Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Osallistu keskusteluihin kirjautumalla palveluun.
Kirjaudu sisään
Eikö sinulla ole vielä tunnuksia?
Rekisteröidy
Keskustelu24
profiilit
scrg
scrg
scrg
Liittynyt 10v sitten
180
aloitusta ·
20352
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tarkistin apinaindeksitarinaa uudemman kerran ja luulen että minun pitäisi saada vähän hyvitystä leuanvetoon koska joudun siirtämään painoani pidemmän matkan kuin joku matalammalla apinaindeksillä.
Mutta en valita. Korkeasta apinaindeksistä on paljon useammassa lajissa hyötyä. Punttisalin painojen siirrot onkin ehkä niitä harvoja lajeja, joissa pieni apinaindeksi on eduksi.
02.08.2026 12:04
Näin on, että nalle, kouvo tai kontio tuskin käyttää huomiovaatteita. Vaan edelleen jää mysteeriksi mihin pensaikossa tarvitaan kirvestä. Ehkä hamarapuolella voi huitoa paarmoja.
02.08.2026 11:30
Nyt on jännä yhdistelmä. Olen käyttänyt oksasahaa joskus, pari kertaa. Mutta mihin kirvestä samalla tarvitaan?
Kirveellä olen halkonut ja pilkkonut puita. Mutta mihin silloin taas tarvitaan huomiovaatteita?
Ja sitten vielä lippis väärinpäin odottamassa josko aurinko alkaisi paistamaan.
02.08.2026 10:38
En usko. Lapset menee usein tai jopa yleensä itsenkin ohi.
Kaikki muu listaamasi on sellaista, jota voi olla tai tulla kummalle vaan. Lapsi tai lapset ovat aina sen lisäksi.
02.08.2026 10:12
Leuanvetotuloksen perusteella olen vahva. Se on ainoa, jota olen tehnyt maksimitoistomäärän, omalla painollani. En tiedä miten hyvin arvio yhden kerran maksimista sitten osuu kohdalleen. En myöskään tiedä pitääkö tulos mitata myötä- vai vastaotteella. Tai saisiko kädet sitoa tankoon otteen helpottamiseksi.
02.08.2026 10:01
En tiedä. Yhteiskunnan erilaisia systeemejä tiettyyn rajaan asti pystyy ylläpitämään paljon heppoisemmilla kyvyillä kuin on vaadittu niiden rakentamiseksi. Jossain vaiheessa tietysti raja tulee vastaan.
Toisaalta lähestytään varmaan sitä vaihetta, että ihmisiä pystyy muokkaamaan jonkinlaisella biomekaniikalla haluttuun suuntaan.
02.08.2026 09:05
Mielipiteeni on että mielipiteelläni ei ole mitään merkitystä. Vain sillä on, mitä käytännössä tapahtuu. Minä olen turha jätkä kuten moni muukin, mutta voimme olla sitä aivan erilaisista syistä.
02.08.2026 08:54
Apinaindeksini tiedän suunnilleen. Mutta sehän melkein ansaitsisi oman aloituksen. Melkein.
02.08.2026 01:40
En tiedä. Kauluspaidat muistaakseni myydään kaulusmitalla. T-paidat ostan ämmän t-paitoina. Niihin varmaan mahtuu ämmän hartiat :D
02.08.2026 01:34
Olisi tuolta pari proomullista kannattanut vetää miehiä Vuosaaren satamaan. Se auttaisi Helsingin miesvajeeseen, kun deittimarkkinat on ihan viturallaan. HS kun ei valehtele.
02.08.2026 01:26
Miten perustelette? Pari asiaa perustelen näin.
Lapsia ei saisi olla, koska itsellänikään ei ole. Lähtökohta olisi auttamattoman epätasa-arvoinen. Minä olisin sijalla n+1 toisen tärkeysjärjestyksessä eikä se toinen kuitenkaan hyväksyisi vastaavaa, vaan haluaisi olla #1. Ei kannata yrittää.
Sisaruksia pitäisi olla vähintään yksi. Ainoat lapset ovat itsekeskeisiä ja hankalia ihmisiä. Ei kannata yrittää.
02.08.2026 01:21
Edelleenkin maailma itsessään ei voi paremmin tai huonommin eikä millään tavalla. Sinulla tietenkin voi olla mielipide siitä millainen maailman tulisi olla. Mielipide voi ulottua siihenkin, kenen tulisi lisääntyä. Käytännössä ainoa tapasi vaikuttaa on kuitenkin itse olla lisääntymättä, lisääntyä maksimaalisesti tai jotain siltä väliltä.
Evoluution kannalta sinun, ymmärtääkseni kahden jälkeläisen tuotos, viittaisi geeniesi melko keskinkertaiseen sopeutumiseen. Ne ovat paremmat kuin esim. minun, mutta paljon huonommat kuin jonkun 10 lasta tuottavan. Lopullista sopeutumiskykyä ei tosin mitata vielä, koska seuraavakin sukupolvi voi vielä onnistua keskimääräistä huonommin tai paremmin jne. Parempi maailma odottaa aina tulevaisuudessa.
02.08.2026 01:11
Kirjoituksesihan oli kirjoituksena oikein hyvä ja heijastelee mainiosti nykyisin vallalla olevaa ajatustapaa, että aikuisetkin ihmiset ovat lapasia, jotka tarvitsevat loputtomasti yhteiskunnan apua, työterveyden lastenhoitajaa lusikoimaan terveellistä porkkanabanaanimössöä suuhun, sähköpyörää jonkun muun piikkiin, kun omat rahat ei riitä ja perinteinen on niin raskas polkea jne. Kuka tällaiset lapaset on kasvattanut ja vielä uskotellut, että tuollainen velliperseisyys on ok? Missä on ihmiset, jotka omaehtoisesti pystyisivät pitämään edes itsestään huolta?
02.08.2026 00:31
Samaan ketjuun kommentti useampaan viestiin.
Kyllä. Mitä vähemmän teet ruokasi itse raaka-aineista lähtien, sitä enemmän kokit, ravintolat, ruokalat ja teollisuus mättää siihen suolaa. Näin, koska ihmisten makuaisti pitää suolaisesta. Makua ruokaan saa muillakin tavoin, mutta kaikki "omituiset" mausteet jakavat mielipiteitä. Suola käy kaikille. Ja ihan saman olen kuullut muiltakin pan-suolasta: toimii varsin hyvin kun laittaa kaksinkertaisen annoksen ruokasuolaan verrattuna.
Suola on mainio säilöntäaine ja siksi on ollut hyödyllistä, että ihmisten maku on siihen sopeutunut. Suomalaisten ruoka on monien sukupolvien ajan ollut pääosin viljaa ja sitä on täydennetty vahvasti suolatulla kalalla tai joskus lihalla. Vuodenkierrossa on ollut lyhyitö aikoja, jolloin on tarjolla jotain tuoretta, mutta pääosin on menty viljalla ja suolasäilykkeillä. Mutta ei näitä rajoitteita ole enää. Karuimmassakin lähikaupassa on tarjolla tuoreena, säilykkeenä ja pakasteena jatkuvasti kaikenlaista ruokaa, josta edes kuninkaalliset pari sataa vuotta sitten saattoivat vaan haaveilla. Ei niitä tietenkään pakko ole hyödyntää.
Käytän itsekin teollisuuden tuotteita, joissa on suolaa, etenkin leipää ja juustoa, joskus makkaroita ja suolakalaa. En lähtisi noiden resepteissä ruokasuolaa korvaamaan millään muulla, koska tuotteet eivät niin sanotusti ole rikki. Kenenkään kun ei ole pakko eikä kannattaisikaan syöda pelkkää leipää.
02.08.2026 00:16
Liikuntaan löytyy aikaa jos on tahtoa. Kotiharjoitteluum voi hankkia erilaisia pikku apuvälineitä. Lenkkarit jalkaan ja voi kokeilla miten kaukana kotisohvasta ehtii käydä kääntymässä vaikka puolessa tunnissa.
01.08.2026 18:01
En narskuta mitään. Piikitän lääkkeeni niin vatsa ja ruuansulatuselimistö ei saa lääkettä eikä imeytymistä tarvitse epäillä. Syötynä lääke olisi halvempaa. Enempää en aio sairauskertomustani avata.
01.08.2026 17:56
Ei minkäänlaisia. En ole kiinnostunut kansanterveydestä enkä oikeastaan ymmärrä koko käsitettä. Kansalaisilla on vapaus pilata terveytensä jos niin haluavat.
01.08.2026 17:33
Aika masentava puolustuspuhe yleiselle demarismille ja paskahousuisuudelle. Pitäisi olla vähän kovempia aikoja niin ehkä jollekin velliperseelle kasvaisi selkäranka.
01.08.2026 15:39
Kyselytutkimuksessa 1+2 voi ihan hyvin olla seitsemän ja kukkakimppu ja hammastahnaa, jos vastaajat niin väittävät. Ihmiset valehtelevat. Ihmiset valehtelevat silloinkin kun siihen ei ole mitään rationaalista tai muutakaan ilmeistä syytä.
01.08.2026 15:32
Puoli lasillista on melko paljon, vaikka ei itse olisikaan saanut nauttia juotua puolikasta. Taloustietelssä on termi "vähenevien rajahyötyjen laki".
Ihmisellä voi olla paljon vapaa-aikaa mutta hyvin vähän rahaa. Ei hyvä. Tai ihmisellä voi olla paljon rahaa, mutta hyvin vähän vapaa-aikaa. Ei hyvä sekään. Parempi on olla kohtuullisesti sekä rahaa että vapaa-aikaa.
01.08.2026 10:44
19 / 1018