Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
profiilit
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
159
Kommenttia
18314
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vaikka miten tykkään historiasta niin kynttilä nyt vaan on niin 1700-luvun juttu. Ei kukaan päreitäkään kai nykyään ripustele seiniin palamaan.
30.12.2025 00:12
Kävin katsomassa vielä Da Da esityksen Pelle Hermannin ajalta. Positiivista ensinnäkin että kipale on pysynyt ohjelmistossa vaikka mitään kytköksiä nyky-Popedaan ei olekaan. Sanoissa oli palattu ilmeisesti levytettyyn alkup. muotoon yöllä yöntä näin / päiväunta näin.
Merkonomit ajaa turbo Saabilla voisi ehkä päivittää 2000-luvulle muotoon sähkö Teslalla tms. Ja ehkä käyvät salaa viiva kaapilla.
29.12.2025 23:06
Nyt menin vipuun. Ekan virkkeen jälkeen aloin odottamaan kuvausta siitä miten some ja internet toimii Punkalaitumella.
29.12.2025 22:53
Voi olla. En erityisemmin välitä kukista tai tuoksuista. Kynttilöitä saa polttaa hautausmaalla, muuten ulkona tai asutuissa tiloissa uunin sisällä. Tuoksukynttilöiden kanssa en suostu olemaan samassa huoneessa vaikka niitä ei edes poltettaisi.
29.12.2025 22:25
Ai niin se tekniikka. Jos on veitsi käsillä niin veistelen lohkoja ja syön sellaisenaan. Tuontiomenat kuorittuna, paikalliset kuorineen. Uuniomenoita joskus jäätelön kanssa.
29.12.2025 22:12
No ihan oikeasti en ole päässyt tälle tasolle asti. Olen hyvin kaikkiruokainen ja syön kaikenlaisia omenoita. Kaikkein eniten varmaan jo mainittuja Ida Redejä, koska ei niissä varsinaisesti mitään vikaa ole ja ovat halpoja kuin saippua. On minulla omakin puu, mutta siinä on omenoita syksyllä vain hetken.
29.12.2025 22:09
Se oma vireystila ja elämäntilanne ja moni muu asia voi vaikuttaa siihen miten ihmiset näkee. Joten periaatteessa voi olla joskus ihan oikea ihminen, mutta vaan väärä aika. Tai sitten ihan väärä ihminen, mutta aika vaan oli kohdallaan.
Mutta omassa tapauksessani en nyt keksi yhtään mitään, miksi olisin muuttunut vastaanottavaisemmaksi tai yleisesti katselemaan maailmaa eri sävyisin linssein.
29.12.2025 21:17
Noh, et sinä varmaan kumppanin kannalta ole helpoin mahdollinen tapaus. Mutta varnaan se on ollut tiedossa kun valinnat on tehty.
29.12.2025 21:03
Ok. Arvostan sanojasi. Tuntui kohtuulliselta sanoa tuo.
29.12.2025 20:59
Nyt on tärkeä aihe.
Ensinnäkin omena pitää olla juuri oikeasta puutarhasta ja puusta. Toiseksi oikean maun ja tunteen saavuttamiseksi, juuri sitä omenaa pitää olla kielletty syömästä. Ja kolmanneksi tarvitaan nainen. Naisen pitää noutaa omena, pestä, kuoria, paloitella ja syöttää se.
29.12.2025 17:41
Miten tulikin tämä mieleen...
https://youtu.be/ZmInkxbvlCs?t=107
xliner antaa siellä mennä samalla päättäväisyydellä, "scratch..." , "just a flesh wound", jne...
29.12.2025 16:08
"Eivätkös kaikki rikkaille tarkoitetut parinetsimistoimistot, adoptiotoimistot ynnä muut nimenomaan toimi tuolla tavalla? "
Ehkä. Voisin ainakin kuvitella, että kulttuureissa, jossa nuorten parittaminen on enemmän koko perheen asia, varakkaat perheet ovat valmiita käyttämään rahaa ammattilaisten apuun. Mutta meillä länsimaissa kynnys lienee yhä aika korkea. Pieni hiljainen muutos saattaa kuitenkin olla käynnissä. Jonkinlainen merkki on ehkä se, että on totuttu jo "ensitreffit alttarilla" tyyppisiin konsepteihin.
Mutta tavallisin ajatus on yhä, että pariutuminen on niin itsestään selvä ja yksinkertainen asia, että sen pitäisi aina onnistua kaikilta omin avuin ja vieläpä helposti.
29.12.2025 15:54
"Tunnustan, että kyselen helposti miestä avuksi tuollaiseen. "
Nyt on avautumisen paikka. Et ole ainoa. Meillä miehillä on sellainen etu, että housuissa oleva taikasauva pätevöittää kaikenlaiseen, myös meidät, jotka koulussa olemme osallistuneet tasan pakollisisiin käsityötunteihin.
Esimerkkejä:
Sanotaan että olen paikassa huolehtimassa esim. sen tietoturvasta. Liittyy tietokoneisiin. Samoin tämä näyttö ja tämä pöytä, jonka päällä tämän näytön tulisi olla. Joten ammattilainen, tulisitko auttamaan tämän pöydän kokoamisessa. No, mikäs siinä.
Tai pusikon raivaus. Tuossa olisi tuommoinen raivaussaha. En muuten ole koskaan käyttänyt. Mutta jonkinlaisella päättelyllä saan valjaat päälle ilmeisesti koko lailla oikein ja niin edelleen. Kikkeli auttaa.
Tai sitten jonkin taloyhtiön asioissa naiset kieltäytyvät ottamasta kantaa putkiremonttiin liittyviin asioihin, kun "eivät niistä mitään ymmärrä". Noh, en minäkään tiedä putkitöistä yhtään sen enempää, mutta olen joskus suihkua ja wc:tä käyttänyt, eli täysi asiantuntija. Ja kun oikein pinnistää, niin kyllä se ymmärryksen ja osaamisen sitten palleista tiristää. Lukutaitokin auttaa hiukan.
Tai ompelukone. Osaanko korjata? Noh tuota, sinä olet käyttänyt tätä laitetta 30 vuotta, minä olen ommellut koulussa saumat pyyheliinaan ja yhden patalapun. Mutta korjaanhan minä, koska olen mies. Miehet tietävät kaiken ompelukoneista, koska noh miesten kuuluu tietää..
Joten tänne vaan: kaadan puut, siirrän siltarummut,korjaan lypsykoneet ja -jakkarat ja ripustan taulutelevisiot betoniseinään vaateriin työkaluna pelkkä linkkuveitsi. Koska minä olen MIES. Mutta rajat se on minunkin osaamisella on rajansa. Ei tarvitse kuvitella että osaisin laittaa käytetyn kahvikupin tiskikoneeseen tai annostella pesuainetta pesukoneeseen omatoimisesti.
Ugh. olen puhunut.
29.12.2025 15:36
Tontut valvoo. Ja rankaisee!
29.12.2025 14:45
Muista laittaa manteli. Tai vaikka useampikin. Sitten jos syödessä saa mantelin, niin saa tehdä jotakin sellaista, jota ei muuten tekisi.
29.12.2025 14:02
"Miten ollaan oikeassa elämässä ihmisten parissa niin että löytää sieltä kumppanin? "
Osa vastauksista kysymykseen on oikeastaan kehotuksia olemaan toinen ihminen. Jotkut ihan oikeasti näyttävät löytävän kumppaneita sieltä sun täältä, joskus pyytämättä ja yllättäen. Mutta ihan oikeasti, ei se kaikille ole helppoa. Minä ainakaan en ikinä olisi löytänyt yhtään mitään, jos edellytyksenä on että sen pitäisi vain "tapahtua" ja "oikeassa" elämässä.
Ja nyt seuraa pari ihan käytännön vinkkiä vähän insinöörilähestymistavalla. Miten paljon uusia ihmisiä tapaat? Et tarpeeksi. Monenko kanssa näistä avaat keskustelun? Et riittävän monen. Ja se käytännön vinkki. Selaa puhelimesi kontaktit läpi ja mieti mitä sellaista voisit kenenkin kanssa tehdä, mikä kasvattaisi kontaktien määrää. Valitse parhaat ideat ja kokeile ja katso mikä johtaa oikeaan suuntaan.
29.12.2025 14:00
Uskaliasta toimintaa.
Varman päälle toimiva olisi lähettänyt suklaata, jota siellä ei varmasti paketin avaamishetkellä olisi ollut lainkaan eikä luultavasti tätä kirjoitettaessa (enää) myöskään olisi lainkaan.
29.12.2025 12:53
Markkinatalous on yllättävän toimivaa. Niin toimivaa, että jos oikeasti olisi mahdollisuus tehdä rahaa huonosti kelpaavia yksilöitä toisilleen parittamalla, niin joku varmaan olisi keksinyt ratkaisuja.
Joten ei auta kuin luottaa vanhaan viisauteen "Aika tavaran kaupitsee".
29.12.2025 12:46
"Koska tämä deittailumaailma on mennyt näin kamalaksi? "
Muotoilen asian niin, että korkeintaan 20% kokemastasi muutoksesta johtuu maailman tai deittailun muutoksesta, vielä vähemmän ihmisen muutoksesta. Ainakin 80% koetusta muutoksesta johtuu pelkästään siitä, että asemasi on nyt erilainen kuin joskus vuosikymmeniä sitten.
Miehiä on varmaan edelleen joka lähtöön kuten aina ennenkin, erilaisilla arvoilla ja erilaisilla moraaleilla. Kohderyhmällä luultavasti tässä vaiheessa on n. 30 vuoden kokemus siitä, millaisin periaattein ja motiivein naiset tutustumisesta ovat kiinnostuneita.
29.12.2025 12:41
Ketä minä olen nyt kiusannut? Jotakuta joka ei pidä ajatuksistani?
En ole mitenkään ylivertainen, vaan erilainen, kuten kaikki tavallaan. Saa sääliä ja arvostuksellasi on huono markkina-arvo eli se on melko arvoton.
29.12.2025 10:31
10 / 916