Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
profiilit
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
174
Kommenttia
19508
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minulla on mielestäni mielikuvitusta (paitsi ei kirjaimellisesti), mutta se ei ulotu aistihavaintoihin liittyviin juttuihin vaan pelkästään abstrakteihin asioihin. Tekisi mieli tarkistaa jokin alakoulun ainekirjoitusvihko, mutta luulen että en silloinkaan käyttänyt kovin paljon mitään adjektiiveja.
16.03.2026 17:19
"Sinäkään et ehkä ole tullut "kuulluksi" naisten toimesta ja pidät höpinää turhana siksi...? "
Joo. En jaksa höpinää siltä osin, jos sillä tarkoitetaan kaikenlaista ääneen ajattelua ja itsestäänselvyyksien sanoittamista. Small talkina voin vaihtaa muutaman lauseen säästä tms, mutta että samaa pitäisi sitten vielä jaksaa esim. kotona. Paljon mieluummin sitten vaikka täydellistä hölynpölyä. Mutta elämässä joutuu joskus tekemään kompromissejä. Siedän höpinää määränsä, mutta en varmaan alkuunkaan niin paljon kuin keskim. nainen haluaisi höpistä. Nämä olisivat varmaan voittava kysymys tinderiin: "Onhan sekä lantio/vyötärö- että hölynpöly/höpinä-suhteesi kunnossa?"
Voi tietysti olla naisia, joiden kanssa kokisin tulevani kuulluksi, mutta pragmaattisena ihmisenä tunnistan että mikään suhde siinä aikaikkunassa, jossa ihmiselämässä suhteita voi muodostaa, ei ole kovin todennäköinen. Elämässä on kuitenkin aika paljon muutakin.
16.03.2026 16:19
"Jaa. No ainakin minun mieheltäni on ratkenut monta ongelmaa, ihan vain kertomalla minulle ja puhumalla kanssani. Ehkä sinä olet aina puhunut väärille naisille. "
Ehkä minä vain osaan olla kehittämättä turhia ja tyhmiä ongelmia asioista.
16.03.2026 15:05
"Itsekin miehenä halusin kumppanin, jolle tulisin kuulluksi ja toisinpäin. "
En tiedä mitä iloa on ihmisestä, joka kuulee, mutta ei kuitenkaan ymmärrä. Ellei nimenomaan se puhumaan pääseminen ole itse tarkoitus. Tietysti jossain kuvitteellisessa täydellisessä maailmassa voisi olla sellaisia naisia, jotka haluaisivat kuulla jotain muuta kuin tyhjänpäiväisyyksiä, mutta tässä reaalimaailmassa nyt kuitenkin eletään niiden kanssa joita on.
Ja pikemmin naisten kanssa homma menee niin, että jos miehellä on pieni ongelma ja sen kertoo naiselle, niin ongelma ei mitenkään ratkea vaan käsissä onkin yht'äkkiä suuri ongelma.
16.03.2026 14:58
Kun naiset tykkää tulla kuulluksi, niin miksi naiset ei vaan keskenään puhu ja tule kuulluksi. Kaksi ihmistä kun jakaa ajan, niin puolet ajasta saa puhua ja puolet saa kuunnella. Ja käsitykseni mukaan noin aika paljon myös tapahtuu. Kun naiset kokoontuu, niin eihän ne yleensä edes tee mitään muuta kuin puhu. Eikö se riitä, miksi ne korvat pitää olla miehen?
Koska näin yksinkertaisena miehenä se on hiukkasen rasittavaa, kun se kuunteleminen usein on sitä, että naisella on kaiken maailman asioita joista pitää valittaa tai saada huolehtia. Ja kuitenkaan niille ei ole aikomustakaan tehdä mitään. Kun tärkeää on vain että niistä saa puhua. Tuleeko siitä jotenkin hyvä olo, että saa sillä tavalla miehen päivän pilattua?
16.03.2026 14:02
" niin suomalainen mieskin saa ulkomaalaisilta naisilta toisenlaista huomiota "
Omalla kohdallani olen luullut että kyse on osittain siitäkin, että kun olen ulkoisesti vähän semmoinen pulavuoden viikinki, niin olen vähän eksoottinen eteläisemmälle porukalle.
Mutta toisaalta onhan suomalaisten (myös naisten) kommunikointikyky vähän omituinen tai rajoittunut. Melkein kenen tahansa muun kanssa pystyy keskustelemaan luontevammin.
16.03.2026 12:19
"Riippuu ihan täysin ihmissuhteesta, että onko helppoa vai vaikeaa. "
No tätä myös tarkoitin. Kun oma parisuhde ihmissuhteista on sellainen, että itse on a) osallisena ja b) ollut valitsemassa sitä toista osapuolta, ja jos se siitä huolimatta on erityisen vaikeaa, niin ei siitä oikein voi ketään muutakaan syyttää. Yksi vaikea parisuhde jotenkuten voi mennä sen piikkiin, että on epäsuotuisista seikoista johtuen onnistunut valitsemaan huonosti, mutta kaksi tai useampi tarkoittaa että vaikeudet tai huonot valinnat johtuu mitä ilmeisimmin ihan itsestä ja sille asialle ei kukaan sitten mitään voi.
16.03.2026 12:04
No ei ne nyt erityisen vaikeitakaan ole. Tai mihin sitä nyt sitten vertaa. Jostain juuri tarttui sellainen viisaus, että jos tekee vaikeita asioita, niin elämä on helppoa ja jos tekee helppoja asioita niin elämä on vaikeaa.
16.03.2026 10:58
"Vastaisitko kysymykseeni selkeämmin "
Minä en ole nyt jaksanut selvittää millaisista ohjeista täsmälleen edes on näin 2020-luvulla kysymys. Mutta pidän omituisena, jos maailma on muuttunut niin paljon, ettei enää sukupuolella ole mitään väliä. Voin tietty olla väärässäkin.
16.03.2026 10:52
"muutaman aidosti sopivan tarjokkaan."
No niin. Helppo homma. Ainakin teoriassa. Sitten vaan valitsee niistä "tarjokkaista" kaikkein sopivimman.
Jos nyt jotain pikku haasteita käytännön toteutukseen hakemalla haluaa hakea, niin hiukan kaipaisi tarkennuksia se ohjeistus, että mistä ja miten näitä tarjokkaita oli tarkoitus löytää.
16.03.2026 10:41
Millaisia neuvoja ympäriinsä paneskelua tavoitteleville naisille on sitten tapana antaa? Ja miten nämä eroavat jos tavoite vaihdetaankin paneskelusta pariutumiseen?
16.03.2026 10:28
Totta. Aivan samoja neuvoja voi antaa miehille ja naisille siitä huolimatta että sekä biologisesti että kulttuurisesti naisilta ja miehiltä odotetaan vähän eri asioita. Mutta on silti poliittisesti korrektia antaa samanlaisia neuvoja. Se on sitten toinen juttu, onko neuvoista mitään hyötyä tai onko niistä edes tarkoitus olla mitään hyötyä, mutta se nyt on sivuseikka. Koska on tärkeämpää antaa oikeanlaisia neuvoja.
16.03.2026 10:04
Voiko tehdä aviorikosta jos ei ole aviossa? Sitä paitsi epäilen että himoitseminen ei kovin paljon korreloi itse toiminnan kanssa. Joillekin sattuu kaikenlaista ihan vahingossa. Saattavat vaan kompastua sillä tavalla että pippeli sattuu luiskahtamaan pimppiin. Se vaan tapahtuu. Ja toiset voivat suunnitella vaikka mitä ja mitään ei silti tapahdu. Ja ulkopuolinen sitten päättää miten suurena syntinä kumpaakin sattuu pitämään.
Se on hyvä jonkun Jeesuksen lausua viisauksiaan kun on syntynyt pyhästä hengestä ja neitsyestä. Mutta meillä muilla on kuitenkin vähän näitä biologisia reunaehtoja. Kas himot ne on hiirelläkin.
15.03.2026 18:57
Älä mene puhumaan. Naiset kyllä itse menevät tai tulevat puhumaan tai heittelevät vaikka kärrynpyöriä jos haluavat huomiota.
15.03.2026 17:50
Käytät nyt herkkää synonyyminä ehkä jollekin tyhmälle tai vajaamieliselle. Olen mielestäni kohtuullisen herkkä ja pidän jotain tyyliä aika lailla nollan arvoisena. Asia asiana, jos jollakin on sanottavaa mistä en pidä niin pidän siitä ihan yhtä vähän sanotaan se sitten suoraan tai jollain salakielellä. Lähinnä tulee sellainen mieliluva että toinen yrittää suojella itseään siltä mitä minä saatan sanoa.
15.03.2026 17:44
Vielä yksi huomio tv-sarjan ja kirjan "eroista". En ainakaan muista huomanneeni yhtä alleviivattua eroa Starkin tyttöjen välillä sarjassa. Aryan näyttelijä on toki huomattavan eri näköinen kuin Sansan, mutta kuitenkin mielestäni ihan hyvän näköinen lapsi (ja myöhemmin nuori ja nyt aikuinen). Mutta kirjassa häntä oli kuvattu muistaakseni mm. termeillä luiseva ja pitkänaamainen tai hevosnaamainen. Mutta eivät ihmiset kao oikeasti halua tv:stä katsoa rumia ihmisiä. Ehkä olen huono arvioimaan, mutta Peter Dinklageakaan nyt tuskin pidetään erityisen rumana. Hän on vain kääpiö, mutta kuitenkin kai suht komea kääpiö. Kirjan Tyrionia olisi vastannut joku paljon friikimpi tyyppi.
15.03.2026 17:35
En osaa lainkaan tuollaista hahmonkehitystä. Ihmettelen mm. joissain videopeleissä sitä, miten paljon vaivaa on nähty ja toisaalta annettu mahdollisuuksia pelihahmon ulkoisten ominaisuuksien säätämiseen, ilman että niilöä on mitään merkitystä mihinkään. Ja sama "ongelma" tietty on reaalimaailmassa, koska en lainkaan tiedä miltä kaltaiseni hahmon tulisi näyttää, jotta se jotenkin kuvastaisi oikein ja toisten kannalta toteutuisi WYSIWYG eli what you see is what you get. Joillekin nämä tuntuvat olevan jotenkin päivänselviä asioita.
15.03.2026 17:22
Nykyaikaisen tulkinnan mukaan kyseessä olisi ehkä raiskaus asetelman vuoksi. Dany on alaikäinen (ehkä 14, paljon nuorempi kuin näyttelijä E Clarke sarjsssa) ja häneltä ei ole kysytty tahtooko hän avioitua eikä varsinkaan tahtooko avioitua tyypin kanssa jonka kanssa ei ole yhteistä kieltä ja jonka kulttuuri on aivan omituinen. Mutta kirjan kuvaus on että ainakaan "hääyönä" varsinaista väkivaltaa ei käytetä. Mutta ehkä se kohtaus on myöhemmin, koska jotain sellaista raiskaustyyppistä minäkin sarjasta muistelen.
Sarjan näyttelijävalinnat ovat siten mielenkiintoisia että Branin, Aryan ja Sansan näyttelijät ovat selvästi lapsia, Joffrey sitten vähän välimalli ja Daenerys, Jon ja Rob Stark näyttelijät ovatkin sitten aikuisia. Hahmojen ikäero ei ole lainkaan niin iso, mutta koska jälkimmäisiin liittyy aika pian seksuaalista toimintaa, niin eihän niihin mitään teinejä ole voinut valita.
15.03.2026 15:36
Voin minä joskus haastaa itseäni, mutta yleensä en tee sitä palkkaa vastaan. Olen hypännyt uuteen useamman kerran, mutta vain kerran huomattavasti suuremmat ansiot ovat olleet syy. Yleensä pelkästään siitä syystä että vanha on loppuun kaluttu. Tuo 72 vs 90 ei käytännössä vaikuttaisi elämääni mitenkään.
15.03.2026 15:14
Jos ihmiset ovat tuntemattomia, niin onko niillä silti jonkinlainen persoona tai edes ulkoasu?
Olen huomannut että kun olen reaalielämässä ihastunut, niin se generoi alitajunnassa ja unissa ihan erilaista aktiivisuutta, vaikka en unia juuri herättyäni muistakaan. Muuten kuin että jotain niissä tapahtui. Ja tuolta kantilta mielelläni ruokkisin tätä, koska haluaisin tietää kuka tai mikä olen.
15.03.2026 13:07
31 / 976