Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
profiilit
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
174
Kommenttia
19515
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vaikea sanoa millaista curling vanhemmuutta on taustalla, kun lapsista tulee nuoria, jotka eivät mitään kestä.
13.02.2026 16:35
Minusta ei. Järkytykset ovat osa elämää ja en ymmärrä mikä ihmeen tavoite on vuorata ihmisten elämä pumpulilla.
13.02.2026 15:19
Eikö se ole hyvä, että on melko harmiton paikka, jossa voi päivänsä päättää? Tulee junamatkailijoille vähemmän turhia viivästymisiä ja ikävä se on rekkakuskinkin pestä jätöksiä tuulilasista. Sinne alas voisi maalata vaikka samanlaiset sisäkkäiset ympyrät kuin jousiammunnan maalitaulussa.
13.02.2026 15:14
"Veikkaan, että kyllä se jostain hormoneista tuokin lähtee, että yleistäen miehet ovat kilpailuhenkisempiä. "
Sanoisin että genetiikka. Jos uros ei tuota hormoneja jotka aiheuttavat kilpailuhenkisyyttä, niin se on sukunsa viimeinen. Mutta se joka on evoluution kannalta luuseri tietenkin voi yksilön kannalta elää paljon hauskemman ja mielekkäämmän elämän kun ei tarvitse kilpailla mistään turhuuksista, kuten naiset.
13.02.2026 13:59
Mun maksimi maastaveto on 1 x omapaino. En ole kokeillut enempää enkä mitään ykkösiä tee muutenkaan paitsi leuanvedossa leveällä otteella kun en jaksa enempää. Maastavedossa pullonkaulaksi tulisi ensimmäisenä otteen pitävyys. Mulla on heikot kädet.
En huomaa että voimatasoni olisi alentunut, mutta räjähtävin nopeus on tainnut kadota. Kokeilin vähän aikaa sitten mätkiä ylä- ja alakoukkuja säkkiin ja ne oli aika läpsyjä. Ja samoin jossain pallopelissä lähdöt ja suunnanmuutokset on verkkaisempia. Myöskään kestävyys ei ole yhtä hyvä kuin parhaimmillaan, mutta siihen nyt varmaan vaikuttaa eniten treenin määrä ja laatu.
Mitä tuohon miesten käytökseen tulee, niin varmaan jotkut toimivat noin ja jotkut sitten ei. Ja se on sitten ihan naisten asia ja valinta miten tuohon suhtautuu.
13.02.2026 09:40
En tietenkään tiedä miten jonkun muun aivot toimivat, mutta itse tarvitsen sitä numeerista puolta. Koska vaikka mallintamiseen ei tarvita numeroita, niin numeroilla testataan onko malli oikein. Jos ei ole, niin pitää palata malliin ja korjata tai ajatella uudestaan eri näkökulmasta tai tarkistaa mitä on jäänyt huomioimatta. Ja tuollaiseen auttaa ihan vaan se että päässä on nopea nelilaskin.
Ei kun geenit ennustavat äärimmäisen korkeaa toiminnanohjausta. Missään psykologisessa testissä en ole ollut. Katsoin viisi ekaa aiheeseen yhdistettyä geeniä ja kolmessa niistä minulla on se "wild type" ja näiden vaihtoehto ennustaisi Adhd- tai autismiriskiä ja kahdessa monotsygootti "wild type":sta poikkeava alleeli, joka toimii vähän kuin virityssarjana. Yksittäisessä geenissä ei ole monia vaihtoehtoja, mutta pelkästään tuo viiden kombinaatio on vain 0,3% ihmisistä. Tämä edellyttää että ne 5 ovat toisistaan riippumattomia, mutta kyllähän ne käytännössä ovat koska sijaitsevat eri kromosomeissa.
13.02.2026 05:42
Kokonaisuudessaan 26 kilpailijaa laski maaliin saakka hyväksytysti. 17 jäi matkan varrelle. Kaatuneita ja haavoittuneita ainakin sama osuus kuin missä tahansa kunnon sodassa. Kadonneita ei tainnut kuitenkaan olla yhtään. Ei ollut mikään juniorikisa. Paras alle kolmekymppinen sijoittui viidenneksi.
12.02.2026 16:01
Federica Brignone mahdollisesti voittoon.
12.02.2026 12:45
Malorie Blanc ainakin meni niin leveäksi, ettei voi voittaa.
12.02.2026 12:31
No kun tuo nyt aloituksessa oli mainittu. Mutta tämä on asia, josta edes todellavaikeeta ei osaa olla kateellinen. Jokainen osaa matematiikka oikein hyvin omiin tarpeisiinsa.
Geneettistä tämäkin on varsin suuresti. Biomarkkereilla mittarini heilahtaa ihan äärilaitaan kun ennustetaan esim. sellaista kattokäsitettä kuin "executive function"/"toiminnohjaus",
Kolme ydinkomponenttia:
- Inhibitiokontrolli (Itsekuri ja keskittyminen): Kyky vastustaa impulsseja ja häiriötekijöitä.
- Työmuisti (Working Memory): Kyky pitää tietoa mielessä ja muokata sitä aktiivisesti.
- Kognitiivinen joustavuus (Cognitive Flexibility): Kyky vaihtaa näkökulmaa tai toimintatapaa, kun säännöt muuttuvat.
12.02.2026 11:11
Ok. En tiedä missä ne mun kevytlastulevyhuojuvattornit oli tehty. Mutta jos nuo oli rimpulat, niin laitetaan myös kehuja: Kauhajoelle, Timantti tms. on tuotemerkki. Yksi kirjahylly on kestänyt monta muuttoa ja monta painavaa kirjaa. Ei se naarmuton enää ole, mutta luulen että kelpaa minulle loppuelämäkseni. Mutta eihän tuollaisia kalusteita kenellekään määräänsä enempää voi myydä.
12.02.2026 10:40
Minusta on oikeastaan ihan oikein ettei suomalaiset liiemmin menesty. Se olisi vähän kuin helmiä sioille. Lajeja seurataan just silloin kun joku suomalainen sattuu menestymään. Ja samaa enimmäkseen rakkaudesta lajiin toimivaa tyyppiä ylistetään ja haukutaan aina sen mukaan miten sattuu onnistumaan.
Harmittavan vähän olen ehtinyt kisoja seurata tarkemmin, mutta talviurheilu on parasta mitä voi tehdä vaatteet päällä. Joten onneksi Ruotsi, maastohiihdossa kaksi matkaa ja viisi eri naista mitaleille. Onneksi olkoon Johan Kläbo toistaiseksi kahdesta kultamitalista. Onneksi olkoon Franjo von Allmen kolmesta kultamitalista. Ja onneksi olkoon esim. F Lollobrigida, joka 35 v syntymäpäivänä pystyi vielä kirkastamaan aiemmat mitalit kultaiseksi. Ja onneksi olkoon kaikille niille, jotka jotain tämän tapaista tavoitteluvat, mutta eivät tällä kertaa ja ehkä koskaan siinä onnistuneet. Se ei tee teistä sen huonompia ihmisiä.
12.02.2026 07:27
Millä tavalla?
Olet joskus kuittaillut minulle, että olet vahvempi kuin minä mikä varmaan myös on totta. Mutta sekö sitten on joillekin miehille ongelma?
12.02.2026 07:00
Olen Sotkasta ostanut joskus minibudjetilla pari lipastoa ekaan kalustamattomaan asuntooni. Olivat kyllä sitten myös laadultaan hintansa veroisia ja olen ne polttanut aikaa sitten. Mutta on siinä bisnesidean kanssa tietty ongelma, jos IKEAsta saa parempaa laatua halvemmalla ja sitten ne oikeasti kalliit ja yksilölliset huonekalut kuitenkin ostetaan muualta.
12.02.2026 06:52
En vieläkään ole kokeillur penkkipunnerrusta, mutta vaikka kokeilisin niin uskoisin että voisin. Toisaalta en tunne mitään erityistä viehtymystä roteviin naisiin eikä myöskään päin vastoin. Vähän sama pituuden kanssa. En varmaan ole koskaan osoittanut mitään kiinnostusta itseäni pidempiin naisiin, eivätkä sellaiset minuun.
Saa tienata enemmän. En tienaa erityisen paljon. Kynnyskysymys voisi pikemmin olla että jos nainen sitten myös kuluttaisi kaiken minkä tienaa tienaa, niin voisi tulla ongelmia.
En ole kaatanut hiiden hirveä enkä muutakaan. Suurin kala ei ole kummoinen. Joten kaikin mokomin.
Autojakaan en korjaile kuin jeesusteipillä, mutta noin periaatteellisestikaan ei ole mitään estettä vaikka teknistä osaamista olisi enemmän jostain alueesta josta minäkin vähän enemmän ymmärrän.
Tuo matemaattinen lahjakkuus olisi kiehtova. En tiedä. Koska kyllä mä niitä hirvenkaatajanaisiakin löydän jostain helpommin.
12.02.2026 06:08
Huonekalut on siitä huono myyntikohde että aika monella, kuten minulla, jo on huonekaluja. Mitä niitä uusia hankkimaan kun vanhoissakaan ei ole mitään vikaa. Tietysti, jos paljon rakennettaisiin uusia asuinneliöitä, niin sitten niihin pienellä viiveellä uppoaisi myös uutta mööpeliä.
12.02.2026 05:38
Onhan tää aika kauheen eroottista
"Mun silmät päässäni pullistuu, kun kampiakseli hurjistuu
Ikäneidon nännit selkääni vasten puristuu"
11.02.2026 19:11
Lähtökohtaisesti kilpalaulanta kuulostaa jo aika pöhköltä. Tänään vastakkain Väinämöinen ja Joukahainen, päivän kunto ratkaisee. Ei mitään järkeä.
Saa kilpailla kun mitataan sekunteja tai metrejä tai kilogrammoja ja jotenkin vielä sekin käy, että laskeskellaan pisteitä tai maaleja tai semmoista jos ne saa jotenkin muuten kuin tuomarin antamana ja mielijohteesta.
Joten en seuraa. Euroviisut olen kuunnellut ehkä vuonna 2022.
11.02.2026 19:07
Semmoinen n-nahka varjostaakin tosi hyvin. Jopa kokonainen maanosa on hyvin pimeä.
Jokin sellainen ajatus on taustalla, että kieltä hallitsemalla voi muuttaa maailmaa. Mutta ei se enimmäkseen niin mene. Enemmän kieli vain kuvaa maailmaa.
11.02.2026 17:53
Pitäisikö tarkistaa se satulan materiaali, kun luulen että ei ole nylonia vaan jotain nahkaa.
10.02.2026 19:15
46 / 976