Vapaa kuvaus

https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

1. Yks meidän herramme muurahainen oon
  2. Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, kenestä on kyse. Jokaiselle, niin hyville kuin pahoille, on joskus hyvä vähän pohdiskella juuri aloituksen kaltaisia kysymyksiä ja varsinkin etsiä niihin vastauksia.

Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, millaista elämää oikeassa elämässä vietän. Paitsi, jos haluan elämästäni kertoa yksityiskohtia, sehän voi olla vain mielenkiintoista ja todistaa, että olet ja olen oikea elävä enemmän tai vähemmän rakastettava tai vihattava ihminen. Tässä yhteydessä juuri minä, minä ja minä, kenestä muista täällä osaan paremmin kertoa kuin omasta itsestäni ja elämästäni. Useinhan aloitusten idea juuri huutaa mitä ihmeen mieltä sinä tästä asiasta olet ja sitten ei saisi kertoa minä muodossa asioita, aika omituista. Sehän on tämän palstan suola, kuulla mitä mieltä muut ikäiseni ovat ko asiasta.

Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, jos olenkin virtuaalipersoona. Voin täällä elää ihan omaa virtuaalielämää. Kukas sitä kieltää. Mielikuvitus vain kehiin ja tekstiä hulvattomasti. Voinhan esittää sievää ja siloista jos haluan, tai elämäni voi olla tosi rujoa, rajua ja runnottua. Ei sitä kukaan saa selville, eikä ketään kiinnosta ottaa selville, mikä elämästäni on virtuaalia mikä karvasta todellisuutta. Antaa mennä vain. Varmaan jokaisella on ihan ihka omat suodattimet, tämän nyt uskon ja tätä en sitten usko millään, niin oikeassa elämässä kuin kaiken maailman palstoilla, missä pyörin ajan kulukseni. Totuus on monesti taruakin ihmeellisempää. Harvalla on niin herkkää korvaa ja silmää, että osaa lukea toisen tekstiä ja tulkita sitä juuri oikein ainakaan näillä palstoilla.

Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, jos vaikka olen juntti. Junttius ja juntittomuus on kokonaan lukijan ja katsojan silmässä. Sanana juntti on usein, niin kuin tässäkin aloituksessa eräänlaisena halventavana ilmaisuna. Sitä käytetään lyömäaseena aliarviomaan kanssaeläjiä. On se niin hienoa kun ainakaan minä en ole juntti, typerys tai moukkamainen aloittajakin ehkä ajatteli kun moista sanaa käytti. Juntti sanan käyttö kääntyy usein sanaan lähettäjää itseään kohti. Jos aloittaja tarkoitti sanalla maalaista, maalla elävää ihmistä, niin se olen kernaasti vaikken maalla asukkaan.

Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, jos olen digitaalinen. Hups mikä sana, oikeastaan muotisana. Sehän tulee jatkuvasti esiin hallituksemme kärkimiesten ja naisten kärkihankkeissa ja monissa muissa yhteyksissä kun viisaat puhelevat. On jotain tosi hienoa ja edistyksellistä varmaan. Dataa pyörii siellä ja täällä. Omassa kodissani on digitaalia moneen lähtöön. Tässäkin aparaatissa on moinen hieno sana käytännön toimissa. Eli, ei lainkaan hassumpi sana.

Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, jos olen ääliö. Taas aloittaja nostaa itsensä jalustalle ja huutaa, katsokaa, minä täällä, ainakaan minä en ole ääliö, en mikään tomppeli enkä typerys. Usein käy niin hassusti, kun kaveriasi ääliöksi kutsut, se on kuin bumerangi , saat sen takaisin omaan otsaasi, varo sen sanan käyttöä turvallisuutesi, ihan oman turvallisuutesi vuoksi.

Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, mutta nyt täytyy välillä tehdä kunnon töitä, tämän liirumlaarumin lukijallekin vaan hyviä öitä.