- Ihanko totta, kiva kuulla mielipiteesi...
https://youtu.be/vRs4hKAJ59I - Talvi viipyy vielä.
Yökylmyys ympärilläni kuristaa kutistuvaa kinosta.
Jääpuikot sulaen soinnuttavat tippansa jo kevätmelodiaan,
vaikka silpovatkin viluisen sieluni jäähileiksi insomniaan.
https://youtu.be/GD8DrV5S2Ck - Kalevalan varhaiskasvatusta
kovan onnen Kullervoakin...
"Sinisukka äijön lapsi,sai tuosta elelemähän
Alla varjon vanhempien; Ei saanut älyämähän,
Miehen mieltä ottamahan, Kun oli kaltoin kasvateltu,
Tuhmin lasna tuuiteltu Luona kalton kasvattajan,
Tuon tuhman tuuittajan."
*
Kun aikoinani Kuusamossa jänistä jahtasin
olo oli kuin Mielikillä, metsän emännällä...
"Siniviitta, viidaneukko,
mieluinen metsänemäntä.
Anna tie, avaa portti
minun metsällä käydessä." - Onnin päivä ja pisara lumoa
edes arkinen harmaa ei sitä kumoa.
Oma Oranssini, elämäni oranssi
sinä sytytät aamuni valon
vasta yön pimeä käärii rullalle kajon.
*
https://youtu.be/b5rgLNseks8 - Heitän yhden nimen, Sauli Niinistö
toivotan hyvää kalevalanpäivää
kohta kaivan kalevalan esiin ja
luen ainakin yhden värssyn
tai ehkä kaivankin kanteletaren... - Voihan sen noinkin yksinkert käsittää,
mutta itse iloitsin tuossa kappaleessa ajatuksesta, että korppiksen kuin kaikkien muidenkin aurinko paistaa, ja onpa kurjaa jos me rasistisin sanoin tuupimme toinen toistemme aurinkoa. - Tänään on kiva päivä, Onnin päivä...
Sallit pienen muistelon,
nuoruudessani olin Lauttasaaressa töissä ja bussilla ajelin kotiin, joku oli jäälle lauttasaaren sillan kupeeseen piirtänyt valtavan suuren sydämen ja kirjoittanut sisälle sanan Onni. Jäi ikuisesti mieleen, silloin käytettiin onni-nimisiä varmuusvälineitä ja tuo piirros jäällä näytti niin tutulta logolta, ja kaiken lisäksi elämä oli silloin niin onnea täynnä. Enää ei tartte pelata varman päälle... - Vahinko, mielestäni musiikki liittyy aiheeseen...
jos tuon musiikin kuuntelee ajatuksella... "Älä peitä mun aurinkoo"
Jokainen joka syyllistyy rasistiseen tekoon peittää uhrinsa "auringon" ja jättää varjon tuon ihmisen elämään.
Eihän me täällä peitetä toistemme aurinkoa. - Näinkin voi puuttua...
Ei liity tosin aiheeseen rasismista, mutta... asiaan puuttumiseen kylläkin...
http://www.iltasanomat.fi/musiikki/art-2000005106446.html?ref=rss
*
https://youtu.be/Cq5h39TQ5D4 - Päläpäläpällällää..
Yksi asia tuossa aloituksessasi pisti silmään ja saa raapustamaan...
Vaikka huonosti luenkin ketjuja, kun sanasota tosi harvoin houkuttaa mutta tuskin kukaan vakinikki tai kulkijakaan tällä palstalla kaipaa hyviä sanojani, puolustuspuheitani tai muita pälätyksiäni sinne väliin.
Niin olen tulkinnut.
Niitä kun sinne väliin tunkee niin joutuu seuraajaksi ja perseennuolijaksi ja vaikka miksi että ehkä on parempi pysyä poissa.
Kirjoittajat täällä osaavat ja kykenevät puolustamaan itseään sanallisilla lahjoillaan, kyllä se naurettavalta näyttäisi jos joku tällainen kökkö mestaria sanasodassa puolustaisi. - Voi kauhistuksen kanahäkki ja kun olen luottanut kaikkiin ihmisiin.
Enää ei passaa tilailla sitä tai tätä.
Tähän putiikkiin tilaan paljon lehtiä ja useinkin kaikenlaisina lyhyitä jaksoina, joiden kanssa sitten olen sievästi sanoen aina kuusessa kun en muista peruutella, vaan laskuja tippuu ja tippuu. Joskus on tuntunut siltä kuin saisin jonkin lahjalehden ja hupsista huijaa, kohta tuleekin lasku. Kaikki lehtitalot eivät laita nettipostiin laskujaan, lähettävät laskut paperisina liuskoina.
Pitääpä tarkkailla postiaan. - Punon sinulle nauhan pitsisistä lumihiutaleista.
Aamuaurinkoni kulta hehkuttaa ne oranssin kirjoon
pakkaspäivä heijastaa kiteet timantteina sakaroiden sakaroista.
Nauha sulaa leikitellen kielelläsi hellien huultesi lämpöön.
https://youtu.be/L9qMXA7I6nU - En mä ole moisia pullia nähnyt jouluisin en juhannuksin, vain laskiaisena.
Onneksi ei omassa laskiaispullassani ole pakko olla mitään, mutta jos on näin...
iso pehmeä pulla ja sisällä kupurassa hilloa ja pehmeää tuoretta kermavaahtoa...
ja päällä 'hattu' tomusokeroitu...
niin jopa maistuu laskiaiselta.
Joskus olen saanut laskaispullan lautasella jolla oli lämmitä maitoa, jotenkin maistui vieraalta silloin. - Mikään ei maistu niin hyvältä kun iso ihana vadelma tai mansikkahillolla täytetty raikas laskiaispulla. Muutamia todella hyviä olen jo ennen laskiaista kahviloissa kahvin kanssa nauttinut.
Marsipaanikönttiset jätän syömättä, maistuvat suussa niin tunkkaisilta, mutta raikas hillo ja tuore kermavaahto...vau...vie kielen mennessään.
Itse en laskiaispullia enää tee.
Kisojakin katselen mitallin kiilto silmissä, jatkuisipa viikonlopun kaltainen kaunis sää Salpauselällä koko tulevan kisaviikon ajan. Silloin siellä olisi mahtava tunnelma, joka välittyy television katselijallekin. - Tuli mieleen, että tuon näkökulman voisi myös liittää hoitotahtoonsa jos haluaa. Yleensähän hoitotahdossa ilmaistaan vain toiveet lääketieteellisessä näkökulmassa.
Omassa hoitotahdossani uskonnosta tai vakaumuksesta en tahdo mitään. - En ole moista juttua edes tarkkaillut, loppuu kun loppuu, kun jokunen kymmenen prosenttia on jäljellä laitan piuhaan.
Miksiköhän tuntuu, että auton laturilla latautuu nopeammin, onkohan vain tunne ja totuuden kanssa ei ole mitään tekemistä.
En kovin sovelluksia osaa tai halua käyttää, höpisen, viestittelen, pidän herätyskellona ja viime aikoina valokuvia tulee otettua kännykällä, WhatsApp on kovassa käytössä, sää ja sähköposti, muut saa olla rauhassa, vaikka noita ruutuja on tuossa pilvin pimein, esim uutisten lukuun en käytä kännykkääni.
Kohta toivottelen sillä hyvää yötä kaikille niin kuin nyt teillekin,
**** Nukkukaa hyvin, kauniita unia oman kullan kuvia jokaiselle **** - Tällä pöntöllä on kaksi pönttöä pikkulinnuille odottamassa rohkeaa, joka kiipeäisi puuhun ja pöntöt paikoilleen virittäisi. Ovat rekisteröintiä vailla, senkin toki teen , kampanja kestää toukokuulle asti.
Itse en ole pönttöjä tehnyt, näppäräsormisemmat ovat olleet asialla.
Toivon jonkun tiaisperheen niihin aikanaan asettuvan. - Ortodokseilla
on ajatus, että sielu vielä neljäkymmentä päivää täällä maan päällä vaeltelee ennen lähtöään tuonilmaisiin...
se tuntuu kauniilta ajatukselta, sielu ikäänkuin jättää jäähyväisiä tälle maalliselle menolle...
Heillä on numerosarja ...3...9....40 täynnä symboliikkaa, kuolemaan heillä liittyy paljon rukousta ja sillä ei ole mitään tekemistä kuolleen ja hänen taivaallisen vaelluksensa kanssa, vaan ne ovat kaikki rakkauden rukouksia, jälkeenjääville tärkeitä ja lohdutukseksi.
Ortodokseilla, tämä on symboliikkaa, kun ihminen syntyy: 3 päivää ja ihmisen sydän on muotoutunut, 9 päivää liha on syntynyt ja 40 päivässä ihmisen muoto on valmis.
Kun ihminen kuolee: 3 päivässä ihmisen ulkomuoto muuttuu, 9 päivää ja ruumiinrakenne hajoaa,
ja 40 päivässä ihmisen sydän turmeltuu. - ... edellisistä tuli mieleeni...
Kökköä kömpelösti sanat niin kiehtovat
eestaas kun nyhdän ja riuhdon harvoin sattuvat muka melkein osuvat
pue nyt sanoiksi rakkautes tunne se on vallan vaikea juttu
tavut aina tappelevat riimit ringissä rähisevät
mutta onneksi sydän sykkii ja auki on nuttu.
Laskiaisena on iso onni lasketella, tukka auki viiletellä
pitkät on pellavat kesällä, nyt jo kiireketruut kerillä.
Hellän kehruun kainalossa, soman silityksen sylissäsi
niistä en luovu konsanaan alati janoan ainiaan.
https://youtu.be/UDBK_FL0nnE - En tiedä...
mutta usein olen ollut saattamassa kun väsynyt lähtee enkelinsä matkaan ja jättää tämän maailman,
olen silloin vain avnnut ikkunan ja hiljaa mielessäni kuiskannut: 'Hyvää matkaa sinne taakse tähtitaivaan, vie tutuilleni terveisiä'.
Aina on lähtijä helpottuneena huokaissut ja luvannut viedä...
veikö terveiseni perille, sitä en ole koskaan kuullut, kukaan ei ole tullut kertomaan.