Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
scrg
profiilit
scrg
scrg
Vapaa kuvaus
Aloituksia
174
Kommenttia
19515
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Näin tätä taustalla yhtenä päivänä ja osaan nyt vastata ja vastaus on ihan varmasti Amy. Sen haluaisin tietää miksi.
Hyvin vähän olen katsonut sarjaa. Ehkä kaipaan vähän enemmän haastetta tai jotain.
Mutta tuo on mielenkiintoista, että jos sarjaan kirjoitetaan muutama henkilö, niin silti monet olisivat keskenään samanlaisia? Mitenhän sitten oikean elämän ihmiset?
10.02.2026 07:12
Ymmärrän tuon ajatusmallin. Ja ehkä se selittää monia suhteita ja niiden jatkumista myös silloin kun heikoilla oleminen riippuu jostain muusta kuin iästä. Kun toisella on esim. jokin riippuvuus, sairaalloista mustasukkaisuutta, orastavaa itsetuhoisuutta tms., niin eihän sellaista voi jättää. Kaikkein helpoin on jättää tyypit, jotka putoavat varmasti jaloilleen eivätkä jätettynä aiheuta ongelmia, huolta tai tunnontuskia.
Mutta kun realiteetti on, että oletusarvoisesti suhteet eivät kestä niin kai ne voi solmia yhteisellä sopimuksella määräaikaiseksi. Esim. sopia että kun koittaa vuosi 2030 niin sitten kantapäät vastakkain, koska siihen mennessä pitää olla kasvettu erilleen tai muuten ei olla kasvettu lainkaan.
08.02.2026 21:47
Juomana skotlantilainen tislesekoite. Litran lekassa jäljellä n. 40 cl, josta kulunee tänään muutama cl.
08.02.2026 21:20
Ai ruokapakkauksistako täällä puhutaan? No nyt on nenän alla menossa 500 g viinirypäleitä ja vähän yli 200 g juustomötikkä ja vähän yli 100 g hapankorppuja jäljellä joskus aiemmin korkatussa pakkauksessa. Rypäleet varmaan menee kaikki, mutta juustoa ja korppuja jäänee. Voin joskus makeaakin syödä, mutta yleensä herkuttelu minulle on jotain muuta.
08.02.2026 21:17
On ja ei. Kun ei niitä kaikin puolin herkullisilta vaikuttavia pakkauksia yhtenään ole näköpiirissä. Ja itsehillintää on siihen että nenäänsä ei ole siihen aktiivisesti työntämässä silloinkin kun on. Mutta jos nyt sitten kuitenkin eteen tyrkätään, niin sitten toki maistellaan ja varmaankin pohjaan asti. Kyllä se hillittömyys minussakin jossain asuu.
08.02.2026 18:03
Tuon huonomman palvelun tunnistan jollain tavalla itsekin. En tiedä mistä johtuu, kun en itse koskaan missään asiakaspalvelussa ole ollut. Mutta kyllähän nuoret miehet nähdään jonkinlaisena tykinruokana, jonka ensimmäisemä pitää ottaa iskut vastaan ja joustaa. Mutta ehkä naisetkin.
Mutta juuri noiden lähestymisten kannalta olen antanut itseni ymmärtää, että ikä ei lopulta niin paljon määrään vaikuta. Mutta kuvittelisin että lähestyjien keski-ikä olisi nuorempi jos itse näyttää ikäistään nuoremmalta.
08.02.2026 17:20
Tuo on tietysti ihan totta. Mutta toisaalta eihän suunnilleen saman ikäisten suhteidenkaan ole tapana kestää vuosikymmeniä. Jotkut tietysti kestävät, mutta suurin osa ei kestä. Onko se sitten jotenkin huonompi syy päättää suhde sen vuoksi, että elämäntilanteet ei enää alkuunkaan sovi yhteen kuin jokin muu niistä kaikista mahdollisista syistä joihin suhteet päättyvät?
08.02.2026 17:09
Vaikea sanoa paremmin tietämättä laitteistoa ja prosessia, jolla nuo käsitellään. Yksi periaatteellinen tai juridinen syy on että juuri pakkausvalmistajia tai pakkaajia koskee tuottajavastuu ja velvollisuus raportoida ja järjestää kierrätys.
Mutta jos tavarasta se kierrätysmerkki löytyy niin kai se sitten kyseiseen jätteeseen käy.
08.02.2026 16:55
Ja minä en aio tämän enempää auttaa aiheessa, mutta kopioin tällä kertaa chatgpt:n vastauksen kysymykseen.
06.02.2026 17:30
Hyvä kysymys — kuulostaa siltä, että jokin automaattinen moderointijärjestelmä tai botti on tulkinnut sanan “persjantai” virheellisesti sopimattomaksi.
Todennäköisesti kyseinen poistobotti ei oikeasti “ymmärrä” kieltä kontekstissa, vaan toimii yksinkertaisilla sääntöpohjaisilla suodattimilla. Tässä todennäköisimpiä syitä:
Osittainen sanasuodatus:
Sana “persjantai” sisältää merkkijonon “pers…”, joka voi osua samaan suodatussääntöön kuin rumasana “perse”. Jos botti ei huomioi sanan loppuosaa, se saattaa liputtaa koko sanan.
Heikko morfologinen tunnistus:
Monet englanninkieliset tai yksinkertaiset kielimallit eivät erota suomen sanoja tai taivutuksia, vaan tarkistavat vain tiettyjä kirjainyhdistelmiä.
Kontekstin puute:
Jos botti ei analysoi lauseen merkitystä, se ei tiedä, että “persjantai” on huumoripitoinen tai tahallinen muunnos sanasta “perjantai”, ei loukkaus.
Eli lyhyesti: todennäköisesti mikä tahansa automaattinen sanasuodatin, joka etsii kiellettyjä merkkijonoja ilman kielikohtaista kontekstitulkintaa, voisi virheellisesti poistaa sen.
Haluatko, että autan selvittämään, miten tällaiset bottisuodattimet voisi kouluttaa tai säätää niin, etteivät ne tee tällaista virhetulkintaa?
06.02.2026 17:29
Suurimmat teolliset toimijat ovat panostaneet omaan tuotantoon. Välillisesti he ehkä ovat markkinoilla toista reittiä myyjinä ja toista reittiä ostajina, mutta lopputulema on että sähkön hintaan ei liity siltä osin riskiä.
Mikään ei mielestäni estä sitä, että joukko kuluttajia voisi perustaa yhtiön tai osuuskunnan, jonka tehtävä olisi tuottaa sähköä juuri heille. Ja sen yhtiön tehtävä olisi sitten tuottaa tai varastoida ja myydä sähköä omistajiensa edun mukaisesti. Nyt pienkuluttajien sähkö suurilta osin on sitä pörssihinnoiteltua ja kustannusvaihtelu suurempaa kuin suurkuluttajilla.
06.02.2026 17:17
Sekajätettä ovat esim. sellaiset muovit, jotka eivät ole pakkauksia. Ja myös jotkut lasit kuuluvat sinne eikä lasinkeräykseen.
06.02.2026 17:01
No jos ruoka ei ilman erityisjärjestelyjä tavoita 80% porukasta, niin sitten koko verorahoin kustannetun kouluruokailun joutaa lopettaa.
Vähävaraisille on hyödyllistä tarjota koulutus, mutta on veden kantamista kaivoon tarjota koulutusta lumihiutaleelle joka ei osaa edes syödä. Kai meillä jokin systeemi hoitaa lapset muualle, jos vanhempansa pitävät niitä nälässä.
06.02.2026 11:24
Mitä siitä naisena käytännössä seurasi, että ikä kuviteltiin paljon todellista pienemmäksi? Siis muuta kuin että kaupassa tai sisäänpääsytilanteessa saatetaan kysyä papereita?
Koska miehillähän asiasta ei aktiivisesti seuraa yhtään mitään. Suunnilleen yhtä rauhassa saa olla joka tapauksessa kuvitellusta iästä ja todellisesta iästä riippumatta.
06.02.2026 05:48
No, treffeille pääsy, jos mikä, on todella vaikeeta. On ainakin, jos on vain huonoja vastauksia kysymykseen "Mitä kiinnostavaa sinussa on?"
05.02.2026 15:58
Sitä kutsutaan luonnolliseksi monopoliksi ja näiden toimintaa säädellään erityisellä lailla.
Olisi melkoista tuhlausta jos kaksi tai useampi toimijaa rakentaisi kilpailevia verkkoja samalle alueelle. Caruna ei toimi koko maassa, mutta varmasti jokaisella muullakin verkkoyhtiöllä on intressi tehdä mahdollisimman hyvää tuottoa "lain" määrittämissä rajoissa. Sen vuoksi Fortum tuon liiketoiminnan myi koska tuotto ei ollut riittävää. Ostivat rahoilla Uniperin.
05.02.2026 15:44
En osaa. Olen kokeillut monenlaisia asioita, koska olen perusutelias, mutta soittaminen kuuluu niihin joita en ole pitänyt kiinnostavana. Korjaan vielä ettei jää väärinkäsitystä: minun hampaani eivät ole mitenkään täydelliset, vaan muuten melko tavalliset, mutta kuitenkin ehjät ja vahvat.
05.02.2026 06:53
Minä nyt olen kaikkiaan käynyt treffeillä vähän. Minä en ole ollut kiinnostava sellaiseen.
Kaikki suhdeviritelmäni jo alle kolmekymppisenä ovat olleet vähän nuorempien naisten kanssa. Mutta ei nyt kuitenkaan hyvin paljon nuorempien, koska elämäntilanteet kuitenkin olisivat olleet ihan erilaisia.
05.02.2026 06:46
No minä en ole maksanut senttiäkään, enkä tiedä miksi maksaisin, koska mitään konkreettista hyötyä siitä ei minulle ole. Jollekulle muulle voisi olla. En minä muutenkaan panosta ulkonäkööni. Liikun toki aika paljon, mutta vain siksi että minusta ihmisen (ainakin minun) kuuluu liikkua ja on etuoikeus viettää hyvää aikaa väsyen.
05.02.2026 06:35
Artikkeleja saa odotella koska ei suomalaisilla toimittajilla tällaiseen ole aikas eikä ymmärrystä. Kaikki toimittajat ovat niitä jotka pyörivät kulttuurisotien juoksuhaudoissa.
Ei pörssi ole este. Keskimäärin liian halpa sählö on. Esim. ydinvoimaloiden takana joka tapauksessa ovat niin osat toimijat että voivat hallita riskinsä. Uusia tuulivoimahankkeita pörssihinnat ihan järkevästi rajoittavat koska tuulivoimalla ei tee rahaa, koska kun tuulee, sähkö on halpaa ja sitten kun olisi kallista, ei tuule.
Kulutuspuolelle kaivattaisiin isoja teollisia käyttäjiä, jotka voisivat joustaa. Järkevään käyttlön oleva datakeskus ei ole sellainen, vaan suunnilleen viimeinen asia mitä kaivataan.
05.02.2026 06:28
47 / 976