Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
scrg
scrg
scrg
Liittynyt 10v sitten
180
aloitusta ·
20331
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ihmiset ovat keskenään melkein samanlaisia ja elämme tuntemattomien keskellä. Tästä aiheutuu tarve erottua pukeutumisella muista tunnistettavaksi yksilöksi. Parilla vaatekappaleella pitäisi pystyä kertomaan kuka on ja osoittaa olevansa kiinnostava ihminen. Muuten ei ole selitettävissä että suuressa kauppakeskuksessa voi olla kaksi kauppaa joissa myydään ruokaa ja näiden tuotteista osa on keskenään samoja mutta vaatekappaleita myyviä kauppoja on satakaksi ja niissä kaikissa eri tuotteet.
23.08.2026 07:46
Jessen dieetit ovat tehneet paluun. Seuraavaksi pukeutumisvinkkejä.
23.08.2026 07:35
Tapauksia yhdistää ainakin ihan sekopäisesti käyttäytyvät kansalaiset. Kuin n**k*reitä ja d*mareja.
23.08.2026 07:28
Hienoa jos ajatus kelpaisi mahdollisimman monelle ei-vasemmistolaiselle poliitikolle. Kuitenkin sekä kepussa että kokoomuksessa on paljon tyyppejä, jotka odottavat että pääsevät nuolemaan demarien perseitä ja jakamaan rälssioikeuksia toisilleen.
22.08.2026 17:04
Minä käytän vanhoja vaatteita. Ikä ei ole mikään ongelma ja pitkän elinkaaren aikana ehtivät joskus olla muodikkaitakin. Mutta aika minimaalisia ne muutokset vuosien aikana ovat. Kukaan ei ole vähään aikaan keksinyt esim. paitaa uudelleen.
Jos kulumisen merkit ovat huomattavia, niin saattavat viimeisen käyttökerran jäljeen päätyä ulkomaisiin roskiksiin. Ideana se, että matkatavaroihin vapautuu tilaa kun mennessä pakkaa mukaan sellaista mitä ei tarvitse tuoda takaisin.
Joskus viimeinen käyttökerta voi liittyä maalaamiseen tai muuhun remontointiin. Sitten rovioon tai joskus ns. sekajätteeksi. Mihinkään keräykseen tai kirppikselle minulta ei kerry yhtään mitään.
20.08.2026 08:39
Voi hyvinkin olla, että edustan keskimääräistä. En minä osaa sanoa miten asian näkisin, jos oma historia olisi erilainen. Mutta ei minua kannata ottaa liian vakavasti: olen luultavasti outlier joka kirjoittaa tyhmälle palstalle mutta johon tai jonka kaltaiseen kukaan ei koskaan törmää oikeassa elämässä.
Yksi seikka mikä monesti nousee esille on, "onko jotakin yhteistä". En minä tunne mitään yhteistä jonkun kanssa pelkästään sen vuoksi että olen sattunut syntymään samana vuonna. Pahimmillaan ihmiset vain kysymättä kuvittelevat ja olettavat että minulla olisi samanlaiset kokemukset kuin heillä.
18.08.2026 19:12
En tiedä onko minulla varsinaisesti ollut ikään liittyviä liittyviä "kriteerejä" mutta jonkinlaisia oletuksia ja preferenssejä varmasti. Ne liittyvät vahvasti kuitenkin juuri minuun, enkä niitä lähtisi yleistämään, koska on paljon erilaisia miehiä hyvin erilaisella historialla.
Itselleni vahva ajatusmalli on muotoutunut joskus yläkouluikäisestä pitkälle yli 20 iän, että koska olen ollut vähän "babyface" ja biologinen ikäni ei täysin ole vastannut todellista ikääni, niin ne täsmälleen saman ikäiset tytöt/naiset joiden kanssa eniten olen viettänyt aikaa eivät ole olleet kiinnostuneita. Joten aika luontevaa kai sitten katsella vähän nuorempia.
"Mikäli nainen tulee kysymään sinua treffeille, kysytkö heti ensimmäisenä hänen ikäänsä, olettaen että hän näyttää mielestäsi vaikka kolmikymppiseltä?"
Ei ole tähän päivään mennessä tapahtunut.
18.08.2026 18:44
Liittyy siihen että nainen alun perin täällä kysyi "vaatimuslistastaan" koskien miestä ja siinä oli mainittu ikähaarukka kertomatta omaa ikää ja lähdin siitä arvuuttelemaan voiko siitä päätellä naisen omaa ikää.
En ole syyttämässä ketään.
Mutta tuosta edellisestä tilastosta nostan vielä esiin sen miltä 1. kertaa naimisiin menevän naisen vaihtoehdot näyttävät: joko 2 vuotta vanhempi mies joka ei ole ollut naimisissa tai 10 vuotta vanhempi jo naimisissa ollut mies.
Ei ketään naista ase ohimolla naimisiin pakoteta, joten omasta tahdosta on kysymys.
Miesten preferensseistä voi aloittaa oman ketjun ja syytellä siellä miehiä halunsa mukaan.
18.08.2026 17:42
Eikös ihan tarkkaan ottaen kysytä "tahdotko?". Vähän tulkintakysymys. Eihän kukaan mikään ennustaja ole. Mutta lupaus velvoittaisi ettei luovuta ensimmäiseen vastoinkäymiseen.
18.08.2026 17:32
Mitä tuohon nyt sanoisi. Kiva. Joku on siis kiinnostunut minusta. Siellä tutkailee kiinalainen ja amerikkalainen minun dataani ja elämäni polkua ja kisaa kumpi paikantaa ensin paikkatiedon perusteella kanttarellipaikkani.
18.08.2026 16:14
Lähtisin siitä, että tunne ja järki eivät ole jotain toistensa vastavoimia vaan pikemminkin osin toisistaan riippumattomia asioita. Järjen käytössä voi kuitenkin huomioida tunteensa eikä niitä kannata ohittaa. Jos jokin asia ei tunnu hyvältä tai oikealta, niin sellainen järjen käyttö on vajavaista joka ei tuota huomioi. Toisaalta jos tunne johdattaisi johonkin täysin järjettömään, niin on itsetutkiskelun ja odottelun paikka. Tunteet voivat tulla ja mennä. Pitkäaikaisia ratkaisuja ei ehkä kannata tehdä hetken mielijohteesta.
18.08.2026 16:09
Kun nyt olen avauksessa mainittu, niin korjaan yhden väärinkäsityksen alkuoletukseen liittyen. Siinä ei mitenkään tarkoitettu tilanteita, joissa toinen osapuoli tai mies olisi jotenkin huomattavan tai erityisen paljon naista vanhempi, vaan sitä että kun kaikkia pareja katsotaan, niin keskimäärin sekä tavallisimmin mies on vähän vanhempi. Se ei ole sattumaa, koska sattuma esiintyy aina vain yksittäistapauksissa mutta ei massoissa,
Mitään kattavaa tilastoa ihmisten suhteista ei kerry. Ainoastaan avioliitoista saadaan lahjomatonta dataa ja ne ovat paras mahdollinen joukko edustamaan kaikkia muitakin parisuhteita. Toiseksi toteutuneet avioliitot eivät välttämättä edusta sitä, mitä niiden kumppanit erityisesti olisivat halunneet vaan sen mitä he ovat "saaneet".
Avioliitoista Suomessa:
- 66% heteroavioliitoista solmitaan niin, että avioliitto on molemmille ensimmäinen: nainen on 32,6 vuotta, mies 34,4 vuotta
- 11% avioliitoista on sellaisia, että kumpikin on jo aiemmin ollut avioliitossa: nainen on keskim. 46-vuotias, mies 49-vuotias
- 10% avioliitoista sellaisia, että miehelle liitto on ensimmäinen, naiselle ei: nainen on tällöin 41, mies 36
- 13% avioliitoista sellaisia, että naiselle liitto on ensimmäinen, miehelle ei: nainen on näissä 35, mies 45
Kaikki avioliitot huomioiden mies on keskimäärin 2,4 vuotta naista vanhempi. Tätä siis joko tilataan tai sitten ei ihan saada mitä tilataan.
18.08.2026 15:55
Tässä tekoälyn tiivistelmä tai ehdotuksia, joilla simulaatio voitaisiin havaita:
Jos eläisimme simulaatiossa (kuten hyvänlaatuisessa matemaattisessa mallissa), fyysikot ovat esittäneet muutamia keinoja, joilla "saumat" voitaisiin havaita:
1. Avaruusajan pikselöityminen (Hilagridi):Jos maankaikkeus on simuloitu tietokoneella, aika ja avaruus eivät olisi täysin jatkuvia, vaan ne koostuisivat diskreeteistä "pikseleistä" (hilaverkosta). Tämä näkyisi erittäin korkeaenergisten kosmisten säteiden kulkusuunnissa: ne eivät leviäisi tasaisesti joka suuntaan, vaan seurailisivat simulaation taustahilan akseleita.
2. Laskentakapasiteetin rajat ja pyöristysvirheet: Tietokoneen muisti ja laskentateho ovat aina äärellisiä. Jos simulaatio pyöristää pienimpiä kvanttitason vuorovaikutuksia, mittauksissa pitäisi näkyä mikroskooppisia "kohinoita" tai epäjatkuvuuksia, joita luonnollinen fysiikka ei selitä.
3. Kvanttimekaniikan ilmiöt suojauksena: Jotkut teoreettiset fyysikot ovat leikitelleet ajatuksella, että kvanttimekaniikan superpositio (hiukkanen on monessa tilassa ennen mittausta) on simulaation tapa säästää laskentatehoa: järjestelmä laskee hiukkasen tarkan paikan vasta silloin, kun sitä "katsotaan" eli mitataan.
4. Informaation rajoitukset: Jos maailma on informaatiota, fyysisillä vakioilla (kuten valonnopeudella $c$) on maksimiraja. Valonnopeus voisi edustaa simulaation "suorittimen kellotaajuutta" – nopeutta, jolla informaatio voi enimmillään liikkua verkossa ruudulta toiselle.
18.08.2026 15:15
Tikulla silmään, mutta joskus Alisan teinitähtivuosien ja nykyhetken välillä oli aika monta vuotta ja hyvin monta asiantuntijaa, joiden mielestä jääräpäinen juoksija harjoittelee ihan liian paljon ja ihan väärin ja on itse pilannut kaikki mahdollisuutensa.
18.08.2026 10:22
Verta ja viinaa, hikeä ja kyyneleitä. Niistä on miehet tehty. Vaan kuivan kesän oravana viinan tarpeeni on kohtuullinen. Varastoa on ja perälautana futuurina tai ehkä paremminkin optiona on pönttö jossa voi tehdä maukasta omena- tai pihlajanmarjoihin pohjautuvaa "kotiviiniä". Joten hätäkös tässä.
18.08.2026 10:18
Inhimillisen luontevan havainnointikyvyn ja kokemusmaailman yhteys tieteelliseen totuuteen oli varmaankin maksimissaan kun Newton pystyi esittämään että ihmiset pysyvät maan pinnalla täsmälleen saman ilmiön vuoksi kuin maa kiertää aurinkoa ja näiden voimien suhteellinen ero pystytään laskemaan pelkästään massat ja etäisyys tietämällä.
Suunnilleen kaikki sen jälkeen havaittu todelliuus on sellaista intuitiivisesti kokemuksiin perustuen tekisi mieli ensin väittää vastaan.
Minun mielikuvitukseni ei riitä ajattelemaan koejärjestelyä, jolla toden ja simulaation voisi erottaa kun en pysty kuvittelemaan edes mitä oltaisiin etsimässä.
18.08.2026 07:47
Harvaan esineeseen liittyy yhtä vahvaa tunnelmaa kuin viikatteeseen. Jo pelkästään sen kantamisesta tulee jotenkin ylevä ja hyvä olo. Vaikka eihän se periaatteessa ole kuin viljan ( tai heinän) korjuuseen käytettävä työkalu. Mutta hyvä muistutus jokaiselle, että joskus jokainen on kypsää viljaa. Viikatemies tulee.
Do not fear the reaper.
17.08.2026 19:35
Tuosta vahapinnasta:
"Ammattilaiset ovat tehneet työnsä normaalin kuvaus- ja kuvankäsittelyprosessin mukaisesti."
Suomen uusi normaali onkin tehdä kaikki päin helvettiä. Ovat varmaan ylpeitä työstään.
17.08.2026 16:28
Vähän ovat vahapintaisen näköisiä ja mielestäni yksi tuossa lähistöllä välillä hiihtelevä kesäduunari voittaisi vähintään suurimman osan jos ei kaikki muuten, mutta ei varmaan olisi ihan riittävän pitkä. Sama voi päteä aika moneen muuhunkin "kadulla vastaan tulevaan".
Yllättävää on noiden kandidaattien 25+ keski-ikä. Yksi on vähän aasialaisen näköinen, mutta muuten suurempi etninen värikirjo puuttuu. Mutta eiköhän noistakin yksi saada valittua, joka sitten aiheuttaa jotain hupia yleisölle.
17.08.2026 15:47
En tavoittelisi tässä nyt mitään maksimaalista hyödyllisyyttä, pikemminkin päinvastoin. Joten jos ei tuule, niin rastaat ovat tervetulleita syömään marjat ja hedelmät :D Aurinkopaneelilla ladattava akku tietysti mahdollistaisi kaikkea digi-juttua, mutta voisi kokeilla mitä saisi aikaa 500 vuotta vanhalla tekniikalla ja hyvin keskinkertaisilla kädentaidoilla. Periaatteessa vähän sama juttu kuin että kvartsikiteellä kyllä saa tehtyä toimivan ja tarkan kellon, mutta mekaaninen kuitenkin on hienompi.
17.08.2026 15:28
10 / 1017