myös nykyaikana hankkii enemmän lihasta kuin silloin joskus 60-luvulla, myös naiset.
Kyllä ainakin mulla hetero miehenä itsetunto on erittäin kovilla, kun katson esimerkiksi tätä puertoricolaista naislaulajaa. Hyvää musiikkia toki.
https://www.youtube.com/watch?v=ljPfRIbTdek&list=RDljPfRIbTdek&start_radio=1
tämäkin on ilman muuta hyvä kappale.
https://www.youtube.com/watch?v=J0P9lf6WWzY&list=RDJ0P9lf6WWzY&start_radio=1
Tuossa jälkimmäisessä videossa näkyy tuon laulajan "voimakkaat" kädet. Musiikki on ilman muuta hyvää, mutta en edelleenkään voi välttyä siltäkään tosiasialta, että kyllä itsetunnollekin tekee kovaa.
Kun osa palstalla nyt puhuu tästä naisen "miehekkäästä " vartalosta tai "miehekkäät" kädet jne. Mä ymmärrän senkin, että nuo sanat ovat toki halventavia, jos nainen itse ei halua olla "mies" ja on hetero. Voin tosiaan "lohdutukseksi" sanoa, että kaikki miehet eivät kuitenkaan ajattele näin tai se ei ole se suurin ongelma vaan suurin ongelma on se, että itsetunto on kovemmalla, jos nainen on "kaikessa hyvä".
Ei siitä varmastikaan nyt erityistä haittaakaan ole esimerkiksi kuunnella tuon puertoricolaisen laulajan haastattelua ja samalla harjoitella espanjan kieltä. En kuitenkaan voi ohittaa tätäkään kysymystä, että kyllä itsetuntokin on kovemmalla, jos naisella on enemmän lihasta kuin itsellä. Pahimmassa tapauksessa olen naista "kaikessa huonompi".
https://www.youtube.com/watch?v=w8UERyIFev8
https://www.youtube.com/watch?v=cytAzbMz50g
https://www.youtube.com/watch?v=QRhS7JGkRRM
Kyllä niitä "lihaksikkaampia" naisia löytyy nykyaikana muualtakin kuin vain Latinalaisesta-Amerikasta. Esimerkiksi viime keväänä huomasin tuossa Espanjan Benidorm Fest laulukilpailussa tämän naisen, joka myös on jo 50 iän ylittänyt kuten myös tuo puertoricolainen laulaja. Tuo video on vähän vanhempi, mutta kuitenkin 2020 vuoden puolelta. Kun katsotte tuota alkua, hän nostaa käsiä, jolloin näkyy, että ei noista käsistä lihasta ainakaan puutu. Siitä voidaan taas olla montaa mieltä, onko "tarpeeksi". Varmasti tarpeeksi heiveröiselle miehelle.
https://www.youtube.com/watch?v=TsTHO24w2eY
Tuossa tuon naisen kappale siellä Benidorm Fest laulukilpailussa. Kappale ei minuun kolahtanut, lähinnä tuon esiintyjän ulkonäkö ja se, että näytti "vähän vanhemmalta" kuin monet muut esiintyjät tuossa laulukilpailussa.
https://www.youtube.com/watch?v=n0ERsS2DFwc&list=RDn0ERsS2DFwc&start_radio=1
Tiedän, että tämäkin on vähän "huono" sana "vanhemman näköinen". Siinäpä se juttu juuri onkin: "vanhemman ja voimakkaamman" näköinen kuin muut naisesiintyjät.
Voin "lohdutukseksi" sanoa, että ei kaikille miehille ole vaikeaa tehdä työtä "voimakkaamman" näköisen naisen kanssa kuin mitä itse ovat. Katsokaa vaikka tuotakin haastattelua. Kyllä mun mielestä tuo naislaulaja näyttää "voimakkaammalta" kuin tuo mies, joka tuossa haastattelee.
https://www.youtube.com/watch?v=hlMPFEBGJZ8
Sitä en tiedä kuinka vahva on, kun en ole nähnyt esimerkiksi somessa "leveilevän" salituloksilla.
Jälleen "vanhemman ja voimakkaamman" näköinen, ei tarkoita, etteikö nainen voisi olla myös viehättävä. Kyllä varmasti nuorempana miehenä olisin baarissa ollut lumoutunut, jos tuon näköinen nainen olisi tullut tekee tuttavuutta. Silloin nuorempana miehenä, kun se "suuri " ikäero oli se juttu. Pääsi edes hetkeksi pois siitä "ahdistavasta kilpailusta", koska mä en kokenut, että "vanhemman" naisen kanssa olisi tarvinnut "kilpailla". Se oli sitä aikaa ja nykyään ajattelen toisella tavalla: jos olen "surkimus", ei sillä ole merkitystä, onko nainen minua nuorempi vai vanhempi.
Onko tämä tosiaan näiden heiveröisten hetero miesten ongelma, jotka eivät kestä katsoa, jos nainen menestyy ja kun nykyaikana menestyneeltä naiselta "vaaditaan" vielä vähän enemmän lihastakin kuin silloin 60-luvulla.
Te naiset ette siis koe ulkonäköpaineita, vaikka itsekin saattaisitte haluta olla menestyviä laulajia ja osallistua esimerkiksi johonkin vastaavaan laulukilpailuun?
Vielä tästä mun aloituksien teosta. Myönnä, että mulla on tässä asiassa kehittymisen varaa. tämä mun impulsiivinen käytös alkoi jälleen, kun paloi päreet yhdessä keskustelussa Aletheiaksen kanssa, kun oltiin eri mieltä tuosta naisten "kovasta" salilla treenaamisesta. Kuten huomaatte, se on edelleen mulle hankala aihe. Voin yrittää nyt vähän paremmin keskittyä.
Todellavaikeeta
Kuinka moni nainen nykyaikana sitten kokee näitä paineita saada "enemmän" lihasta, koska julkkikset
40
248
Vastaukset 40
- Anonyymi00001
Älkää ruokkiko tätä trollia!
- Anonyymi00027
Niin no, kaikeksi onneksi guben intohimon kohde on niinkin merkityksetön asia kuin naisten ulkonäön ruoti monen ja sillä on nk vaikea mennä henkilöön, joten yksi hailee sanoisin. T naiselta
- Anonyymi00034
Anonyymi00027 kirjoitti:
Niin no, kaikeksi onneksi guben intohimon kohde on niinkin merkityksetön asia kuin naisten ulkonäön ruoti monen ja sillä on nk vaikea mennä henkilöön, joten yksi hailee sanoisin. T naiselta
Tuo on jo ainakin kahteen mun aloitukseen hyökännyt. Ei ilmeisesti halua, että tällä palstalla nostetaan esiin "huono-osaisten" miesten asema globaalilla tasolla.
Todellavaikeeta - Anonyymi00035
Anonyymi00027 kirjoitti:
Ulkonäöllä, kun on vaan kyky saada jalka oven väliin "parempaan" elämään.
Todellavaikeeta
- Anonyymi00002
En minä ainakaan koe.
- Anonyymi00010
Todennäköisesti et ainakaan enää halua tulla julkkikseksi. Oletko koskaan edes haaveillut tulla julkkikseksi?
Todellavaikeeta - Anonyymi00018
Anonyymi00010 kirjoitti:
Todennäköisesti et ainakaan enää halua tulla julkkikseksi. Oletko koskaan edes haaveillut tulla julkkikseksi?
TodellavaikeetaOlisin moneen kertaan voinut ryhtyä julkkikseksi. Todennäköisesti voisin tehdä sen vaikka huomenna, jos kiinnostaisi. Johtuen siis ihan duunistani, niin julkisuuteen itseni tunkeminen ei ihan hirveästi vaatisi. Vaan en tosiaan kaipaa julkisuutta. En koe, että se toisi minun elämääni mitään lisäarvoa.
- Anonyymi00019
Anonyymi00018 kirjoitti:
Olisin moneen kertaan voinut ryhtyä julkkikseksi. Todennäköisesti voisin tehdä sen vaikka huomenna, jos kiinnostaisi. Johtuen siis ihan duunistani, niin julkisuuteen itseni tunkeminen ei ihan hirveästi vaatisi. Vaan en tosiaan kaipaa julkisuutta. En koe, että se toisi minun elämääni mitään lisäarvoa.
Lisään vielä, että olen harrastanut koko ikäni mm. laulamista ja esiintynytkin. Käynyt kouluja, joista muutaman luokkakaveri jatkoi teatterikorkeaan ja muutama ihan muutenkin vain näyttelemään, ihan kotimaisten elokuvien tähdiksikin. Itse en noita koskaan harkinnut, juurikin siksi, etten halua julkisuuteen. Arvostan omaan yksityisyyttäni
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
Lisään vielä, että olen harrastanut koko ikäni mm. laulamista ja esiintynytkin. Käynyt kouluja, joista muutaman luokkakaveri jatkoi teatterikorkeaan ja muutama ihan muutenkin vain näyttelemään, ihan kotimaisten elokuvien tähdiksikin. Itse en noita koskaan harkinnut, juurikin siksi, etten halua julkisuuteen. Arvostan omaan yksityisyyttäni
Mä ymmärrän kyllä tuon pointin että arvostaa yksityisyyttä, mutta jos kukaan ei tunne, baarissa ei kukaan tule tekemään tuttavuutta paitsi, jos on nainen, alle 30 vuotias, hoikka ja hyvännäköinen.
Todellavaikeeta - Anonyymi00028
Anonyymi00021 kirjoitti:
Mä ymmärrän kyllä tuon pointin että arvostaa yksityisyyttä, mutta jos kukaan ei tunne, baarissa ei kukaan tule tekemään tuttavuutta paitsi, jos on nainen, alle 30 vuotias, hoikka ja hyvännäköinen.
TodellavaikeetaSehän on hyvä juttu, ettei tule.
- Anonyymi00003
"Onko tämä tosiaan näiden heiveröisten hetero miesten ongelma, jotka eivät kestä katsoa, jos nainen menestyy"
Kyllä se on.
"ja kun nykyaikana menestyneeltä naiselta "vaaditaan" vielä vähän enemmän lihastakin kuin silloin 60-luvulla."
Riippuu ihan millaista menetystä tavoittelee. Itse olen tilanteessa, jossa kukaan levy-yhtiön edustaja, elokuvaohjaaja tai sutenööri ei ole esittänyt minulle mitään ulkonäkövaatimuksia.
🦄- Anonyymi00011
Kuinka paljon sulla on elämän aikana kokemusta tästä, että miehet ovat jättäneet sinut, koska eivät ole kestäneet sitä, että olet ollut heille "liian hyvä"?
"Riippuu ihan millaista menetystä tavoittelee. Itse olen tilanteessa, jossa kukaan levy-yhtiön edustaja, elokuvaohjaaja tai sutenööri ei ole esittänyt minulle mitään ulkonäkövaatimuksia."
Jos menestyneiden naisten ulkonäkö muuttuu, sinä luulet, että se ei mitenkään vaikuta nuoriin naisiin, jotka myös haluavat menestyä?
Todellavaikeeta - Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kuinka paljon sulla on elämän aikana kokemusta tästä, että miehet ovat jättäneet sinut, koska eivät ole kestäneet sitä, että olet ollut heille "liian hyvä"?
"Riippuu ihan millaista menetystä tavoittelee. Itse olen tilanteessa, jossa kukaan levy-yhtiön edustaja, elokuvaohjaaja tai sutenööri ei ole esittänyt minulle mitään ulkonäkövaatimuksia."
Jos menestyneiden naisten ulkonäkö muuttuu, sinä luulet, että se ei mitenkään vaikuta nuoriin naisiin, jotka myös haluavat menestyä?
Todellavaikeeta"Kuinka paljon sulla on elämän aikana kokemusta tästä, että miehet ovat jättäneet sinut, koska eivät ole kestäneet sitä, että olet ollut heille "liian hyvä"?"
Tuota en edes halua tietää, koska sellaiset miehet saavatkin mennä menojaan. Ellei minun rakkauteni ja välittämiseni ole kelvannut joidenkin muiden (positiivisten) ominaisuuksieni vuoksi, mitä vaihtoehtoja minulla olisi ollut? Teeskennellä olevani jotain muuta kuin mitä olen? Käsittääkseni aikuinen, tunne-elämältään terve ihminen ei tee niin.
Kannustan aina minulle tärkeitä ihmisiä heille tärkeiden asioiden saavuttamisessa. 💖 Odotan tietysti samaa kohtelua itselleni!
"Jos menestyneiden naisten ulkonäkö muuttuu, sinä luulet, että se ei mitenkään vaikuta nuoriin naisiin, jotka myös haluavat menestyä?"
Luonnonvalinta karsii pöhköimmät ihmiset pois. Valitettavasti.
🦄 - Anonyymi00022
Anonyymi00015 kirjoitti:
"Kuinka paljon sulla on elämän aikana kokemusta tästä, että miehet ovat jättäneet sinut, koska eivät ole kestäneet sitä, että olet ollut heille "liian hyvä"?"
Tuota en edes halua tietää, koska sellaiset miehet saavatkin mennä menojaan. Ellei minun rakkauteni ja välittämiseni ole kelvannut joidenkin muiden (positiivisten) ominaisuuksieni vuoksi, mitä vaihtoehtoja minulla olisi ollut? Teeskennellä olevani jotain muuta kuin mitä olen? Käsittääkseni aikuinen, tunne-elämältään terve ihminen ei tee niin.
Kannustan aina minulle tärkeitä ihmisiä heille tärkeiden asioiden saavuttamisessa. 💖 Odotan tietysti samaa kohtelua itselleni!
"Jos menestyneiden naisten ulkonäkö muuttuu, sinä luulet, että se ei mitenkään vaikuta nuoriin naisiin, jotka myös haluavat menestyä?"
Luonnonvalinta karsii pöhköimmät ihmiset pois. Valitettavasti.
🦄Suuruudenhulluus ei ole positiivinen ominaisuus.
Tuolla sun luonnonvalinta argumentilla sä oikeutat kaiken väkivallan ja sortamisen huono-osaisia kohtaan. Tämä ei ole mikään uusi ilmiö.
Todellavaikeeta - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Suuruudenhulluus ei ole positiivinen ominaisuus.
Tuolla sun luonnonvalinta argumentilla sä oikeutat kaiken väkivallan ja sortamisen huono-osaisia kohtaan. Tämä ei ole mikään uusi ilmiö.
Todellavaikeeta"Suuruudenhulluus ei ole positiivinen ominaisuus."
Kuka määrittelee, mikä on suuruudenhulluutta minulle tai jollekulle muulle? (Et ainakaan sinä.) Minä ajattelen niin päin, että ihmisellä on moraalinen velvollisuus olla paras versio itsestään ja elää elämänsä omien hyvien taipumustensa johdattamana niin hyvin kuin pystyy, sekä itsensä että yhteiskunnan vuoksi.
"Tuolla sun luonnonvalinta argumentilla sä oikeutat kaiken väkivallan ja sortamisen huono-osaisia kohtaan. Tämä ei ole mikään uusi ilmiö."
Nythän oli kyse siitä, että teini seuraa somessa "menestyneitä" naisia ja tekee jotain omalle terveydelleen vaarallista tai kyseenalaista (lihakset/syöminen/kauneuskirurgia/whatever).
Ei ihmisistä saa sitä ominaisuutta pois, että osa aina vaarantaa terveytensä laumasieluisuuden vuoksi. Syömishäiriöt ovat vähän eri asia, koska niiden syyt ovat yleensä syvemmällä kuin ulkonäössä. Mutta yleensä ottaen: osa ihmisistä käytännössä aina vahingoittaa itseään tai tappaa itsensä vahingossa ryhmäpaineen vuoksi.
Kyllä, yhteiskunnan tulee pitää huono-osaisista huolta. Mutta siihen kuuluu myös koulutus, jotta ihmisen oma harkintakyky parantuisi.
🦄 - Anonyymi00026
Anonyymi00023 kirjoitti:
"Suuruudenhulluus ei ole positiivinen ominaisuus."
Kuka määrittelee, mikä on suuruudenhulluutta minulle tai jollekulle muulle? (Et ainakaan sinä.) Minä ajattelen niin päin, että ihmisellä on moraalinen velvollisuus olla paras versio itsestään ja elää elämänsä omien hyvien taipumustensa johdattamana niin hyvin kuin pystyy, sekä itsensä että yhteiskunnan vuoksi.
"Tuolla sun luonnonvalinta argumentilla sä oikeutat kaiken väkivallan ja sortamisen huono-osaisia kohtaan. Tämä ei ole mikään uusi ilmiö."
Nythän oli kyse siitä, että teini seuraa somessa "menestyneitä" naisia ja tekee jotain omalle terveydelleen vaarallista tai kyseenalaista (lihakset/syöminen/kauneuskirurgia/whatever).
Ei ihmisistä saa sitä ominaisuutta pois, että osa aina vaarantaa terveytensä laumasieluisuuden vuoksi. Syömishäiriöt ovat vähän eri asia, koska niiden syyt ovat yleensä syvemmällä kuin ulkonäössä. Mutta yleensä ottaen: osa ihmisistä käytännössä aina vahingoittaa itseään tai tappaa itsensä vahingossa ryhmäpaineen vuoksi.
Kyllä, yhteiskunnan tulee pitää huono-osaisista huolta. Mutta siihen kuuluu myös koulutus, jotta ihmisen oma harkintakyky parantuisi.
🦄Moraalia ei ole ilman ihmisiä. Se, millaisia valintoja teemme, niillä on aina seuraukset. Hyvä esimerkki, kun nyt vaikka otetaan tuo Latinalainen-Amerikka, jossa näkyy ainakin julkkiksissa tuo lihasten arvostaminen myös naisille varsinkin Brasiliassa. Eipä ole esimerkiksi Brasiliassa syntyvyys erityisen korkeaa. Vielä huonompaa Puerto Ricossa, josta esimerkiksi tuo "lihaksikas" naislaulajakin on.
Todellavaikeeta - Anonyymi00029
Anonyymi00026 kirjoitti:
Moraalia ei ole ilman ihmisiä. Se, millaisia valintoja teemme, niillä on aina seuraukset. Hyvä esimerkki, kun nyt vaikka otetaan tuo Latinalainen-Amerikka, jossa näkyy ainakin julkkiksissa tuo lihasten arvostaminen myös naisille varsinkin Brasiliassa. Eipä ole esimerkiksi Brasiliassa syntyvyys erityisen korkeaa. Vielä huonompaa Puerto Ricossa, josta esimerkiksi tuo "lihaksikas" naislaulajakin on.
TodellavaikeetaWikipediasta, artikkelista "Maailman väkiluku":
"Maailman väkiluku on ennusteen mukaan yhdeksän miljardia vuonna 2037 ja kymmenen miljardia vuonna 2057.[5] Arvioita on vaikea tehdä esimerkiksi kokonaishedelmällisyysluvun laskujen ja nousujen takia. Pitkän ajan arvioissa vuodeksi 2100 arviot vaihtelevat 7 miljardista (alhainen arvio) 15 miljardiin (korkea arvio)[20]. Mikäli kokonaishedelmällisyysluku jää vuoden 1995 tasolle, väestömäärä olisi jo 256 miljardia. Teollisuusmaissa väestönkasvu on kuitenkin hidastunut aina 1960-luvun lopulta lähtien. Myös useissa kehitysmaissa syntyvyys on kääntynyt laskuun. Laskusuuntaus on nähtävissä myös Saharan eteläpuolisessa Afrikassa, vaikka syntyvyys siellä on edelleen korkealla tasolla. Syntyvyyden laskun vaikutukset näkyvät vasta vuosien kuluttua. Ajanjaksolla 2010–2015 Aasiassa syntyi keskimäärin 2,21 lasta, Afrikassa 4,73, Euroopassa 1,60, latinalaisessa Amerikassa 2,14, Oseaniassa 2,44 ja Pohjois-Amerikassa 1,85 lasta jokaista naista kohden.[5]"
(Vähän vanhaa tietoa. Joku voisi päivittää tuonne uudempaa.)
En nyt sinusta saa selvää, mitä toivot tai tavoittelet:
1) Moraalia?
2) Väestönkasvua? Millä tahdilla?
3) Tiettyä väkilukua maailmaan?
4) Tiettyä väkilukua johonkin maanosaan?
5) Vai sitä perinteistä: naisten salilla käymisen rajoittamista? 🤭
Sinun on edelleen vaikea ymmärtää, että joku voisi pitää salilla käymisestä. Lihasten kasvu on tietysti hyvä lopputulos, mutta ihan se itse treenaminenkin on mukavaa.
Sen lisäksi sinulle näyttää olevan täysin mahdotonta ymmärtää, ettei maapallon väkiluvun lasku ole mikään katastrofi, kunhan se tapahtuu luonnollisesti. Valitettavasti osa ihmisistä aina tapetaan, osa pakotetaan lisääntymään, ja osa lapsia haluavista ei saa niitä, mutta juuri nuo ovat ne asiat, joita pitäisi vähentää.
Itselleni tärkeintä on, että ihmiset eläisivät mahdollisimman hyvin planeettaa säilyttäen ja mahdollisimman hyvässä sovussa. Jatkuvasti kiihtyvä väestönkasvu hinnalla millä hyvänsä ei ole hyödyllistä eikä järkevää kenenkään näkökulmasta.
🦄
- Anonyymi00004
Ei mitään paineita.
Voimaa on kuitenkin hyvä olla ja ylläpitää. Ihan omiksi tarpeiksi.
Nöf 🐷- Anonyymi00012
Niin se on sitten toinen juttu, kuinka paljon voimaa ja muuta fyysistä suorituskykyä tarvitaan.
Todellavaikeeta
Ei paineita, lihaksista kun saa hyötytehon irti jotta kykenee tekee hommiaan mistä tykkää, siinäpä se. Satun nyt tykkää fyysisistä harrasteista, en istumahommista.
Muuten pullistelu on huvittavaa. Eilen juuri facebookissa aihetta kuvalla referoin.- Anonyymi00014
Se vaan on se ongelma, kun yrittää kaikesta "tärkeästä" suoriutua, kyllä raja tulee vastaan. Monilla naisilla on nykyaikana korkea koulutus ja "hyvä" työ. Sitten vielä yrittää saman aikaisesti olla "kehonrakentaja", "painonnostaja" tai "voimanostaja".
Todellavaikeeta Anonyymi00014 kirjoitti:
Se vaan on se ongelma, kun yrittää kaikesta "tärkeästä" suoriutua, kyllä raja tulee vastaan. Monilla naisilla on nykyaikana korkea koulutus ja "hyvä" työ. Sitten vielä yrittää saman aikaisesti olla "kehonrakentaja", "painonnostaja" tai "voimanostaja".
TodellavaikeetaJa se haittaa sinua koska? Ei ehkä kannata kenenkäön henkilökihtaisia tavoitteita ja meriittejä ottaa itselleen miksikään millä kilpailla. Se olisi loputon tie kilpasilla.
Keskity mielummin siihen mikä on sun oma juttus ja kato kumppani omilla jutuillaan tasa-vertaisena, erilaisenakin. Siltä kumppanilta voit oppiakin jotain missä haluat itse kehittyä. Ota se mahdollisuutena, älä uhkana. 👍Tökstöksnöö kirjoitti:
Ja se haittaa sinua koska? Ei ehkä kannata kenenkäön henkilökihtaisia tavoitteita ja meriittejä ottaa itselleen miksikään millä kilpailla. Se olisi loputon tie kilpasilla.
Keskity mielummin siihen mikä on sun oma juttus ja kato kumppani omilla jutuillaan tasa-vertaisena, erilaisenakin. Siltä kumppanilta voit oppiakin jotain missä haluat itse kehittyä. Ota se mahdollisuutena, älä uhkana. 👍Mä ite uskon siihen, että erilaisuutta on juuri siksi, että tasapaino. Ja me kaikki voitas oppia toisiltamme jotain siitä erilaisuudesta. Ymmärtämään, sietämään, näkemään sen ennakkoluulon taakse ja rikkomaan ne enakkoluulot. Mut jos kaiken kokee uhkaksi, ei edisty ikinä.
- Anonyymi00030
Tökstöksnöö kirjoitti:
Mä ite uskon siihen, että erilaisuutta on juuri siksi, että tasapaino. Ja me kaikki voitas oppia toisiltamme jotain siitä erilaisuudesta. Ymmärtämään, sietämään, näkemään sen ennakkoluulon taakse ja rikkomaan ne enakkoluulot. Mut jos kaiken kokee uhkaksi, ei edisty ikinä.
Kerroit, että sinun mies on sinua isompi ja vahvempi. Hyvin ymmärrettävää: tämä hypergamia-teoria osuu jälleen oikeaan. Tästähän palstalla on jo vuosia jauhettu, joten varmasti olet sinäkin törmännyt, jos olet jonkin aikaa tätä palstaa seurannut.
Mä ymmärrän toki, mitä ajat takaa ja tietysti nämä ovat hienoja tavoitteita, mutta tässä on kuitenkin huomioitava monia eri seikkoja.
Ehdin Aletheiaksen kanssa yhdessä toisessa keskustelussa ottaa puheeksi tämän kysymyksen miesten syömishäiriöistä. Tuossa puhutaan miesten tyytymättömyydestä lihaksiin.
https://www.duodecimlehti.fi/duo96584
Tuossa on ensimmäinen tärkeä seikka:
"Lihaksikkuuden arvostamisessa on poikien ja miesten ryhmässä kyse paitsi ulkonäköön liittyvistä tekijöistä myös fyysisestä voimasta ja tätä kautta asemasta ryhmän hierarkiassa."
Onko siis täsmälleen sama asia käytännössä, jos mies nostaa penkiltä "ison raudan" verrattuna naisen "ison raudan" nostoon?
Tuossa myös tärkeä seikka, josta myös mainitsin Aletheiakselle yhdessä toisessa keskustelussa:
"Lihasdysmorfiasta kärsivä saattaa hylätä aiemman työnsä, jota varten hän on hankkinut koulutuksen ja hakeutua sellaiseen työhön, jossa tuntikausien päivittäinen harjoittelu on mahdollista, esimerkiksi kuntosalille. "
En nyt mene kovin yksityiskohtaisesti kertomaan, mitä omassa elämässä on tapahtunut, mutta 100% ymmärrän, mistä tuossakin puhutaan.
Niin kun tässä nyt puhun näistä julkkisten luomista paineista, tärkeää huomata myös tämä:
"Ruumiinkuvaan ja syömiseen liittyvien häiriöiden ehkäisy on monen tekijän yhteispeliä. Lasten - myös poikien - tiedon kartuttaminen populaarikulttuurin luomien epärealististen vartaloihanteiden vastapainoksi on tärkeää, mutta viihdeteollisuus tekee tehtävän varsin haasteelliseksi."
Eikä varmastikaan ole haittaa, jos sama myös tytöille.
Ei tuo tietenkään uusikaan ilmiö ole, että jotkut naiset ovat poikkeuksellisen vahvoja. Aikaisemmin he esiintyivät sirkuksissa. Esimerkiksi jo 1900 luvun alussa Katie Sandwinan kerrotaan voittaneen painonnostossa sen ajan voimamiehenkin.
Niin tätä on mielenkiintoista pohtia näitä sinun voimatasoja. Se, mitä olet kertonut voimatasoistasi, vastaisiko ne jokseenkin "eliittitason" nostoa esimerkiksi levytangolla?
https://strengthlevel.com/strength-standards/shoulder-press
Riippuu tietysti, kuinka paljon painat, mutta esimerkiksi vähän päälle 60 kiloa vastaa 70 kiloiselta naiselta Strength Levelin mukaan jo "eliittitason" nostoa, siis vähän päälle 60 kilon painon punnertaminen levytangolla pään yläpuolelle.
Kerroit, että sinun miehellä on salitreenitaustaa ja että on iso, todennäköisesti painaa yli 90 kiloa. Jotta olisitte Strength Levelin mukaan "samalla tasolla", sinun miehen pitäisi levytangolla punnertaa kevyesti päälle 100 kiloa pään yläpuolelle.
Otetaan sitten tuo penkkipunnerrus, koska sillä monet pojat jo peruskoulun yläasteella mittailevat voimiaan. Strength Levelin mukaan 90-kiloisen "normaalin" miehen pitäisi nostaa penkiltä lähes 110 kiloa, jotta täyttäisi edes "normaalin" miehen "vähimmäis vaatimuksen".
https://strengthlevel.com/strength-standards/bench-press
En kerro, paljonko itse olen nostanut silloin, kun tuli enemmän treenattua, mutta voin varmuudella sanoa, että 110 kiloon pääseminen penkissä vaatii ainakin minulta PALJON työtä. Nostaako sinun miehesi 170 kiloa? Se ylittää jo "eliittitason", jos miehesi painaa 90 kiloa.
Lisää näistä "paineista", kun osa julkkiksista on "liian hyviä". Katsoppas tämän brasilialaisen yli 50 v naislaulajan penkkipunnerrusta.
https://www.instagram.com/reel/DTvQoJ-go6p/
Tuossa jää arvailtavaksi, paljonko painoa. Jos levytanko painaa 20 kiloa, nuo isommat painolevyt 20 kiloa ja nuo pienemmät 5 kiloa, voiko olla mahdollista, että tuossa on jopa 70 kiloa? Nostaako jopa 10 kertaa?
Verrataanpa tuota tulosta miesten voimatasoihin. Jos mies kykenee vetämään oman painon penkiltä, tarkoittaa tämä, että mies on Strength Levelin mukaan jo "noviisitasoa". Toisin sanoen, jos mies painaa 75 kiloa, pitäisi penkiltä nousta tuo 70 kiloa, jonka tuo laulaja nostaa 10 kertaa, jos tuossa tosiaan on 70 kiloa.
Johtopäätös olisi mahdollisesti tämä: tuon brasilialaisen laulajan voimatasot vastaa jopa 50 iän ylittäneenä 75 kiloisen "normaalin" miehen "vähimmäis vaatimuksia".
Kokemuksesta voin sanoa tämänkin, että ei se omankaan painon nostaminen penkiltä harjoittelematta onnistu, vaikka se ei vielä täytäkään näitä "normaalin" miehen "vähimmäis vaatimuksia".
Hyvää musiikkia tuolla laulajalla joka tapauksessa on. Tuossa video, toki vähän vanhempi, joten ei ole tuossa vielä 50.
https://www.youtube.com/watch?v=dDQZrIb4kFw&list=RDdDQZrIb4kFw&start_radio=1
Varsin "normaalilta" naisen vartalolta näyttää. En tiedä kuinka vahva oli tuohon aikaan.
Tuossa vähän uudempi video, jossa esiintyy "nuoren" miehen kanssa.
https://www.youtube.com/watch?v=Bc_Iw7toYkU
Todellavaikeeta - Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Kerroit, että sinun mies on sinua isompi ja vahvempi. Hyvin ymmärrettävää: tämä hypergamia-teoria osuu jälleen oikeaan. Tästähän palstalla on jo vuosia jauhettu, joten varmasti olet sinäkin törmännyt, jos olet jonkin aikaa tätä palstaa seurannut.
Mä ymmärrän toki, mitä ajat takaa ja tietysti nämä ovat hienoja tavoitteita, mutta tässä on kuitenkin huomioitava monia eri seikkoja.
Ehdin Aletheiaksen kanssa yhdessä toisessa keskustelussa ottaa puheeksi tämän kysymyksen miesten syömishäiriöistä. Tuossa puhutaan miesten tyytymättömyydestä lihaksiin.
"Lihaksikkuuden arvostamisessa on poikien ja miesten ryhmässä kyse paitsi ulkonäköön liittyvistä tekijöistä myös fyysisestä voimasta ja tätä kautta asemasta ryhmän hierarkiassa."
Onko siis täsmälleen sama asia käytännössä, jos mies nostaa penkiltä "ison raudan" verrattuna naisen "ison raudan" nostoon?
Tuossa myös tärkeä seikka, josta myös mainitsin Aletheiakselle yhdessä toisessa keskustelussa:
"Lihasdysmorfiasta kärsivä saattaa hylätä aiemman työnsä, jota varten hän on hankkinut koulutuksen ja hakeutua sellaiseen työhön, jossa tuntikausien päivittäinen harjoittelu on mahdollista, esimerkiksi kuntosalille. "
En nyt mene kovin yksityiskohtaisesti kertomaan, mitä omassa elämässä on tapahtunut, mutta 100% ymmärrän, mistä tuossakin puhutaan.
Niin kun tässä nyt puhun näistä julkkisten luomista paineista, tärkeää huomata myös tämä:
"Ruumiinkuvaan ja syömiseen liittyvien häiriöiden ehkäisy on monen tekijän yhteispeliä. Lasten - myös poikien - tiedon kartuttaminen populaarikulttuurin luomien epärealististen vartaloihanteiden vastapainoksi on tärkeää, mutta viihdeteollisuus tekee tehtävän varsin haasteelliseksi."
Ei tuo tietenkään uusikaan ilmiö ole, että jotkut naiset ovat poikkeuksellisen vahvoja. Aikaisemmin he esiintyivät sirkuksissa. Esimerkiksi jo 1900 luvun alussa Katie Sandwinan kerrotaan voittaneen painonnostossa sen ajan voimamiehenkin.
Niin tätä on mielenkiintoista pohtia näitä sinun voimatasoja. Se, mitä olet kertonut voimatasoistasi, vastaisiko ne jokseenkin "eliittitason" nostoa esimerkiksi levytangolla?
Riippuu tietysti, kuinka paljon painat, mutta esimerkiksi vähän päälle 60 kiloa vastaa 70 kiloiselta naiselta Strength Levelin mukaan jo "eliittitason" nostoa, siis vähän päälle 60 kilon painon punnertaminen levytangolla pään yläpuolelle.
Kerroit, että sinun miehellä on salitreenitaustaa ja että on iso, todennäköisesti painaa yli 90 kiloa. Jotta olisitte Strength Levelin mukaan "samalla tasolla", sinun miehen pitäisi levytangolla punnertaa kevyesti päälle 100 kiloa pään yläpuolelle.
Otetaan sitten tuo penkkipunnerrus, koska sillä monet pojat jo peruskoulun yläasteella mittailevat voimiaan. Strength Levelin mukaan 90-kiloisen "normaalin" miehen pitäisi nostaa penkiltä lähes 110 kiloa, jotta täyttäisi edes "normaalin" miehen "vähimmäis vaatimuksen".
En kerro, paljonko itse olen nostanut silloin, kun tuli enemmän treenattua, mutta voin varmuudella sanoa, että 110 kiloon pääseminen penkissä vaatii ainakin minulta PALJON työtä. Nostaako sinun miehesi 170 kiloa? Se ylittää jo "eliittitason", jos miehesi painaa 90 kiloa.
Lisää näistä "paineista", kun osa julkkiksista on "liian hyviä". Katsoppas tämän brasilialaisen yli 50 v naislaulajan penkkipunnerrusta.
Tuossa jää arvailtavaksi, paljonko painoa. Jos levytanko painaa 20 kiloa, nuo isommat painolevyt 20 kiloa ja nuo pienemmät 5 kiloa, voiko olla mahdollista, että tuossa on jopa 70 kiloa? Nostaako jopa 10 kertaa?
Verrataanpa tuota tulosta miesten voimatasoihin. Jos mies kykenee vetämään oman painon penkiltä, tarkoittaa tämä, että mies on Strength Levelin mukaan jo "noviisitasoa". Toisin sanoen, jos mies painaa 75 kiloa, pitäisi penkiltä nousta tuo 70 kiloa, jonka tuo laulaja nostaa 10 kertaa, jos tuossa tosiaan on 70 kiloa.
Johtopäätös olisi mahdollisesti tämä: tuon brasilialaisen laulajan voimatasot vastaa jopa 50 iän ylittäneenä 75 kiloisen "normaalin" miehen "vähimmäis vaatimuksia".
Kokemuksesta voin sanoa tämänkin, että ei se omankaan painon nostaminen penkiltä harjoittelematta onnistu, vaikka se ei vielä täytäkään näitä "normaalin" miehen "vähimmäis vaatimuksia".
Hyvää musiikkia tuolla laulajalla joka tapauksessa on. Tuossa video, toki vähän vanhempi, joten ei ole tuossa vielä 50.
Varsin "normaalilta" naisen vartalolta näyttää. En tiedä kuinka vahva oli tuohon aikaan.
TodellavaikeetaTämä brasilialainen laulaja ei näytä yhtä lihaksikkaalta verrattuna tuohon puertoricolaiseen laulajaan. Mitä sitten, jos on kuitenkin vahva, joka tapauksessa mun itsetunto romuttuisi, jos joutuisin tekemään töitä tuon tasoisen naisen kanssa. Yhtä suuri haaste mulle olisi työskennellä myös tuon brasilialaisen laulajan kanssa, jos olisin niin "etuoikeutetussa" asemassa, että saisin soittaa samassa bändissä.
Todellavaikeeta Anonyymi00030 kirjoitti:
TodellavaikeetaMulla on ollu itseni kokoisiakin ja pienempiäkin kun minä. Ei lyhyempiä, vaan pienempiä. Mä en valikoi ikinä kumppania koon mukaan. Sitä ei tajua muut kuin munlaiset ihmiset.
Tökstöksnöö kirjoitti:
Mulla on ollu itseni kokoisiakin ja pienempiäkin kun minä. Ei lyhyempiä, vaan pienempiä. Mä en valikoi ikinä kumppania koon mukaan. Sitä ei tajua muut kuin munlaiset ihmiset.
Ja siksi en viitsi enempää yrittää selostaa auki. Ymmärtää jotka ymmärtää ja ei jotka ei. Valitsen kumppanin sen mukaan jonka kanssa luonteet ja psyyke kohtaa. Arvot. En yhäkään muun.
- Anonyymi00005
Minusta on tullut melina leonin fani upea kaunotar ja nuori neiti tuolle antautuisin eli on seksikäs nuori nainen
- Anonyymi00006
En ole koskaan koenut noita paineita. Kuka tuollaisia muka voisi edes aiheuttaa?
- Anonyymi00007
Katso melinaa niin alkkareissa on painetta
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Katso melinaa niin alkkareissa on painetta
No ei tunnu, mutta sulla saa tuntua.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
No ei tunnu, mutta sulla saa tuntua.
Kai nyt vähän on painetta siellä
- Anonyymi00017
Anonyymi00009 kirjoitti:
Kai nyt vähän on painetta siellä
No eipä ole ei.
- Anonyymi00013
Kyllä, Marilyn Monroe harrasti painonnostoa ja voimaharjoittelua, mikä oli 1950-luvun naiselle erittäin poikkeuksellista ja aikaansa edellä. Nykyisessä mielessä häntä ei voida pitää kilpabodarina, mutta hän käytti säännöllisesti käsipainoja ja levytankoa muokatakseen ja ylläpitääkseen fysiikkaansa.
- Anonyymi00016
Kyllä niitä "vähän lihaksikkaampiakin" naisia löytyy vanhoista elokuvista. Muistan esimerkiksi ei tästä nyt niin kovin kauaa kun Yle esitti ranskalaisen elokuvan Vaarallinen Loma. On jo 60-luvun puolelta. Näyttelijä Romy Schneider. Muistan kyllä, kun vartalo näytti "voimakkaammalta" kuin monella sen ajan naisella. Esimerkiksi tiukat vatsalihakset ja varsinkin ylävartalo näytti voimakkaammalta kuin alavartalo. Tuossa jotakin kuvia.
https://www.vogue.fr/fashion-culture/galerie/romy-schneider-vintage-photos-icon-summer
En ole perehtynyt, miten siihen aikaan moni "parempivartaloinen" nainen treenasi.
Todellavaikeeta Anonyymi00016 kirjoitti:
Kyllä niitä "vähän lihaksikkaampiakin" naisia löytyy vanhoista elokuvista. Muistan esimerkiksi ei tästä nyt niin kovin kauaa kun Yle esitti ranskalaisen elokuvan Vaarallinen Loma. On jo 60-luvun puolelta. Näyttelijä Romy Schneider. Muistan kyllä, kun vartalo näytti "voimakkaammalta" kuin monella sen ajan naisella. Esimerkiksi tiukat vatsalihakset ja varsinkin ylävartalo näytti voimakkaammalta kuin alavartalo. Tuossa jotakin kuvia.
https://www.vogue.fr/fashion-culture/galerie/romy-schneider-vintage-photos-icon-summer
En ole perehtynyt, miten siihen aikaan moni "parempivartaloinen" nainen treenasi.
TodellavaikeetaEntäs Suomi? Ei meillä taida olla kuin Siiri Angerkoski, joka joskus vähän näytti habaa ja käytti kaulinta astalona.
https://elonetplus.fi/_next/image?url=https://dvcf59enpgt5y.cloudfront.net/image/image_gallery?img_id=266946882&w=1080&q=100- Anonyymi00032
scrg kirjoitti:
Entäs Suomi? Ei meillä taida olla kuin Siiri Angerkoski, joka joskus vähän näytti habaa ja käytti kaulinta astalona.
https://elonetplus.fi/_next/image?url=https://dvcf59enpgt5y.cloudfront.net/image/image_gallery?img_id=266946882&w=1080&q=100Onko tietoa, oliko "yhtä vahva" kuin Katie Sandwina, joka jo 1900 luvun alussa voitti painonnostossa jopa sen aikaisen voimamiehen.
Kyllä vahvoja naisia on ollut aikaisemmin ja esiintyivät sirkuksessa.
Todellavaikeeta
- Anonyymi00020
Ei heilauta pätkääkään muiden teennäiset teko lihakset. Raskaan työnaikaansaamat duunarin lihakset on asia erikseen.🤷♀️
- Anonyymi00033
Onko tällä naisella "teennäiset teko lihakset"?
Ehdin juuri pohtimaan, paljonko tuon 50 iän ylittäneen brasilialaisen naislaulajan penkkipunnerruksessa on painoa: jos tuossa levytangossa on jopa 70 kiloa ja vetää 10 kertaa, Strength Levelin mukaan vastaa voimatasoiltaan 75-kiloisen "normaalin" miehen "vähimmäis vaatimuksia".
Tuossa on tärkeää huomata vielä tämäkin, että esimerkiksi 75-kiloisen "normaalin" miehen pitäisi siis vetää enemmän kuin oma paino penkiltä, jotta täyttäisi "normaalin" miehen "vähimmäis vaatimukset". Ehdin jo aiemminkin toteamaan, että ei se omankaan painon nostaminen ole mikään itsestään selvyys. Tiedän kokemuksesta, koska joskus aikaisemmin tuli vähän enemmän treenattua.
Todellavaikeeta
- Anonyymi00024
mikä hassu nimi oli jossaain ti4e35rokonepwliasaä Dukw'a XChallengers's Coloxdwum.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Gallup: Kansalaiset eivät usko velkajarruun
Puolet suomalaisista ei usko velkajarrun vaatimien sopeutusten toteutuvan, kertoo Iro Researchin kyselytutkimus. Kokoom1481419- 2651327
- 641098
- 681054
Martsusta tuli leuhka
Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal251940Kuisla Group Oy jättänyt yrityssaneeraushakemuksen
Samalla yrityssaneeraukseen on hakeutunut Kuisla henkilökohtaisesti ja Seinäjoen Motelli Oy, joka omistaa Sorsanpesän ki43891Hei rakkaani.
Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi70825Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun
Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on72802Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S58760- 42756
- 67743
- 32725
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125716- 88653
Kiulu myynnissä!
Kiulu hakee taas uutta yrittäjää. https://www.yritysporssi.fi/etela-pohjanmaa-lansi-suomi-finland/myytavat/yritykset/ma26628Tulisiko naisille asettaa korkeammat eläkemaksut
Tämä tuli mieleeni kun luin aamun lööppejä. Japanissa alkaa olla "uutta nuorisoa" ihan urakalla, ikä alkaa sadan jälkeen187554- 24544
Et pysty peittämään minulta
Sinä olet hyvä peittämään asioita niin halutessasi. Pystyt pitkiäkin aikoja salaamaan juttuja. Juuri mietin tuossa, olet47544Mitä oikein tapahtui? Maajussi-Jetta sai tylyt pakit - Sulhoehdokas selittää: "Ei lentänyt kipinät"
Maajussille morsian -sarjassa etsitään rakkautta ja rinnalle kumppania. Yksi maajusseista on Jetta - liikunnallinen ja13534- 40527