Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
profiilit
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
136
Kommenttia
15336
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Julkisilla varoilla voi tehdä mitä vaan, koska mikään ei koskaan maksa kenellekään mitään! Jos poliitikon suuruudenhullu hanke ei muuten lähde käyntiin, niin ilmoitetaan sille kustannuksiksi semmoinen neljäsosa todellisista arvioiduista. Poliitikko saa uuden sulan inkkaripäähineeseensä ja sitten kun rakentaminen on jo aloitettu niin piikki on auki, koska eihän sitä nyt keskenkään voi jättää. Iloiset veronmaksajat saavat juuri sitä, mitä ovat tilanneet.
Funikulaari on jossain ihan pätevä kapistus. Turun mäelle olisivat kyllä toimineet paremmin portaat.
Ja se tunnin juna. Hgin ja Treen tai Hgin ja Lahden välinen nopeampi yhteys hyödyttäisi kyllä aika paljon useampaa ihmistä ja teollisuuslaitosta. Mutta onneksi olkoon vaan. Hyvin on Varsinais-Suomi hoitanut edunvalvontansa. Samalle välille kuitenkin on jo se aika uusi motari. Enemmän olen nähnyt laivoihin ajettavan rekkoja kuin täysiä junanvaunuja.
10.10.2023 17:09
Ei koske suomi24:sta. Ihan teoreettista kuvittelua tulevaisuuden kvanttitekniikoista ja niiden vaikutuksesta salaukseen.
10.10.2023 16:51
Ok. Viestin salaukseen tuo on varsin suoraviivainen ja pätevä tekniikka. Pystyisikö tuohon lomittuneiden fotonien A ja B tilalle tunkeutumaan niin, että viestintää käydäänkin väleillä A-C ja C-B siten että A tai B ei ymmärrä keskustelevansa C:n kanssa vaan luulevat keskustelevansa keskenään. Ei tietenkään niin kauan kun ainoat A ja B ovat jossain hetken ylläpidettävässä laboratorio-olosuhteissa.
Haen lähinnä sitä, että salaamisen lisäksi autentikointi perustuu nykyään vaikeasti perinteisellä tekniikalla laskettaviin funktioihin.
10.10.2023 16:28
Sofien Valinta tosiaan kuulostaa K-Marketin nimeltä.
Sophie valitsee kumman lapsistaan syöttää pedoille. Jossain muistaakseni Vonnegutin? novellissa taas sakkipelissä pitää syöttää oma lapsi vastustajalle, jotta oma joukkue muuten voittaa. Ihan kivoja teoreettisia pähkinöitä, joissa optimi valinta ei sittenkään täytä ihan kaikkia ideologisia ihanteita.
10.10.2023 16:11
Jokaiselle Linux-miehelle kuuluisi oma Ruut.
10.10.2023 15:50
En mitään ulkonäköä ole syyttänyt. Peiliin katsoen voi itsessään tunnistaa myös "ongelmiksi katsottavia", jotka eivät ole ne sinun listalla olisikaan.
Enkä syytä lanttuvikaisia naisia. Se on heidän ominaisuutensa ja minun tehtäväni on vain ymmärtää se ja ohittaa heidät.
10.10.2023 15:48
Kertaus on kuitenkin opintojen äiti. Eikä oppi ojaan kaada. Ei ojaan vaan allikkoon. Kvaak!
"Hetki sitten oli Lauri kumonnut kurkkuunsa joltisen siemauksen viinaa, nyt teki hän samoin kerran vielä, josta muut kovin kummastuivat ja rupesivat häntä kiinteästi nuhtelemaan."
-Peijakasko sinua riivaa?
-Mitä aatteletkin? Muista että ollaan samassa puristimessa kaikki.
-Muista asuntomme kämmenen leveäksi sijaksi, jossa meidän tulee varoten liikkua.
LAURI: Vimman villitty mies!
- Mutta se ei käy kuntoon.
LAURI: Käyköön sitten Hornan koloon. Myllyn kivenä pyöriköön linnamme ja viskatkoon elukkain saaliiksi seitsemän onnetonta poikaa. Pyöri, kivi, idästä länteen, ja, metsä ympärillämme, lännestä itään pyöri! Heleijaa!
- Olethan jo humalassa, poika?
LAURI. Tuleeko sitä kysyä? Mitä maksaa elämä ja maailma? Ei yhtään homeista äyriä. Sentähden menköön kaikki tomuna ja tuhkana pitkin tuulien teitä. Loiskis! Saakaamme tästä, sydämeni veljet.
- Hän on päissään. Kannu häneltä pois!
LAURI. Se ei lähde juuri leikillä. Kannu on minun; enhän sitä hellittänyt härkien sotkettavaksi aholle. Mutta te muut? Ah! laskittepa konttinne koreasti maahan kuin kurjat mustalaiset, koska nimismiehen pyssy paukahtaa.
-Kannu tänne!
LAURI. Kannu on minun.
10.10.2023 15:22
Se asia ei kuulu minulle ja minun tehtäväni ei millään muotoa ole puuttua toisten suhteisiin.
Minun ymmärrykselläni ja lahjoillani on ihan riittävän haastavaa järjestää omat parisuhdekuvioni parhain päin. Peiliin on pitänyt katsoa ja ymmärtää että sieltä katsoo varsin hankalasti markkinoitava tapaus mutta hyväksyä myös se, että suuri osa naisista on lanttuvikaisia.
10.10.2023 15:18
En usko että helsinkiläisillä on varaa olla muita nirsompia, koska siellä enemmän kuin joka toinen vastaantulija on nainen. Vaikka ne epävarmat tapaukset laskettaisiin ei-naisiksi.
10.10.2023 14:51
En pidä syy- tai syyllinen termistä, silloin kun ei olla oikeudessa. Ei elämässä yleensäkään kannata etsiä syyllisiä vaan pyrkiä tekemään hyviä valintoja. Nuo naiset eivät kaiketi ole mitään ajopuita, joiden "kohtelu" voitaisiin jotenkin erottaa heidän muusta elämästään ja heidän miehensä heidän elämänsä osana ovat heidän omia valintojaan.
Se on tietysti minun subjektiivinen näkemykseni, että nuo naiset ovat lanttuvikaisia. En usko että minun näkemykseni on mitenkään oleellisesti rajannut näiden naisten toimintavapauksia. Sinunkin määritelmälläsi ongelmattomia miehiä on ja varsinkin on ollut pilvin pimein, mutta ehkä ne nyt ensisijaisesti jaetaan niille, jotka eivät itse ole lanttuvikaisia.
10.10.2023 14:48
Jos yksitellen lasketaan Tauski, Matti ja Toni, niin siinä on yhteensä kolme "ongelma"-miestä, jos heidät sellaisiksi haluat määritellä. Heitä kohden taitaa kuitenkin olla pelkästään vihityt vaimot laskien yhteensä toistakymmentä lanttuvikaista naista, jos samaa määritelmää käytetään. Näiden naisten itsetunto-ongelmiin apu tietenkään ei löydy peiliin katsomalla?
10.10.2023 13:52
Hmm. Kahden otellessa on yhtä todennäköistä voittaa kuin hävitä. Se on kumulatiivisesti nollasummapeliä. Koska voittaminen on yleensä mukavampaa kuin häviäminen, niin satunnainen kannattaja valikoi itselleen kannatettavaksi joukkueen, jolla on useammin tapana voittaa kuin hävitä. Koska monet eivät varsinaisesti voi valita maajoukkuettaan vaan se tulee äidinmaidossa, niin suomalainen on saattanut kasvattaa voitonmahdollisuuksiaan innostumalla enemmän vaikkapa jääkiekosta kuin koripallosta, uppopallosta tai kriketistä.
10.10.2023 13:41
Voin olla väärässäkin, mutta sanoisin että juokset turhan kovalla teholla. Siis sillä perusteella, että on pitänyt pysähtyä, mutta tuo vauhti on kuitenkin ikäisellesi aloittelijalle kohtuu reipas. Vauhtia hitaammaksi ja kestoa lisää joko yhteen lenkkiin tai toinen kerta viikkoon. Jos siis tarkoituksena on ensisijaisesti treenata sydämen, keuhkojen ja verenkieltoelimistön toimintaa, kuten olettaisin. Kunto nousee kyllä, vaikka "löysäilisit" treenin niin, että kovempaakin pääsisit halutessasi.
Juoksen lähinnä loppukeväisin ja syksyllä kun kelit ei suosi muuta tekemistä. Peruslenkin vauhti on tuota samaa luokkaa noin tunnin verran, intervallityyppistä vaihtelua tulee mäkien nousemisesta ja laskemisesta. Syke pysyy jossain siellä 130-140 välillä.
10.10.2023 13:18
Eivät pojat absoluuttisesti ole yhtään sen enempää hukassa kuin mikään aiempikaan sukupolvi. He sopeutuvat tähän aikaan ja sen vaatimuksiin ja mahdollisuuksiin. Suhteellisesti katsoen täti-ihmisen näkökulmasta nuoriso tietenkin on yhtä pilalla kuin aina ennenkin. Jos aiempien sukupolvien pojilla tai nuorilla miehillä oli keskimäärin paremmin jotain kykyjä tai ominaisuuksia kuin nykylapsilla niin yhtä tyhjää niiden arvostus oli silloin ja siinä ajassa: jotain muuta olisi pitänyt olla. Feministinen toive naisten paremmasta asemasta on jotenkin saavuttanut tavoitteensa sitten kun kaikilla vanhoilla mittareilla mitattuna naisilla menee vähintään yhtä hyvin kuin miehillä mutta olen epäileväinen sen suhteen, että edes feministit ovat tyytyväisiä lopputulokseen.
10.10.2023 12:44
Coronavirus. (kavereiden kesken vaan covid19:) En muuten olisi tiennyt, mutta joku nosti sen tässä jonkun pikku hässäkän yhteydessä esiin pari kolme vuotta sitten.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/03/19/aina-vain-vaki-kailottaa-coronavirusta-alkaa-ottaa-nuppiin-asterixissa
10.10.2023 12:16
Minusta viinamiehen aloituksissa on huumoriarvo. Enimmäkseen se tulee sitä kautta, että osa porukasta kimpaantuu niistä. Kun hyvin helppoa olisi ihmisen vain ohittaa tai ignoorata kuten lontoolainen sanoisi.
10.10.2023 11:05
Minulta ei kysytty muumeista, mutta luulen että olisin silti tietänyt Muumilaakso-kysymyksen. Muumimukeistakin yleensä osaan nimetä hahmot enkä lankea esim. sellaiseen erehdykseen että sekoittaisin keskenään Pikku-Myyn ja Mymmelin tai Reippailija-Hemulin ja "tavallisen" Hemulin. Sellaisella tasolla menee vaikeaksi, jos pitäisi muistaa onko Hosulilla päässään kattila vai kasari.
10.10.2023 10:59
Salaukseen pitää kehittää jokin ihan uusi menetelmä, koska suuriin lukuihin perustuvat murretaan välittömästi. Ja ehkä viestin esitystavaksi pitää valita jotain muuta kuin helposti bitteinä esitettävät muodot. Esim. enkelikeramiikka. Viestin lähettäjä dreijaa savikipon, joka sisältää viestin merkityksen ja vastaanottaja nauttii kiposta teetä ja välittömästi intuitiolla ja enkeleiden avulla ymmärtää merkityksen. Lomittuneet fotonit ja navajot ovat voimattomia enkelikeramiikan kanssa.
10.10.2023 10:01
Bonuskysymyksenä: mikä oli nimeltään roomalainen kilpa-ajaja?
10.10.2023 09:47
Minulla on tiedossa useitakin soveliaita hautapaikkoja ja saatan keksiä niitä vielä lisää.
Mutta palaan Kaustiseen. Kaustinen paikkakuntana ei puhuttele minua paljoakaan: se on minulle osa Keski-Suomesta Keski-Pohjanmaalle johtavaa valtatietä, jota tylsempää en oikeastaan Suomesta tiedä. Ei laaksoa ei kukkulaa, ei järveä tai virtaa, vain tasaista metsää ja suota, joita halkoo korkeintaan jokin surkea puro. Jostain syystä tämä paikka kuitenkin houkuttelee yhä vuodesta toiseen kerran kesässä kaikki Suomen hipit soittamaan ja kuuntelemaan hippimusiikkia. Toisaalta jos hippinuoriso on AD2023 yhä sama kuin hippinuoriso herran vuonna 1970, niin nuorisolaisten askel on jo saattanut lyhentyä, ryhti kumaroitua ja ajatus samentua. Mutta yhtä kaikki taustalla vaikuttaa kuitenkin saman hippilinnun hippimieli, peace&love(&drugs?).
10.10.2023 09:46
13 / 767