Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
profiilit
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
164
Kommenttia
18735
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mitä pahaa se maalivahti on tehnyt?
20.02.2026 19:40
Naisten vaatimukset nyt kai usein on just vähän sen yläpuolella mitä ne voi saada. Nuorena ne haluaa kuun taivaalta mutta ei saa. Ja vanhana kelpaisi joku suht täyspäinen mutta eivät saa sitäkään.
Vaatimusten kovuutta lopulta kannattaa arvioida vain sillä mittarilla miten ne realisoituvat. Mutta ei silläkään ole lopulta mitään merkitystä. Vaatimukset kun eivät miksikään muutu miitä murehtimalla.
En ole Love Islandia juuri katsonut mutta eikö sinne koota jotain tyhjäpäitä? En tiedä kenen todellisuutta se on. Enemmän ja useammin nuo nuoret naiset nykyään vaikuttavat pulleilta punkeroilta kuin siltä että olisivat liikaa salilla tai lenkillä käyneet.
20.02.2026 19:39
Nyt hyvä mies lopetat sen Love Islandin kyttäämisen. Katso vaikka Love Boat:ia mieluummin. Tai mene risteilemään.
https://www.youtube.com/watch?v=m_wFEB4Oxlo&t=60s
20.02.2026 17:46
Onko tuo jälkimmäisen videon eukko niin jäykkä ettei saa niitä polvitukiaan itse pois? Ja mikä idea niissä edes on? Mihin tarvitsee niin paljon voimaa, ettei edes oma keho kestä sitä?
20.02.2026 17:40
Minä olen varmasti vielä heikompi. Kas kun en muista että ikinä olisin mihinkään lakkoon ryhtynyt. Lähimpänä oli joskus lapsena, kun melkein uskoin että runkkaamisesta kasvaa karvoja käsiin :D Tai kyllä mulla onkin tuossa kädessä karvoja, mutta kämmenselän puolella. Ehkä olisi se lakko ollut paikallaan.
Tietysti voisin aloittaa laiskottelulakon ja ottaa painetta siitä, että minulla on n asiaa jonossa, jotka periaatteessa pitäisi hoitaa. Mutta hoidan sitten kun viitsin. Tänäänkin ehtii vielä nauttia sekä kahvia, pullaa ja herkkuja sekä ehkä pelatakin.
20.02.2026 17:34
Tuo on periaatteessa hyvää hajauttamista. Jos uskoo jumalaan ja että uskolla on jotain merkitystä ja ei kuitenkaan tiedä mikä niistä on oikea tai väkevin tai jos on kyse samasta jumalasta, niin mikä on oikea tapa palvoa. Sitten kun arvioidaan että onko loppusijoituspaikka taivas vai helvetti vai paratiisi, niin luulen että vaaka kallistuu oman toiveen mukaan, jos on enimmäkseen onnistunut palvontatavoissaan. Koska kukapa sitä ihan täydellinen voi olla.
20.02.2026 17:12
"Ja nyt niiden kaikkien kiinteistöjen arvot ovat alenemassa, "
No niiden rahallinen arvo on vaihdellut historiassa ja tulevaisuudesta ei kukaan tiedä. Reaaliarvossa suurimmat loikat ovat tapahtuneet kun lähistön sahat saivat kunnon terät ja voimanlähteet. Ja sitten toiseen kertaan kun opittiin informaatiota painamaan paperille ja vähän pienemmät puutkin kelpasivat myyntiin puuhiomoille. Ja jos muu käyttö kielletään, niin kai sieltä nyt ainakin salaa uskaltaa vähän polttopuita hakemassa. Tai sitten voi lanata koko alueen sileäksi ja päällystää aurinkopaneeleilla niin saadaan ympäristöystävällistä sähköä konesaleille.
Jos tällaisella persulla kaikesta huolimatta menee ihan kivasti, niin luulisi että myös kaikilla meitä paremmilla ihmisillä.
20.02.2026 17:02
"Ja jos joku väittää, että jumala X tai Y vaatii sinulta jotain muuta kuin että kohtelet kanssaihmisiäsi kohteliaasti, juokse karkuun. "
Jumalan väitetään vaativan ihan hölmöyksiä. Kuten jokin toisen posken kääntäminen lyöjälle. Ei mitään järkeä. Jos joku lyö, niin uskottele että aiot kääntää toisen posken. Ja sitten kun se niin uskoo, niin lyö sitä pesäpallomailalla, juota sille myrkkyä, veistele se höylällä siivuiksi, vala betoniin ja upota järveen. Suunnilleen tuolla tavalla se oppii olemaan lyömättä toista kertaa.
20.02.2026 16:36
"asunet rannikolla ja olet monta sukupolvea jo ulkona maalaisuudesta. 🙂"
Miksi se rannikolla olisi erilaista? Isojen kylien asukeista suurin osa tietenkin on junan ja yhä useammin lentokoneentuomia jostakin. Minä ainakin tiedän niiden hallinnassa olevien sinänsä melko naurettavan pienten kiinteistöjen historian keskiajalta saakka. Kaikki on moneen kertaan ostettua.
20.02.2026 16:29
Villinä ajatuksena herää, että nykylasten ja -nuorten moniongelmaisuus johtuu pelkästään siitä että pari kolme sukupolvea melkein kaikki ovat lisääntyneet. Mutta kyllä se luonnonvalinta kuitenkin toimii ja vain sopeutuvimmat nuppivikaiset siirtävät geeninsä eteenpäin.
20.02.2026 13:40
Pari kaatumista tänä talvena. Toinen oli sen verran iso ja holtiton, että tuli vähän naarmuja naamaan.
20.02.2026 12:06
Miehen saaminen kuuluu olla melko helppoa naiselle. Lajin säilymisen kannalta jokaisen naisen tulisi saada noin kaksi jälkeläistä aikuiseksi ja jos miehen saaminen olisi niin vaikeaa että vain esim. joka kymmenes onnistuisi, niin onistuneiden pitäisi sitten synnyttää yli 20 lasta kunkin. Mutta miehistä naiset voivat ihan hyvin valita vain sen parhaimmiston ja siihen jokainen nainen pystyy.
20.02.2026 11:20
"Tämä on mielestäni väärä aika "säästää" sotessa ja sosiaalituissa. Sitku alkaa taas olemaan työpaikkoja. Ihmiset voisivat varautua paremmin."
Aina on väärä aika. Jos on ollut parempi aika niin poliitikot silmät kiiluen puhuu jakovarasta tai että rahaa on tai että velkarahalla voidaan tehdä mitä vaan, koska valtioiden ei tarvitse maksaa velkojaan. Ihan mielenkiintoista nähdä tuleeko niitä työpaikkoja. Jonkun ne on tehtävä. Näyttää että omaan organisaatiooni ei oteta esim. harjoittelijoita kuin puolet siitä kuin joskus. Ja eläköityvän tilalle ei välttämättä palkata ketään uutta, koska vähän pienemmällä porukalla voidaan tehdä samat asiat. Uusia työpaikkoja syntyy sellaiselle alalle, jossa on kasvua. Onhan tuolla maailma täynnä maksavia asiakkaita, mutta pitäisi sitten tehdä jotain mistä ne suostuvat maksamaan.
Itse en ottanut opintolainaa. Ihan hyvin olisin voinut ja olisi kannattanut, mutta kun taustani on sellainen että kenelläkään ei ole ollut säännöllisiä tuloja niin lainaa arkailee. Mutta ei nykyopiskelijat pääsääntöisesti suostu asumaan kuin omassa yksiössä. Olin opiskelujen kesälomalla ja -syksyllä 3-vuorotöissä ja vajaa 2-3 viikon bruttopalkka oli sellainen että se vastasi koko vuoden vuokraa solussa.
20.02.2026 10:12
Ai kenet ministeriksi? Pehmovaihtoehtoa eli sitä Kaisa Juusoa on kokeiltu ja oikein kukaan ei ollut tyytyväinen. Ja jonkinlainen masokistihan siihen tarvitaan, koska kukaan täysijärkinen ja mukavuutta arvostava ei muutenkaan mene kivenheittoa lähemmäs noita sotepuolen akkoja edes eduskunnan ulkopuolella. Todennäköisimpänä vaihtoehtona olisin pitänyt että jo kohtuullisen hyvin opposition grillaama Rantanen olisi kierrätetty painimaan niiden sote-eukkojen kanssa ja sitten sisäministeriksi esim. Rydman tai joku nuoresta kaartista joka nyt sattuisi Purralle sopimaan. Vihervasemmistolaisen ruikutuksen määrä on joka tapauksessa vakio, joten niiden itkemistä ei pidä jäädä kuuntelemaan. Kun tulot ei riitä, niin menoista on leikattava. Sen joko tekee suomalaiset itse, tai sitten odotellaan että rahoittajat päättää omien etujensa mukaan miten ja mistä.
20.02.2026 06:47
Minä en luottaisi yhtään helppoheikkiin joka ei löydä itselleen parempia kavereita kuin se jostain Manaajasta karannut noita-akka, joka räksyttäö pää punaisena eikä ymmärrä mistään mitään.
19.02.2026 20:15
Tsekkasin että Moccamasterin pannun saa Prismasta 27 eurolla. Ei sitä itse keitintä enää satasella saa. Mutta en tiedä pannun kirpparihintaa.
19.02.2026 20:07
Minä ökyporvarina sijoitin joskus 15 vuotta sitten 100 euroa hollantilaiseen keittimeen. Pannukin on toistaiseksi säilynyt ehjänä.
Mutta tässä kuluttajavalistusta Kummelin tapaan, Matti Näsä ja kahvinkeitin
https://youtu.be/cZXt_qXakxc
Kuka vastaa?
19.02.2026 18:00
"Lähtökohtaisesti olen sitä mieltä, että jokaisen tulisi huolehtia ..."
Idealistinen konditionaali. Käytännössä suuri osa ihmisistä menee sillä tavalla sieltä missä aita on matalin, että eivät ne huolehdi, jos vaihtoehto on olemassa. Eivät kanna omaan korttaan, jos "jossakin" on "joku", jolle sen omansa voi työntää.
"Kun viimeiset turvaverkot puretaan pahimmassa mahdollisessa tilanteessa (sairaus, työttömyys, lisääntyminen...), porukka on todella k*sessa. "
Näillä turvaverkoilla näyttää olevan sellainen luonne, että niihin ei suhtauduta turvaverkkoina vaan riippumattona.
19.02.2026 15:20
"Ja kansalaisten pitää hyväksyä nuo satojen miljoonien säästöt? "
Mitään satojen miljoonien säästöjä ei missään ole. Jos olisi, niin poliitikot olisivat aikaa sitten jakaneet niin ihmisille, koska a) se olisi kivaa ja b) sillä saa äänestäjiä. Hyvinvointialueiden rahoitusmalli on poliittisella päätöksellä sovittu useita vuosia sitten ja hyvinvointialueilla on nyt poliittisesti valittu johto päättämässä mitä käytettävissä olevilla rahoilla tehdään. Ei siihen mitään taitoa vaadita, että ollaan kuin alakoululaiset, jotka kinuaa vanhemmilta lisää viikkorahaa, kun nykyinen ei riitä.
19.02.2026 10:23
"kymmenistä tuhansista toivonsa täydin menettäneistä "
Jos joku menettää toivonsa, motinsa, ryhtinsä, otteensa, virtsanpidätyskykynsä, ajoneuvonsa hallinnan, ajokorttinsa, työpaikkansa, lemmikkinsä, puolisonsa, isänsä, äitinsä, lapsensa ja uskonsa, niin kenen vika se on? No, yhteiskunnan. Paremmin, enemmän ja pidemmälle olisi pitänyt holhota, auttaa, tukea ja puhaltaa pipiin.
Jos tuntuu siltä, että oman elämän vaikeudet johtuu jostain poliitikosta ja siitä että se ei suhtaudu riittävällä empaattisuudella jonkun lumihiutaleen vastoinkäymisiin ja asia väkivallalla korjaantuu, niin ehkä sitten niin. Ja eihän psykologisesti suurin osa ihmisistä edes kaipaa parempaa elämää, vaan mieluummin kurjuuden, jos sille vaan on osoittaa itsestä ulkopuolinen syypää.
19.02.2026 09:51
4 / 937