Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sydämenikö+on+murtunut,+verenkierto+vallan+sekaisin
hengitys+heikkenee,+pulssi+pakenee,+tajunta+takeltelee,+
puhunko,+puhisenko,+nainen+hei+herää.+Soitto+yks+yks+kaks,
Ensihoitajani…missä+viivyt.
Kolmekymmentä+hyväilyä+kaksi+suudelmaa,+kolmekymm…+
https://youtu.be/KSzSQRf8CRI
07.04.2017 22:53
Muistatko+kun+yhteen+aikaan+tehtiin+kutomalla+niitä+ÄitiTeresa+peittoja,+en+ole+niitä+itse+tehnyt,+postitellut+vaan+jonnekin,+en+tosin+muista+minne+ne+slloin+menivät.
05.04.2017 17:07
Etsivän+vanhustyön+jokainen+voi+aloittaa+itsestään,+ei+tarvitse+odottaa++ketään+palvelemaan.+Meillä+60++on+aikaa+pitää+verkostoista+hyvää+huolta.+Lapset+elävät+omaa+elämäänsä+maailmanäärissä+ja+eihän+heidän+elämäänsä+tarvitse+tukeutua,+tulkoot+äitienpäivänä+ruusujensa+kanssa+ja+vaikka+joka+pyhä,+kuitenkin+elän+omaa+elämääni+tässä+ihka+omassa+muumilaaksossani.+
Terveydestä+pitää+pitää+huolta,+sen+olen+tiedostanut,+sillä+jos+tai+kun+jalat+pettävät+tai+muu+ratkaiseva+vaiva+iskee,+sulkeutuu+helposti+omien+seinien+sisälle+valittamaan,+ettei+kukaan+käy,+ei+ketään+nää,+ei+kukaan+juttele,+eikä+kukaan+kuuntele.+
Nyt+on+onneksi+skypet+ja+muut+värkit+joilla+voi+verkostoa+haalia+ympärilleen,+olisihan+se+ihanaa+jos+sitten+tosi+vanhana+voisi+rupatella+muitten+kanssa+ja+ettei+sukankudin+olisi+ainoa+jolle+juttuja+kertoisi.
Kyllä+niitä+silloin+saattaa+olla+lähellä+kaikenmoisia+tukipalveluja,+mutta+siihenkin+ettei+niitä+ole,+pitää+varautua,+baariparlamentteja+ja+olohuoneita+yms+mutta+tuskin+kukaan+luokse+tulee+jos+ei+hippusen+omaa+toivettaan+jonnekin+suuntaan+huhuile+ja+toimi.
Nyt+voi+tietysti+kuljeskella+tuntosarvet+koholla+ja+olla+kiinnostunut+tapaamistaan+vanhoista+ihmisistä,+varsinkin+jos+heitä+ei+kuulu+lähipiiriin,+mutta+naapuriin+voi+vaikka+kuuluakin,+joku+voi+ilahtua+jo+pelkästä+huikkaamisesta,+Hei+mitä+kuuluu,+kuis+voit?
05.04.2017 17:04
Muistokukkia+on+myös+täällä,+aikoinaan+mummolassa+kasvoi+ja+kukki+sopivassa+hajavalossa+hienosti+posliinikukka,+tummat+kiiltävät+lehdet+ja+kirkkaan+sokeritipan+kukkiinsa+muodostava+kukkaterttu.+Sain+siitä+tädiltäni+oksan+ja+se+yhäkin+kasvaa+seinälläni,+välillä+kukoistaen+ja+välillä+enemmän+ja+vähemmän+kituliaasti+mutta+kasvaa+kuitenkin,+harvoin+se+on+kukkinut,+ilmeisesti+liian+lämmin+ilmasto.
Moniin+vuosiin+en+nähnyt+sitä+myytävän+oman+paikkakunnan+kukkakaupoissani,+sen+sijaan+Ruotsissa+näin+siitä+monia+erilaisia+versioita+ja+lajikkeita.+Ehkä+se+on+siellä+suositumpi+kasvi+kuin+Suomessa
05.04.2017 15:57
Ainoa+pelarguuuuni,+joka+hengissä+sisällä+täällä+talven+yli+selviää+on+mårbacka.
Pidän+sen+hennosta+vaaleanpunaisesta+kukinnosta+ja+niitä+on+aina+ollut+paljon.
Tänään+siitä+pätkin+oksia+juurtumaan,+saan+antaa+niitä+sitten+tutuille+ja+kylänmiehille.
Ensin+vain+kunnon+nestejännitys+mårbackaan+ja+sitten+sakset+käteen.
05.04.2017 11:24
Menneen+talven+peittelen+taas+kiitokseen+
toppanuttuni+heitän+pian+jo+nurkkaukseen.
Kuin+rakastunut+harakka+hypähtelen+kepeästi,+iloisin+mielin+
harhailevin+katsein+etsin+jo+penkoilta+kukkaani
kevään+ensimmäistä+kultaista+kehrääni.
https://youtu.be/VsWVNv0E3yE
05.04.2017 11:16
torkkuhuopa,+jutustellaan+vaan,+aikamoisen+hissukka+minäkin+olen.
Sulla+on+kiva+nimimerkki,+torkkuhuopa,+sopii+niin+mainiosti+juuri+tämmöiseen+aloitukseen.+Olen+muuten+innokas+tekemään+peitteitä,+torkkuhuopiakin,+teen+niitä+yleensä+isoäidin+neliöistä,+virkkaamalla.+Teen+yhdellä+ja+samalla+isoäidinneliömallilla.+
Huomasin+jossain+kirjan+jossa+oli+sata+erilaista+mallia+tehdä+isoäidinneliö.+Jos+kaikkia+kirjan+malleja+kokeilisi+oli+jo+sata+lappua+koossa,+aika+ison+peiton+jo+niistäkin+saisi.
Isoäidinneliö+on+siitä+leppoisa+malli,+että+sen+voi+pikkusesti+ottaa+mukaan+kun+lähtee+reissuun,+malli+ei+mene+koskaan+sekaisin+eikä+se+hevin+unohdu.
04.04.2017 23:00
Max+Raabe+ja+Palast+Orchester
tulkaa+nyt+jonnekin
akselille+Tallinna-Helsinki-Tukholma.
Ei+tämä+nyt+riimiksi+taivu,+kunhan+vain+hurmioon+vaivun
Ei+yksin+suudella+voi,+silti+niin+kepeää+on+kuunnella+toi.
https://youtu.be/8PFXH8LFhlk
04.04.2017 21:26
Ollaankohan+me+60++varsinaisia+tomppeleita+itseriittoisuudessamme.+
Kivasti+hmp.f+houkuttelit+muille+tasoille,+vaan+ei+onnistunut...
04.04.2017 11:33
Sinilemmikin+juurakot+turpoavat,+sammalen+vihreä+virkistyy.
Kevään+valo+sulattaa+kylmän+jään+silmistä.+
Puroissa+kirkkaiden+pisaroiden+vauhti+kiihtyy
rakkauden+avoveteen+–+seesteiseen.
https://youtu.be/H6lhj5p5n_E
04.04.2017 09:44
Putinin+hallinto+asialla.
Putin+haluaa+ihmiset+pois+mielenosoituksista,+tätä+saavat+nyt+vähän+aikaa+kauhistella.
Putinin+kommentti+jotenkin+niin+väljä.
Sisäpolitiikkaa.+Luulen,+uskon,+otaksun.
03.04.2017 19:07
Kuulostaa+lohdulliselta,+että+siitä+kolmannesta+elämästä+voi+nauttia.+
Sitä+on+niin+jämähtänyt+näihin+ympyröihin+ja+kuvittelee,+ettei+parempaa+voi+ollakaan.
03.04.2017 18:56
Voin+tunnustaa,+että+itse+syyllistyn+juuri+kyselyihin,+'kuinka+saat+aikasi+kulumaan'+ja+'miten+menee'.+Varsinkin+juuri+eläkkeelle+jääneet+ovat+uhreinani.
+
Mutta+teen+sen+vain+itseni+vuoksi,+pelon+sekaisin+tuntein+ajattelen+edessä+olevia+eläkepäiviä,+tekee+mieli+jatkaa+vielä...+
Tuntuu+omituiselta+tehdä+vain+omia+hommia+ja+pyörittää+tätä+omaa+kotirinkiä,+tuijottaa+teeveetä+jne.+voi+yök.+Kun+ei+ole+koskaan+elänyt+mitään+sitku+elämää,+että+sitkun+lopetan+hommat+niin+teen+sitä+ja+tätä.
Toivottavasti+kaadun+saappaat+jalassa.
03.04.2017 16:34
Tuossa+meidän+naapurissa+on+joku+katulähetyksen+iso+kirppari,+sieltä+olen+jotain+ostanut+ja+vastaavasti+kutsunut+ukkoja+hakemaan+omia+turhia+mööpeleitäni.
Kolme+vuotta+sitten+ostin+punaisen+ison+ihanan+nojatuolin+ja+rahin,+toinenkin+olisi+ollut+vaan+ei+mielestäni+sopinut+huusholliini.+Punainen+on+kyllä+kaikkien+suosikki,+hyvin+pitänyt+kangas++kuosinsa+ja+helppo+pitää+puhtaanakin.
Viimeksi+täydensin+syvää+lautassarjaa,+meillä+on+arkikäytössä+keskon+2000+sarja,+olin+jo+aikani+niitä++siellä+katsellut+ja+sitten+kävin+tinkimässä+puoleen+hintaan+kymmenen+lautasta,+hyvä+ostos+mielestäni.
Nettikippareita+en+käytä,+ainakaan+vielä.+Haluan+nähdä+ja+tutkia+ostokseni.
03.04.2017 11:30
HyväH
Täytyy+sanoa,+että+"peekeleen+taatanan+ahvenes"+innosti+kalatarinaan,+joka+on+ihan+tosi,+olen+syönytkin+sen+viidesosan+siitä+hauesta...kun+osiin+jaettiin.
Mutta+ihanuuksien+ihanuus...Olen+suorastaan+otettu+nelosestasi,+se+niin+kohottaa+ja+kannustaa+jatkamaan+kaiken+uhalla+tätä+kivistä+kirjoittamista+tälläkin+palstalla.
Luovuudesta+en+tosin+uskalla+edes+haaveilla,+hyvä+kun+kirjaimet+hapuillen+osuvat+silloin+tällöin+kohilleen.
terv,+'pikkuisen+jotain+on'
02.04.2017 23:46
Tänään+se+viherkausi+alkoi,+
sain+rairuohot+maahan,+pääsiäisaikaan+lapset+tykkäävät+kun+saavat+niihin+asetella+kaikkea+mukavaa+munien+ja+tipujen+lisäksi...+niin+ja+legopalikatkin+sopivat+rairuohoon.
Viherlandiasta+hain+petunian+riippataimia,++kolme+puskaa+sai+7+viiskymmentä,+latvon+niitä+vähän+väliä+ja+kohta+niitä+on+kymmenen+purkkia,+saan+monet+riipat+riippumaan+ja+penkeissäkin+ne+viihtyvät+kun+oikein+innostuvat+leviämään.+Olivat+niin+mieleisiä+erisävyn+violetteja+väriltään.
02.04.2017 23:25
Rakkaus+on+riimieni+rikkaus
ei+niitä+tapa+mikään+uhkaus.
Sanat+hyökkää+suoraan+sydämestä
ajatukset+antaa+aavistuksen+ikävästä.
https://youtu.be/NV3qnoRulko
02.04.2017 16:35
HyväH
Ikinä+en+ivaa+ketään,+sinua+nyt+viimeksi,+ei+ole++pakkomielteitä,+kakara+mä+voin+hyvinkin+olla,+se+ei+ole+vaarallista+jos+rakkaus+on+lapsellista,+katsos+kun+lusikalla+saanut+niin+kauhalla+ei+voi+rakkausriimejään+raapaista.
Kerro+syy,+kun+mikään+noista+kolmesta+ei+kelpaa,+miksi+en+saisi+tähän+aloitukseesi+kirjoittaa+rakkaudesta,+ikävästä,+kaipuusta,+kerro+niin+että+uskon.+Vähät+mä+torumisesta+välitän+ja+rikki+mua+ei+saa.
02.04.2017 15:57
Höpsistä+höö,+entäs+jos+en+siirrä.
Tänne+mä+nämä+haluan+kirjoittaa,+hyppää+yli+HyväH.
Kyllä+mä+tähän+musiikin+kekkaan,+vaan+ny+pitää+mennä+siemenkauppaan+rairuohon+ostoon.
02.04.2017 13:18
Porukka+oli+Bromarvissa+vähän+rentoutumassa,+koko+lössi+enemmän+ja+vähemmän+humalissaan.+Illalla+oli+vielä+selvin+päin+verkot+laskettu+ja+aamulla+kaksin+niitä+sitten+koettiin.
Kiroiltiin+kun+joku+kauhea+uppotulkki+oli+taas+verkossa,+kun+niin+painoi.
Mutta+se+uppotukki+osoittautuikin+valtavaksi+haueksi,+päästään+oli+sotkeutunut+verkkoon.+Haavikin+oli+niin+pieni,+ettei+sillä+sitä+vonkaletta+ylös+saataisi.+Vaan+kun+pikku+haavi+hauen+kylkeen+mallattiin,+niin+se+vonkale+läpsäytti+pyrstöllään+niin,+että+sujahti+kuin+sujahtikin+selälleen+sinne+pikkuhaaviin+ja+täytti+sen+laitoja+myöden.+Ja+haavi+kesti.+!3+ja+puoli+se+vonkale+painoi,+kun+perattiin+niin+sisältä+löytyi+toinen+hauki+2+ja+puoli+kiloinen,+hauet+sisäkkäin+kuin+kunnon+maatuskat.+
En+muista,+onko+tuo+juttu+edes+totta,+mutta+kalajuttu+kumminkin.
02.04.2017 11:17
18 / 182