Vapaa kuvaus

https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

1. Ajatelkaa...kommentoin viimeistä kappalettasi, ei kait siinä ole väkisin väännettyä arviointia palstalaisten elämästä, et voi tietää miten elän elämääni. Kuinka voit väittää, että elämäni hupenee jonnekin pois. Ei se kuule hupene mihinkään. Päivä kerrallaan elelen kuten sinäkin.
    Luuletko tosiaan, että jos vaikka kymmenen kommenttia kirjoitan päivässä, osan yöllä, niin istun jatkuvasti tässä kylmän ruudun ääressä. Ne ovat vain hetkiä elämästäni. Joskus hetki kuten tämäkin, jokin kirjoitus vain provosoi kirjoittamaan.
    Ei täällä kirjoittelijat ole sen kummempia ihmisiä kuin sinäkään, jokaisella on mielenkiintoinen ja ainutlaatuinen elämä, josta jokainen nauttii omalla tavallaan ja rikastuttaa milloin mitenkin omaa, läheistensä tai yhteisöjensä elämää.
    Joskus harmittaa kun kirjoittaja vähättelee muita ja itse kuitenkin kirjoittaa täällä samaan tapaan. Vapaaehtoista hommoo tämä on.
  2. Uskallan vähän kommentoida. Ihminen etsii aina ystävää, aina on kaipaus, niin kuin laulussakin sanotaan, ihmisen ikävä toisen luo.
    Elämä tarjoillaan meille pätkissä, elin muinoin elämäni pätkän parhaani kanssa ja sitten tuli uusi jakso elämään, jolloin parhaani elää muistoissani jne. Voin kuvitella sumean olosi, mutta aika aina armahtaa ja mikään ei käy hetkessä.
    Ajattelin yksin jäätyäni, että ketään ei enää tule, niin hyvää en löydä ja huonompaa en kehtoo ottaa, vaan ei se niin mene. Koskaan en voi sitä aikaa unohtaa, se oli ainut kertaista elämässäni mutta kuitenkin haluan elää minulle uskottua ainutkertaista elämääni, en pelkästään muistoissani.
    Olen vuosien saatossa huomannut, että kun elämä tuo eteen uuden ihmisen, kohtaaminen vaatii vain rohkeutta ja kyselemääsi luottamusta. Rakkaus on vielä niin muuntuvainen ilmiö, se kaiken muun lisäksi vain haluaa ja tahtoo. Mikään ei ole turhaa mutta näissä asioissa liika kiirehtiminen on myös turhaa. Suru haluaa elää kanssasi ja rinnallasi oman aikansa.
    Sitä paitsi sinulla leskimiehenä ei ole mitään hätää, varo vaan, yksinäisiä leskinaisia ja eronneita naisia on suomen maa pullollaan ja kyllä siinä porukassa on luotettavia, kilttejä ja luonnollisiakin, siitä olen ihan varma. Miten moni nainen haluaisikaan istua vieressäsi ja käsi poskella kuunnella jurinoitasi ja sitten kyynelsilmin yhdessä itkisitte ja välillä nauraisitte. Elämä katsos ottaa, niin julmalta kun se sillä hetkellä tuntuukin mutta kyllä se osaa myös antaa ja se on lohdullista.
  3. Aamuhöpinä hakee paikkaansa, silakat ja suruhuntu kirjoitettu, siispä tänne kiusaksi. Joku kumma ennakkoluulo puskee pintaan, joku tässä hiertää, aloituksen aitous, romantiikka vain komiikkaa, pitää panna liirumlaarumit vielä pussiin, jospa joskus vielä. Politiikkaa sitten, se vasta komiikkaa on, pellejä täynnä koko pelilauta. Missä kunnon ratsut ja sotilaat, kyllä he siellä ovat, vakaumukselliset meidän herramme muurahaiset, jotka hoitavat myös meidän asioita omiensa ohessa.
    Kuninkaan voi laudalta heittää mutta sotilaat pomppaavat uskollisesti kuin kumipallot joka vaalin jälkeen, mieltymys valtaan vaatii paitsi pyrkyä myös työntöä, luottamusta meiltä tavallisilta kuhnureilta. Kerta kerran jälkeen luotan ja aina olen tukenut omaa sotilastani. Menipä omituiseksi höpinäksi, ei täytä laatukriteereitä, ei esimerkkejä edes haaveiluissa.
    Aamun musiikkina on soinut Mamy Blue, moni sen minulle lauloi, yhdellä jos toisella kielellä, ei tarvitse tämän herran mamy blue porukassa hävetä https://youtu.be/tphmbksNx54