Onko itsekuria

Anonyymi-ap

Kysympä vaan, kun ruokakauppaan marssitte ostoslappu kourassa ja ennen iltapäivän ensimmäistä ruokaa klo14-15 välissä, sitten aamiaisen klo 9.30.
Huomaat pullaosastolla -50% alennuslappusia herkullisten pullien ja leivonnaisten päällä, katsotko ja tuumaat, että mieli tekisi, mutta eipä osteta, säästyy 2-3 euroa, vaikka rahaa oliis pankkirilillä 200 000€, niin eipä osteta.
Samoin kaupan kassalla, viimeviikon makeispussitarjous € meni jo, mutta vielä näyttää kasalla makeispussit houkuttelevan.
Toteatko, kun käsi on lähdössä sieppaamaan karkkipussia, että eipä osteta.
Onko sinulla itsekuria, mili tekee, muttet lankea ostamaan, koska osoittaa, että olet sokeri ja herkkukoukussa ja sehän ei käy päinsä.
Painoa on 61,5kg ja pituutta 170cm, painon pitäisi saada tippumaan sinne 55kg paikeille.
Ei se paino tipu, jos herkkuja ahmii ja vatsa, sen tulee kurnia, ei saa vatsaa täyteen syödä.
Hyvä keino on joda paljn vettä, se täyttää vatsaa ja syö vain terveellistä kasvispitoista ruokaa, niin kyllä paino alkaa siitä tippumaan ja pallomahakin katoaa, kun vielä treenaa vatsalihaksia, niin on kohta sixpäkki vatsassa.
Mielikin on parempi ja olo kevyempi, kun liikapainoa on poissa ja voi hyvin mielin ajatella, että paljon mukavampi on olla nyt, kuin silloin, kun oli pallomaha.
Vaatii itsekuria, että pallomahan saa pois.
Onko palstalaisilla itsekuria, täh?

43

239

Vastaukset 43

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itsekuria ei vaadi leivokset, ei sipsit eikä karkit, mutta lohisalaatti ja lämpimät ruoat. Voi jehnale miten osaa olla siinä tiskissä aina esillä. 🤤

• Anonyymi00004

Ai että, lounaalle tekisi mieli kovasti, grilliherkut, pizzat, mutta urhoollisesti ohitan suolaiset herkut, vaikka vatsassa kurnisi.
        Motivaatio on selvä, yhden lounaan hinnalla 10-15€, ei edes mene noin suurta summaa, niin 5 päivän ruoat saan ja rahaa menee 5-6€ eli tonnikalapastaa, HK:n eineslihapullakastikkeen ja perunat, hernekeittoa yms vastaavaa, niin lounaan hinalla saat kahdet satsit tehtyä, josta riittää yhdestä 5 päiväksi ruokaa eli 10 päiväksi yhden ainoan lounaan hinnalla.
        Tulee lounaspaikka ohitettua rivakasti näin.....

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Ai että, lounaalle tekisi mieli kovasti, grilliherkut, pizzat, mutta urhoollisesti ohitan suolaiset herkut, vaikka vatsassa kurnisi.
        Motivaatio on selvä, yhden lounaan hinnalla 10-15€, ei edes mene noin suurta summaa, niin 5 päivän ruoat saan ja rahaa menee 5-6€ eli tonnikalapastaa, HK:n eineslihapullakastikkeen ja perunat, hernekeittoa yms vastaavaa, niin lounaan hinalla saat kahdet satsit tehtyä, josta riittää yhdestä 5 päiväksi ruokaa eli 10 päiväksi yhden ainoan lounaan hinnalla.
        Tulee lounaspaikka ohitettua rivakasti näin.....

Kaupassa saa valita muutamasta lounasruosta ja salaatin siihen mukaan alle 8€ lounasrasia mukaan. Olen sortunu paristi ostamaan muusia ja luhapullia, tuoresalaatin ja fetan kera. Joskus riisiä, broileria soosin ja salaatin kera.

Herkkuja tekee mieli silloin kun on syöny huonosti.

• Anonyymi00001

Itsekuria pitäis olla, mutta kun konditoiran hyllyjen kermakakut kuin huutavat minulle, että tule ostamaan minut, minä odotan, että ahmit minut, minä annan sinulle herkullisen makumaailman.
      Konditorian hyllyjen edessä on ymös muita pulleita ja pallomahaisia sokeri ja herkukoukkuun jääneitä, jotka keksenään juutelevat, että minkä kakun kannattaisi ostaa nyt, kun viimeviikolla säin mansikakakkua ja toinen sanoo, että kinuskikakku on hyvä, kun se on niin makea.
      Yhdessä toteavat, että voikreemitäyte pitää kakussa olla, ei se muuuten ole mikään kakku.
      Sitten kermakakun ostat, kotiin kannat ja keität kahvit.
      Sen jälkeen suuren palan leikkaat kermakakkua, lisää leikkaat, kun tuntuu, että vielä maistuu ja et malta lopettaa ja olet ahminut jo 1/4 osaa kakusta, vaikka kakku on 12 hengelle mitoitettu.
      Sen jälkeen pallomaha paisuu, et jaksa enää kuntoilla, olosi on lössi ja väsyttävä.
      Olet vätys, jolta puuttuu itsekuri..

• Anonyymi00002

Krominsyönti kannattaa kuten oon täällä toisinaan kirjoitellut. Si-miti on oikeassa siinä että mitä enemmän tulee ikää sitä helpommin lihoo samasta ruokamäärästä. Pitäisikö alkaa nälkälakkoon ja painua makoilemaan autoteille 🤔? Irl hunger gamesiin preparoitumista, Suomi kun on preparoimisen mallimaa. -💊-.

• Anonyymi00014

Juu, se on, kun elimistön aineenvaihdunta hidastuu ja liikkuminen myös, niin enemmän jää ravinnosta ravinteita elimistöön.
        Nuorempana varsinkin, jos paljon liikkuu ja tekee raskasta työtä, niin kaksi ateriaa kyllä päivässä tarvii.
        Sitten kun ikääntyy, niin riittää yksi lämmin ateria päivässä aamukaurapuuron lisäski.
        Meikäläinen syö aamukaurapuuron marjoilla siinä 9.30 ja seuraavan kerran 14-15 välillä, mitään illallista en syö.
        Illalla siinä 18.30 jälkeen kupillinen kahvia ja pulla.
        Sen jälkeen on 14 tuntia, etten mitään suuhun laita.
        Nukkumaan menen siinä 00.30 aikoihin.
        Illalla tulee yleensä hiuka, mutta eipä tule mitään suuhun laitettua.

• Anonyymi00003

No jaa. Punaisen pullan ostan aina, kun leipomosta aamulla tuodaan. Ihan sama, vaikka olen diapeetikko.

>Simiti<

• Anonyymi00005

Mullakaan ei pullat, karkit jne. aiheut mitään itsekuriongelmia. Mutta eineshyllyn valmiit voileivät, erilaiset kanasnaksit, valmiit lounassalaatit jne. Niiden kohdalla tekee tiukkaa, jos olen kaupassa nälkäisenä.

• Anonyymi00012

Ja sitten sellaiset kaupat, joissa on joku salaattibaari tai voi olla erilaisia kannasiipiä tmv. sellaisessa itsevalinta tiskissä. Siitä rasiaan ja punnitse ja lappu päälle. Jos on nälkäisenä kaupassa, niin niitä tekisi heti mieli.

Ja sitten tosiaan tuossa omassa lähikaupassa on sushibuffet ja erilaisia wokkeja valmiina tiskissä ja siellä itse tehtyjä hampurilaisia ja täytettyjä patonkeja ja tietenkin lämpimiä lounasannoksia jne. Niitä kyllä tulee aina kuolattua, mutta jotenkin olen aina päässyt noista ohi. Pitää joskus ihan tarkoituksella mennä ostamaan. Sitten tietää miltä ne maistuvat. Ovatko oikeasti niin hyviä kuin tuoksu ja ulkonäkö antaa ymmärtää. Jos jokin ei sitten olekaan yhtä hyvää kuin antoi olettaa, niin jatkossa niistä pääsee aina helposti ohi.

• Anonyymi00012 kirjoitti:

Ja sitten sellaiset kaupat, joissa on joku salaattibaari tai voi olla erilaisia kannasiipiä tmv. sellaisessa itsevalinta tiskissä. Siitä rasiaan ja punnitse ja lappu päälle. Jos on nälkäisenä kaupassa, niin niitä tekisi heti mieli.

Ja sitten tosiaan tuossa omassa lähikaupassa on sushibuffet ja erilaisia wokkeja valmiina tiskissä ja siellä itse tehtyjä hampurilaisia ja täytettyjä patonkeja ja tietenkin lämpimiä lounasannoksia jne. Niitä kyllä tulee aina kuolattua, mutta jotenkin olen aina päässyt noista ohi. Pitää joskus ihan tarkoituksella mennä ostamaan. Sitten tietää miltä ne maistuvat. Ovatko oikeasti niin hyviä kuin tuoksu ja ulkonäkö antaa ymmärtää. Jos jokin ei sitten olekaan yhtä hyvää kuin antoi olettaa, niin jatkossa niistä pääsee aina helposti ohi.

Sama! Ei päästäs kaupasta ulos ilman korillista salaatteja ja lounaksia. 🤤😄

• Anonyymi00006

Biologiaa vastaan ei yleensä kannata taistella. Asiat voi tehdä helpomminkin.

Herkkuja ei tee mieli, kun ruokavaliossa on tarpeeksi proteiinia ja rasvaa. Tilavuuden osalta on hyvä täyttää vatsansa kasvikunnan tuotteilla.

Energiavaje ja suuri prosenttiosuus hiilihydraatteja ruokavaliossa takaavat sen, että sokeria tekee mieli.

🦄

• Anonyymi00009

Toisinsanoen siis se kun on mies.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Toisinsanoen siis se kun on mies.

Enemmän minä miehiä tunnen, joilla on tuollaisia herkkuhimoja ja vaikeuksia olla tekemättä heräteostoksia.

• Anonyymi00007

Joo aina siitä itsekurista ei ole hyötyä, työkaveri söi aina terveellisesti alkoholia harvoin ei tupakkaa sitten tuli syöpä, 6 kk henki poi

• Anonyymi00010

Nämä on aina näitä vasemmistotyylisiä selityksiä, mitään ei kannata itse tehdä, koska mihinkään ei voi vaikuttaa. Sitten lihotaan ja ollaan persaukisia.

• Anonyymi00008

No mikset osta sitä pullaa jos siitä tykkäät, ei sitä kaikkea ole pakko syödä kerralla. Laita pussiin jääkaappiin niin säilyy vaikka viikon.

Ps. Itse en ikinä osta mitään vanhentuneita tuotteita, arvostan itseäni kuitenkin senverran. Ehkä joskus sitten jos olen niin köyhä ettei ole varaa ostaa edes vaatteita, kenkiä tms.

• Anonyymi00015

Pullaa ostan, jos on -50% punalappiu.
        Silloin voi ostaa jotain gurmee pullaa, kun on puoleen hintaan.
        Tosin leivoshyllylle, jossa on juustokakkuja, täytekakkuja ja Fazerin kääretortuja, niin ne maksaa liikaa, vaikka on -50%, kun niiden normaalihinta on lähes 13€ fazerin kääretorttu ja joku täytekakku 18€ normihinta, ei ole sellaisiin varaa.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Pullaa ostan, jos on -50% punalappiu.
        Silloin voi ostaa jotain gurmee pullaa, kun on puoleen hintaan.
        Tosin leivoshyllylle, jossa on juustokakkuja, täytekakkuja ja Fazerin kääretortuja, niin ne maksaa liikaa, vaikka on -50%, kun niiden normaalihinta on lähes 13€ fazerin kääretorttu ja joku täytekakku 18€ normihinta, ei ole sellaisiin varaa.

No joo, eihän tuollaisissa hinnoissa mitään järkeä ole. Mut onko niitä pakko ostaa ylipäätään ollenkaan? Vaikka tuo hinta menisi puoliksi niin silti se on minusta aivan liian kallista.

• Anonyymi00013

Ei sun tarvitse laihduttaa. Oikein hyvä paino tuo 61kg / 170cm.

• Mun tarttisi, paino on pompahtanu 85kg ja rapiat, pituus vaan vähenee. Kohta ei näy myssyn alta kun varpaat.

• Anonyymi00016

Ei ole, kun on pallomaha.
        Silloin, kun olin 3 viikon antibioottikuurilla 3 rablettia/ päivä, niin piti välttää ruokia, joissa oli kalsiumia ja kalsiumiia on lähes joka ruuassa.
        Piti pitää muutama tunti ennen ja jälkeen antibiootin tauko, niin tuli syötyä sitten niin vähän, että laihduin.
        Kylkiluut vaan näkyi ja pallomaha lähes katosi ja vatsalihakset erottui, kuten myös käsivarsien verisuonet, kun rasva alkoi vähetä.
        Illalla, kun menen nukkumaan, niin paino saattaa olla 62,3kg tai 61,4 ja aamulla, kun herään niin paino on 61,5 tai 60,6 riippuu mikä on iltapaino.
        Alle 60 kiloon pitäs paino saada mielellään sinne lähemmäs 55 kiloa.
        Nuorempana painoni oli 54-56 kilon välissä.
        Mies olen ja 56v

• Anonyymi00024
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ei ole, kun on pallomaha.
        Silloin, kun olin 3 viikon antibioottikuurilla 3 rablettia/ päivä, niin piti välttää ruokia, joissa oli kalsiumia ja kalsiumiia on lähes joka ruuassa.
        Piti pitää muutama tunti ennen ja jälkeen antibiootin tauko, niin tuli syötyä sitten niin vähän, että laihduin.
        Kylkiluut vaan näkyi ja pallomaha lähes katosi ja vatsalihakset erottui, kuten myös käsivarsien verisuonet, kun rasva alkoi vähetä.
        Illalla, kun menen nukkumaan, niin paino saattaa olla 62,3kg tai 61,4 ja aamulla, kun herään niin paino on 61,5 tai 60,6 riippuu mikä on iltapaino.
        Alle 60 kiloon pitäs paino saada mielellään sinne lähemmäs 55 kiloa.
        Nuorempana painoni oli 54-56 kilon välissä.
        Mies olen ja 56v

Mulla oli myös pallomaha, vaikka olen hoikka. En ymmärtänyt sen johtuvan siitä että syön liikaa omenia. Myös vatsalihasliikkeet auttavat. Vaikka joka aamu edes vähän. Ei tässä iässä tarvitse olla enää niin täydellisessä kunnossa. Uskon, että olet oikein hyvä. Katso ympärillesi, millaisia muut ovat! Moni minua puolet nuorempi on 2x lihavampi.

• Anonyymi00017

En oikeastaan tarvitse sitä itsekuria, kun syön ehkä vähän keskivertoa enemmän liikuvana paljon ja terveellisesti, ei ole mielitekoja vaan kylläinen olo. Käyn kaupassa pikavauhtia kun on aina joku meno odottamssa.
      Aloittajalla on mielestäni sopiva paino, mutta itsehän sen tietää, kokeeko olevansa sopiva.
      Minulla on 160 sentin pituus ja 56-57 kilon paino. En ole riuku, lihaksiakin on, mutta en näytä lihavalta.

• Anonyymi00019

Huomenna herkutellaan, maisemakahvilan omenapiirakan ajattelin leipoa.
      Siitä riittääkin syömistä pitkäksi aikaa ja kermavaahtoa päälle.
      Täytyy varmaan pakastaa piirakkaa, kun pellillisestä tulee senverran monta palaa, että riittää useammaksi viikoksi, kun ei mitään suuria lohkoja syödä.

Minimanissa kävin, oli yrittäjän päivä juhla ja täytekakkua oli tajolla.
      Minimanissa on aina ollut reilunkokoinen kakunpala.
      Mistähän samaa kakkua on saatavana, ei ainakaan minimanin myymälässä.
      Sellainen mansikkapäällysteinen kakku.

• Anonyymi00020

Joskus on ja joskus ei.

• Anonyymi00021

183 cm. Olen painanut enimmilläni 80 kiloa. Eli nykymittapuulla en ole ollut ylipainoinen. Silloin kuitenkin tunsin itseni lihavaksi, ja kyllä muuten olo keveni ja piristyi kun riipaisin 15 kiloa pois. Ja ne pysyi, on pysynyt 25 vuotta.

• Anonyymi00022

Ei itsekuria? Sulla on rahaa ostaa mässyä.

Jos sulla on 10-20e/ viikolle
      sun olis parempi miettiä oikeaa ruokaa.

• Anonyymi00025

Onko sulla vaan 80e kuukaudessa ruokaan? Olet kenties opiskelija. Järkyttävän vähän. Lähinnä kai puuroa ja makaronia.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Onko sulla vaan 80e kuukaudessa ruokaan? Olet kenties opiskelija. Järkyttävän vähän. Lähinnä kai puuroa ja makaronia.

☝️ Metsät ovat nyt täynnä ilmaista ruokaa. Mato-onkiminen kuuluu myös jokaisenoikeuksiin.

xLiner

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

☝️ Metsät ovat nyt täynnä ilmaista ruokaa. Mato-onkiminen kuuluu myös jokaisenoikeuksiin.

xLiner

Ei saatana taas sun tyhmyyttä. Joo. Harrastan noita. Kun on auto.

Kaikkein köyhimmillä ei ole varaa edes onkeen. Metsään usein 10km, ei edes polkupyörää jolla sinne menisi. Ei pakastinta, jossa marjoja säilyttäisi.

• Anonyymi00023

Itsekuri on nyt karkuteillä.

Ensin tilanne oli pari kuukautta se, että piti syödä nopeasti mahd paljon kun jossain välissä vaan ehti, mitä vaan (suklaa on täydellistä tähän). Nyt tilanne on hiukan rauhoittunut, mutta tapa jäänyt päälle. Jahka tässä hommat palaavat lähemmäs normaalia rytmiä, niin sitten mulla on taas aikaa ja energiaa keskittyä välillä mm. ruuan valmistukseen, riittävään liikuntaan ja syömiseen. Ja kauppalistoihin (vessapaperi on loppu!)

xLiner

• Anonyymi00034

Olen käynyt kahdesti kaupassa tuon viestin jälkeen ja vessapaperi on vieläkin loppu. 👍 kauppalistalle.

xLiner

• Mä kävin eilen duunipäivän päätteeksi Prismulissa ja ostin päivälliseksi 6 roiskeläppäpizzaa, kilon raejuustoa, kilon rahkaa jonka laitoin rilliin, 6 broiskun koipireisipalaa ja tusinan kananmunia. Täytyy kato saada protskulia tarpeeksi kun käyn Impparin salilla nostelemassa levypainoja ja kahvakuulia pinkeän lihaksikkaalla ja tatuoidulla penislihasvarrella.🙂🙂🙂

• Anonyymi00029

Mää kattelin Maitosuklaajääätelöä 1,8litran pakettia, niin ekas meinasin ostaa cittarista, niin hinta 5,19€
        Sit kävin Minimanissa kakkukahveilla ja sama jäätelö 4,49€.
        Eli 0,70€ halvempi oli Minimanissa, mut en ostanu vielä.
        Sit mietin, et ostaisko lohikuutioita tai lohta, eikä jäätelöä ja tekis lohikeittoa ensi viikolla.
        Tosta jäätelöstä riittää pariksi päiväksi, mut kattilalline lohikeittoa riittää 5-6 päiväksi.
        En kokonaista lohta osta, vaan palasina, kun ei kokonaista lohta kokonaan käyttää, eikä tarvi lohenroskien kassa pelleillä.
        Pakastelohikuutioita olen yleensä ostanut tai sit jos tekis seitikeittoa.

• Niin mehän törmättiin Itä Harjun Rismassa kun kävin itsekin meinaan siellä ostoksilla. Mä tein työ päivän päätteeksi kotona pytti pannua ja laitoin siihen perunoita, makkaraa ja kanan munia. Kylä meinaan oli hyvää ja kyyti pojaksi kuusi Karhu olutta 👍 Mun ei salilla tarvitse käydä kun lokistiikka keskuksessa tulee päivän aikana tarpeeksi hyötyliikuntaa.

• pääskyvuoren_jorma kirjoitti:

Niin mehän törmättiin Itä Harjun Rismassa kun kävin itsekin meinaan siellä ostoksilla. Mä tein työ päivän päätteeksi kotona pytti pannua ja laitoin siihen perunoita, makkaraa ja kanan munia. Kylä meinaan oli hyvää ja kyyti pojaksi kuusi Karhu olutta 👍 Mun ei salilla tarvitse käydä kun lokistiikka keskuksessa tulee päivän aikana tarpeeksi hyötyliikuntaa.

Mä tein ihan vain lihamakaroonilaatikkoa. Ei tässä tavallisella työ miehellä ole enää varaa syödä mitään kunnon pihviä tai naudan paisti jauhelihaa vaan pitää ostaa sikanautaa.

Tällaista se on, kun dieselkin maksaa nykyään niin paljon, vaikka ei toi E mallin Carina paljoa kuluta. Tänä vuonnna pyörähti puoli miljoonaa kilometriä tauluun eikä meinaan kertaakaan ole jättänyt tienvarteen.

• Legit mä kävin Viola-Olivian kanssa Burger Kingissä ja ainakin ite söin Double Stakehouse aterian. Viola-Olivia söi vain juustohampparin ettei perse levii liikaa. Ei sellasta kauaa katsottaisi cheerleading porukoissa.

• bicky_the_kid kirjoitti:

Legit mä kävin Viola-Olivian kanssa Burger Kingissä ja ainakin ite söin Double Stakehouse aterian. Viola-Olivia söi vain juustohampparin ettei perse levii liikaa. Ei sellasta kauaa katsottaisi cheerleading porukoissa.

Mukavaa että olet löytänyt tyttöystävän. Kannatti kuunnella vinkkejäni kun juteltiin kukista ja mehiläisistä miesten kesken.

• Anonyymi00030

Ei mitään makua eikä tapoja ole minulla. T

• En tee ostoslappuja. Ruokaostokseni eivät ole niin ihmeellisiä, etten pystyisi niitä tekemään ilman muistilistaa.

Sokeri on mielestäni paljolti tottumuskysymys. Jos ei syö makeaa, niin ei sitä sitten niin edes kaipaa. Ja pitääkö sitä muutenkaan olla jatkuvasti syömässä jotain. Ehkä hyvä kokeilu ruokahäiriöisille olisi syödä kaikki syömänsä lautasen kautta lusikalla, haarukalla ja veitsellä tai vaikka puikoilla. Oikeastiko lappaisit ruuan sijaan suuhun patukoita, keksejä, karamellejä, pullaa, suklaata yms.?

• Anonyymi00031

En tee kauppaan minkäänlaista lappua (paitsi jos on tulossa vieraita eli tuttuja aterioimaan). Minulle herkkuja on ainoastaan suklaa ja jäätelö 🙏Painoni tuppaa nousemaan ilman ainuttakaan suklaan palasta, ellei liiku kuin hullu kokoajan. Diabetes vainoaa, ja siksi olen noudattanut ankaraa ruokavaliota vuosikymmeniä. Ajat sitten totesin, ettei 4-5 ateriaa päivässä ole minun juttu, vaan 2-3. Ja vain yhdellä näistäkin saa syödä ns kunnolla - eli lounaalla syön salaattia, varsinaisen ruuan ja jälkkärin. Maltillinen annos tästä huolimatta.

Painoon vaikuttaa suuresti muukin kuin syöminen, mm lihakset, perusaineenvaihdunta, liikunta, hormonit. Jokainen tietää kenties itse mikä vaikuttaa omaan painoon, ja toivottavasti senkin, että paino on omien geenien, elintapojen ja ympäristön yhteisvaikutus. Samoin iän.

Ja muistutan vielä terveellisistä ruokatottumuksista. Vaikka olisi normaalipainoinen ja liikkuisi paljon, mutta söisi vaikka suklaata tai chipsejä päivittäin, ei edes paljon. Kun edellinen toistuu vuoden, parikin niin viskeraalinen rasva alkaa kerääntyä sisäelinten ympärille, ja sehän ei ole hyvä juttu ollenkaan.

- Sheena

• Anonyymi00032

Syön aamulla klo 9 jälkeen lautasellisen kaurapuuroa pakastemarjojen ja puolukkasurvoksen kanssa ja kahivkupillinen n.1,5 dl kahvia.
        Iltapäivällä lämmin ruoka klo 14-15 aikoihin.
        Yleensä pari ekskikokoista perunaa, kastiketta 5 lihapullaa tai keittoa vajaa 3dl, siivu leipää
        Illalla ennen klo 19 kahvikupillinen 1,5dl kahvia ja pulla, jopa joskus joku kakunpala.

Sipsejä syön varmaan 1-2 pussillista vuodessa eli tosi harvoin.
        Irtokarkkeja en ole moneen vuoteen syönyt ainuttakan, mutta stänä syksynä pari pussia n.300g kussakin olen nautiskellut.
        Suklaata tuli ostettua, kun oli 6kpl/10€
        Monta vuotta emni, etten syönyt ainuttakaan suklaapalaa.
        Jäätelöä nyt on kulunut about 5 litraa tänä vuonna, mutta monta vuotta on mennyt, ettei jäätelöäkään ole juurikaan tullut syötyä.

Kasvis sosekeittoja olen tehnyt, ne on maistuvia, varsikin varsisellerikeitto.
        Tänään tein makkarapihvihampurilaisen. Vaikka se onkin hirmu hyvää, niin söin vain yhden, vaikka olisin voinut syödä kaksi, mutta kyllä yhdellä pitää pärjätä.
        Jos söisi kaksi, niin pallomaha riemuitsisi.
        Ei ole suuri pallomaha, mutta jonkin lainen kuitenkin.

• Anonyymi00033

Eilen kaupassa en pystynyt vastustamaan herkkukiusausta.

Oli pakko ostaa pari suussasulavaa leivonnaista ja pieni Valion maitokahvi. Odottajan aika on lyhyempi herkullisessa seurassa.
      Näin suuressa kehossa tuollaiset leivonnaiset ovat kuin pisara autiomaassa. Huoletta voi syödä kerran tai pari viikossa herkkujakin.

Huoletta sitä kai voisi nai..kin kerran tai pari viikossa...hmm...kukaan ei sanoisi et "pitääkö sun aina".

AV

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      196
      1787
    2. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      265
      1216
    3. Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun

Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom
      Maailman menoa
      66
      933
    4. Mulla ei ole Suomessa enää mitään

4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.
      Turku
      181
      906
    5. Ethän mies vielä

luovu meistä? Haluaisin jo sun syliin.
      Ikävä
      61
      788
    6. Provider miehistä..

Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah
      Ikävä
      244
      783
    7. Kuinka nainen jaksat ja voit

Toivottavasti hyvin.
      Ikävä
      43
      761
    8. Sinulle nainen

En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen
      Ikävä
      64
      758
    9. Haaveilen edelleen

Sinusta aika ajoin
      Ikävä
      48
      739
    10. Sut.

Tuhotaan. :)
      Tunteet
      93
      732
    11. Mä oon kallistumassa

Rikosilmoitukseen!
      Suhteet
      145
      671
    12. Tiedätkö sitä

Että sinun äänesi on ihanan pehmeä
      Ikävä
      42
      666
    13. Yt:t kunnassa päättyi

Oliko nämä tarpeelliset ja ratkeaako taloushuolet näiden avulla? Lehdessä ilmoitettujen lukujen perusteella lisää on tul
      Lappajärvi
      74
      661
    14. Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun

Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on
      Ikävä
      71
      626
    15. Hei rakkaani.

Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi
      Ikävä
      50
      623
    16. Martsusta tuli leuhka

Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal
      Kotimaiset julkkisjuorut
      196
      610
    17. Tulisitpa käymään joskus vielä

Olisi niin kiva nähdä pitkästä aikaa. Oletko vielä joskus tulossa?... Niin monet muutoksen tuulet puhaltavat, olisi lohd
      Ikävä
      24
      586
    18. 31
      578
    19. Kiulu myynnissä!

Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma
      Ähtäri
      26
      538
    20. Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen

Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki
      Seinäjoki
      25
      529
    Aihe