Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ihanko+totta,+kiva+kuulla+mielipiteesi...
https://youtu.be/vRs4hKAJ59I
01.03.2017 01:32
Talvi+viipyy+vielä.
Yökylmyys+ympärilläni+kuristaa+kutistuvaa+kinosta.
Jääpuikot+sulaen+soinnuttavat+tippansa+jo+kevätmelodiaan,
vaikka+silpovatkin+viluisen+sieluni+jäähileiksi+insomniaan.+
https://youtu.be/GD8DrV5S2Ck
01.03.2017 00:52
Kalevalan+varhaiskasvatusta+
kovan+onnen+Kullervoakin...
"Sinisukka+äijön+lapsi,sai+tuosta+elelemähän
Alla+varjon+vanhempien;+Ei+saanut+älyämähän,
Miehen+mieltä+ottamahan,+Kun+oli+kaltoin+kasvateltu,
Tuhmin+lasna+tuuiteltu+Luona+kalton+kasvattajan,
Tuon+tuhman+tuuittajan."
*
Kun+aikoinani+Kuusamossa+jänistä+jahtasin
olo+oli+kuin+Mielikillä,+metsän+emännällä...
"Siniviitta,+viidaneukko,
mieluinen+metsänemäntä.
Anna+tie,+avaa+portti
minun+metsällä+käydessä."
28.02.2017 23:55
Onnin+päivä+ja+pisara+lumoa
edes+arkinen+harmaa+ei+sitä+kumoa.
Oma++Oranssini,+elämäni+oranssi
sinä+sytytät+aamuni+valon
vasta+yön+pimeä+käärii+rullalle+kajon.
*
https://youtu.be/b5rgLNseks8
28.02.2017 17:17
Heitän+yhden+nimen,++Sauli+Niinistö
toivotan+hyvää+kalevalanpäivää
kohta+kaivan+kalevalan+esiin+ja+
luen+ainakin+yhden+värssyn
tai+ehkä+kaivankin+kanteletaren...
28.02.2017 15:17
Voihan+sen+noinkin+yksinkert+käsittää,+
mutta+itse+iloitsin+tuossa+kappaleessa+ajatuksesta,+että+korppiksen+kuin+kaikkien+muidenkin+aurinko+paistaa,+ja+onpa+kurjaa+jos+me+rasistisin+sanoin+tuupimme+toinen+toistemme+aurinkoa.
28.02.2017 10:14
Tänään+on+kiva+päivä,+Onnin+päivä...
Sallit+pienen+muistelon,
nuoruudessani+olin+Lauttasaaressa+töissä+ja+bussilla+ajelin+kotiin,+joku+oli+jäälle+lauttasaaren+sillan+kupeeseen+piirtänyt+valtavan+suuren+sydämen+ja+kirjoittanut+sisälle+sanan+Onni.+Jäi+ikuisesti+mieleen,+silloin+käytettiin+onni-nimisiä+varmuusvälineitä+ja+tuo+piirros+jäällä+näytti+niin+tutulta+logolta,+ja+kaiken+lisäksi+elämä+oli+silloin+niin+onnea+täynnä.+Enää+ei+tartte+pelata+varman+päälle...
28.02.2017 09:19
Vahinko,+mielestäni+musiikki+liittyy+aiheeseen...
jos+tuon+musiikin+kuuntelee+ajatuksella...+"Älä+peitä+mun+aurinkoo"
Jokainen+joka+syyllistyy+rasistiseen+tekoon+peittää+uhrinsa+"auringon"+ja+jättää+varjon+tuon+ihmisen+elämään.
Eihän+me+täällä+peitetä+toistemme+aurinkoa.
28.02.2017 08:37
Näinkin+voi+puuttua...
Ei+liity+tosin+aiheeseen+rasismista,+mutta...+asiaan+puuttumiseen+kylläkin...
http://www.iltasanomat.fi/musiikki/art-2000005106446.html?ref=rss
*
https://youtu.be/Cq5h39TQ5D4
28.02.2017 08:09
Päläpäläpällällää..
Yksi+asia+tuossa+aloituksessasi+pisti+silmään+ja+saa+raapustamaan...
Vaikka+huonosti+luenkin+ketjuja,+kun+sanasota+tosi+harvoin+houkuttaa+mutta+tuskin+kukaan+vakinikki+tai+kulkijakaan+tällä+palstalla+kaipaa+hyviä+sanojani,+puolustuspuheitani+tai+muita+pälätyksiäni+sinne+väliin.+
Niin+olen+tulkinnut.
Niitä+kun+sinne+väliin+tunkee+niin+joutuu+seuraajaksi+ja+perseennuolijaksi+ja+vaikka+miksi+että+ehkä+on+parempi+pysyä+poissa.
Kirjoittajat+täällä+osaavat+ja+kykenevät+puolustamaan+itseään+sanallisilla+lahjoillaan,+kyllä+se+naurettavalta+näyttäisi+jos+joku+tällainen+kökkö+mestaria+sanasodassa+puolustaisi.
27.02.2017 17:46
Voi+kauhistuksen+kanahäkki+ja+kun+olen+luottanut+kaikkiin+ihmisiin.
Enää+ei+passaa+tilailla+sitä+tai+tätä.
Tähän+putiikkiin+tilaan+paljon+lehtiä+ja+useinkin+kaikenlaisina+lyhyitä+jaksoina,+joiden+kanssa+sitten+olen+sievästi+sanoen+aina+kuusessa+kun+en+muista+peruutella,+vaan+laskuja+tippuu+ja+tippuu.+Joskus+on+tuntunut+siltä+kuin+saisin+jonkin+lahjalehden+ja+hupsista+huijaa,+kohta+tuleekin+lasku.+Kaikki+lehtitalot+eivät+laita+nettipostiin+laskujaan,+lähettävät+laskut+paperisina+liuskoina.
Pitääpä+tarkkailla+postiaan.
27.02.2017 15:46
Punon+sinulle+nauhan+pitsisistä+lumihiutaleista.
Aamuaurinkoni+kulta+hehkuttaa+ne+oranssin+kirjoon
pakkaspäivä+heijastaa+kiteet+timantteina+sakaroiden+sakaroista.
Nauha+sulaa+leikitellen+kielelläsi+hellien+huultesi+lämpöön.+
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
https://youtu.be/L9qMXA7I6nU
27.02.2017 15:30
En++mä+ole+moisia+pullia+nähnyt+jouluisin+en+juhannuksin,+vain+laskiaisena.
Onneksi+ei+omassa++laskiaispullassani+ole+pakko+olla+mitään,+mutta+jos+on+näin...
iso+pehmeä+pulla+ja+sisällä+kupurassa+hilloa+ja+pehmeää+tuoretta+kermavaahtoa...
ja+päällä+'hattu'+tomusokeroitu...
niin+jopa+maistuu+laskiaiselta.
Joskus+olen+saanut+laskaispullan+lautasella+jolla+oli+lämmitä+maitoa,+jotenkin+maistui+vieraalta+silloin.
27.02.2017 11:52
Mikään+ei+maistu+niin+hyvältä+kun+iso+ihana+vadelma+tai+mansikkahillolla+täytetty+raikas+laskiaispulla.+Muutamia+todella+hyviä+olen+jo+ennen+laskiaista+kahviloissa+kahvin+kanssa+nauttinut.
Marsipaanikönttiset+jätän+syömättä,+maistuvat+suussa+niin+tunkkaisilta,+mutta+raikas+hillo+ja+tuore+kermavaahto...vau...vie+kielen+mennessään.
Itse+en+laskiaispullia+enää+tee.
Kisojakin+katselen+mitallin+kiilto+silmissä,+jatkuisipa+viikonlopun+kaltainen+kaunis+sää+Salpauselällä+koko+tulevan+kisaviikon+ajan.+Silloin+siellä+olisi+mahtava+tunnelma,+joka+välittyy+television+katselijallekin.
27.02.2017 10:01
Tuli+mieleen,+että+tuon+näkökulman+voisi+myös+liittää+hoitotahtoonsa+jos+haluaa.+Yleensähän+hoitotahdossa+ilmaistaan+vain+toiveet+lääketieteellisessä+näkökulmassa.
Omassa+hoitotahdossani+uskonnosta+tai+vakaumuksesta+en+tahdo++mitään.
26.02.2017 22:57
En+ole+moista+juttua+edes+tarkkaillut,+loppuu+kun+loppuu,+kun+jokunen+kymmenen+prosenttia+on+jäljellä+laitan+piuhaan.
Miksiköhän+tuntuu,+että+auton+laturilla+latautuu+nopeammin,+onkohan+vain+tunne+ja+totuuden+kanssa+ei+ole+mitään+tekemistä.
En+kovin+sovelluksia+osaa++tai+halua+käyttää,+höpisen,+viestittelen,+pidän+herätyskellona+ja+viime+aikoina+valokuvia+tulee+otettua+kännykällä,+WhatsApp+on+kovassa+käytössä,+sää+ja+sähköposti,+muut+saa+olla+rauhassa,+vaikka+noita+ruutuja+on+tuossa+pilvin+pimein,+esim+uutisten+lukuun+en+käytä+kännykkääni.
Kohta+toivottelen+sillä+hyvää+yötä+kaikille+niin+kuin+nyt+teillekin,+
****+Nukkukaa+hyvin,+kauniita+unia+oman+kullan+kuvia+jokaiselle+****
26.02.2017 22:43
Tällä+pöntöllä+on+kaksi+pönttöä+pikkulinnuille+odottamassa+rohkeaa,+joka+kiipeäisi+puuhun+ja+pöntöt+paikoilleen+virittäisi.+Ovat+rekisteröintiä+vailla,+senkin+toki+teen+,+kampanja+kestää+toukokuulle+asti.
Itse+en+ole+pönttöjä+tehnyt,+näppäräsormisemmat+ovat+olleet+asialla.
Toivon+jonkun+tiaisperheen+niihin+aikanaan+asettuvan.
26.02.2017 22:26
Ortodokseilla+
on+ajatus,+että+sielu+vielä+neljäkymmentä+päivää+täällä+maan+päällä+vaeltelee+ennen+lähtöään+tuonilmaisiin...
se+tuntuu+kauniilta+ajatukselta,+sielu+ikäänkuin+jättää+jäähyväisiä+tälle+maalliselle+menolle...
Heillä+on+numerosarja+...3...9....40+täynnä+symboliikkaa,+kuolemaan+heillä+liittyy+paljon+rukousta+ja+sillä+ei+ole+mitään+tekemistä+kuolleen+ja+hänen+taivaallisen+vaelluksensa+kanssa,+vaan+ne+ovat+kaikki+rakkauden+rukouksia,+jälkeenjääville+tärkeitä+ja+lohdutukseksi.
Ortodokseilla,+tämä+on+symboliikkaa,+kun+ihminen+syntyy:+3+päivää+ja+ihmisen+sydän+on+muotoutunut,+9+päivää+liha+on+syntynyt+ja+40+päivässä+ihmisen+muoto+on+valmis.
Kun+ihminen+kuolee:+3+päivässä+ihmisen+ulkomuoto+muuttuu,+9+päivää+ja+ruumiinrakenne+hajoaa,
ja+40+päivässä+ihmisen+sydän+turmeltuu.
26.02.2017 22:17
...+edellisistä+tuli+mieleeni...
Kökköä+kömpelösti+sanat+niin+kiehtovat
eestaas+kun+nyhdän+ja+riuhdon+harvoin+sattuvat+muka+melkein+osuvat
pue+nyt+sanoiksi+rakkautes+tunne+se+on+vallan+vaikea+juttu+
tavut+aina+tappelevat+riimit+ringissä+rähisevät
mutta+onneksi+sydän+sykkii+ja+auki+on+nuttu.
Laskiaisena+on+iso+onni+lasketella,+tukka+auki+viiletellä
pitkät+on+pellavat+kesällä,+nyt+jo+kiireketruut+kerillä.
Hellän+kehruun+kainalossa,+soman+silityksen+sylissäsi
niistä+en+luovu+konsanaan+alati+janoan+ainiaan.
https://youtu.be/UDBK_FL0nnE
26.02.2017 18:13
En+tiedä...
mutta+usein+olen+ollut+saattamassa+kun+väsynyt+lähtee+enkelinsä+matkaan+ja+jättää+tämän+maailman,+
olen+silloin+vain+avnnut+ikkunan+ja+hiljaa+mielessäni+kuiskannut:+'Hyvää+matkaa+sinne+taakse+tähtitaivaan,+vie+tutuilleni+terveisiä'.+
Aina+on+lähtijä+helpottuneena+huokaissut+ja+luvannut+viedä...
veikö+terveiseni+perille,+sitä+en+ole+koskaan+kuullut,+kukaan+ei+ole+tullut+kertomaan.
25.02.2017 19:40
24 / 182