Vapaa kuvaus

https://youtu.be/x1TXMpiqcDI

Aloituksia

13

Kommenttia

3629

1. Meidän+perheessä+on+monenmoista.+Tuttuavanhaa+kunnioitetaan+mutta+kaikki+uusi+kutsutaan+tervetulleeksi,+kiveen+ei+ole+mikään+hakattu,+jokainen+tuo+omaansa.Löytyy+karjalaista+ja+savolaista+perinnettä,+sitten+sitä+ikiomaa,+jonka+olen+suomalaisesta+vanhempien+ja+lapsuuden+jouluista+napannut+ja+pesittänyt+omaksi+perinteeksi.+Seuraavasta+sukupolvesta+löytyy+puolalaista+ja+hollantilaista,+nämä+nyt+syövät+kuin+suomalaiset,+karkkeja+vaan+enemmän,+eivät+vietä+edes+jouluaattoa+jo+viides+jakavat+lahjatkin.++++++++++Olen+ollut+viettämässä+joulua+puolalaisissa+sukulaisissa,+ja+siitä+pidin.+Juhlavaa+ja+lämminhenkistä,+mahdottoman+iloista+ja+rempseää.+Ja+perinteitä+paljon,+heiniä+liinan+alla+ja+oksien+alla+pussailtiin+ja+pöytään+katettiin+ylimääräinen+lautanen+jne.+Sukulaisten+vierailut+jouluaattona,+niissä+oli+lämpimiä+tapoja…siihenkin+sain+osallistua+ja+tapaninpäivänä+häihin…Sinne+haluan+uudelleen.+Joulukuun+alussa+joudun+laittamaan+joulua+asiakkailleni+ja+teen+sen+toki+mielelläni+ja+taatusti+ihan+suomallaisen+joulun+mukaan,+mutta+omaan+joulun+aikaan+en+laita+tikkua+ristiin,+tai+no,+koristelu+ja+tunnelma,+sitä+en+jätä+koskaan+väliin.+On+niin+paljon+vierailukutsuja+ja+rankan+ja+vaikean+syksyn+päätteeksi+vastataan+kaikkiin+myöntävästi,+tottahan+toki,+kiitos…kiitos…tullaan…tullaan…+milloin…milloin…Yhtään+lahjaa+en+toivo+mutta+passattavana+kun+olla+saan,+olen+sata+ja+yli+tuhat+tyytyväinen,+ne+passuut+tuntuvat+nyt+suurilta+ihanan+lämpimiltä+lahjoilta+suorastaan,+jo+etukäteen.
  2. Hyvä+aloite+Jenni+Haukiolta,ja+sinultakin,+kun+toit+nuo+linkit+tänne.Tulee+monilla+uusilla+sivulla+piipahdettua.Mitä+isot+edellä+sitä+pienet+perässä.+Meistäkin+jokainen+saa+aikaiseksi+"Pienen+tarinan",+seitsemän+virkettä+maailman+lasten+asioista+ja+voi+sitten+julkaista+ne+omilla+Facebook+sivuillaan.Jatkaa+tavallaan+tuota+ketjua...