitä jatkuvasti, kyllä me tästä selviämme, me yhdessä, me kaksi rohkeaa, huomenna on aina parempi päivä.
    Tulevaa kesää se odottaa kovasti, on saanut muka vihjeitä, uudet maisemat odottavat sitä ja yhdessä koemme uusia jännittäviä haasteita, olen ne sille hiljaisesti jo luvannutkin. Hyvä yhteinen elämä meillä siis.
  4. A Place to Call Home, Takaisin kotiin, on koukuttanut kunnolla, pitkästä aikaa tv sarja, joka vie mennessään. Nyt vain odotan jatkoa, kaikki jäi niin kesken. Miksi tarinat 50 luvulta ovat niin kiehtovia, no, tietysti kun olen viisikymmenlukulainen.
    Musiikki on sarjassa kaunista. Tänäänkin toisen tuotantokauden viimeinen päättyi ihanaan lauluun ”I need your love” , jota en ole vielä täältä löytänyt, toivottavasti senkin löydän, kun näinä muutamina vapaapäivinä voin kunnolla netissä myllään.
    ”Kuuntele sydämesi ääntä, älä tee vain sitä mikä on sopivaa”.
    Tämäkin on vallan ihana
    https://youtu.be/lLOKfF0sOYQ