Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
profiilit
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
136
Kommenttia
15336
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mä olen vähän tämmöinen nuorisolainen ja ATK-puhelinsurffauksen aallonharjalla. Osuuskaupan bensamittarillekin vaan hurautan ja lämpimässä autossa maksan bensat 40€ kerrallaan ja ulkona sitten tankkaan karvalakki päässä ja rukkaset kädessä ilman että tarvitsee räplätä korttia esiin niin että kädet jäätyy.
19.10.2023 23:38
10/13 Melko erinomaista pukkaa. Mobilepay:tä olen lkäyttänyt ja Jodelia ja Twitteriä olen noista kokeillut.
19.10.2023 23:15
Voi olla, että lääkäri ei tarvitse, mutta eihän se organisaatio ole olemassa lääkäriä vaan potilasta varten.
No ok, heitetään tietotekniikka helvettiin vastaanottohuoneesta. Lääkäri voi keskittyä olennaiseen: mitä se on? Mitä siinä 20 minuutissa silloin tapahtuu? Ja miten potilas on terveempi vastaanotolta poistuessaan kuin sinne saapuessaan?
Ja eikös lääkäri tyypillisesti vain sanele "muistiinpanot" talteen ja joku muu kirjoittaa ne puhtaaksi. Miten tuo tapahtuisi ilman tietojärjestelmää?
19.10.2023 23:05
Jospa tuosta Nokian porukasta joku kelpaisi työvoimapulaa paikkaamaan.
19.10.2023 17:47
Mites ne sanat menikään:
"Tuli demarinainen sua näännyttämään
Olla sait apulainen hänen systeemissään
Sinut orjaksi tehtiin, että hän hyvin vois
Nyt valtion velkaa maksamme pois"
19.10.2023 17:44
Kätevä idea. Järjestetään konsertti ja jokainen kansalainen kaivaa taskun pohjaltaan sen ylimääräisen 30 000 € ja lahjoittaa sen valtiolle, niin valtio voi maksaa velkansa.
19.10.2023 16:14
Ei siinä varsinaisesti olekaan järkeä. Tuo kuitenkin on realismia ja hyvin tavallisesti toteutuva skenaario että ihmisen elämässä on ketju parisuhteita, mutta ei tuota ole tapana suunnitella tai sanoittaa noin. Kaikki on voimassa toistaiseksi ja niin asunnot, työpaikat kuin parisuhdekumppanit valitaan elämänvaiheeseen sopiviksi. Mutta lapset ei oikein tuohon kuvioon sovi, kun niille pitäisi etsiä paitsi äiti, niin 3-4 äitipuolta, ennen kuin ne olisi saatu aikuisiksi.
Parisuhteen erityispiirre tulee siinä, että nykyisessä asunnossa voin suunnitella mitä rakennukselle pitäisi tehdä vuonna 2030 vaikka en siinä itse asuisikaan enää. Työpaikalla voin miettiä mitä vaatimuksia ja haasteita on vuonna 2030, vaikka en itse enää työpaikassa olisikaan. Mutta parisuhteessa on hiukan nuivaa suunnitella tai kuvitella millainen parisuhde ja kumppani sopisi parhaiten vuoteen 2030.
19.10.2023 16:01
"Mitä terveydenhoidonkuluihin luetaan. Luetaanko kaikki valtavan arvokkaat potilastietojärjestelmät, kuten Apotti? Eivät ne ihmistä paranna suoraan. "
Tietenkin luetaan. Eihän suuri osa lääkäreistäkään ihmistä yleensä mitenkään suoraan paranna, jos eivät ole noitia tai kirurgeja. Käsittelevät vaan informaatiota: esim. kirjoittavat sairausloman tai lääkemääräyksen tai määrittelevät tutkimuksen. Tuskin tuo kaikki onnistuisi pienemmillä kuluilla ilman järjestelmiä.
19.10.2023 12:30
Miten menestyksekäs avaus olisi "Olen etsimässä onnellista suhdetta vuosille 2024-2027" Jos kaiken tekemisensä jälkikäteen nimittää onnistumiseksi, niin ei tarvitse ikinä myöntää epäonnistuneensa missään.
19.10.2023 12:12
"Mitä on sössiä suhteensa? Ei suhteen loppuminen ole vain ja ainostaan omasta käytöksestä kiinni! "
Sössiminen on vaihtoehto sille, että voi sanoa, että tätä olen tavoitellut ja tämän olen myös saavuttanut. Ja kuten sanoin, en yksittäisestä tapauksesta voi mennä sanomaan mitään, kun en tiedä mikä on ollut päämäärä. Mutta yleisemmin pidän epäuskottavana, että lopputulos (vaikka nyt sitten tynkäsuhteet, mitä niillä nyt sitten tarkoitetaankaan) noin kumulatiivisesti vastaisi ihan tavoitteita. Tämä koskee yhtä lailla miehiä ja naisia, mutta miesten osalta näen yhteyden saatuihin kortteihin. Kun on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla ammentaa.
19.10.2023 10:54
Kalingrad vai Kaliningrad? Eikös putin historiallisia rajoja uudelleenpiirtäessään lahjoita Königsbergin takaisin Saksalle?
19.10.2023 10:24
Ei tietenkään päämäärät välttämättä ole samoja, mutta itselleni ne naisten päämäärät usein ovat jotain käsityskykyni ulkopuolella. Joten ensimmäinen kriteeri ennen päämäärien samankaltaisuuden vertailua on ollut että päämäärä yleensäkään on jotenkin ymmärrettävissä.
Kai ne omat kortit nyt vaikuttaa ihan kaikkeen, myös pariutumiseen. Ja juuri tuossa näen ristiriidan, että joku voi pelata annetuilla korteilla kaikki muut osa-alueet elämässään ainakin näennäisen onnistuneesti, mutta sössiä suhteensa. Mutta kuten sanoin, kysymys on luultavasti vain siitä, että en ymmärrä.
19.10.2023 09:13
Nopeat intuitiiviset vastaukset olisivat että kaikki lopuksi palavat, kaikki ovat sammutettuina tai että joka toinen palaa. Kaikki väärin. Mitä pidemmäksi lamppujonoa kasvatettaisiin, sitä harvempi lampuista jäisi palamaan, koska kahden palavan etäisyys toisistaan kasvaisi jonon loppua kohden. Esim. lamppu #49 jäisi palamaan, koska sitä koskisi pariton määrä kulkijoita, eli1, 7 ja 49.
19.10.2023 07:52
Juuri niin. Jokainen pelaa vain niillä korteilla, jotka kädessä on. Miesten osalta ymmärrän pelin luonteen ja yhteyden korttien ja lopputuleman välillä. Naisten kohdalla taas pelin tulos vaikuttaa enemmän mielivaltaiselta. Voi olla periaatteessa ihan hyviltä vaikuttavat kortit, mutta ulkopuolisen silmin ne on pelattu huonosti. Joko naiset ei osaa pelata, tai sitten en alkuunkaan ymmärrä päämääriä.
19.10.2023 07:42
Intuitiivinen arvaus luultavasti johtaa väärään vastaukseen. Siis tässä tapauksessa. Vastaus liittyy kertotauluun.
18.10.2023 22:29
Bonuskysymys. On jonossa sata lamppua ja jokaisella oma katkaisija. Aluksi kaikki lamput ovat pois päältä. Sitten sata tyyppiä käy räpläämässä katkaisijoita. Ensimmäinen käy kytkemässä kaikki palamaan. Toinen käy sammuttamassa joka toisen, siis muuttaa asentoa katkaisijoissa 2, 4, 6,... Ja 100. Kolmas muuttaa tilaa joka kolmannessa lampussa 3, 6, 9,... Ja 99. Ja niin edelleen kunnes sadas tyyppi käy muuttamassa tilaa lampussa numero 100.
Kuinka moni sadasta lampusta palaa lopuksi?
18.10.2023 21:53
Ei ole valkoisen miehen hommaa tuollaiset maalailut. Sen takia on muutettu seuduille, jossa ei asuta luolissa vaan hirsissä, että ei tarvitse katsoa naaman piirustelua.
18.10.2023 21:34
Taisi rättipäillä olla venäläinen raketti, kun ei osu maaliin.
18.10.2023 21:17
Hyvä on se, joka onnistuu saavuttamaan tavoitteensa. Huono on se, joka ei onnistu.
18.10.2023 10:10
Täydellisiä ominaisuuksia yksinhuoltajalle, mutta jostain syystä kelvottomia tai kykenemättömiä pitkäaikaisiin suhteisiin.
18.10.2023 08:43
10 / 767