Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
profiilit
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
164
Kommenttia
18733
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä minusta muuten saisi hyvän emännän mutta olen ehkä turhan peräänantamaton.
26.02.2026 06:35
Minä kävin testin jälkeen lounasravintolassa syömässä ja eihän tuo käytäntöä mitannut vaan teoriaa. Mutta kyllä teoriakin auttaa. Kun periaatteessa tietää mistä kaikki koostuu ja miten kaikki on tehty niin voi sitten myös soveltaa aina käytössä olevista raaka-aineista jotakin.
26.02.2026 06:34
Minusta juuri noin kuuluu tehdä jos on aikaa ja miksi ei olisi. Ensin mitataan tulos rehellisesti ja sitten toistetaan testi ja ruoskitaan itseä vähän jos vielä menee yksikin väärin.
26.02.2026 06:28
Kyllä. Friteerattua kanaljaa.
26.02.2026 06:26
Siinä kisassa minäkin voisin pärjätä. Varmaan joku käristetty jauhomakkara sinappihunnulla olisi kovaa kamaa. Muuten olen kokkina enemmän taloudellinen ja tehokas kuin kyvykäs mihinkään kulinaristisiin tai esteettisiin huipputuloksiin.
26.02.2026 06:25
Kyllä. Hypergamia on ihan todellinen ilmiö. Mutta yleensä ihmiset tulkitsevat sitä enemmän jonkin sosiologisten tai taloudellisten seikkojen kuin penkkitulosten kautta.
Ulkonäölläkin tietysti on iso merkitys. Sinä saat pitää noista latinovartaloista, mutta ei se ole mikään standardi jota kohti kaikki pyrkisivät. Ja esim. minä en pidä noita mitenkään erityisen hyvännäköisinä ja sinä pidät, niin tällä otannalla paras arvio on että tuollainen vartalo miellyttää n. 50% ihmisistä.
Niistä miesten ja naisten voimatasoista. Siihen voi vaikuttaa se, että miehet ovat suurelta osin vasta aika myöhään vapautuneet fyysisesti raskaista töistä. Naiset vähän aiemmin ja jos puhutaan USA:sta niin normi pikemmin on ollut että nainen vain hoitaa kotia. Suomessa sellaista on missään vaiheessa ollut aika vähän.
26.02.2026 06:22
Mun pitää myöntää että en oikeastaan tunne monia pieneltä paikkakunnalta suurkaupunkiin muuttaneita naisia, etenkään sinkkuja. Tämä on ihmisryhmä jonka ajatuksenjuoksusta saa kiinni vain näin välillisesti mediasta tai sitten vaikka palstalta.
Mutta jokaiselle tietenkin pitäisi olla tiedossa että suurkaupungeissa on enemmistö naisia, ainakin jos ei laske matuja mukaan, ja naisten pitäisi ymmärtää että haluamansa saadakseen pitää menestyä kilpailussa. Mutta kaikki eivät menesty ja eivät sitten välttämättä kovin nopeasti hyväksy menestymättömyyttään.
26.02.2026 06:11
Minäkin tunnen vanhempia "tietokonenörttejä" ja muidenkin alojen, korkeakoulutettuja miehiä, jotka tuskin ovat erityisen haluttuja mutta jotka toisaalta tuskin myöskään ovat ainakaan pitkään aikaan edes olleet kiinnostuneita mistään parisuhteista. Jokaisella on omia muita intohimoja. Mutta omassa työyhteisössä ei nyt tällaisia muistaakseni satu olemaan ja ne, jotka esim. jostain syystä ovat eronneet, ovat kyllä löytäneet halutessaan seuraavan kierroksen kumppanin ainakin melko nopeasti, niin ehkä myös helposti.
25.02.2026 14:39
"Korostuuko tuo "ongelma" maaseudulla, pikkupaikkakunnilla "
En tiedä yhtään. Vietän kyllä aikaani jossain määrin maaseudulla, mutta en tiedä mitään ihmisten suhteista siellä. Kai ne naapurit siellä pääsääntöisesti ovat suhteissa joko ensimmäisellä tai toisella kierroksella. Mutta tämä nyt on "maaseutua", jossa lähimpään prismaan on 10 km ja etäisyys joihinkin betonikuutioiden asukkeihin on enemmän henkinen kuin fyysinen.
25.02.2026 13:58
En tunne paljon pariskuntia ja mikään sanomani ei perustu siihen keitä mitä tunnen, vaan siihen mitä tiedän väestöstä tilastollisesti ja siihen, että olen ollut havainnoimassa maailmaa eri ikäisenä miehenä.
Minun esimerkkini N20+M25 oli vain teoreettinen havainnollistaminen siitä ilmiöstä, että nuortenkin parisuhteissa mies tyypillisesti on vähän vanhempi, mistä sitten seuraa että parittomien joukossa miehet keskimäärin ovat nuorempia kuin naiset.
Ihan käytännön kokemuksena sitten esim. työyhteisössä vähän keskim. paremmin koulutettujen ja siistiä sisätyötä tekevien joukossa en äkkiseltään tiedä yhtään paritonta 30+ miestä, mutta kylläkin joitain naisia. Joskus 20+ ikäisenä taas en muista, että olisi työelämässä juurikaan törmännyt vapaisiin naisiin. Mutta nuo nyt ovat vain minun havaintojani hyvin rajallisesta määrästä paikkoja joten en yleistäisi sen perusteella.
25.02.2026 13:54
Jos puhutaan "juuri 20-vuotiaista", niin aivan varmasti parittomia miehistä on suurempi osuus kuin naisista. Ja oikeastaan kaikkiin heitä vanhempiin miesten ikäluokkiin verrattuna he ovat "heikoimmassa asemassa", joten aloituksen väite on mielestäni ihan perusteltu.
Keski-ikäiset naiset nyt sitten eivät edes ole niin kiinnostuneita parisuhteista tai seksistä, joten niille jotka ovat kiinnostuneita, niin miehiä luulisi riittävän.
25.02.2026 13:16
" Missä ne kaikki parikymppinen nainen ja nelkyt plus mies pariskunnat oikein ovat? "
Missä niin on sanottu? Mutta jos esim. muodostetaan pareja N20&M25, N25& M30, N30&M35 ja N35&M40, niin yli on jäänyt yksi M20 ja yksi N40.
25.02.2026 12:45
Sanoisin ja sanonkin että myöskään neiti Jane Marple ei ole mikään seksin ylipapitar. Vaikka voin tietysti olla väärässäkin.
25.02.2026 11:13
En yhtään tiedä miksi se olisi meidän muiden asia millään tavalla. Onhan sitä kaikenlaisia tindereitä, joiden avulla parikymppiset miehet ja keski-ikäiset naiset voisivat löytää toisensa pissavehkeiden lätkyttelyyn. Ja jotkut varmaan ovat löytäneetkin. Mutta en tiedä onko näillä nyt sitten paljon muuta yhteistä keskenään.
25.02.2026 09:40
On tuossa paljon perää. Miehille on luonnollista haluta naisia ja seksiä. Lapset ovat biologian ja naimisiinmeno kulttuurin säätämä rangaistus ja hinta tuosta. Aika paljon olosuhteista sitten riippuu onko geenien kannalta mitään merkitystä sillä ottaako mies jotain "vastuuta" eli ei.
Maatalousyhteiskunnassa lapset olivat sikäli kivoja talonpojan kannalta että jossain vaiheessa ne luultavasti hoitavat raskaimnat työt. Siinähän ne nurkissa joka tapauksessa pyörivät. Nyky-yhteiskunnassa nainen lapsineen on kadonnut johonkin muualle jossain vaiheessa eikä lapsista kuitenkaan olisi mitään iloa vaan pelkkää huolta ja harmia.
25.02.2026 07:00
Noista vaihtoehdoista kiistatta mies. Mutta jos kysytään että mies vai marjanpoimija, niin sitten jälkimmäinen. Ihan en kyllä hiffannut sukupuolen yhteyttä kysymykseen koska luulisin ettå sama määritelmä menestykseen toimii myös naiseen. Muunsukupuolisiin en usko.
24.02.2026 21:22
Olen tällä hetkellä mielestäni varsin menestynyt. Ja määritän sen sillä tavalla että elämässäni on hyvin vähän vastenmielisiä asioita ja voin suurimman osan ajastani viettää tehden asioita, jotka ovat miellyttäviä. Paljon lähtee itsetunnosta. Kukaan muu ei voi tietää mikä on paras tapa olla minä.
24.02.2026 19:43
Hyvä kysymys. Ensin ehkä pitäisi kuitenkin määritellä mitä on menestyminen.
Elämä on siitä hassu peli, että säännöissä ei kerrota miten peli voitetaan. Hyvin paljon erinäisiä ohjeita tulee suunnasta ja toisesta, mitä pitäisi tehdä voittaakseen ja kuitenkin on varsin epävarmaa onko ohjeen antaja edes itse kulkemassa kohti omaa voittoaan.
Minusta nimenomaan ei pidä olla ADHD. Jotkut tietysti ovat eivätkä sille mitään voi. Ja sitten elämäkin on vähän vuoristorataa. Ja joidenkin sarkastinen neuvo taas on että "elämässä tärkeintä on että ei tee virheitä".
24.02.2026 19:25
Minä tuossa yllä myös kokeilin tekoälyn mielipidettä. Pohjana olivat vain ihan muihin asioihin liittyvät kysymykset, emmekä ole siis koskaan keskustelleet millään tavalla kumppaneista. Olihan vastauksen joukossa lattea maininta esim. "huumorintajusta", joka nyt ei oikeastaan kerro yhtään mitään, koska suunnilleen kaikki ovat huumorintajuisia, mutta pitävät vaan eri asioita huumorina tai hauskana. Mutta oli mukana sellaistakin, jonka tunnistan erottavan minua monista muista. Ja sopivan kumppanin määrittelemisessä mennään sitten kysymykseen, että missä asioissa hyvin täydentävän kumppanin pitäisi olla samanlainen ja missä taas erilainen.
24.02.2026 18:47
Näinhän se on että TV:n todelliset vaikeudet varmaankin kumpuavat kognitiiviselta puolelta. Koska minusta vaikka pelkästään tätä palstaa lukemalla tai melkein missä vaan reaalimaailmassa liikkumalla pitäisi tulla johtopäätökseen, että maailma ei ole sellainen kuin TV sen näkee. Mutta hän näkee sen omalla tavallaan ja löytää sille vahvistusta aina vain lisää jopa täältä.
24.02.2026 18:33
2 / 937