Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
rosaliiin
profiilit
rosaliiin
rosaliiin
Vapaa kuvaus
https://youtu.be/x1TXMpiqcDI
Aloituksia
13
Kommenttia
3629
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuuluin+myös+sarjaan+vanhat+ensisynnyttäjät+ja+elämä+oli+silloin+semmoista+ryteikköä,+ettei+siinä+paljon+muiden+kunnioitusta+katseltu+tai+kuunneltu.+En+ole+koskaan+sillä+silmällä+elämääni+yleensäkään+katsellut,+että+joku+ulkopuolinen+kunnioittaisi+juuri+sen+takia,+että+olen+äiti.
Kun+elämä+aikoinaan+asettui+uomiinsa,+niin+kyllä+se+oli+lähinnä+valtavaa+itsekunnioitusta,+vaude+tämmöiset+pienet+ihanat+ihmiset+ollaan+yhdessä+aikaan+saatu+ja+ylpeitäkin+oltiin.+Lähinnä+kunnioitettiin+toisiamme+ja+niitä+pieniä+ihmisiä+joitten+kanssa+kasvettiin.
Isovanhemmus+on+nyt+yksi+iloinen+osa+elämääni,+ei+mikään+kaikenkattava+vouhotus,+vaan+sydämessä+päivittäin+vilkkuva+valo,+ja+nyt+saa+kunnioittaa+nuoria+vanhempia+ja+näitä+pieniä+ihmisentaimia,+joilla+on+vielä+melkein+koko+elämä+edessä.
20.07.2016 14:14
Ei+ainakaan+minun+maailmaani.
Aamuteeveen+jälkivisaissa+on+joskus+eräs+nuori+herra,+varmankin+jostain+yliopistomaailmasta,+joka+käyttää+paljon+sivistyssanoja.+Se+on+lähinnä+kiusallista+kuunneltavaa.
MIksi+ei+vastaavaa+suomen+kielen+ilmaisua+haluta+käyttää.+Juhlapuheessa+merkitsee+kaikki+muu+paljon+enemmän+kuin+jotkut+sivistyssanat.
Sivistynyt+ihminen+puhuu+niin,+että+kaikki+ymmärtävät.
20.07.2016 13:40
Sana+räsymatto+ja
sieluni+salainen+portti+
taas+auki+levähtää.
Siniseen+elegiaan+olen+kutonut+
iloni+itkuni,+kaipuun+ja+ikävän.
Vaan+tänään+värikäs+raitoja
yhtä+uutta+ihmeen+suloista+odottaa.+
https://youtu.be/HMDWjQT7m0k
20.07.2016 10:44
Minähän+se+olen...+
en+ole+mummo+en+vaari,+vaan+olen+mummi+ja+asun+mökissä,+joka+on+mummila.
Olisi+kauheeta+olla+mummo,+ne+on+semmosii+huivipäitä,+olen+nääs+niin+turhamainen+ja+asiasta+tarkka.
Sukkia+kudon+taas+kun+syyspimeät+alkavat+ja+kynttilät+syttyvät...+rakkaitteni+varpaita+ei+saa+palella...+punaiset+sukat+ovat+pravuurini.
Seitin+olen+kerran+kutonut...+kuparilangasta...+en+itseni+ympärille+vaan+ikkunaan.
Varsia+en+ole+veistellyt,+mutta+hyvin+sopii+käteeni...+lausumiset+jätän+virkamiehille.
Unitunteihini+en+ole+tyytyväinen...+elän+öisin,+nukun+liian+vähän.
Uskallan+tehdä+mitä+vain...+mitä+haluan.+Sympatiseeraan+aina+kolmatta.
19.07.2016 23:01
Mulla+on+aikoinani+ollut+ongelmallinen+suhde+äidin+puolen+sukulaisiin+Se+johtui+siitä,+että+äitini+oli+erittäin+huonoissa+väleissä+sisarustensa+ja+äitinsä+kanssa+ja+samaan+loukkaamisen+ja+loukatuksi+tulemisen+saumaan+sattui+omat+ruuhkavuoteni,+muutto+kauaksi+ja+yhteydenpito+näihin+sukulaisiin+jäi+vain+joulukorttien+lähettämisen+varaan.+Se+silloin+harmitti+koska+meillä+ei+ollut+mitään+sanomisia+tai+riitoja,+mutta+asia+kehittyi+kyräilyksi+ja+vähäisen+yhteydenpidon+vuoksi+tätieni+puolelta+koettiin,+että+olin++samassa+veneessä+äitini+kanssa.+
Asia+jatkui+ja+nähtiin+vuosi+kausia+vain+sukujuhlissa,+lakkiaisissa+ja+hautajaisissa,+kaikesta+huomasi+luottamuksen+puutteen.+Pakollisen+kohteliaasti+puheltiin,+mutta+jotenkin+koko+ajan+kaipasin+paljon+lämpimämpiä+suhteita+heidän+kanssaan.+Sitten+oma+elämäni+meni+niin+kuin+meni+ja+aloitin+elämäntarinani+kirjoittamisen+,+sitten+kerran+eräissä+lakkiaisissa+taas+tavattiin+ja+kerroin+mitä+teen+ja+mitä+ykityiskohtia+haluaisin+heidän+muistelevan,+jossain+välissä+sitten+myös+kerroin,+kuinka+paljon+olen+kaivannut+meidän+yhteisiä+hetkiä.+Olihan+meillä+paljon+yhteistä+touhua+ja+puuhastelua+kun+olin+lapsi+ja+olinkin+usein+heidän+luonaan.+Rehellisesti+kerroin++miten+asiat+ovat+olleet+ja+miltä+nyt+tuntuu.+Se+oli+se+avain+silloin+siihen+lukkoon.+Nyt+meillä+on+paljon+yhteistä+ja+asiat+omalta+puoleltani+OK.
19.07.2016 19:25
'Voi+tursaksen+tursas,+minkä+tein,+taas+kerran+minä+ja+nämä+minun+suuret+sarveni.
Miksi+olen+niin+härkäpäinen,+mutta+enhän+voi+olla+muuta+ja+tammihärkä+kiersi+mutkitellen+tammensa+ympäri+ja+voihki+mennessään.+Voi+sinä+armas+rakas+pieni+coccinella,+tule+takaisin,+tule+pian.+Tarvitsen+sinua,+kaikki+nämä+miljoonat+kirvat+syövät+kaiken+ja++pimputin+kääriäiset,+ne+vasta+kauheita+ahmatteja+ovatkin.+Tule+takaisin.+Kohta+on+tämä+tammeni+ilman+lehtiä+ja+mehukkaat+virtaukseni+tipotiessään.+Minä+lupaan,+rakas+coccinella,+tule,+solmin+nämä+sarvet+loppuiäkseni+solmuun+kunhan+vain+tulet.+
Siellä+se+härkäpäinen+tammihärkä+yhä+kiertää+sitä+tammeaan+nyt+sarvet+solmussa,+mutta+tammessa+häärää+paljon+leppäkerttuja+ja+siinä+on+sen+puistikon+komeimmat+lehdet+ja+ei+kirvan+kirvaa+ei+kääriäisen+kääriäistä.'
https://youtu.be/typtDURWJb4
19.07.2016 17:18
Voi,+että,+Niin+kaunis+ajatus+sulla
kunpa+meillä+kaikilla+
olisi+monta+sydänlupausta+plakkarissa
ja+ennen+kaikkea+jokaisella+suuri+'pienisydän'
silloin+olisi+aina+joku+lähellä+samalla+
puolella+puolustamassa.
Leppäkertut+ovat+suloisia,+ja+aina+ne+on+jotenkin+niin+kilttejä
niistä+ei+rumaa+julmaa+riimiä+saisi+tekemälläkään.+
Vaikka+petoja+ovatkin.
Sirkeitä+pikkusydämiä
https://youtu.be/wC0VL6403wk
19.07.2016 13:41
Ihana+kesäsipuli
vihreää+naattia+letteinä
kerros+kerrokselta+
vaikka+kuinka+kuorii
itkut+turhii+huolii
salaisuudet+kerrottu
heikot+kohdat+paljastettu
ei+kitkerää+ei+katkeraa
niin+lempeää+makeaa+pehmeää
kesäsipulin+pientä+pyöreää.
Sinua+rakastetaan.+
https://youtu.be/a9WxLietwB0
19.07.2016 13:30
Luin+tämän+ketjun+ja+paremminkin+tämän+otsikko+olisi+voinut+olla+vaikkapa+tapablogi+tai+jotain+sinnepäin.
Kovin+kepeästi+vakavaa+aihetta+kuin+riippuvuus+on+käsitetty+ja+käsitelty.+Addiktio+on+vakava+juttu,+ettei+se+pelkkä+pähkinä,+vaikka+vitsi+olisi+ollutkin.
Ei+kukaan+puhunut+alkoholismista+tai+narkomaniasta+tai+edes+seksiriippuvuudesta,+ei+peliriippuvuudesta,+vaikka+peliongelmistakin+olen+palstalla+huomannut+joskus+jonkun+kirjoittelevan.
Jokainen+kirjoitti+omista+tavoistaan+ja+melkeinpä+vain+mieltymyksistään,+no,+kaikkihan+tänne+mahtuu,+mutta+onhan+riippuvuus+ja+tapa+kaksi+eri+asiaa.
Aamukahvin+väliin+jäänti+aiheuttaa+muutamiksi+päiviksi+pääsärkyä,+ainakin+minulla,+ei+sen+enempää+vieroitusoireita,+jos+niitä+nyt+yleensä+voi+vieroitusoireiksi+kutsua.
Joitakin+sosiaalisia+riippuvuuksia+löydän+itseltäni,+tosin+nekin+todella+vain+tapoja,+ehkä+yksi+on+60+.
19.07.2016 00:01
Rakastuminen+on+kuin+kultavaltaus+lemmenjoella.
Toinen+oman+kultansa+löytää
joka+aamu+oman+kultahippunsa+halaa
melkein+kuin+se+kullan+emäkallio+alla+oisi.+
Toinen+koko+elämänsä+etsii+ja+kaivaa
valtauksen+uuden+tutkii+ja+raivaa
löytö+joka+aamu+kuin+ohikiitävää+kullan+kimallus+oisi.
Niin+ovat+erilaisia,+vaan+ei+parempi+toinen+toista
rakkauden+valtaukset+lemmenjoella.
Kukin+ajatuksin,+jospa+se+
kullan+emäkallio+sittenkin+allani+oisi.+
https://youtu.be/k3p5PBvlyHY
18.07.2016 10:24
Sehän+on+vain+hyvä,+että+viime+aikoina+on+rakennettu+uusia+metsäautoteitä,+näin+on+metsäyhtiöiden+puun+saanti+helpottunut.+Samalla+on+mökkiläistenkin+liikkuminen+tullut+helpommaksi.
Seuraan+muutamaa+metsäautotietä+ja+koskaan+ei+ole+tarvinut+tapella+metsäyhtiöiden+kanssa+teiden+kunnostuksesta+kun+ovat+huonolla+kelillä+ajaneet+ja+rikkoneet+tietä.+Ovat+jopa+itse+ehdottaneet+soranajoa+sun+muuta+kunnostusta.
17.07.2016 22:08
En+ole,+enkä+ollut+koskaan+mikään+mökki-ihminen.+Tuntuu+kauhistukselta,+että+perjantaina+pitäisi+tankata+eväitä+ja+nuttuja+viikonlopuksi+ja+sunnuntaina+palata+takaisin.+Olen+seuraillut+sukulaisteni+retkeilyä+mökille+ja+takaisin.+
Joku+erämaamökki+tai+pieni+rantasauna+järven+rannassa+voisi+olla+ainoa,+siellä+voisi+piipahtaa,+saunoa+ja+yhden+yön+riekkua+ja+kiireesti+takaisin.+Äsh,+tässä+iässä+hotellit+on+kivompia+paikkoja,+jos+haluaa+lomailla.
17.07.2016 14:21
Helposti+voi+lääkärin+kertomukset+pieleen+mennä.+Parempihan+se+on+etukäteen+syödä+muuta+kuin+lääkettä,++sitten+kun+tohtorit+alkaa+juttujaan+kertoa+niin+tulee+kehiin+lääkkeet+ja+niitä+en+kehtaa+syödä.+
Omia+tuntemuksiaan+sitä+pitää+kuunnella+tätä+piimax+juttua+olen+kuunnellut+jo+kolmekymmentä+vuotta.+Vaikka+hyvät+ja+viisat+tohtorithan+meillä+on,+ei+sen+puoleen.
17.07.2016 13:00
Pooki,+oi+pooki,+pooki.
Kalliollasi+seisoen+
huokaan+sinua,+sinä+mereni.
Silkki+ihollani+tuulessa+vielä+soi.
Raju+eteläinen+viilentää+syvän+sylisi+
myrskyn+muistona.+Tunteena.+Onnen.
https://youtu.be/jxJ0umtk43Y
17.07.2016 11:39
Käytän,+säännöllisesti+olen+käyttänyt+jo+vuosia,+dosettiin+lataan+kuten+muutkin+päivittäin+syömäni+napit.+Piimaxia+kalkilla+vahvistettuna,+on+siinä+magnesiumia+ja+joitakin+vitamiineja,+sisältöluettelon+mukaan.+Tosin+syön+magnesium+silikaaattia+kramppeja+vastaan.
Vaikutus+on+selvä,+joskus+jätän+viikon+väliin+niin+huomaan+heti,+ensin+kynsissä+ja+sitten+hiuksissa.+Tavallinen+ruokani+ei+takaa+hiusten+ja+kynsien+kuntoa,+joten+mielummin+syön+juuri+piimaata,+annokseni+on+puolet+suositellusta,+eli+kaksi+nappia+olen+havainnut++sopivaksi+itselleni.
17.07.2016 10:22
Ihan+turhaa+kadehdit,+sillä+ei+pitkälle+pötkitä.+Sanovat,+että+kateus+on+suomalaisten+perisynti,+niin+näkyy+olev+myös+nuorempien+keskuudessa.+Senkin+ajan,+minkä+käyttää+kadehtimiseen+voisi+käyttää+moneen+paljon+parempaan+ja+viisaampaankin+tekemiseen.+Olet+todennäköisesti+lapsieni+ikäinen,+eivät+he+itke+ja+valita.+Joutuvat+ehkä+tekemään+ratkaisuja,+hyvin+erilaisia,+joita+minä+en+aikoinani+joutunut++edes+pähkäilemään.+Jokaisella+sukupolvella+on+omat+ristinsä+ja+riesansa+mutta+myös+ilonsa+ja+huvinsa.
Unohda+kademieli,+ei+siitä+saa+kuin+pahan+mielen.+Voisinhan+minäkin+sanoa,+että+voi+piehkura+kun+olen+kateellinen+kun+ei+ole+enää+teoriassa+kuin+vain+kakskymmentä+suvea+edessäpäin,+voi+teitä+onnelliset+nuoret,+teillä+on+kaikki+edessä,+ja+monessa+asiassa+olette+onnellisessa+paremmassa+osassa+kuin+minä+esimerkiksi.+Mutta+enpä+sano+noin,+sillä+jos+olisin+ikäisesi,+niin+todennäköisesti+en+olisi+kirjoittanut+näin+kademielikirjoitusta+tälle+palstallekaan+saatikka+ajatellut+asiaa+tuolta+kantilta.
16.07.2016 15:52
Sain+pussillisen+kirjaimia
värikäitä+kuin+kesäinen+kukkakimppu.
Elämäni+tärkeät+sanat+niistä+sovittelin.
Yhä+nuoruuteni+riipus+muistuttaa.
Usko+–+Uskon+aina+Ihmiseen+-+siis+Sinuun.+
Toivo+–+Huomenna+kaikki+on+paremmin.
Rakkaus+–+Omnia+Vicit+Amor,+Rakkaus+kaikista+tärkein+-+siis+Sinä.
https://youtu.be/siDJIr-IKLc
Kysyin+tärkeimmät+myös+parilta+työkaverilta
eka+vastasi++:+raha,+vaimo,+kunto+,+++toinen+vastasi+:+vagina,+huulet,+syli
16.07.2016 15:23
Ai+niin+siitä+kroppa+puolesta,+ei+tietysti+pahaa+tekisi+jos+maastavetelisi+ja+pystypunnertaisi+ja+varsinkin+tuo+rinnalleveto+kuulostaa+mukavalta.+Tyydyn+kuitenkin+tuohon+hyötyliikuntaan.+ja+iltaisin+venyttelyyn.+Sanovat,+että+jos+kroppa+tulee+helposti+kipeäksi+niin+se+on+jonkin+hivenaineen+puutostila,+Pitääköhän+tuo+paikkansa.
15.07.2016 23:50
Jokunen+vuosi+sitten+esittelin+lapsille+kaikki+paikat+missä+äiti+aikoinaan+leikki,+asui
ja+touhisi.+Ne+todellakin+olivat+pienentyneet,+Kuinka+matala+se+parveke+olikaan,+jonka+alla+lääkäriä+ja+potilasta+leikittiin+ja+havunneulalla+rokotettiin+toisiamme.+Se+terassi+oli+musto-osa+siitä+mitä+se+oli+viisikymmentä+viisi+vuotta+sitten,+kun+me+kaikki+talon+kakarat+leikimme+yhdessä+rosvoa+ja+poliisia.+
Samalla+retkellä+sain+kertoa+ja+muistella+omia+lapsuustempauksia+ja+täytyy+tunnustaa+että,+ne+ei+eivät+olleet+mihinkään+kutistuneet,+siellä+muistin+sopukassa+ne+yhä+huvittavat+ja+ovat+helposti+houkuteltavissa+esiin.
15.07.2016 23:26
Ehei,+olet+ymmärtänyt+täysin+väärin,+
olen+katsos+ollut+vain+neljännes+vuosisadan+
savolaisessa+kielikylvyssä+rakkauden+tähden.
Syntymässä+kävin+ja+nyt+elän+keskisessä-suomessa+taas...
Savon+murretta+on+niin+haaska+huastella+vuan+en+mie+oikeen+ossoon,+kuhan+vuan+luahaan+joutessain.
https://youtu.be/q9ayN39xmsI
15.07.2016 16:37
86 / 182