Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+kärsi+lääkkeestä,+päin+vastoin,+hyvää+se+tekee,+pitää+hengissä.
En+katoistakaan+tiedä+muuta+kuin,+että+mulla+on+uusi,+lukkopontti...
Dosentti+on+täynnä,+jotenkin+olen+
niin+vanhanaikainen+vanhus,+
että+luotan+apteekkiin
en+halua+ostaa+lumeita+dosenttiini.
Se+yksi+pilleri+pitää+hengissä+ja+muut+hyvällä+tuulella+ja+iloisena,+tähänkin+jotain+keksin+vaikka+kärsimyksestä+pitäisi+kirjoittaa...
18.01.2017 12:57
No,+enpäs+ole+ennen+moista+yhteyttä+huomannutkaan,+
nyt+se+syy+on+löytynyt,+voi+pahus,+kun+ihan+ollaan+ilman+siirtomaita+elelty
niin+ahdistushan+siitä+vielä+riivaa+pientä+päätä+ja+sydäntä+ja+siksi+pitää+...
Joka+päivä+suon+armoa+itselleni+ja+ei+tarvitse+ihan+noin+kaukaa+anomusta+laatia,+ihan+omassa+pääkopassa+ne+kiemurtaa...ja+kelle+minä+muille+armoa+kuin+itselleni...
18.01.2017 12:39
Mä+voisin+kirjoittaa,+ootas+vaan+kun+vähän+ensin+reenailen...
ei+vaikkaa,++se+viskaa+niin+venäjään...olkoon...pois+minusta+murteet+ja+muut+murinat
18.01.2017 12:29
Tänään+minulla+on+tapaaminen+ihanan+tumman+herran+kanssa.
Nokisutari+tulee+puolilta+päivin.
Kokonaisen+vuoden+olen+häntä+ja+hänen+hyviä+juttujaan+odottanut.
Mutta+tänään...
En+ole+vielä+hissukka+sutaria+tavannut,
kaikki+tapaamani+sutarit+osaavat+ottaa+niin+lupsakaasti+hetkeksi+haltuunsa+
niin+rouvan+kuin+rouvan+nunnankin...
18.01.2017 11:40
ihan+pakko+vielä+kirjoittaa,+koko+aamun+on+hykerryttänyt+kun+sain+tänä+aamuna+aamupalapöydässä+kaikki+tönkkönä+istuvatkin+nauramaan+kun+hoidin+hommani+viron+kielellä+vääntäen,+lopulta+olin+virolainen+hierojatar(muistelin+vain+kylpyläreissujani)+ja+jokainen+hymy+huulillaan+jatkoi+päiväänsä.+
Aloitin+sillä+tutulla+tervehdyksellä+'Tere,+tere+vanha+kere'...terve,+terve+vanha+piru...silloin+tämä+piru+pääsi+valloilleen+ihan+extemporee,+hauskaa+oli+ainakin+tällä+pirulla.+
Kokeilkaas+...++sillai+pehmeästi+viron+puherytmiin...
18.01.2017 11:29
Eilisestä+vielä+iloinen,+tietysti+Tähdestä,+mutta+muutakin+hyvää+siinä+kaksituntisessa+oli,+kiva+viihdyttävä+ohjelma,+kaksituntinen+tuntui+jopa+lyhyeltä,+oli+onnistuttu+karsimaan+väliaikalaulajat+minimiin.+Jopa+sketsit+olivat+herkullisia.
Sitten+se,+että+Kuusamon+tyttö+oli+valittu+esikuvaurheilijaksi,+oikeaaan+meni+sekin+valinta,++hän+esiintyy+aina+iloisesti,+ei+hymy+hyydy+vaikka+nurin+menee,+tosin+pipo+ei+lähde+vaikka+mikä+olisi...+sitten+tietysti+nämä+iäkkäät+leidit+siellä+lavalla,+oli+hauskaa+nähdä+pyörähtelemässä,+ja+Siiri+osaa+aina+jutun+heittää.
Sairaudesta+iloinen,+joo,+leikkausjonossa+viruvana+olen+iloinen,+taas+olen+lähempänä+puukkoa,+enää+neljä+ennen+minua+ja+sitten+tietysti+kaikki+syöpäpotilaat.+Heille+etuilun+en+mielihyvin+suon,+kiireisenä+vaan+kaikki+alueen+syöpää+sairastavat,+viipyköön+oma+paikkani.iloisena+vaan+odotan...
18.01.2017 11:11
Lumisota.+Sanasota.+Tyynysota.
Lumipallot+pesuiksi+muuttuvat,+sulatan+ilon+naurun+kyyneliksi.
Sanat+sointuvat+sopusäveliksi,+suljen+ne+suudelmin.
Tyynyt+kainaloon+etsiytyvät,+tyynyllesi+käärin+kuiskauksen.
Peiton+alla+yhdessä+rauha+solmitaan.+Uneen+unohdutaan.+
'
https://youtu.be/L_ATB_E_9U4
17.01.2017 17:42
Onpa+ihanaa+löytää+ihminen,+jolle+eläkesysteemit+ovat+niin+yksinkertaisia+ja+selviä.
Turvottamisesta+puhut…ilmeisesti+tarkoitat+niitä+kuuluisia+rahastoja,++kiljunen+haluaisi+ajaa+alas+ja+purkaa.+Sehän+on+vain+pieni+osa+joka+nykyisiltä+palkanmaksajilta+niihin+rahastoihin+joutaa,+suurin+osa+menee+(90%?)+nykyisiin+eläkkeiden+maksatuksiin.+Ja+jos+ne+muka+tuhansia,+kymmeniä+tuhansia+tunnissa+tuottaa,+niin+niiden+pitääkin+tuottaa.+Miksi+ne+jaettaisiin+hyvin+toimeen+tuleville+eläkeläisille,+ei+se+mene+kulutukseen,+epäilen….
Jos+oli+Kiljusen+ja+Lipposen+tekemät+jutut+ajassa+tehtyjä+ja+nyt+niitä+yritetään+jälkikäteen+paikkailla,+mutta+onhan+nytkin+aika+toinen.+Kyllä+myös+tulevilla+sukupolvilla+on+oltava+mahdollisuus+eläkkeisiin,+edes+jonkin+moisiin+ja+nuo+rahastot+ovat+puskurina+siellä,+ettei+kaikkia+makseta+meille+ahneille+hyväpalkkisille,+tällä+hetkellä+eläkkeitä+nostavalle+sukupolvelle+kun+tulemme+hyvin+kuitenkin+toimeen,+sillä+mitä+meille+nyt+maksetaan.
Ei+se+ongelma+tänä+päivänä+ole+hyvää+ja+edes+kohtuullista+eläkettä+saavat+vaan+ne+todella+huonoa+ja+sillä+toimeentulemattomat+eläkeikäiset,+lyhyelllä+työhistorialla+eläkkeensä+tienannet+pienipalkkaiset+pääkaupunkiseudulla+asuvat+iäkkäät+naiset,+niin+kuin+tilastot+kertovat.+Heidän+murheitaan+ei+enää+pelkällä+indeksillä+korvata+vaan+tarvitaan+tasokorotus+ja+siihen+ei+tahdo+löytyä+tekijöitä.+
Heidän+huonoon+selviytymiseensä+iskee+myös+muut+asiat,+esimerkiksi+pääkaupunkiseudun+väärin+hoidettu+asuntopolitiikka.
Ikärasismi,+jota+käytät,+lienee+meidän+sukupolven+keksimä+termi,+jolla+halutaan+kertoa+kuinka+surkeaa+tämän+sukupolven+elämä+on,+mehän+olemme+sentään+tehneet+työtä+ja+kovaa+työtä+ja+kuinka+meitä+lyödään+ja+kuinka+unohdetaan.
Olen+sitä+mieltä,+ettei+kyse+ole+lainkaan+ikärasismista+vaan+arvovalinnoista.
Hyvää+päivän+jatkoa….nyt+mummoille+ja+papoille+lounasta+lautasille…
17.01.2017 12:37
En+mä+sun+mielipidettäsi+arvostellut+kerroin+vain+omani,+mähän+kannustin++aloittamaan+oman+suklaa-aloituksen,+se+olisi+niin+virkistävä+näitten+lyttäävien+moralisoivien+typeryyksien+ja++rienauksien+joukossa,+joita+minäkin+kirjoittelen.
Kun+ei+olisi+taas+kultasuu+älähtänyt+kun+kalikka+kolahti,+vai+miten+se+mahtaa+mennä.
Ihanaa+päivää+kaikille,+jotka+rohkeasti+kommentoitte+olematonta+ajatustani.
17.01.2017 12:33
Mietitään+vaan....+mutta+kahdesta+viinilasillisesta+täällä+kertominen+ei+ole+sen+kummempaa.+Miksi+moista+aloitusta+vastaan+hyökätään,+kerrotaanhan+täällä+monenlaisia+asioita,+vai+onko+alkoholista+kirjoittaminen+aina+hätähuuto.+Elämästä+täällä+kirjoitellaan,++kuinka+mennään+sinne+ja+tänne,+käytiin+siellä+ja+täällä,+paistetiin+munia+ja+syötiin+sitä+sun+tätä...+
Jokaisella+on+omat+asiansa,+jotka+haluaa+jakaa,+miksi+se+pitäisi+jättää+tekemättä+vaikka+se+joillekin+viisaille+ja+nokkelille+lukijoille+saattaakin+olla+jonnin+joutavaa.++
Olisi+tuo+sinunkin+suklaan+syömisesi+mainio+aloituksen+aihe,+tiedän+joukon+suklaan+syöjiä,+joilla+siihen+kohdistuu+vaikka+mitä,+mitä+syöt,+miksi+syöt,+millasta,+ja+mitä+vaikutuksia,+lapsityövoimaa+ja+maailmantaloutta.
Saatan+usein+ajatella,+että+mitä+tuota+tänne+kertomaan,+mutta+me+ihmiset+olemme+erilaisiaa+ja+tämä+palstakin+saa+olla+erilaisten+ihmisten+jne.....
Hyväksyntä+ja+arvostaminen+on+niin+pirun+vaikeaa+meille+60+
niin+paljon+helpompaa+ja+kevyempää+on+väheksyä+ja+lytätä,+vai+mitä....
17.01.2017 11:48
Olen+pihalla+ja+perusteellisesti,+kaukana+pimeimmässä+pusikossa+kun+luen+näitä+kookoo+sun+juttujasi,+siis+kuka+loppaa+ja+kuka+on+inha++tyyppi,+mutta+ei+se+haittaa.+Vitsit+otan+tosikkona+ja+tosit+väännän+haihatellen+vitseiksi.
Mutta+tähän+tekee+mieli+vääntää,+jos+loopissa+oli+kyse+uutisesta,+uutinenhan+kuuluu+nykyään+samaan+sarjaan+kuin+ketju+,+valhe,+emävalhe,+tilasto.+Vuodenvaihteessa+tehdään+tilastoja+ei+se+mikään+maksettu+tilaus+ollut,+vaan+tilasto.+Tilasto+kertoo+enemmän+kuin+tuhat+sanaa.+Siellä+mekin+tileinemme+ollaan,+toiset+vaihtaa+autoo+toiset+kyttää'+ämpäriä',+yksiin+ei+mene+onnen+asiat+tässäkään+suhteessa.+Tuo+äijä+tuossa+edellä+puhuu+kyllä+järkee,+ei+edes+oppositiota+kiinnosta+ne+'ämpäriä'+jahtaavat,+ei+ne+kiinnosta+ketään.
Tämä+kiljunen+on+ollut+itse+eduskunnassa+päättämässä+meidän+pienten+ihmisten+asioista+ja+tipahtanut+sieltä+ja+sinne+tekisi+nyt+mieli+uudestaan.+Aikoinaan+(en+toki+ole+tietoinen+miten+hän+on+aikoinaan+äänestänyt)+hän+ollut+siihen+aikaan+kuitenkin+sotkemassa+sitä+soppaa,+miten+mahtoi+silloin+kauhaansa+hämmennellä+1995-2011+kun+indeksiasiaa+käsiteltiin.
Toivottavasti+nyt+tämä+hänen+julkisuuskamppanjansa+puree,+ja+sen+avulla+ja+ansiosta+pääsee+läpi+seuraavissa+vaaleissa,+eläkeläiset+ja+varsinkin+pieneläkeläiset+hänellä+on+näyttävästi+keppihevosina.
Miten+mahtaa+pieneläkeläisen+asema+parantua+jos+palkkaindeksi+palautetaan,+kysyn+vaan.+Jos+sä+saat+takuueläkettä,+eihän+siihen+satu+mitkään+palkkaindeksit,+ihan+on+huuhaata,+hyväuskoisia+taas+höynäytetään.
16.01.2017 20:15
Ei+mitään+rappiota+tai+syyllistämistä.+Ole+huoleti.
Meillä+jokaisella+on+ikioma+tapa+toimia+ja+nauttia+elämästä.
Tiedätkös,+niin+minäkin+teen,+jos+on+arjessa+jokin+rankka+homma+tai+jokin+asia+keljuttaa+tai+potuttaa,+siivoilen+aikani+ja+sitten+lämmitän,+nautin+saunani.
Virittelen+kaikessa+rauhassa+takkaan+tulen.
Sitten+pikku+mitallinen+mielijuomaania+eli+giniä.
Jopas+kaikki+kurjuus+sulaa+ja+elämä+ja+olo+on+niin+pehmeää.
Sillai,+me+voidaan+monin+tavoin+nauttia+elämästä+ja+eiköhän+vaan+nautita,+viis+me+muista.
16.01.2017 16:20
Olen+kanssasi+samaa+mieltä,+mikähän+mahtaa+olla+sen+motiivi,+yritetäänkö+sillä+saada+vähän+liikkuvia+suomalasia+enemmän+liikkumaan+ulkomailla,+vai+mikä...
Jos+en+olisi+ikään+käynyt+missään+niin+tuon+ohjelman+jälkeen+tekee+vielä+vähemmän+mieli+lähteä+mihinkään.+olisi+niin+turvallista+omassa+kotikylässä...
Ohjelmasta+jossa+seikkaillaan+ympäri+maailmaa+tykkään,+ja+siinä+on+kisa+koko+ajan+käynnissä+ja+vauhtia+ja+vaarallisia+tilanteita,+se+on+kiva...+siinäkin+parit+joutuvat+joskus+selviämään+kielitaidottomana+ummikkomaissa...+semmoseen+kisaankin+olisi+kiva+osallistua,+ehkä+ei+kunto+enää+riittäisi...siinä+juostaan+joko+ajan+johonkin.
16.01.2017 11:11
...entäs+jos+ei+ole+reipas+,+iloinen,+on+vain+avoin...
Onneksi+kaikki+muut+ovat+niin+iloisia+ja+reippaita.+Vihreä+kade+nostaa+päätään,+kiemurtaa+häntäänsä+täällä+rapistuneessa+maanantaiaamussani.
Heräsin+tänään+kuusikolmekymmentä+(joskus+kymmenenkolmekymmentä,+joskus+kaksitoistakolmekymmentä),+venyttelin+ja+vanuttelin+aikani.+Nousen
aina+tekopirteänä+ja+tekoiloisena,+en+koskaan+äkäisenä+mutrusuuna,+vain+hymyilevänä+takkutukkana.+Muistelen+uniani+ja+kehrään+vielä.+Kauhistelen+talon+hiljaisuutta.+Luppakorvasipsuttajaakin+on+vielä++ikävä,+sen+eläessään+vaatimat+rituaalit+ovat+vielä+olemattomina+aamuajatuksissani.
Kahvivesi+ja+juhlamokka+pannuun,+tv+auki,+tämä+koukuttava+masiina+päälle+(on+nyt+keittiön+työpöydällä+kippojen,+hedelmien+ja+pussukoiden+seassa),+sähköposti+ja+muut+auki,+avasin+aamuni+omilla+mitä+sattuu+höpinöilläni,+sitä+sun+tätä,+ajatus+mikä+just+tuli+tai+sitten+karkasi+jonnekin,+sitä+jahtaan+sitten+loppupäiväni....+Samalla+lipitin+viisi+kuppia+kahvia,+viimeinen+oli+jo+ihan+kylmää,+veden+kanssa+otin+päivän+pillerini.+Lehden+haen+vasta+joskus+sitten+kun+huvittaa+ehkä+seuraavan+pimeän+aikaan,+kun+yöpaitasillani+en+vielä+tarkene.
Odotan+vain+päivän+seuraavaa+siirtoa…
Kokonaisuutena+aika+hyvä+alku+tälle+päivälle,+mörkin+pikkasen+mörkille+maanantaille...+
tässä+laulussa+on+jotain+söpöä+charmia
https://youtu.be/kcAxbsTfW0M
16.01.2017 09:14
Eteenpäin+mennään,
vaikka+joulu+lojuu+vielä+kaikkialla+tässä+huushollissa,+kortit+kiertävät+peilinkehystä+,+tontut+nököttävät+vinksinvonksin+sohvassa+ja+joulukukka-asetelmat,+osa+vielä+kukoistaa+ja+osa+nuutuu+nuutumistaan.+Lyhdyt+ja+kyntteliköt+ovat+vielä+hommissaan.+Kuusi+on+vielä+terassilla,+ja+karsinkin+sen+vasta+sitten+kun+pimeä++yö+muuttuu+valoisammaksi.
Vuodestani+on+todennäköisesti+tulossa+vaikeampi+kuin+mennyt+vuosi,+mutta+samalla+kuitenkin+siihen+kuuluu+yllätyksiä,+jotka+vasta+heräilevät+suunnitelmissa+pieninä+ituina.
16.01.2017 00:20
Yksi+suosikkini+on+Juice+värssyineen+ja+hänellä+on+runo,+jonka+koen+vahvasti+kertovan+myös+omasta+elämästäni
"Valossa+valosta+valoon
vaeltaa+outo+kulkija
joka+on+ikänsä+tarponut+hämärän+mailla
ihmettelee+aikansa
mutta+oloutuu+ja+tottuu
koska+on+tapahtunut+jotakin
hyvää
joskus+tuntuu+että
olen+ansainnut+sen."
Olen+velaton+mutta+kuitenkin+elämälle+suuresti+velkainen+60+.+Koskaan+en+pysty+maksaamaan+saamiani,+onnellisesta+elämästäni+kertyneitä+velkoja,+ne+peritään+todennäköisesti+sitten+viimeisessä+puhuttelussa.
Koen,+että+kohtalo+on+hakannut+ja+iskenyt+sopivasti+ja+antanut+löysiä+välillä,+että+olen+voinut+elää+taivaanrannan+maalarin+rikasta+elämää,+joskus+joutilaan+boheemisti+ja+toisinaan+taas+tiukan+raamin+mukaan.+Elämän+nautiskelijana+olen+keplotellut+vuosikymmenistä+toisiin+ja+taakse++päin+katsoen,+en+silti+voi+muuta+kuin,+mitään+vaatimatta,+mitään+odottamatta+vain+huokaista+kiitollisena.
Yhteiskunta+on+antanut+monin+tavoin+mutta+aina+perinyt+omansa+ja+perii+jatkossakin+vaikka+pieni+ihminen+olenkin+niin+siitä+huolimatta+aina+iloinen+ja+höyli+veronmaksaja.
Tällä+hetkellä+elämä+menee+varsin+kepeästi,+välillä+olen+antaja+ja+kohta+taas+saaja,+tasapainossa+joka+suhteessa.
15.01.2017 19:13
Ole+sinä+lumi+ja+räntä.
Peitä+maailmani+hankiin+ja+kinoksiin
kätke+näin+syliisi,+syviin+saarroksiin.
Olen+silloin+kuin+suvi+ja+lämpö.+
*
https://youtu.be/9beZIzDhqEo
15.01.2017 17:53
Jos+tarkoitat+tuolla+treffipalstoilla,+
kun+mä+olin+siellä,+niin+vähän+aikaa+niiden+nuorten+kanssa+rupattelin+ja+ihmettelin+maailmanmenoa,+taivasteltiin+yhdessä+kaiken+moisia+asioita,+kyllä+ne+viimein+häipy+bittiavaruuteen,+mukavia+nuoria+miehiä,+ei+ne+maanvaivaksi+jääneet,+sinnepähän+muita+mummoja+kiusaamaan+menivvät...
12.01.2017 09:08
Kiitos+kun+kyselet+noista+oireista,+muita+oireita+ei+todellakaan+ole,+vain+sydän+saa+heti+rytmihäiriön+kun+pitäisi+lähteä+riviin+istuskelemaan...
Olisikin+hauskaa+joskus+olla+riepoteltava+räsynukke,+hieno+kuvaus+sinulta,+pitäisiköhän+kokeilla+millainen+räsynukke+mahtaisi+olla+kun+piipahtaisi+tanssipaikalla.
Ennen+vanhaan+oli+niitä+iltamia,+ensin+ohjelmaa+ja+sitten+tanssia+päälle,+ne+oli+mukavia,+kaksi+tuntia+nyt+jaksaisi+tanssiakin+ehkä,+mutta+koko+yö....
Hieno+hidas+tuo+Kari+Tapion+Viimeinen+Valssi...
Täällä+oli+jokin+aika+sitten+kiva+paikka,+viihdekeskus,+siellä+oli+kaiken+moista+juttua,+tanssia+ja+karaokea+ja+diskoa+ja+vaikka+mitä,+mutta+pahus,+se+paloi...
12.01.2017 08:59
Mullakin+on+aika+monta+muumimukia+ja+olen+jahdannut+yhtä...
tykkään+nimittäin+vanhoista+kuvioista,+joissa+oli+monta+tapahtumaa+,+se+tapahtuma+kiersi+tavallaan+ympäri+mukia.+
Se+mitä+jahtaan+on+vaaleansininen+ja+siinä+on+taide+aihe,+muumipappa+maalaa+ja+niin+tekee+muumimamma+ja+muutkin...se+on+hyvä+aihe+vaaleanpunaisen+rakkausmukin+kanssa+ja+sen+vuoksi+sitä+haluaisinkin+useampia+kappaleita.+Mutta+on+vaikea+löytää.
Nykyään+näissä+uusissa+mukeissa+on+yksi+iso+kuvio+aineena,+ne+ei+lainkaan+niin+kivoja+kun+vanhat+mallit...
11.01.2017 22:58
28 / 182